Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 12-06-11, 21:37   #776
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Til dere som er fysne på noe søtt. Jeg nevnte litt tidligere i tråden at blanding med Cottage Cheese og litt fun light saft er en god og veldig, veldig enkel dessert når man er fysen. Jeg har det stort sett alltid tilgjengelig

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 21:40   #777
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Noe anna som også var godt, som jeg åt i dag:
Jeg er litt treg i magen, så jeg blanda linfrø og solsikkefrø med litt seterrømme og strødde litt splenda over, det syns jeg var godt. Men da må man like å spise rømmen "bar".

Gammel 12-06-11, 21:46   #778
Angemi
Juniormedlem

Angemi sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Angemi er på en erverdig vei

Takk for informative og oppmuntrende svar.. Gikk på butikken å kjøpte kremfløte, bringebær og cottagechees og laget min egen lille desert med sukrin og vaniljestang Så nå er søtsuget blåst for i dag!

Denne tråden er virkelig hyggelig og kjempegod å ha når man er litt nå i starten. Mange kjempeflotte og kjempeflinke folk ser det ut til Takk for hjelpen, starter med nytt mot og ferre proteiner i morgen!

Gammel 12-06-11, 22:30   #779
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Dere som har litt problemer med å få i dere nok fett.. :

Stekte først bacon, strimlet så sellerirot samt løk og stekte det i baconfettet PLUSS ekstra meierismør (sellerirot trekker til seg mye fett ), lagde eggerøre (enda mer meierismør ), ved siden av hadde jeg div spekepølse, avocado, rømme med salt/pepper/sitron OG osteknekkis

Selleriroten ble behørig krydret, hadde masse gressløk i eggerøren, samt sitrondråper på avocadoen og osteknekkisen er ganske smakfull i seg selv.

Dette gjør at det ikke føles som om man spiser så fettrik mat, jo mere smak, jo lettere er det å "kamuflere" fettet

Har gumlet og spist, tror jeg er mett til langt ut i neste uke engang

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 22:33   #780
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei

Heisann igjen, har vært bortreist noen dager så nå har jeg skumlest gjennom alle nye innlegg på denne tråden (pjuh!).
Velkommen til dere som er kommet til, og til dere som har kommet gjennom helga uten utskeielser, det har nemlig ikke jeg!
Hadde en totalsprekk i går, og endte opp på 114 karber, ETTHUNDREOGFJORTEN! Til gjengjeld er jeg i dag endt opp på ca. 10 og det føles litt bedre. Sjekket istad, og er (fremdeles) i ketose.

Vekten er et kapittel for seg selv, jeg startet på 67, og etter å ha strammet litt ekstra inn på karbene på slutten av forrige uke, gikk jeg på vekta fredag morgen (veier meg hver dag, har alltid gjort det) som viste 63 kilo!?! Litt vantro måtte jeg dobbeltsjekke, og da viste den 70. Skjønte jo da at det er batteriet som holder på å takke for seg
Nå er nytt batteri innkjøpt, men jeg er ikke sånn 'gleder-meg-spent' på resultatet i morgen tidlig. Føler meg som ei godt stappa pølse her jeg sitter...

Så ser jeg av innleggene som har kommet siden fredag at man skal passe på proteinene også, hvordan skal jeg klare det uten at det går utover fettmengden? Alle de gode tingene som er gode fett-produkter er jo ganske fulle av proteiner også... Hittil har jeg ikke vært under 80, og det er tydeligvis litt for mye for meg som ikke trener.

Dette ble litt lenger enn jeg hadde tenkt, men sånn blir det jo ofte når man har er dame og har 'tiet' lenge (tre dager borte fra nettet, haha)

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-11, 23:28   #781
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Bytausa: Spist er spist, glem det og gå videre, i morgen er en ny lavkarbodag
Bruke masse smør er en god kilde til fett uten masse protein, samme med olje og majones. Også velge fet fisk og fett kjøtt istedenfor magre produkter. I dag hadde jeg grillribbe til middag og greide dermed å få dagens fettprosent nesten opp på 80%

Nå er det straks natt for meg sove godt alle sammen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 00:15   #782
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Tenkte på, har dere slike små pakker, eller en stor pakke sjølsagt , med meierismør der? Var på Egon å spiste entrecotè på lørdag, pga matallergi må jeg styre unna alt av sauser og dressinger. Ved siden av entrecotèn fikk jeg en kurv med brød og en slik porsjonspakke med smør. Smurte ganske enkelt smøret på biffen min, sammen med litt ekstra pepper

Da fikk jeg i meg ekstra fett, samtidig som maten blir mindre tørr - så smaker jo skikkelig meierismør veeeldig godt

Vi har no sånn Tine ekte smør eller hva det heter(minipk), jeg prøvde å putte det på egget første dagen og det smakte dårlig Vet ikke om det blir feil for smøret å ligge lenge i romtemp eller om det er noen annen grunn til at det blei sånn, men har ikke fristet veldig å smake på igjen

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God morgen!

Det er så utrolig koselig å lese i denne tråden! Nå skriver jeg fra iPhone, så orker ikke å kommentere alle! Ønsker iallefall sanna god bedring!!

Båtturen går veldig fint. Jeg er nok ikke like flink som hjemme, får nok i meg litt lite fett og litt mye karbo, men alt i alt er jeg fornøyd! Jeg har vært fristet mange ganger, men har holdt meg unna alt av snop, chips, brød, poteter osv!
Har blitt litt alkohol, så spørst om jeg er i ketose, men men! Har holdt meg til rødvin og lite øl
Ha en super dag!

Synes du klarer deg kjempefint jeg, bare å stå på videre!

Opprinnelig lagt inn av tihii89, her.

Heihei! Jeg vil veldig gjerne henge meg på her, om jeg får

Starta for tre dager siden jeg da, men håper det går bra fordi.

Litt om meg: Jente på 21 år, 170 høy og veier 77 kg. For å få BMI til å stemme så skal jeg gå ned 10 kg. Er veldig motivert, og gleder meg masse til resultatene kommer!

Har også en sønn på snart 9 mnd. Det er den såkalte "fødselsvekta" jeg sliter mest med å få bort. Har alltid vært litt "shubby" men det skal man gjøre om på nå

Ser fram til å bli kjent med dere her inne! Virker som en flott gjeng

Velkommen=)=)=)

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Når det bikker i mot og motet stopper opp, tenkte jeg dette kunne være en inspirasjon og motivasjon for å fortsette. Når du er matlei og bare kvalm med tanken på egg og bacon, så kan det være nyttefullt å bare bli påminnet om at det faktisk er rette vei å gå! Du har påbegynt en reise som du selv er pilot for, men av og til må man ha litt påfyll av bensin, if you catch my drift.

Bildet er dårlig, men budskapet kommer helt klart fram?
Verdt å nevne at når jeg kjøpte pysjamasbuksen så satt den stramt over hofta og magen, samt at lårene fyllte hele stoffet.
På bildet står jeg i det ene buksebenet. Budskapet er at dette virkelig funker. Ikke gi opp!

Supert at du deler bilde med oss og hjelper oss alle (i hvertfall meg) med å holde motivasjonen oppe

Opprinnelig lagt inn av Lagom, her.

Hei.
Slenger meg på her jeg hvis det er greit?
Kommer sikkert til å trenge litt hjelp etterhvert.
Er på første uka med Ketolyse, prøver meg litt frem først til jeg får boka.
Skal leve strengt og er kjempemotivert.
Håper selvfølgelig på å gå ned endel kilo også, men hovedfokuset er at jeg har hørt andre med fibromyalgi har hatt stor effekt av lavkarbo.
Ser ikke på dette som en slankekur, heller en livstilsendring og gleder meg til veien videre.

Velkommen=)=)=)

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Jeg var på tivoli i dag med to venner, de gomla popkorn (<3) og sukkerspinn (<3 <3), men jeg avstod fra alle tilbud om å smake Endte opp med å gafle i meg både hjemmelaget kaffe latte og lage remuladesalat

Fliiink!=) Spesiellt imponert er jeg over sukkerspinnet kjenner jeg

Synes alle er så superflinke jeg! Imponert og inspirert blir jeg av hele gjengen

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 00:45   #783
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

God kveld damer!
Nå kom jeg til at jeg like greit legger ut mine siste fire dager (etter at jeg oppdaget diett.no) til alle offentlighet her på forumet i alle fall. Voila - slik ser det altså ut. Jeg tror etter hva jeg har lest meg til her inne at jeg får i meg alt for mye proteiner, tidvis endel for mye karbo ( spes den dagen med 18 liksom. Var en uoppmerksom greie med både crabstix og tacokrydder som gjorde voldsommer utslag..grrrr ), - men for lite fett. Stemmer det slik jeg tror? Og spm 2: Annet jeg burde tenke på??
Tips mottas med takk!!! (Som alltid)

Energi:836
Goal:2179
Fett:32.83
Karbohydrat:14.77
Protein:98.75

Energi:1329
Fett:102.44
Karbohydrat:18.61
Protein:83.42

Energi:691
Fett:38.08
Karbohydrat:5.48
Protein:33.27

Energi:978
Fett:60.05
Karbohydrat:7.19
Protein:76.05

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 00:55   #784
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Du må øke fettinntaket betrateklig

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 01:10   #785
Nysgjerrig nok
Medlem

Må nok det ja - synes jeg har spist unektelig mye fett men..strekker ikke til liksom. På diett.no så ligger jeg jo på 50-70% fett..hm. Skal forsøke å fokusere mere på fett - og kjøpe meg en god vekt (til maten vel og merke) slik at det blir mere nøyaktig. Ikke lett det her altså. (Har ikke lagt inn smør jeg har i pannen og smør på knekkebrødet, så det er nok litt mere enn anslått)
- Men like blid!
Koser meg da, masse god mat og føler meg stadig "lettere" i kroppen. Går etter feelingen siden jeg ikke veier og måler - og feelingen er god. Men - ikke misforstå - jeg vil blir bedre på det her altså!!

Kan jeg bygge en fin kropp på Baconcrisp??

Gammel 13-06-11, 01:11   #786
Nysgjerrig nok
Medlem

...og fortsatt utslag på stix'n forresten...

Gammel 13-06-11, 04:06   #787
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Jajaja.. Snaaaart halvveis i turen nå, et skift til så drar halvparten av folka her hjem og nytt friskt blod kommer ut=) Det er alltid deilig, da vet jeg det er min tur neste gang Idag innbiller jeg meg at maten har gått ganske greit så langt, frokost: en sur kokk som jeg fikk fløte av, sånn at jeg har det de neste nettene også.. neida..
Frokost18.00: scampi, brokkoli og litt kålrot/gulrot-blanding(ca4-5 små biter) og en kopp fløtekaffe til desert
Lunsj23.00: mer scampi, mer brokkoli og fyllet fra 2 pizzastykker med skinke og kylling, ja og 1,5 egg med majjo =)
Ja, og det var det... Har 2 egg som venter på meg i kjøleskapet, så det blir nok litt majjo på de om ikke så lenge og en litta fløtekaffe til må jo være lov Og alle de kakene asså.. Istad satt jeg meg i sofaen, RETT foran en eplekake da vøttø.. Og det flyter vestlandslefser og sjokolade på bordet... men jeg har ikke rørt no, ikke en liten bit engang.. Fornøyd med det ja Og det har igrunn gått lettere enn jeg trodde(innbiller meg ihvertfall det akkurat nå).. Masse vann, det tror jeg nesten har redda meg og fløten så klart
Ja, det er vel helligdag imorgen også og de fleste har vel fri... Dere må nyte fridagen imorgen/idag alle dere som kan i allefall!

Sist redigert av Rikkem0r : 13-06-11 kl 05:53.
Gammel 13-06-11, 06:47   #788
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Da fikk jeg til slutt i meg de 2 egga mine med majjo og en fløtekaffe, så da blir det nok ikke no mat på meg kl.07 nei.. Er ikke akkurat sulten etter de proteinkulene med masse fett ved siden av Fått flydd litt i natt også.. Noen ganger lurer jeg litt på hvor mange km jeg runder på 12 timer altså
Men nå er det straks kvelden, sola skinner og jeg ska hoppe i køya=) Ønsker alle en fantastisk dag, det skal bli herlig å flate ut nå

Gammel 13-06-11, 09:13   #789
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og alle de kakene asså.. Istad satt jeg meg i sofaen, RETT foran en eplekake da vøttø.. Og det flyter vestlandslefser og sjokolade på bordet... men jeg har ikke rørt no, ikke en liten bit engang..

STÅLVILJE!!! Imponerende. "Lagre" de gode erfaringene du gjør deg nå så har du noe å "gå på" hvis fristelsen blir større. Og invester i en skritteller slik at du ser hvor mye du faktisk går!

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Vi har no sånn Tine ekte smør eller hva det heter(minipk), jeg prøvde å putte det på egget første dagen og det smakte dårlig Vet ikke om det blir feil for smøret å ligge lenge i romtemp eller om det er noen annen grunn til at det blei sånn, men har ikke fristet veldig å smake på igjen

Det var rart; du var kanskje uheldig med akkurat den pakken? Jeg har smørpakken min stående i romtemperatur og opplever ikke bismak. Kan det være for at du ikke er vant med å gomle inn på smør? Mange sliter med det i den første tiden vi er jo opplært til å tenke fyfy

Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 09:26   #790
Dollsine
Gjest

Gooood morgen alle sammen! Her i Trøndelag er det regn, regn og atter regn. Håper å få tid til å gå turen min lell; skal bort en tur i ettermiddag og har noe småtterier som må gjøres først!

Jeg har faktisk gått ned 800 gram de to siste ukene . Etter nesten ett år med jumping opp og ned setter jeg stor pris på det! Nå har jeg derfor gått ned til sammen 5 kg på 11 mndr! Er ikke det bra dere!! Velger å tro det er redusering av proteininntaket som er årsaken; i alle fall klaffet det med det. KHmengden har jeg holdt lav hele tiden og fettmengden høy (75% minst). Og så har jeg fått litt systematisk på turgåingen min.

I det siste har jeg snoket litt i klesskapet mitt og funnet en del klær som har vært for trange. Har en del på gang nå: enten passer de litt eller så passer de om litt. Deilig! Prøvde en lett turjakke som var som pølseskinn på magen for noen uker siden; den tar jeg på i dag.

Jeg ser det er litt diskusjon omkring måling med stix. Jeg sjekker hver kveld, og det er dagens "evaluering" - har jeg gjort noe bra; i så fall hva? Har jeg spist noe jeg ikke burde spist; i så fall hva. I går var det nesten 100% utslag; og joda - jeg hadde drukket altfor lite. Skjerpings til i dag. De siste ukene har jeg har utslag på ca 50%, og er fornøyd med det. Tidligere var det knapt nok 10%. Er forresten litt fasinert av at en boks øl fredag kveld ikke slo inn og reduserte utslaget. Kanskje øl er bedre enn vin?

Nå skal det jobbes en del, og så treffes vi senere. Jeg har noen travle dager foran meg og blir lite aktiv her inne den tiden. Men kommer sterkere tilbake.
til dere alle!

Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 09:48   #791
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen! Nok en ny fin lavkarbodag!

Sitter og planlegger dagens måltider. Når jeg har tid til det synes jeg det er fint å planlegge litt på forhånd på diett.no, da ser jeg lett hvor jeg må justere litt, legge til litt mer fett feks.

Nyskjerrig nok: Enig med Prutilutt, ALTFOR lite fett! Synes også du ligger for lavt på kaloriinntaket, øk det og la økningen komme fra fett. Så lavt som du ligger de fleste dager, så ligger du lavere enn i fettfaste,jo, og i fettfaste spiser man 90% fett for å "lure" kroppen til å ikke sette forbrenningen ned i dvale. Slik som du spiser nå, risikerer du å ødelegge forbrenningen din. Hjelper ikke at du er i ketose, man er i ketose når man sulter også..... Man MÅ endre på sin egen tankegang i forhold til fett hvis man skal gå på dette kostholdet. Lykke til

RikkemOr har kommet seg igjennom en ny fin natt på platform - fliink

Nå blir det kaffe på terassen....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 10:10   #792
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

God morgen
Jeg har veiedag og er en happycat, har oppdatert i veietråden vår, men må skryte her også, det endte med -1,5 denne uka, tilsammen -4,5 siden jeg begynte

Nå skal jeg lage lapper til frokost, har lyst på noe søtt, så det blir nok litt splenda på dem i stedet for bacon

Ha en nydelig dag alle sammen!

Gammel 13-06-11, 10:18   #793
bente1
Seniormedlem

Så flott labaline, gratulerer!!

Gammel 13-06-11, 11:12   #794
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av labaline, her.

God morgen
Jeg har veiedag og er en happycat, har oppdatert i veietråden vår,

Øh..har vi veietråd?? Kan du sende link?

Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:18   #795
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

wow, labaline. Flink!

I dag er det mandag, fridag, og jeg syns det er vanskelig.
I går og i dag har jeg hatt lyst på brødskriver når venninna mi som var på overnatting skulle spise. Var litt tungt når jeg måte opp begynne å steke meg en kotelett, og hun var ferdig med å spise omtrent før plata var varm...
Da hjalp det å tenke som Pruttilutt, og tenke at brødet blir til en skikkelig ekkel gugge i magen. (Med visualisering om hvordan den gugga faktisk ser ut. ÆSJ!) Da var det liksom greit å ikke spise brød med syltetøy.

I morgen er det tilbake til jobb i Oslo. Skal lage meg en lunsj sånn at jeg har noe å spise på jobben. På fredag så glemte jeg hele lunsjen min i kjøleskapet (sånn skjer når man ikke er vant til å ha med seg noe). Kyllingvinger, aioli, vossafår og babybelost. Gleder meg til å spise allerede nå! Var kjipt på fredag, da ble jeg bare kvalm i løpet av dagen, og under lunsjen så klarte jeg så vidt å tvinge i meg en skive med rugsprø med makrell i tomat og majones (heldigvis er det ekte majones der!).
Resten av arbeidsdagen gikk forsåvidt fint. Før jeg begynte på det her, så hadde jeg aldri i verden klart å fullføre en arbeidsdag med bare egg og bacon fra frokosten, og EN RUGSPRØ MED PÅLEGG til lunsj. Jeg var forsåvidt fortsatt sulten, men jeg var så kvalm at jeg ikke klarte å spise noe. Konsentrerte meg istedet om å drikke nok.

Jeg og kjæresten endte med å spise kebab på lørdag, siden vi hadde glemt at det var korte åpningstider pga det var pinseaften. Men jeg gikk ikke ut av ketose av det, og magen ble ikke oppblåst. Er godt å vite at vi fortsatt kan spise junk . Så blir han fornøyd også. Han ble litt skremt da jeg sa at jeg ville lage mitt eget tacokrydder på fredag, men siden butikken ikke hadde cummin, så ble det kjøpetacokrydder. Det gikk søren meg bra det også! Stixen var lilla, om enn kanskje litt for mørk, og lilla var den i går kveld også!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:33   #796
Bytausa
Medlem

Bytausa sin avatar

Hvor: Trondheim
Bytausa er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Øh..har vi veietråd?? Kan du sende link?

Henger meg på Dollsine her

Bente1; takk for tips, jeg får bli enda flinkere til å bruke smør og olje. Problemet mitt er at jeg ikke liker disse produktene som tidligere har vært fy-mat, men som vi kan fråtse i nå; majones, rømme, ja alle disse 'sure' tingene. Har aldri klart å like noe slags dressing, eller yoghurt for den del. Ikke er jeg noe på fet fisk, eller tomat heller.........
Men har tenkt å prøve meg på avocado igjen, og legge litt mer godvilje til for det er jo en fet frukt

Ikke lett når man er litt sær i matveien

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:54   #797
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

God morrgen, venner!
Vært ei god uke sammen med dere, har hatt noen gode timer foran pc'en

Veietråden finner du her Ha en vakker mandag

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 11:59   #798
Orlando
Juniormedlem

Orlando er på en erverdig vei

En deilig solfylt dag skal nytes. Min første uke på ketogen kost er over. Kom i ketose dag 2. Jeg føler til tider det blir litt mye fett men lager mat med "skjulte" fett kilder. Jeg er nok også litt høyt på protein. Når det gjelder vann får jeg i meg ca 2.5 liter og det er jeg kjempefornøyd med. Det beste av allt er at søtsuget er borte . Bonus minus 2.9 kg. Så er nå 2kg fra å være det man kaller normalvektig.

Orlando er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-06-11, 12:43   #799
bente1
Seniormedlem

Bytausa: Det jeg gjorde med mine barn da de var små, for å få dem til å like grønnsaker, var å få dem til å smake, de måtte ikke trykke i seg store mengder, men smake i små mengder med jevne mellomrom. I dag spiser de begge to alt som er av grønnsaker! Kanskje en ide for deg også hvis du er litt vanskelig i matveien

For jeg tror det er viktig å spise et kosthold man trives med om man skal få til varige endringer. Hvis man bare ser på lavkarbo som en "quik-fix" for å gå ned i vekt og tenker at man skal tilbake til sitt tidligere kosthold igjen, tror jeg man vil oppleve det samme som på alle andre slankekurer: Over tid legger man igjen på seg alt man har tatt av...

Gammel 13-06-11, 12:57   #800
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God dag!
Gratulerer til alle med flott vektnedgang!!
Jeg psyker meg opp til morgendagens veiing, regner ikke med å ha gått ned, heller kanskje andre veien... Gleder meg til å komme hjem i ettermiddag og få litt orden på maten igjen!!
Går jo forsåvidt greit, men det er ikke så enkelt når man får maten servert. Igår ble det blant annet spareribs og annet marinert kjøtt, garantert med sukker!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:47.