Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 11-06-11, 22:59   #726
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Glemte det helt, her er fullstendig oversikt over næringsinnholdet i eggemelk-kaffe-latte-greia.

For de av dere som kanskje har vært innom bloggen min tidligere, kan dere se nå på det nye layoutet? Blir aldri fornøyd jeg. Ble det harry? Skal jeg bytte tilbake?

Jeg liker også layouten på bloggen Ikke at teflonhjernen min klarer å huske helt hvordan den var altså, men liker den hvertfall veldig godt nå

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:06   #727
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Så bra!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:22   #728
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Åååh, idag er jeg litt sånn rar merker jeg.. Heheh Har liksom litt veie meg-måle meg-i det minste sjekke med stix-abstinenser.. Neste tur ut tror jeg nesten jeg må få med meg stix, sånn at jeg hvertfall føler jeg har litt kontroll.. Nå er jeg litt blank hvis dere skjønner, er jeg på rett spor eller ikke Kampen mot seigmenn, sjokolade, pottis og brus har jo hvertfall gått bra så langt da.. men lurer så på maten..
Vil bare hjem for å sjekke jeg, vil vite.. Heheh, litt spesiellt kanskje, ser den selv Måtte bare få det ut.. Lufte tankene litt

Gammel 11-06-11, 23:27   #729
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Skjønner godt hvordan du har det Du får gjøre sermoni av det
Måle-veie-kose-dag

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-06-11, 23:36   #730
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Skjønner godt hvordan du har det Du får gjøre sermoni av det
Måle-veie-kose-dag

Heheh, ja DET tror jeg jammen jeg skal gjøre Bare jeg ikke har rasa opp før jeg kommer hjem er jeg igrunn fornøyd altså Har ikke store forventninger til å gå ned disse 2 ukene, bare jeg ikke går opp så blir det en fiiin Måle-veie-kose-dag
22.juli blir den offisielle Måle-veie-kose-dagen, heng dere på

Jeg er klar for lunsj, bare 25min igjen nå!

Gammel 12-06-11, 00:15   #731
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Synes du er kjempeflink som greier deg så godt der ute jeg RikkemOr, vær stolt av deg selv, du

Litt vanskelig det der med veiing ja, jeg hadde egentlig planlagt på bare veie hver 14 dag, men den planen gikk fort i vasken... Nå har jeg fast veiedag en gang i uken, men trokker på vekta til støtt og stadighet innimellom...... -Så kanskje litt greit å være litt borte fra det vekt-stresset også

Nå er det natta her, sove godt alle sammen, og god arbeidsnatt til RikkemOr

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 01:44   #732
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Synes du er kjempeflink som greier deg så godt der ute jeg RikkemOr, vær stolt av deg selv, du

Litt vanskelig det der med veiing ja, jeg hadde egentlig planlagt på bare veie hver 14 dag, men den planen gikk fort i vasken... Nå har jeg fast veiedag en gang i uken, men trokker på vekta til støtt og stadighet innimellom...... -Så kanskje litt greit å være litt borte fra det vekt-stresset også

Nå er det natta her, sove godt alle sammen, og god arbeidsnatt til RikkemOr

Åååh, tusen takk Ja, og koselig at du henger med oss i tråden forresten jeg har jo helt glemt å ønske deg velkommen når jeg tenker meg om
Ja, å skulle veie seg sjeldent er ikke alltid så lett.. Jeg klarte meg godt uten å veie meg første uka, men da hadde jeg stix så hadde liksom en forsikring der.. Men joda, kjenner jeg er spent på hva vekta sier når jeg kommer hjem, og målebåndet også Sov godt du også=)
Og over til noe helt annet, idag var det litt sånn kjip lunsj.. Eller den var sikkert ikke det, men jeg blir så fort matlei her ute så vanskelig å finne noe som frister.. Og følte nesten at jeg havna litt "utpå".. Endte opp på en liten bit med indrefilet, mer stekt sopp og løk, og en hamburger med litt salat, et par syltede agurker og litt dressing Var jo ikke mye sylteagurk da, og heller ikke mye dressing.. Hadde bare blitt så tørt uten.. Vet ikke hvordan dressing det var, den var sånn thousand island-rosa, men var ikke thousand island.. håper det gikk greit asså.. Fettet det sliter jeg med, det er fløten i kaffen som redder meg.. Var så sulten i 23-tiden idag(oi, det har blitt igår=)) så tok et egg jeg hadde spart i kjøleskapet, kutta det i 4 og peisa på med majones.. Det gikk ned av rein viljestyrke, for såpass mye majones synes jeg ikke er godt engang, heheh.. Har hatt 2 kopper fløtekaffe så langt, en til frokost og en hmmm husker ikke når- på kvelden en gang.. Kan vel si med 100% sikkerhet at det blir en til

Gammel 12-06-11, 09:59   #733
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Jeg har vært litt fraværende i det siste, for jeg har vært steike dårlig.
Antagelig en kombinasjon av Noro-viruset og lavkarbokvalme.
Har holdt på i 5 dager og har nesten ikke klart å stå på beina. De siste dagene har jeg klart å få i meg litt mat da.... Men jeg må innrømme at feit mat ikke har fristet veldig i denne tiden. Likevel har jeg ikke hoppet over på brød med syltetøy.
Jeg har gått ned over 3 kg på en uke og det liker jeg egentlig ikke. De spretter vel på igjen, når jeg kommer meg på beina igjen....
Jeg er ikke like ung og vakker, som de fleste andre her inne, og burde ikke bli et radmagert, gammelt skinn !! Jeg er til og med bestemor ! Men ikke med skaut og forklekjole da....
Jeg kunne godt tenke meg å beholde den vekten jeg har nå, så mitt fokus fremover, må bli å holde meg stabil.....

Ellers må jeg si at dere alle er kjempeflinke og standhaftige. Og ikke minst er det oppløftende og oppmuntrende å lese om hvordan dere opplever denne kostomleggingen. For det er vel det vi vil ? Det skal ikke bare være en kur en skal "lide" seg gjennom, for så å være tilbake der man startet...

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:12   #734
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen, deillig strålende søndagsmorgen

Takk for velkomsthilsen Ja, selv om jeg startet litt før dere, så er det her jeg føler meg hjemme. Koselige, positive, støttende mennesker

Sitter og koser meg med kaffekoppen (les stooort krus...)
Jeg er egentlig ikke noe frokost menneske, men i helgene koser jeg meg med kaffe til jeg våkner til live og etter en stund er jeg frokost-klar - vanligvis i 11-12 tiden. Til hverdags dropper jeg frokosten og spiser tidlig lunch (11-tiden). Føler meg litt sånn gravid om morgenen - eneste gang jeg ikke har følt meg gravid om morgenen var da jeg faktisk var gravid.... hehehe -Så forskellige er vi mennesker!

Det er en av de tingene jeg elsker med dette kostholdet - vi kan spise når det passer kroppen vår. Jeg gikk på GR kurs for ett par år siden, og der fikk jeg streng beskjed om å spise frokost før jeg gikk på jobb hver dag - holdt på å kaste opp hver dag.... -Hvordan kan man leve med et kosthold der man starter hver morgen med å være kvalm og dårlig???
Trives såååå mye bedre på lavkarbo kosthold!!!!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 10:24   #735
bente1
Seniormedlem

Kiip at du har vært syk Sanna 1, godt du føler deg litt bedre! Stor god bedring klem til deg

Er ikke så ung og bedårende selv - men føler meg hjemme her - alder er som kjent bare ett tall

Gammel 12-06-11, 10:32   #736
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og over til noe helt annet, idag var det litt sånn kjip lunsj.. Eller den var sikkert ikke det, men jeg blir så fort matlei her ute så vanskelig å finne noe som frister.. Og følte nesten at jeg havna litt "utpå".. Endte opp på en liten bit med indrefilet, mer stekt sopp og løk, og en hamburger med litt salat, et par syltede agurker og litt dressing Var jo ikke mye sylteagurk da, og heller ikke mye dressing.. Hadde bare blitt så tørt uten.. Vet ikke hvordan dressing det var, den var sånn thousand island-rosa, men var ikke thousand island.. håper det gikk greit asså.. Fettet det sliter jeg med, det er fløten i kaffen som redder meg.. Var så sulten i 23-tiden idag(oi, det har blitt igår=)) så tok et egg jeg hadde spart i kjøleskapet, kutta det i 4 og peisa på med majones.. Det gikk ned av rein viljestyrke, for såpass mye majones synes jeg ikke er godt engang, heheh.. Har hatt 2 kopper fløtekaffe så langt, en til frokost og en hmmm husker ikke når- på kvelden en gang.. Kan vel si med 100% sikkerhet at det blir en til

Tenkte på, har dere slike små pakker, eller en stor pakke sjølsagt , med meierismør der? Var på Egon å spiste entrecotè på lørdag, pga matallergi må jeg styre unna alt av sauser og dressinger. Ved siden av entrecotèn fikk jeg en kurv med brød og en slik porsjonspakke med smør. Smurte ganske enkelt smøret på biffen min, sammen med litt ekstra pepper

Da fikk jeg i meg ekstra fett, samtidig som maten blir mindre tørr - så smaker jo skikkelig meierismør veeeldig godt

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 11:04   #737
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen!

Det er så utrolig koselig å lese i denne tråden! Nå skriver jeg fra iPhone, så orker ikke å kommentere alle! Ønsker iallefall sanna god bedring!!

Båtturen går veldig fint. Jeg er nok ikke like flink som hjemme, får nok i meg litt lite fett og litt mye karbo, men alt i alt er jeg fornøyd! Jeg har vært fristet mange ganger, men har holdt meg unna alt av snop, chips, brød, poteter osv!
Har blitt litt alkohol, så spørst om jeg er i ketose, men men! Har holdt meg til rødvin og lite øl
Ha en super dag!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 11:38   #738
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

ååååååååååå for en herlig dag!

Sol og 21 grader i skyggen frister veldig.
I dag skal jeg starte dagen med eggemelk-kaffe, servelata-ruller med majones inni og et lite glass lettbrus (for å svelge tabletter). Jeg skal sitte ute i solen og nyte hvert minutt!

Vekten er fortsatt den samme som forleden, 92,0, men i går var den tross alt 92,4. Blir spennende i morgen (not), da er det offisiell veiedag (tickeroppdatering).

God bedring til deg, Sanna - det må være ei hard uke du har gått igjennom. Håper du ser at det er Noro-viruset sin feil og ikke lavkarboen.

Maria: Kos deg nå på båtturen! Ikke stress slik med maten - de færreste av oss håndterer en slik utfordring så bra som du virker å ha gjort i startfasen av en kostomlegging. Stå på!

Gammel 12-06-11, 11:58   #739
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Å takk for gode ord, prutti! Veiedag her imorgen også, men vi reiser ikke hjem før i morgen så d blir nok forskjøvet til tirsdag!
Kos deg i sola! Det gjør jeg

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 12:37   #740
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Lagde disse i går, og gjett om de har potensiale!
Dette er frokost, lunsj og nistepakke til turer (MariaB )
Lag større porsjoner, frys ned og tin når du trenger dem!
I tillegg til at de er geniale til slike formål, så smaker de HIMMELSK!

Gammel 12-06-11, 12:59   #741
bente1
Seniormedlem

mmmm, hørtes kjempegodt ut pruttilutt

Gammel 12-06-11, 13:14   #742
Dollsine
Gjest

Forstår ikke hva som skjer.... er så sulten!
Hentet husets ungdommer i natt og fikk ikke sove etterpå. Måtte opp og spise; og den var grei. En ss cocosa og litt kremfløte etterpå gjorde susen. + masse kaldt vann. I morges spiste jeg hjemmebakte knekkebrød med meierismør og skivet ost til frokost; samme porsjon som alltid -og som jeg er mett av i flere timer. I dag: sulten etter 2 timer. Og da mener jeg sulten!! Skal ut å gå tur og greier ikke å ha full mage da - har derfor tatt 2 ss cocosa som skylles ned med kremfløte. Men hva skjer??? Er det kroppens protest mot noe?

Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 13:16   #743
Orlando
Juniormedlem

Medlem siden: Jun 2011
Orlando er på en erverdig vei

God morgen til dere alle. Velkommen till bente1. God bedring til Sanna1. RikkemOr jeg heier på deg. Eggemelk må prøves men er litt skeptisk.
Nyt dagen.

Orlando er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 13:54   #744
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

God ettermiddag
Her nytes sol og sommer i fulle drag og det er deilig.
Vekta går jevnt og trutt nedover, har sjekka selv om veiedag er i morgen. Har nemlig laget is og spiser en liten porsjon hver kveld. Har vært litt urolig for at det skal ødelegge noe, men har et håp om at det går bra. I fjor tålte jeg ganske mye karbo før vekta stoppa opp.

Ungene spiser is hele dagen og jeg blir så fysen. Svaret til nå har vært å ta en spiseskje rømme det funker det

Ha en nydelig dag alle sammen!

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 14:23   #745
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av labaline, her.

God ettermiddag
Her nytes sol og sommer i fulle drag og det er deilig.
Vekta går jevnt og trutt nedover, har sjekka selv om veiedag er i morgen. Har nemlig laget is og spiser en liten porsjon hver kveld. Har vært litt urolig for at det skal ødelegge noe, men har et håp om at det går bra. I fjor tålte jeg ganske mye karbo før vekta stoppa opp.

Ungene spiser is hele dagen og jeg blir så fysen. Svaret til nå har vært å ta en spiseskje rømme det funker det

Ha en nydelig dag alle sammen!

Nå har jeg riktignok ingen barn, men når familien er på besøk hos meg, så lager jeg alltid saftis i slike plastformer. Kjøper forskjellige safter og blander med vann, fryser over natta. Så har jeg også noe jeg kan kose meg med i varmen. Lagde softis i går, ser for meg at det også er yppelig å fryse ned på samme måte.

Gammel 12-06-11, 15:18   #746
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Jeg har jo is, men bare fløteis, saftis er jeg ikke så glad i, så da er det like greit med saft eller litt brus

Et lite mattips, for den som like søtt, er å ta cottage cheese og blande oppi litt ublanda fun light saft, det syns jeg er veldig godt. Bruker det til frokost/lunsj når jeg har lite tid, eller som dessert.

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 15:38   #747
Dollsine
Gjest

Lagde softis i går, ser for meg at det også er yppelig å fryse ned på samme måte.

Softis!! Har du spesiell oppskrift eller bruker du eggeplommer og kremfløte ++??

Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:40   #748
tihii89
Nytt Medlem

Medlem siden: May 2011
tihii89 er på en erverdig vei
Talking

Heihei! Jeg vil veldig gjerne henge meg på her, om jeg får

Starta for tre dager siden jeg da, men håper det går bra fordi.

Litt om meg: Jente på 21 år, 170 høy og veier 77 kg. For å få BMI til å stemme så skal jeg gå ned 10 kg. Er veldig motivert, og gleder meg masse til resultatene kommer!

Har også en sønn på snart 9 mnd. Det er den såkalte "fødselsvekta" jeg sliter mest med å få bort. Har alltid vært litt "shubby" men det skal man gjøre om på nå

Ser fram til å bli kjent med dere her inne! Virker som en flott gjeng

Sist redigert av tihii89 : 12-06-11 kl 18:37.
tihii89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 17:41   #749
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Softis!! Har du spesiell oppskrift eller bruker du eggeplommer og kremfløte ++??

Ja, hva var det jeg brukte..
60 gram frosne jordbær knust med stavmikser, hadde 1 egg i og 1 dl fløte, pisket i 1 minutt, tilsatte litt søtning og vaniljeessens. NOMS!

Gammel 12-06-11, 18:10   #750
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Når det bikker i mot og motet stopper opp, tenkte jeg dette kunne være en inspirasjon og motivasjon for å fortsette. Når du er matlei og bare kvalm med tanken på egg og bacon, så kan det være nyttefullt å bare bli påminnet om at det faktisk er rette vei å gå! Du har påbegynt en reise som du selv er pilot for, men av og til må man ha litt påfyll av bensin, if you catch my drift.

Bildet er dårlig, men budskapet kommer helt klart fram?
Verdt å nevne at når jeg kjøpte pysjamasbuksen så satt den stramt over hofta og magen, samt at lårene fyllte hele stoffet.
På bildet står jeg i det ene buksebenet. Budskapet er at dette virkelig funker. Ikke gi opp!

Vedlagte bilder
Filtype: jpeg oysjbild.jpeg (65,5 KB, 22 visninger)

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:44.