Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-11, 12:23   #676
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Åh? Så det går ann også?
En slags presenatsjon av oss selv tenkte du? Eller var det + & - kg?
Eller..?

Se innlegg nr.632 av meg her inne

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:11   #677
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

wow, tror jammen meg ketosen begynner å "virke"! Har omtrent ikke vært sulten idag!
Det var nok fett som var tingen, frokost bestod av3 ostekjeks med bremykt, fet spekepølse og majones Samt en kopp kaffe med masse fløte!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:25   #678
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei
Question

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei.
Er helt grønn når det gjelder data, så jeg trenger hjelp fra dere. Startet 1. juni og har laget min egen 'weight loss ticker' på ticker factory, men hvordan skal jeg få lagt den inn på profilen min....?

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 14:29   #679
Elanessë
Seniormedlem
 
Elanessë sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 2.157
Elanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt liktElanessë er veldig godt likt

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

Hei.
Er helt grønn når det gjelder data, så jeg trenger hjelp fra dere. Startet 1. juni og har laget min egen 'weight loss ticker' på ticker factory, men hvordan skal jeg få lagt den inn på profilen min....?

Du må kopiere IMG-koden fra Ticker factory, og lime den inn på endre signatur, som du finner i kontrollpanelet ditt her.

__________________
Ingenting smaker så godt som tynn føles! Min lavkarbo-webside
17,8 kg skal bort
Elanessë er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:28   #680
Lille venn
Juniormedlem
 
Lille venn sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 41
Lille venn er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Tusen takk for hjelpen

Har ett nybegynner spørsmål til. På ketotesten er det på fargeskalaen lys rosa (+10) lys lilla (++50) og mørk lilla (+++150). Hvor skal jeg ligge for å være i kotose?
Er det forskjell på morgen og kveld...?

__________________





Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:36   #681
Morla
Juniormedlem
 
Morla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Vestenfor sol
Innlegg: 21
Morla er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

Tusen takk for hjelpen

Har ett nybegynner spørsmål til. På ketotesten er det på fargeskalaen lys rosa (+10) lys lilla (++50) og mørk lilla (+++150). Hvor skal jeg ligge for å være i kotose?
Er det forskjell på morgen og kveld...?

Tester du om morgenen kan du få falskt resultat, fordi mange uansett er i koetose om morgenen. Test om kvelden, skifter den farge er du i ketose. Er fargen mørk, kan det bety at du drikker for lite.

__________________


Morla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 15:39   #682
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

min er bestandig mørkelilla

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 16:12   #683
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

min er bestandig mørkelilla

Mørkelilla tyder på at du er dehydrert. Prøv å drikke masse vann.
Jeg syns vann ofte er så kjedelig, så har oppi noen dråper sitron for å freshe opp litt. Går jo an å ha et jordbær eller noen bringebær i vannet også. Gir god smak, og gjør vannet lettere å drikke.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 16:28   #684
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg har også vært dårlig på å drikke nok vann, det var nok til å stoppe vektnedgang for min del. Nå drikker jeg 4 liter om dagen, men det er nok pga fettfasten at jeg er såå tørst

MariaB: Husk at fløte inneholder en del karbs da, jeg brukte for mye fløte før Men det er sikkert individuelt hvor mye man kan innta før det stopper opp.

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 16:40   #685
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

I dag har jeg vært litt uggen.
Spiste egg og bacon til frokost, dro avgårde på jobb. På toget på vei inn til Oslo, så oppdager jeg at jeg har glemt lunsjen i kjøleskapet. Nedtur!! Jeg som hadde gledet meg sånn.

Tror egentlig det ikke hadde spilt noen stor rolle. Har vært så kvalm gjennom dagen, og orket bare en rugsprø med makrell i tomat til lunsj. Da sa magen fullstendig stopp. Men har drukket litt, og håper jeg klarer å få i meg mer i løpet av kvelden.

I dag var veiedag, og jeg oppdaget at jeg har gått OPP 100 gram. Heldigvis ikke mer enn 100 gram, men det er likevel kjipt. Fant målebåndet med en gang. Hadde gått opp 2,5 cm rundt rumpa, men håper på at det er fordi det forrige målebåndet jeg brukte var skikkelig dust. Men hadde gått ned 3 cm i midjen. Det liker jeg! Da ble dagen sååå mye lysere.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:00   #686
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Wow! 3 cm i midjen er kjempebra da! Rumpa er vanskelig å måle, da det er fort gjort at målebåndet havner litt lenger opp/ned for hver gang...kanskje det var dét som skjedde.
Kanskje det bare er det at magen er i ulage at vekta viser mer også! Ikke gi deg

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:14   #687
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Wow! 3 cm i midjen er kjempebra da! Rumpa er vanskelig å måle, da det er fort gjort at målebåndet havner litt lenger opp/ned for hver gang...kanskje det var dét som skjedde.
Kanskje det bare er det at magen er i ulage at vekta viser mer også! Ikke gi deg


Nå ble jeg bare i godt humør! Hurra!


Greia er at jeg har en veldig smal midje på det smaleste. Men det er ikke der jeg måler når jeg sier midje. Da måler jeg der jeg forventer at midjen vil være når jeg har gått ned (omtrent ved navlen). Og 3 cm er absolutt ikke feil! Glad jeg fant målebånd - og det viser jo bare viktigheten av å måle!

Og uansett så har jeg jo gått ned 1,8 kilo fordelt på to uker. Det er 900 gram i uka, det.

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 17:25   #688
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

..
Og uansett så har jeg jo gått ned 1,8 kilo fordelt på to uker. Det er 900 gram i uka, det.

Da er det bare å fortsette å være glad
Jeg måler også, i tillegg til å veie. Om vekta står stille en uke (eller 8) så er det fortsatt bittelitt nedgang i målene her og der. Måler alt mulig jeg da
Hals, bryst, midje, tykkeste delen av magen, hofter, lår og overarmer

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:33   #689
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei hvor det går!

Endelig fredag og langfri! Har nå plassert rumpa på en luftpuff inntil sofaen hos ei venninne. Det er sol ute, men vi holder oss inne. Hun ligger med spysjuka og jeg kom med mat.
Spiste rester fra tacosuppen på jobb, og i ettermiddag har jeg spist omtrent 275 gram kyllingkjøttboller med aioli/majones-blanding. Ja, og 3/4 kvikklunsj. Jeg trodde det stod 13,5 karb per porsjon, men per 24 g porsjon. BIATCH!
Jaja. Var godt da Får sjekke hvordan vekta reagerer.

165 gram fett i dag, 36,2 gram karbo og proteiner husker jeg ikke i farta. Prosentvis var det 72% fett, 7% karbo og 21% proteiner. Kan jeg ikke være litt fornøyd engang?

I dag brukte jeg all fritid på jobb (satt i ekspedisjonen på legekontoret) til å skrive en grei oversikt over lavkarbo, som en slags introduksjon/bruksanvisning. Det var godt. Har jo litt peiling after all. Dette var på oppfordring fra legene på kontoret, for de ønsket litt "enklere" informasjon enn å lete i forskningsartikler osv. Henviste til div. blogger osv, men de ville ha noe konkret å lese i. Ene legen ble så fornøyd at han tok kopier av det (4 sider) og skulle ha det tilgjengelig for pasienter på kontoret. Gøy for sjøltillitta!

Det ligger i sin helhet på bloggen om noen vil lese

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 18:52   #690
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Så flink du er da Pruttilutt! Synes prosentandelene dine var helt supre jeg da, men du ville vel ligge under 20 karbs om dagen...Det må være vanskelig! Får det ikke til på fettfaste engang
Mmmm, sjokolade hørtes godt ut Begynner å kjenne litt sult nå på 4. dagen med veeeeldig lite!
Men jeg skal holde ut til i morgen!

Ha en super langhelg!

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 19:10   #691
Eve
Juniormedlem
 
Eve sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 38
Eve er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

[quote=Elanessë;1134773]Så litt feriesnakk....
Jeg skal reise til SPANIA i morgen tidlig.
I tillegg bil sulten igjen alt for kort tid etterpå, OG legge på seg. Nei takk... Jeg har faktisk lyst å holde meg unna denne gangen.

Så nå er utfordringen å velge riktig. Jeg har aldri spist spansk mat, og jeg må innrømme at jeg haaater rutinesvikt. Er egentlig glad i hverdagen min, og maten som finnes i min nærbutikk. Så blir en utfordring å handle i ukjente farvann. I tillegg samkjører vi med to andre familier, så regner med vi skal spise alle måltider sammen. Men kan vel ikke tro annet enn at de har kjøtt, fugl, fisk og grønnsaker i Spania og?? Skal pushe på at vi lager mye av dette i huset... og velge så riktig så mulig på restaurant. I tillegg også gjøre noe jeg sjeldent gjør på ferie - bevege meg! Svømme masse, gå turer osv.

Hei Elanessë.
Du trenger ikke å bekymre deg for maten i Spania. Grønnsakene er bedre, prøv å finne ut om det er et marked i nerheten av der dere skal bo. Da får du friske grønnsaker rett fra bonden
De har godt kjøtt og supergod fisk. Viktig å handle i butikk med ferskvare. F.eks. Merkadona eller Carefour (ikke helt sikker på hvordan det skrives)
Lett å spise ute også. De bruker sjelden sauser, be om "sin patatas" (uten poteter) "con ekstra verduras" (ekstra grønnsaker).
Gled deg. Spania er et herlig land og feriere i. God ferie

__________________
Olsokutfordringen
Eve er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 21:12   #692
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Så flink du er da Pruttilutt! Synes prosentandelene dine var helt supre jeg da, men du ville vel ligge under 20 karbs om dagen...Det må være vanskelig! Får det ikke til på fettfaste engang
Mmmm, sjokolade hørtes godt ut Begynner å kjenne litt sult nå på 4. dagen med veeeeldig lite!
Men jeg skal holde ut til i morgen!

Det var jo heelt feil, rundt 5-8 gram om dagen med karbs ligger jeg på i fettfasten, det er proteiner jeg ikke får under 20

Jeg fant forresten en sånn melkeplett med små smarties på nå, en enslig en som lå igjen i en gammel godtepose (har en datter som aldri spiser opp godisen sin, rart jeg har blitt feit? )....jeg tok den! Jeg tok den og spiste den opp og det var godt Hadde ikke rørt de om det var flere enn en der....men den ene bittelille sjokobiten gjorde godt i en sulten kropp, kanskje mest godt for hodet egentlig

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 22:31   #693
Dollsine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei folkens! Jeg har lest fort gjennom de siste innleggene, etter noen travle dager som førte til at jeg ikke har rukket å henge med. Har to spørsmål etter den raske gjennomgangen:
- hva er fettfaste? Hvorfor og hvordan?
- presentasjon av oss selv? Hva er det?

Travle jobbedager gjør det ikke enkelt å henge med i svingene, men det går stort sett greit så lenge jeg planlegger på forhånd. I dag har jeg til og med kjøpt meg en øl; Lysholmer Lite. godt med noe annet enn pepsi max, vann og farris! Vet ikke hvor mange KH det er i den, men har googlet litt og funnet at det er andre med færre KH enn denne. Hvilke erfaringer har dere?

  Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 23:16   #694
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Hei folkens! Jeg har lest fort gjennom de siste innleggene, etter noen travle dager som førte til at jeg ikke har rukket å henge med. Har to spørsmål etter den raske gjennomgangen:
- hva er fettfaste? Hvorfor og hvordan?
...

Dette er vel noe jeg bør svare på.
Søk på "Hjelp til fettfastemeny" her inne på forumet, så får du masse info. Det er kort fortalt en streng diett på 1000 kcal, hvor 900 av de skal komme fra fett. Ganske lite mat, og veeeldig lite proteiner og karbs.
Dette er for ekstreme tilfeller, noen har visst blitt anbefalt det av leger, mens jeg begynte på det fordi jeg har stått stille på vekta i ca 8 uker.
Man kan max gå på det i en uke før man må over til ketolysekur/induksjon igjen. Det fungerer som en kickstart for fettforbrenningen, men ikke noe som anbefales for folk som går ned jevnt og trutt...da trengs det jo ikke

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 10-06-11, 23:19   #695
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Dette er vel noe jeg bør svare på.
Søk på "Hjelp til fettfastemeny" her inne på forumet, så får du masse info. Det er kort fortalt en streng diett på 1000 kcal, hvor 900 av de skal komme fra fett. Ganske lite mat, og veeeldig lite proteiner og karbs.
Dette er for ekstreme tilfeller, noen har visst blitt anbefalt det av leger, mens jeg begynte på det fordi jeg har stått stille på vekta i ca 8 uker.
Man kan max gå på det i en uke før man må over til ketolysekur/induksjon igjen. Det fungerer som en kickstart for fettforbrenningen, men ikke noe som anbefales for folk som går ned jevnt og trutt...da trengs det jo ikke

Er du i ketose? Hvordan er det da i forhold til ketoacidose? Kroppen tærer på protein- og fettdepoene i kroppen og gjør pH-verdien i blodet surere, dette skjer raskere hos diabetikere og barn enn hos normalbygde mennesker. Aner ikke helt hvordan det er for oss med litt ekstra.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 00:24   #696
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jah, da var lunsjen inntatt igjen=) Og jeg var syyykt sulten, så det gjorde fantastisk godt Så langt idag har jeg spist:
Frokost1:2 egg på senga og 2 kopper med kaffe og fløte når jeg sto opp og gikk i møte.
"Frokost2": måtte spise litt klokka 18 for å holde ut til kl 23, så blei en kjøttkake med litt brun saus på(de ligger kokt i sausen) og litt brokkoli.
Lunsj: 2 kjøttkaker til, klæsja masse ost oppå denne gangen for å få i meg litt fett også, og litt brokkoli..
Ja, og det var maten så langt =) Blir ikke noe mer mat nå før kl 07, men kan vel fort bli en fløtekaffe til Prøver å begrense meg litt på den asså, men smaker jo herlig og metter så godt Tipper det går mellom 1-1,5dl fløte pr 2 kopper.. Litt vanskelig å se helt, for kartongen med fløte er på 1 liter og jeg er dårlig på øyemål mtp hvor mye det er i koppen..
Skjønte plutselig istad hvorfor magen har kjentes så rar idag og, jeg er jo "på nippet" til å få mensen fordi jeg er suuuperkløne med p-pillene! Glemte et par-3 stykker og måtte "forte meg" å hive i meg da, 2+1 Eneste grunnen til at jeg går på de er jo for å forskyve syklusen så jeg slipper det styret der her ute, men ska huske på de fra nå.. Det hjelper jo veldig å få pakka de ut av bagen
Jeg har ikke noe søtsug om dagen jeg, det er deilig=) Drikker vann til hvert måltid og kaffe såklart, må ha det for å holde meg våken om natta, og går liksom ikke å leiter i skaper eller noe som helst.. Men imorgen, da må jeg være sterk i vilja! Dere vil ikke tro hvordan det flyter med sjokolade, brus, potetgull og alkoholfri øl på lørdagene altså.. Men jeg får evt ta en pepsi max og noen peanøtter Det er ikke sånn at jeg savner snop heller, bare det at når det står der er det så fort å plutselig ta en bit eller 2...
Ellers synes jeg dere alle er superflinke og jeg heier såklart masse på dere

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 05:51   #697
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

så flink du er rikkemor, jeg hadde fra onsdag gått opp 300 gram til i går, men de har jeg gått ned + 300 gram ned til så litt happy nå

i går ble det 3 måltider med bare kyllingvinger og tomater, jeg orket ikke annet i går.

skal på butikken i dag og handle da. håper jeg virkelig klarer 2 kg til bursdagen min, men bare jeg går ned noe til da, altså 22 juni så e jeg fornøyd, har hittil gått ned 4,7 kg på 3 uker så

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 06:07   #698
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

så flink du er rikkemor, jeg hadde fra onsdag gått opp 300 gram til i går, men de har jeg gått ned + 300 gram ned til så litt happy nå

i går ble det 3 måltider med bare kyllingvinger og tomater, jeg orket ikke annet i går.

skal på butikken i dag og handle da. håper jeg virkelig klarer 2 kg til bursdagen min, men bare jeg går ned noe til da, altså 22 juni så e jeg fornøyd, har hittil gått ned 4,7 kg på 3 uker så

4,7kg på 3 uker er jo fantastisk!! Og kanskje mister du enda en kilo eller 2 til bursdagspresang

Jeg endte opp med en fløtekaffe jah, sitter å koser meg med den nå men det gjør "frokosten" nå kl.07 så mye enklere, for da trenger jeg ikke spise stort mer enn ett egg og litt grønt og kanskje ett par kjøttboller Skal bli litt godt å legge seg snart og kjenner jeg.. Sliter ikke veldig med nattskift, men er alltid godt å komme seg i horisontalen sånn utpå morrakvisten

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 09:07   #699
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Morn morn!

Vi er på båttur i pinsen, kjempekos! Litt utfordrende med mat og spesielt drikke blir det jo... Spiste biffsnadder på restaurant og drakk to tuborg lite igår, håper det gikk greit! Har bestemt meg for å la vær å stixe til jeg kommer hjem, ellers blir jeg sikkert tullete

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 10:33   #700
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Hei Jenter

Jeg har fulgt med dere en stund inne på denne tråden, men ikke postet noe tidligere. Føler dere som skriver mye her inne er så positive, støttende og inspirerende, at jeg nesten er blitt litt ”avhengig” av å lese på tråden hver dag Synes nesten jeg begynner å kjenne noen av dere, og tenkte derfor det kanskje var på tide jeg presenterte meg for dere også....

Jeg er en voksen dame med to store barn, en jente som nettopp er flyttet hjemmefra og en tenåringsgutt som går på vg skole.

Jeg begynte egenlig på ketolysekuren like etter påske etter anbefaling fra en kollega. Jeg har prøvd så godt som alt av andre slankekurer tidligere, men etter å ha startet med lavkarbo, kjenner jeg at dette trives kroppen min så godt med, at dette vil jeg ha som min livsstil også etter at jeg har tatt av de nødvendige kiloene.

Jeg har 20 kilo som skal av, og har til nå greid å få vekk 6 av dem. Deilig å kunne begynne å gå på ”shopping” i eget skap

Følger som sagt med dere her hver dag og heier på dere alle sammen En spesiell takk til Pruttilutt som deler sin kunnskap og gir inspirasjon til alle. Tror det er utrolig hjelp til alle oss som er usikre og famlende når vi starter på dette

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no