Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-06-11, 07:38   #926
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Godmorgen, håper dere alle får en fin fin dag

I dag var min veiedag. Ned 1.1 kg, totalt 7.1 ned. Happppy
Nå begynner det virkelig å merkes på klærne - lurer på om jeg skal ha meg en kose-rydde dag i skapet til helgen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:12   #927
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Nå begynner det virkelig å merkes på klærne - lurer på om jeg skal ha meg en kose-rydde dag i skapet til helgen

Dritbra! Misunnelig Opp 400 gram fra i går, har en mistanke om for lite væske de siste dagene. Som om det hjelper...Fjompenisseprutte!

Deilig vær i dag også, 19 varme i skyggen <3 Håper dagen går kjapt! Lot ene legen smake en muffins i morges, skikkelig suksess det der Særlig når hun ber om oppskrift
Ha en kjempefin dag alle mann

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:23   #928
KarboMamma
Medlem

KarboMamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
KarboMamma er på en erverdig vei

Wow!! For noen resultater!! Knallbra Bente!!

KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:24   #929
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Dritbra! Misunnelig Opp 400 gram fra i går, har en mistanke om for lite væske de siste dagene. Som om det hjelper...Fjompenisseprutte!

Deilig vær i dag også, 19 varme i skyggen <3 Håper dagen går kjapt! Lot ene legen smake en muffins i morges, skikkelig suksess det der Særlig når hun ber om oppskrift
Ha en kjempefin dag alle mann

Husk at du allerede har gått ned 20kg Pruttilutt - en helt formidabel innsats - ikke rart kroppen protesterer litt og tviholder litt på de siste 10. Regner med at vi alle kommer til å slite mer og mer etter hvert som vi har tatt av det værste... -Men du er jo den aller mest kunnskapsrike her inne, du vet hva som skjer i kroppen og hva som kreves mer enn noen av oss andre, så stå på

-Og så inspirerer du oss alle med dine gode råd, deilige oppskrifter, fantastiske innsats og hyggelige tone her inne. Tråden hadde ikke vært det samme uten deg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:34   #930
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Husk at du allerede har gått ned 20kg Pruttilutt - en helt formidabel innsats - ikke rart kroppen protesterer litt og tviholder litt på de siste 10. Regner med at vi alle kommer til å slite mer og mer etter hvert som vi har tatt av det værste... -Men du er jo den aller mest kunnskapsrike her inne, du vet hva som skjer i kroppen og hva som kreves mer enn noen av oss andre, så stå på

-Og så inspirerer du oss alle med dine gode råd, deilige oppskrifter, fantastiske innsats og hyggelige tone her inne. Tråden hadde ikke vært det samme uten deg

Så heldig JEG er som får være sammen med dere! Enig i god og hyggelig stemning her inne, og det er meg en sann glede å få dele min kunnskap med dere, komme med råd og hjelp, for jeg får selv så mye igjen for det!
Jeg kan en del ja, men er ingen ekspert. Jeg skrev i bloggen i går at jeg er mest ekspert på meg selv og kan kun gi råd, ikke si at "sånn er det".
Ja, 20 kg ned, 14 før det igjen. Kroppen har fått 5 måneder hvile, burde ha innhenta seg til da. Men det går vel sakte men sikkert ned, og det spiller ingen rolle når jeg når målet - bare jeg gjør det

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:47   #931
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 49
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Hva er ønskevekta di? Noen mener at antall gram protein skal være halvparten av ønskevekta di. Prøv å følge den en stund?
Du må øke fettinntaket betraktelig. Jeg teller ikke med stekefett når jeg lager mat - det blir for usikkert. Da vet jeg heller at det som står på diett.no er et mininum av fett, proteinene er jeg veldig nøye med og karbene helt nazi. Skulle gjerne sett deg fordoble fettinntaket, opp til 130 gram.

Hvem sier at proteininntaket skal være halvparten av ønskevekta di?
Dette har jeg aldri hørt før. Man trenger protein for å bygge og vedlikeholde muskler... og muskler er ikke noe man har lyst å miste. Da kan man like godt gå på sultekur og få like stort vekttap av muskler som fett.

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 08:52   #932
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Hvem sier at proteininntaket skal være halvparten av ønskevekta di?
Dette har jeg aldri hørt før. Man trenger protein for å bygge og vedlikeholde muskler... og muskler er ikke noe man har lyst å miste. Da kan man like godt gå på sultekur og få like stort vekttap av muskler som fett.

Ja, er fullstendig klar over det. Jeg har misforstått den tråden helt og holdent.

Gammel 15-06-11, 09:03   #933
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Ja, er fullstendig klar over det. Jeg har misforstått den tråden helt og holdent.

Okay... godt å høre.

Synes det er knall at du er her for å hjelpe de nye på ketolyse... for denne tråden vokser så fort at jeg ikke har tid til å finlese alt.... men husk at de som er her har valgt ketolyse som kur... sånn at du gir dem råd som er i tråd med ketolysekuren først og fremst da

Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:06   #934
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Okay... godt å høre.

Synes det er knall at du er her for å hjelpe de nye på ketolyse... for denne tråden vokser så fort at jeg ikke har tid til å finlese alt.... men husk at de som er her har valgt ketolyse som kur... sånn at du gir dem råd som er i tråd med ketolysekuren først og fremst da

Nå har jeg brukt/bruker ketolyse selv, så tror ikke det er noe problem?

Gammel 15-06-11, 09:16   #935
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Nå har jeg brukt/bruker ketolyse selv, så tror ikke det er noe problem?

Dette er jeg fullt klar over. Har bare sett at noen av tipsene du har gitt ikke nødvendigvis stemmer overens med ketolysekuren. Lavkarbo, joda, men ikke alltid ketolyse.

Du er Pruttilutten min, og du gjør en knalljobb... ville bare minne deg på å holde tunga rett i munnen

Gammel 15-06-11, 09:18   #936
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Dette er jeg fullt klar over. Har bare sett at noen av tipsene du har gitt ikke nødvendigvis stemmer overens med ketolysekuren. Lavkarbo, joda, men ikke alltid ketolyse.

Du er Pruttilutten min, og du gjør en knalljobb... ville bare minne deg på å holde tunga rett i munnen

Føler ikke jeg trenger barnevakt, da? Er ikke alle her som er på ketolyse, prøver gi råd til de rette alt ettersom hva de følger... Æ e pruttiluttn diiiin

Gammel 15-06-11, 09:23   #937
Fjasnissen
Supermoderator

Fjasnissen sin avatar

Føler ikke jeg trenger barnevakt, da? Er ikke alle her som er på ketolyse, prøver gi råd til de rette alt ettersom hva de følger... Æ e pruttiluttn diiiin

Neida.... du trenger ikke barnevakt... husker bare at jeg tenkte "hmmmm" på en eller to poster for ørten sider siden, men jeg hoppa ikke inn før den proteinposten

Det er du s'absolutt

Gammel 15-06-11, 09:49   #938
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

God morgen alle sammen!

Prøvde meg omsider på de muffinsene igår, og er noget skeptisk til resultatet...de ble veldig våte/svampete inni, mulig jeg stekte de for lite..hm... De var gode på smak da!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 09:56   #939
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God morgen alle sammen!

Prøvde meg omsider på de muffinsene igår, og er noget skeptisk til resultatet...de ble veldig våte/svampete inni, mulig jeg stekte de for lite..hm... De var gode på smak da!

Det er en god del ost, så annet er ikke å forvente

Gammel 15-06-11, 10:04   #940
Budeiea995
Medlem

Budeiea995 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Hellu!!
Sitter å leser oppskrifter og i mange så står det "Fiberfin".
Jeg har dermed vært på butikken og sett etter dette, men ingen av mine butikker forhandler dette. Syntes datte var snodig da flere her sier at dette selges på dagligvaren.

Så i dag da jeg var inne i det nå ganske tomme melskapet ser jeg på ei pakning med Kruskakli at det står Fiberfin over...

Er det Kruskakli som menes med Fiberfin?????

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:22   #941
Budeiea995
Medlem

Budeiea995 sin avatar

Hvor: Marnardal
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Ett sdpørsmål til på "kvisten" Hvor mye trener dere? MÅ man trene? Sliter med å presse det inn og har dermed valgt å ligge lavt på kcal...
Andre som ikke trener her? Hvordan ser din daglige fordeling ut?

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 10:40   #942
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Det er en god del ost, så annet er ikke å forvente

Nei, det var ikke frokostmuffinsene, men noen dessert muffinser med kokosmel!

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Ett sdpørsmål til på "kvisten" Hvor mye trener dere? MÅ man trene? Sliter med å presse det inn og har dermed valgt å ligge lavt på kcal...
Andre som ikke trener her? Hvordan ser din daglige fordeling ut?

Jeg trener 1-2 ganger i uken, men man må ikke trene. Torkil anbefaler ca 30 min lett mosjon hver dag mens man er på kuren

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 14:29   #943
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hei hei alle sammen!
Gratulerer Bente med supert resultat

I går begynte jeg å trene, pust pes! Har kjøpt 30 day shred med Jillian Michaels, etter at jeg leste om det i en tråd her inne. Har utsatt å begynne, men i går kom jeg meg endelig i gang. Nå følger 30 dager sammenhengende trening, men det er bare snakk om 20 min så det burde være overkommelig
Jammen var det mer slitsomt enn jeg hadde regna med, svetta som bare det, lenge etterpå

Men det bør nesten føles når man trener da, hvis ikke kunne jeg likegodt ligget i sofaen

Ha en flott dag alle i hop!

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 16:28   #944
bente1
Seniormedlem

Så flink du er som har begynt å trene Foksy!

Jeg går litt turer og danser litt, men ingen intensiv trening. Trente mye tidligere, men fikk en prolaps i ryggen og har trøblet mye med ryggen de siste årene. Tenker jeg holder meg til det forsiktige en stund til, kanskje tåler ryggen litt mer når jeg har fått av en del kilo til?

I dag var jeg litt svimlete på formiddagen. Fikk over 15g karber i går, så kanskje spilte det inn, så skal være striksere i dag. Hjalp litt etter røkelaks, egg og reker m majones til lunch.

Er det noen av dere som merker at smakene endrer seg litt??? (utenom det søte selvfølgelig) Tidligere spiste jeg ganske sjelden både røkelaks og majones, mens nå har jeg ganske ofte lyst på det og spiser det ofte til lunch. Lurer på om det er kroppen min som blir flinkere til å fortelle meg hva jeg trenger når jeg er på dette kostholdet - begge de varene inneholder jo fettsyrer som er veldig gode for oss

Gammel 15-06-11, 16:35   #945
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sitat:

Er det noen av dere som merker at smakene endrer seg litt??? (utenom det søte selvfølgelig) Tidligere spiste jeg ganske sjelden både røkelaks og majones, mens nå har jeg ganske ofte lyst på det og spiser det ofte til lunch. Lurer på om det er kroppen min som blir flinkere til å fortelle meg hva jeg trenger når jeg er på dette kostholdet - begge de varene inneholder jo fettsyrer som er veldig gode for oss

Det eneste jeg har merket, er at jeg ikke lenger "fyser" på noe godt !
Gubben tyter kveld etter kveld, om at har lyst på "noe" og ransaker skap og skuffer etter noe han kan dytte innpå.
Jeg har lite eller ingen søthunger lenger !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 16:46   #946
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Gubben tyter kveld etter kveld, om at har lyst på "noe" og ransaker skap og skuffer etter noe han kan dytte innpå.

Ja, absolutt mindre søtsug!!! -Men jeg føler også ofte at jeg har mer lyst på ting som jeg vet er bra for meg. -Lurer på om det er fysisk, at kroppen min forteller meg det, eller om det bare er mentalt - at jeg er blitt men oppmerksom på hva som er bra og dermed føler at jeg har behov for det....Kanskje er det en kombinasjon

Gammel 15-06-11, 16:47   #947
MariaB
Seniormedlem

MariaB er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Enig! Sjelden jeg har godtesug, og evt kureres det lett med en kopp kaffe med fløte! Deilig!

Gammel 15-06-11, 17:01   #948
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Det hender jeg har problemer med å få i meg nok fett i forhold til proteiner.
Er jammen mer proteiner i ting og tang, enn jeg ante.....
Pruttilutt rådet meg til å spe på med litt Cocosa, - og det fikk jeg kjøpt i dag.
Gubben blir forsinket hjen fra jobb, så jeg tok meg en kopp te med 1 ss Cocosa, mens jeg venter på middag. Faktisk godt med kokossmak !!

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 17:29   #949
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
manne er ny på veien

Godtesuget er borte, ja. Det bare forsvant en dag. I de tilfellene jeg plutselig skulle "ha lyst på noe" er som regel den første tanken som faller inn i hodet MAT og ikke sjokolade.

Gammel 15-06-11, 17:38   #950
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Kjempebra, Bente! Det er fantastisk å rydde ut for store klær fra klesskapet

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.