Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-06-11, 16:44   #26
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Hvis du ikke står i knebøystativet så

Jammen daså

FYI - jeg tar sånn 50 kg i maksvekt i knebøyen da, DET må da imponere noen? .....jaaaa...altså ikke disse gutta som oser "jeg liker å løfte tunge ting og slippe de ned fort" da.

Får ofte inntrykk at jeg mest bare er i veien, selv om jeg alltid prøver å stå på siden med småvektene sånn at strongmanngutta får 50kgs-hantlene sine i fri bane

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 00:22   #27
elmundox
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 7
elmundox er på en erverdig vei

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Takk for feedback!

Grunnen til at jeg har lagt til flere øvelser er at jeg føler jeg ikke får trent nok mens jeg er på trening. Har trent opp og ned i kanskje 1 år, og jeg klarer LETT det programmet jeg først fikk. Er lite aktuelt å gå fra trening å føle at jeg akkurat har begynt.

elmundox er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 10:37   #28
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Opprinnelig lagt inn av elmundox, her.

Takk for feedback!

Grunnen til at jeg har lagt til flere øvelser er at jeg føler jeg ikke får trent nok mens jeg er på trening. Har trent opp og ned i kanskje 1 år, og jeg klarer LETT det programmet jeg først fikk. Er lite aktuelt å gå fra trening å føle at jeg akkurat har begynt.

Jeg kjenner igjen følelsen med å føle at man ikke trener nok, jeg hadde også et treningsprogram med veldig mange øvelser, følte at jeg ikek fikk noe effekt av det, så fikk jeg hjelp til å sette opp et nytt, med mye færre øvelser og DA fikk jeg stor utbytte av det, så jeg vil anbefale deg å gi det første du fikk en sjanse noen uker, å heller legge til flere etterhvert.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 18:13   #29
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Opprinnelig lagt inn av elmundox, her.

Takk for feedback!

Grunnen til at jeg har lagt til flere øvelser er at jeg føler jeg ikke får trent nok mens jeg er på trening. Har trent opp og ned i kanskje 1 år, og jeg klarer LETT det programmet jeg først fikk. Er lite aktuelt å gå fra trening å føle at jeg akkurat har begynt.

Hvis du føler at det er for lett så legger du på mer vekt. Det er grunnlaget for ALLE treningsprogram som fungerer - progressiv (over)belastning. Hvis du føler deg kvikk og rask etter 5 sett på 5 i knebøy, så er det ALTFOR lett. Hvis du er småkvalm og gele i beina, så er det omtrent riktig.

Hvorfor skal folk på død og liv finne opp hjulet på nytt hver gang de skal ut og kjøre? Bruk 5x5, 5/3/1, Dietmar nybegynner, eller et annet program som er kjent effektivt, så slipper du å kaste bort tid på ting som ikke fungerer.

Edit: Programmet du fikk av Taraquin er en 5x5-variant, og vil fungere hvis du ikke roter det til.


Sist redigert av Bulldog : 14-06-11 kl 18:18.
  Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 08:55   #30
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

For en stund tilbake kom jeg i snakk med en tidligere norsk toppbodybuilder, og jeg spurte hva slags program han hadde brukt i lavsesong. Det han hadde gjort i alle år, var å kjøre gjennom hele kroppen hver dag, 3 dager i uken.
Han hadde plukket ut noen få øvelser som ga gjennomkjøring for å øke masse og styrke.
Det var Markløft, Squats, Benkpress, Fremoverbøyd roing/T-bars/Chins og Skulderpress. Ha kjørte ca 4-6 sett, avhengig av dagsformen, og med så tunge vekter at det knaket i kroppen, han anslo reps til å ligge på 3-6.
Altså ingen enorme program akkurat, og magen nevnte han ikke, han kjørte vel Crunches eller lignende. Mannen var bred som ei låvedør, og sa at dette var øvelsene som gjorde at HAN økte i masse og styrke. Dette var altså lavsesong, som han brukte for å øke størrelse og styrke.
Jeg tipper at han nok økte massivt på både antall øvelser og set/reps når han skulle rippe seg opp til høsten.

Jeg vet ikke om dette er optimalt eller ikke. Selv kjører jeg bare markløft og mage, siden jeg bare er ute etter å stabilisere kroppen, ikke få større muskler. Men det er ikke lett når man går på lavkarbo, det er så å si nok bare å se på ei vektstang, så begynner musklene å vokse, noe jeg helst ikke vil.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 09:06   #31
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Opprinnelig lagt inn av elmundox, her.

Hei folkens!

Først vil jeg bare be dere om å gi meg feedback på trenings og spiseprogrammet mitt. Jeg har sett det helt opp selv, og er veldig fornøyd. Det jeg trenger tips på er hvor mye jeg bør øke hver uke, og deres meninger på set oppbygning og repitisjoner.
Jeg er en 21 år gammel mann (snart 22). Veier i skrivende stund 70kg og er 176 høy. (8.9kg fett, 35kg muskler, og12kg mineraler sist jeg målte. Tar det litt på halv arm, husker ikke helt nøyaktig)


Trening

Målet mitt er å bli mer markert og øke styrken i armer, ben, bryst, rygg og biceps/triceps.
Jeg har trent jevnt den siste måneden, både kondisjon og styrke (uten kosstilskudd vel og merke). Går forøvrig på en lavkarbo diet (se lengre ned)

Mandag


Tilleggs kommentar: Første gang jeg kjører programmet. Er weighten usansynlig høy? Det er LBS noen av dem er oppgitt i.

Tirsdag
Jogge 6km eller svømme 1000 meter.

Onsdag



Tilleggs kommentar: Første gang jeg prøver dead lift. Begynner lavt med tanke på rygg og teknikk. Kommer til å øke når jeg føler meg trygg. Er weighten usansynlig høy? Det er LBS noen av dem er oppgitt i.

Torsdag

Jogge 6km eller svømme 1000 meter.

Fredag




Lørdag, søndag hvile.

Tilleggs kommentar: Første gang jeg prøver squat med stang. Begynner også lavt med tanke på rygg og teknikk. Er weighten usansynlig høy? Det er LBS noen av dem er oppgitt i.

Mat

Jeg vet at karbohydrater hjelper med kroppen med å ta opp proteiner til musklene blab la, men jeg har valgt og kjøre en lavkarbo diet. Lavkarbo derimot betyr ikke 0 karbo, for jeg for i meg ca 20 gram hver dag. Uansett slik ser matvanene mine ut.
Frokost:
2 stekte egg (oppå 1 skive ketolysebrød, ‘http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627’)
2 bacon striper
2 ss Cottage Cheese
1 tomat, litt agurk

Lunch:
2 pølser (hvor 1 pølse inneholder 21g proteiner. Kengurupølser)
Eller 2 burgere (hvor 1 burger inneholder 17g protein)
2ss Cottage Cheese
1 tomat, litt agurk

1 time før trening:
2 scoops med protein shake (40g m/vann)

30 min før trening:
2 scoops med Jack3d

Rett etter trening:
2 scoops protein shake (40g m/ vann)

Middag (Ca 2 timer etter siste shake og trening):
Masse grønnsaker, og ca 150g kjøtt.
Spiser pizza og taco rett som det er med hjemmelaget bunn; 3 egg, ½ boks Philadelphia og 1 neve ost.


Vær så vennlig å kom med feedback eller kommentarer på både trening og kosthold!


Kostholdet ditt er riktignok lavkarbo, men hvor er energien? Du spiser stort sett aminosyrer, og kroppen din savner garantert fett. Skal du trene for å bygge optimalt, må kroppen din også ha optimalt med byggesteiner, det gir ikke du kroppen din.
Du må øke andelen fett(både mettet og umettet) KRAFTIG, og trener du hardt, bør du minst 4 doble inntaket av grønnsaker. Du kan ligge på rundt 20 gram karbohydrater og likevel spise 1 kilo av grønnt. Ikke at du må spise så mye, men det er veldig viktig for bakteriefloraen å spise grøntfor. Skal du bygge muskler, må du tenke helhet.
Altså må du øke andelen smør, avocado, fete kjøtt og fiskretter, Cocosa (svært viktige MCT oljer) og gjerne Udo`s Choice oljeblanding. Eventuelt fløte og rømme i tillegg.
Dette gjør at proteinene går til det de skal gå til, nemlig å bygge muskler. Du MÅ ha nok fett for at dette skal fungere optimalt. En diett som gir deg en energiprosent på 75 fra fett, vil være helt maks for at du vil fungere bra. Skal du trene hardt, virkelig hardt, må du ha nok energi. Proteiner skal du ikke bekymre deg for, det er vanskelig å ikke få mer enn nok på et skikkelig jeger/sanker kosthold.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 10:27   #32
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Syne bittorres har flere gode poenger, det programmet proffbyggeren foreslo ligger temmelig nært 5x5 ala det jeg foreslo som er et ypperlig programoppsett for mange som både gir styrke og muskler

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 13:43   #33
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Personlig treningsprogram og kostholdsprogram

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Syne bittorres har flere gode poenger, det programmet proffbyggeren foreslo ligger temmelig nært 5x5 ala det jeg foreslo som er et ypperlig programoppsett for mange som både gir styrke og muskler

Artig at det har noe for seg. Kanskje jeg selv kan gjøre noe lignende den gangen knærne ikke orker mer løping, sånn at jeg må satse på styrke i stedet for kondisjon

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Personlig trener ... Bollemor Ketolysekuren 17 05-04-11 11:12
Ny start på treningsprogram gakkemor Trening 0 10-09-10 21:33
Enkelt treningsprogram for en som ikke tåler vanlig type trening? chili Trening 10 11-11-09 00:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no