Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 02:18   #851
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nattaklem til alle og god vakt til Rikkem0r

Nei, i natt er jeg trøtt asså.. Håper det blir bedre igjen til neste natt=)
Jeg har spist et knekkebrød idag med et tonn skinkeost måtte ha noe mellom frokost og lunsj, så da blei det bare sånn..
Frokost:16.30:fløtekaffe 18.00:1,5 bryst tandorimarinert kylling(var det eller fisk uten saus..) og brokkoli og litt sånn grønne bønneting....?brekkbønner??
Lunsj: en kyllingbit til med ost oppå og salat med fetaost ved siden av..
De 2 faste egga ligger i kjøleskapet, så blir vel gjerne egg med majjo og fløtekaffe til kvelds idag og
Dere er så flinke alle sammen! Takler den ene utfordringen etter den andre

Sist redigert av Rikkem0r : 14-06-11 kl 06:17.
Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 06:15   #852
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

God morgen alle sammen
Nå er natta snart over og som vanlig har jeg fått trålet litt gjennom forumet her i løpet av arbeidstimene Har akkurat fått i meg egga mine, dytta på både majjo og skinkeost(tror jeg holder meg til bare majjo nestegang ) og en kopp fløtekaffe LITT min nye favoritt eller? hihihi=) Og det er tydeligvis ikke bare jeg som synes det er godt med fløte i kaffekoppen, for en ting er jeg sikker på... Jeg har ikke drukket en halv liter fløte siden igår
Men altså.. Når jeg har sitti her og lest den ene tråden etter den andre da, så kom jeg over denne artikkelen (opprinnelig lagt ut av Nerthus her ) og synes den var veldig bra! Derfor ville jeg dele den med dere, om dere skulle mangle litt lesestoff.. Og kan virkelig anbefale å bruke noen minutter på denne, selv om det er mye kjent dukka det ihvertfall opp nye og interessante ting for meg
Så håper jeg alle får en finfin dag og at dere koser dere masse!

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 07:23   #853
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

God morgen!
Vekt, som forventet, gått godt ned fra i går. 600 gram, faktisk. Skal jeg fortsette med denne såkalte fettfastevarianten min et par dager til? 1 kg igjen til minstenotering EVER, samt at jeg hadde hemmelig mål å gå ned til 89,9 før mamma kommer på ferie hit neste onsdag.
Får tenke litt på det. Skal i alle fall(!!) holde fettprosenten oppe på nærmere 95 i dag også. Kanskje det bare er ren og skjær flaks at vekten har gått ned? Kan tåle par hundre gram opp, da... Sukk. Hvorfor må man være så opphengt. Spent på mandag heller

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 07:44   #854
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Hei og hopp!
Jente på 36 med 15-20 kg for mye (veier 86 og er 174) etter hormoner ann mass i forbindelse med prøverør. Disse kiloene samt det å være mye hjemme med minsten har gjordt det vanskelig å få dette av igjen. Prøver dette for første gang og er inponert over at søtsuget gav seg etter to dager!

Har vel vært på nettet å lest alt jeg har kommet over av ketoselivsstil så nå er jeg spent!

Startet 1.juni. Forventer "bibelen" i posten i morgen og gruer meg litt. Tenk om jeg har vært helt på tur??? Torkil skrev her en plass at om man ikke er spess aktiv skal man ligge på 1300-1600kcal, mens andre sier man ikke skal tenke på kcal. Er på under 20 g karbo, kroppsvekt i protein og 100-200 gram fett. Håper det holder!!!

Har du invendinger så rop det ut!!!

Velkommen til oss Synes det virker som om du har stålkontroll, tror neppe du trenger å bekymre deg for å være "helt på tur". På tur i riktig retning isåfall

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 07:51   #855
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

God morgen!
Vekt, som forventet, gått godt ned fra i går. 600 gram, faktisk. Skal jeg fortsette med denne såkalte fettfastevarianten min et par dager til? 1 kg igjen til minstenotering EVER, samt at jeg hadde hemmelig mål å gå ned til 89,9 før mamma kommer på ferie hit neste onsdag.
Får tenke litt på det. Skal i alle fall(!!) holde fettprosenten oppe på nærmere 95 i dag også. Kanskje det bare er ren og skjær flaks at vekten har gått ned? Kan tåle par hundre gram opp, da... Sukk. Hvorfor må man være så opphengt. Spent på mandag heller

Hurra for hele 600 gram!! Så menyen din for gårsdagen... Ble nesten litt bekymret jeg! Er dèt alt man kan spise på fettfaste?

Ellers skjønner jeg godt at det booster motivasjonen, og iveren etter å ta et par dager til med fettfaste. Personlig tror jeg nok at jeg ville gjort det om det hadde funket så bra på meg, bare vær forsiktig!!

Gammel 14-06-11, 07:54   #856
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en deilig ny dag

Pruttilutt: Jeg har fått igang nedgang i vekt igjen ved å holde karboinntaket ned mot 10% og øke fettprosenten, helst vil jeg ha over 80%. Mye midre drastisk enn fettfaste, spåser masse god mat, og det har i alle fall satt kroppen i gang igjen. Så får vi se hvor lenge det varer......

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:04   #857
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

karbene ned mot 10g om dagen mente jeg selvfølgelig.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:33   #858
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

23.05.11: 91,0
30.05.11: 86,2 (-4,8)
06.06.11: 85,5 (-0,7)
14.06.11: 87,9 (+2,4) Jeg har ikke ord.

Totalt - 3,1

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:34   #859
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Jeg har forspist meg De lappene til Pruttis er bare så utrolig gode, og i dag føler jeg meg helt hul i magen. Følger jo periodisk faste også, men i dag klarte jeg bare ikke vente med frokost. 3 lapper stekt i smør, med smør oppå og skikkelig fett bacon på toppen. MUMS! Ja, også to smaksprøvelapper underveis i stekingen... FEM lapper!! Enda kjenner jeg at jeg har lyst til å ta bare eeeeen til...

Gammel 14-06-11, 08:36   #860
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

23.05.11: 91,0
30.05.11: 86,2 (-4,8)
06.06.11: 85,5 (-0,7)
14.06.11: 87,9 (+2,4) Jeg har ikke ord.

Totalt - 3,1

Det er sikkert bare vann og magefyll. Har du spist mer salt enn vanlig? Venter du mens (nå vet ikke jeg om du er mann eller dame)? Har du brukt mer søtstoff enn vanlig?

Uansett tror jeg de kiloene blir borte igjen like raskt som de kom på

Gammel 14-06-11, 08:37   #861
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen, ønsker dere en deilig ny dag

Pruttilutt: Jeg har fått igang nedgang i vekt igjen ved å holde karboinntaket ned mot 10% og øke fettprosenten, helst vil jeg ha over 80%. Mye midre drastisk enn fettfaste, spåser masse god mat, og det har i alle fall satt kroppen i gang igjen. Så får vi se hvor lenge det varer......

Hvordan er "reglene" egentlig for fettfaste? 100 gram fett? 90% fett? Hvor mange gram proteiner?
Nå, jeg får se. Føles ikke særlig bra i kroppen :P

Drømte forøvrig at jeg hadde blodsukker på 13.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:39   #862
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av KarboMamma, her.

Jeg har forspist meg De lappene til Pruttis er bare så utrolig gode, og i dag føler jeg meg helt hul i magen. Følger jo periodisk faste også, men i dag klarte jeg bare ikke vente med frokost. 3 lapper stekt i smør, med smør oppå og skikkelig fett bacon på toppen. MUMS! Ja, også to smaksprøvelapper underveis i stekingen... FEM lapper!! Enda kjenner jeg at jeg har lyst til å ta bare eeeeen til...

Jøsses, virker som de får føtter å gå på her inne Selv har jeg ikke lagd dem siden jeg la ut oppskriften. Ikke for det - synes de er kjempegode selv. Hvor mye karb var det per stykk? Har jeg vel ikke regnet ut. Det skal jeg gjøre i ettermiddag. Karbomamma: Bare spis i vei.

Gammel 14-06-11, 08:42   #863
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Tham, her.

Heihei.

Jeg er ei jente på 21 år ifra trondeim. Har alltid vært veldig aktiv, men etter en kneskade da jeg var 17 år, så har kiloene gradvis økt. Mitt endelige vektmål er og gå ned 20 kg, og gleder meg til å se resultater!
Har vært innpå denne tråden og lusket litt før, men har ikke startet for fullt på dietten før nå! Måtte lese endel og gjøre litt research før jeg startet på noe som strider imot alt jeg tidligere har lært.
Så nå er boken innkjøpt og lest, og motivasjonen er på topp!

Litt i seneste laget og slenge meg med?

Aldri for sent å være med! Velkommen!

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Hei og hopp!
Jente på 36 med 15-20 kg for mye (veier 86 og er 174) etter hormoner ann mass i forbindelse med prøverør. Disse kiloene samt det å være mye hjemme med minsten har gjordt det vanskelig å få dette av igjen. Prøver dette for første gang og er inponert over at søtsuget gav seg etter to dager!

Har vel vært på nettet å lest alt jeg har kommet over av ketoselivsstil så nå er jeg spent!

Startet 1.juni. Forventer "bibelen" i posten i morgen og gruer meg litt. Tenk om jeg har vært helt på tur??? Torkil skrev her en plass at om man ikke er spess aktiv skal man ligge på 1300-1600kcal, mens andre sier man ikke skal tenke på kcal. Er på under 20 g karbo, kroppsvekt i protein og 100-200 gram fett. Håper det holder!!!

Har du invendinger så rop det ut!!!

Velkommen!
I boka til Torkil står det at man i utgangspunktet ikke skal telle kca. Dersom man opplever at vekta stopper en periode kan man imidlertid vurdere å redusere på kcal

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Hei hei alle sammen!
Jeg har vært på pinseferie hos kjæresten og nå var det jammen mye å lese over før jeg kom til bunnen!
Velkommen til alle dere nye og kjempeYEY! til alle dere som har vært superduperflinke både borte og hjemme

Selv hadde jeg min siste fettfastedag på fredag (men røk på en smell med avocado og masse rømme på kvelden...utsulta etter kjøpelunsj på dagen som jeg fant ut inneholdt 61 kcal senere på diett.no )og det resulterte i "kun" 400g ned siste dagen. Til sammen gikk jeg da ned 2,8 kg på 4 dager!!

Shortsen jeg kjøpte for under to uker ser ut som en rød søplesekk, og klær som har ligget og samlet støv i skapet kommer plutselig på igjen! Dét er deilig!!
Nå blir det ketosemat en uke, før jeg går på en til med fettfaste. Jeg orker!!

Synes det er så mange rundt meg som spiser lavkarbo for tida, er det en revolusjon på gang?

Ha en nydelig uke alle sammen!

Kjekt å ha deg tilbake Foksy! Du er megaflink altså! *imponert*
Ja, jeg merker meg også at lavkarbo blir mer og mer "legitimt". I forrige uke hadde f.eks både Hjemmet og Allers reportasje om lavkarbo.
Gøy hvis flere begynner, da kan det kanskje bli lettere å spise ute etterhvert?

God morgen!

Flott prutti!! Klart man blir litt gira når man er så nært et mål, men du skal se du går ned uten drastiske tiltak også

Slik som jeg...som i dag har nådd første delmål!!!!!
900 gram ned denne uka, på tross av pinseferie. Fantastisk! Jeg ser nå 6 tallet på vekta, og det er år siden sist! Jippi!!

4 kg totalt!!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:45   #864
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Jøsses, virker som de får føtter å gå på her inne Selv har jeg ikke lagd dem siden jeg la ut oppskriften. Ikke for det - synes de er kjempegode selv. Hvor mye karb var det per stykk? Har jeg vel ikke regnet ut. Det skal jeg gjøre i ettermiddag. Karbomamma: Bare spis i vei.

Tror det stod 0.5 karb pr. stykk i oppskriften din. Å forspise seg på 2.5 karb er ikke værst

Gammel 14-06-11, 08:48   #865
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Slik som jeg...som i dag har nådd første delmål!!!!!
900 gram ned denne uka, på tross av pinseferie. Fantastisk! Jeg ser nå 6 tallet på vekta, og det er år siden sist! Jippi!!

4 kg totalt!!

Gratulerer!! Er det ikke godt når man står på vekten og ser et tall man ikke har sett på flere år?! Akkurat slik jeg hadde det i går. Det er SÅ godt! Du har vært flink!!

Gammel 14-06-11, 08:51   #866
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Det er sikkert bare vann og magefyll. Har du spist mer salt enn vanlig? Venter du mens (nå vet ikke jeg om du er mann eller dame)? Har du brukt mer søtstoff enn vanlig?

Uansett tror jeg de kiloene blir borte igjen like raskt som de kom på

Ikke mens, og tror ikke jeg har spist mye salt. Kanskje litt. Uff, jeg vet ikke jeg. Trodde jeg hadde gjort alt riktig. Vært i ketose hele tiden, og har trent endel på mølle. Får se neste uke, litt for tidlig å legge meg inn på psykiatrisk, kanskje. Selv om det ikke føles sånn.

Gammel 14-06-11, 08:53   #867
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Tror det stod 0.5 karb pr. stykk i oppskriften din. Å forspise seg på 2.5 karb er ikke værst

Absolutt ikke Da er det ferdigutregna, sparte jeg meg masse arbeid
Mener å huske at jeg spiste liksågreit alle lappene jeg stekte, masse bacon, splenda, jordbær osv. HERREGUD nå ble jeg sulten.

Gammel 14-06-11, 08:53   #868
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Batillip: Uff, skjønner at det var et slag i ansiktet. Men som karbomamma sier, imorgen kan de være borte og mer til! Stå på!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 08:54   #869
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Ikke mens, og tror ikke jeg har spist mye salt. Kanskje litt. Uff, jeg vet ikke jeg. Trodde jeg hadde gjort alt riktig. Vært i ketose hele tiden, og har trent endel på mølle. Får se neste uke, litt for tidlig å legge meg inn på psykiatrisk, kanskje. Selv om det ikke føles sånn.

Tipper det er treningen som gjør det, hvis du har trent mer enn du pleier? Å gå opp i vekt er ikke uvanlig da. Musklene veier mer enn kroppsfettet, og om du i tillegg får i deg en god del proteiner så suger musklene til seg disse... Spiser du kanskje mer proteiner enn fett? Regn det ut på feks diett.no?

Gammel 14-06-11, 08:55   #870
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Jeg har foresten kjøpt kokosmel og cocosa ettersom jeg leser mye om det her inne Men hva kan jeg bruke det til?

Gammel 14-06-11, 09:00   #871
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg har foresten kjøpt kokosmel og cocosa ettersom jeg leser mye om det her inne Men hva kan jeg bruke det til?

Bruker cocosa til å lage lørdagsgodter; sjokoladekonfekt Bruker også å steke fisk i cocosa.

Gammel 14-06-11, 09:07   #872
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Bruker cocosa til å lage lørdagsgodter; sjokoladekonfekt Bruker også å steke fisk i cocosa.

oppskrift?

Og var det ikke noen lapper et sted her med kokosmel? Melet lukter iallefall himmelsk, så jeg gleder meg til å bruke det!

Gammel 14-06-11, 09:14   #873
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

oppskrift?

Og var det ikke noen lapper et sted her med kokosmel? Melet lukter iallefall himmelsk, så jeg gleder meg til å bruke det!

Oppskrift Skal lage slike med knuste, salte peanøtter i til besøket neste uke. Alltid en slager!

Gammel 14-06-11, 09:25   #874
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Batillip: Uff, skjønner at det var et slag i ansiktet. Men som karbomamma sier, imorgen kan de være borte og mer til! Stå på!

Tipper det er treningen som gjør det, hvis du har trent mer enn du pleier? Å gå opp i vekt er ikke uvanlig da. Musklene veier mer enn kroppsfettet, og om du i tillegg får i deg en god del proteiner så suger musklene til seg disse... Spiser du kanskje mer proteiner enn fett? Regn det ut på feks diett.no?

Takk, dere!

Jeg pleier egentlig ikke å trene noe særlig i det hele tatt, men nå har jeg vært kjempeflink på mølla. Har til og med meldt meg på et løp 15. oktober for å ha et mål. Ikke gått opp noe i cm, faktisk ned 11-12 cm rundt livet disse tre ukene. Prøver å holde fokus, men to og en halv kilo er liksom litt mer enn jeg fryktet.

Nå kommer ei venninne på besøk. Hun kommer for å hente vekta.

Gammel 14-06-11, 09:33   #875
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk, dere!

Jeg pleier egentlig ikke å trene noe særlig i det hele tatt, men nå har jeg vært kjempeflink på mølla. Har til og med meldt meg på et løp 15. oktober for å ha et mål. Ikke gått opp noe i cm, faktisk ned 11-12 cm rundt livet disse tre ukene. Prøver å holde fokus, men to og en halv kilo er liksom litt mer enn jeg fryktet.

Nå kommer ei venninne på besøk. Hun kommer for å hente vekta.

Jeg misunner deg de centimetrene!!!
Bra noen tar vekta di. Skulle bare prøvd å hente mi... Ayrrrr

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:19.