Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-11, 09:47   #1026
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Dere som skal grille: Jeg kjøpte inn så mye at jeg hadde grillribbe to dager i pinsehelga. Kjempegodt, og ga skikkelig boost på fettprosenten. I mitt enfoldige lille hode er jeg overbevist om at det var det som gjorde at jeg fikk så godt resultat som 1.1 på vekta siste uke

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 09:56   #1027
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Dere som skal grille: Jeg kjøpte inn så mye at jeg hadde grillribbe to dager i pinsehelga. Kjempegodt, og ga skikkelig boost på fettprosenten. I mitt enfoldige lille hode er jeg overbevist om at det var det som gjorde at jeg fikk så godt resultat som 1.1 på vekta siste uke

Ja, det har jeg faktisk i fryseren! Grillribbe er digg, og nå kan jeg spise hele uten å pille vekk fettet!
Men ser for meg noe som er enkelt å ha i hånda når man løper etter unger

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:09   #1028
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg ser på oversikten på Diett.no at jeg får altfor lite sink, hver eneste dag.
Gubben sier jeg må spise mere kjøtt, men da blir det jo altfor mye proteiner og det sliter jeg med allerede.
Noen som vet hvordan en da kan få økt sinkinntaket ?
Pruttilutt ???????

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 11:25   #1029
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg ser på oversikten på Diett.no at jeg får altfor lite sink, hver eneste dag.
Gubben sier jeg må spise mere kjøtt, men da blir det jo altfor mye proteiner og det sliter jeg med allerede.
Noen som vet hvordan en da kan få økt sinkinntaket ?
Pruttilutt ???????


For å være sikker på at jeg får i meg alt jeg trenger av vitaminer og mineraler tar jeg en multivitaminpille + ekstra krom tilskudd hver dag.
Søkte på nettet og fant at fisk, skalldyr, kjøttvarer, og da spesielt lever og annen innmat, kalkun og gresskarfrø er gode sinkkilder. Egg og meieriprodukter er også bra. men dette har jeg overhodet ikke greie på altså - fant dette kun ved et nettsøk....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:34   #1030
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Faderullan, nå hadde jeg skrevet det innlegget med fine quoter og gjennomtenkte svar, og så kræsja hele leseren seg....

Jaja

Jeg er også veldig glad for at prutti er her ennå! Ser du har fått en fin beklagelse

Min frokost bestod av lapper fra i går, og det jeg ville frem til er at jeg syns de ble skrekkelig tørre?! Skal de være sånn prutti?! Det er oppskrift fra lena beatrice, den med kokosmel...kanskje det er melet som bare blir sånn? Skuff i tilfelle.

Nå har jeg ikke knøvla meg til å lage dem enda Kanskje de blir tørre over natten? Lagt i pose? Legg en brødskalk eller en potetskive i posen, så holder de på fukta.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:40   #1031
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Noen som har lest Dagbladet (papirutgaven) i dag? Så såvidt forsiden akkurat idet jeg skulle til å betale i butikken i stad og rakk ikke sniklese i den. Er det verdt en tur tilbake i butikken?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:42   #1032
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.

Auda.

Her skjønner jeg at jeg har bæsja skikkelig på leggen.
Det var ikke meningen å få Pruttilutten min til å føle seg som hun gjorde, og jeg trodde den lange samtalen vi hadde i etterkant viste at det ikke var noen dårlige følelser mellom oss.

La meg få presisere.... hun gjør en fantastisk jobb her, og jeg synes ikke hun skal trekke seg ut av denne tråden (noe jeg med glede ser at hun ikke har tenkt til å gjøre). Det at jeg har vært litt uenig i noen av rådene hun kom med skal ikke sees på som noen offisiell irrettesettelse eller noe sånt tull.

Jeg ser at jeg kunne gjort dette på en helt annen måte, men gjort er gjort, og spist er spist, som vi er glad i å si. Legger meg langflat og trekker meg ut av denne tråden, og det er vel det eneste jeg kan gjøre for å bøte på framgangsmåten min. I tillegg til en lengre samtale med Pruttilutten min, som jeg faktisk er veldig glad i.

Anse meg som moderert og smekket på fingrene av meg selv, i rollen som moderator.

En offentlig unnskyldning var virkelig på sin plass, og håper det blir tatt lærdom av det hele.

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:43   #1033
KarboMamma
Medlem
 
KarboMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 161
KarboMamma er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

God morgen
Heldigvis en ny dag, og jeg føler meg mye bedre. Supertakknemlig for alle godord og hilsninger som har kommet min vei i går kveld og i natt. Setter pris på hvert eneste ord og hver og en av dere. <3
Dette er faktisk mer vanskelig enn man skulle tro, men jeg velger å bli til jeg blir hevet ut, rett og slett. Vi bidrar alle på våre måter, og da må jeg få bidra på min. Hvor fryktelig galt kan det egentlig være?

Ønsker alle en fortreffelig dag med pågangsmot, hevet hode og cocosa i kaffen

PRUTTIS! JAAAAA!!! Jeg er så glad for at du vil fortsette å henge med oss!!!!!!

__________________
"The person who says it cannot be done, should not interrupt the person doing it!"




KarboMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 12:43   #1034
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Noen som har lest Dagbladet (papirutgaven) i dag? Så såvidt forsiden akkurat idet jeg skulle til å betale i butikken i stad og rakk ikke sniklese i den. Er det verdt en tur tilbake i butikken?

Nå så jeg plutselig at det skal være noe lavkarbo-greier i det nye bilaget til Dagbladet... kanskje jeg rett og slett må på butikken likevel...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:52   #1035
Tham
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 12
Tham er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

God morgen
Nettopp spist frokost med egg, bog kylling, ost, gressløk og agurk nå! Skikkelig godt! Savner ikke brødskiva engang, hehe

Ellers vil jeg takke for tilbakemeldingene på dagsmenyene mine, bytausa og Bente1. Det setter jeg stor pris på ja

Men lurte på en ting ang det bente1 sa, at det så ut at jeg fikk i meg litt mye karbohydrater, har du noen forslag til hva jeg bør kutte for å få i meg mindre? (fruktosen, jordbær og fiberrik regner jeg med kan kuttes/byttes ut, men er det noe mer)

Har vært innpå diett.no og knotet litt, men tror jeg må sette meg litt mere inn i det, hehe.

Ellers så hadde jeg litt vanskeligheter med å sove i natt, våknet ved at føttene mine "verket" og var "tunge" og det kriblet i dem. Er dette noe som kommer av kostholdsforandringen min? Leste noe om magnesium-mangel osv. Er dette normalt?

Ellers vil jeg si at selv om jeg ikke har vært så aktiv i forumet tidligere i uken, vil jeg si at jeg setter stoooor pris på dere alle! Og jeg synes ingen skal forlate tråden, fordi dere alle er store inspirasjonskilder for meg, + at dere kommer med utrolig mye nyttig info for en nybegynner som meg.

Håper alle sammen får en fin og karbohydratfri dag!

Tham er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 13:55   #1036
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nå har jeg ikke knøvla meg til å lage dem enda Kanskje de blir tørre over natten? Lagt i pose? Legg en brødskalk eller en potetskive i posen, så holder de på fukta.

Nei, de ble tørre med en gang...mulig jeg stekte dem for mye. Aner ikke

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:05   #1037
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Tham, her.


Ellers så hadde jeg litt vanskeligheter med å sove i natt, våknet ved at føttene mine "verket" og var "tunge" og det kriblet i dem. Er dette noe som kommer av kostholdsforandringen min? Leste noe om magnesium-mangel osv. Er dette normalt?

Veldig normalt, ja. Her hjalp det masse med magnesium rett før jeg legger meg... nå har jeg ikke rastløse bein mer.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:24   #1038
Tham
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 12
Tham er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Veldig normalt, ja. Her hjalp det masse med magnesium rett før jeg legger meg... nå har jeg ikke rastløse bein mer.

Tar du magnesium i tabettform da eller? Må tilføye det på handlelisten Så jeg får sove bedre i natt.

Tham er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:26   #1039
Cookie Monster
Juniormedlem
 
Cookie Monster sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 16
Cookie Monster er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Er det for sent å bli med her?

Cookie Monster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:27   #1040
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Tham, her.

God morgen


Men lurte på en ting ang det bente1 sa, at det så ut at jeg fikk i meg litt mye karbohydrater, har du noen forslag til hva jeg bør kutte for å få i meg mindre? (fruktosen, jordbær og fiberrik regner jeg med kan kuttes/byttes ut, men er det noe mer)

Har vært innpå diett.no og knotet litt, men tror jeg må sette meg litt mere inn i det, hehe.

Ellers så hadde jeg litt vanskeligheter med å sove i natt, våknet ved at føttene mine "verket" og var "tunge" og det kriblet i dem. Er dette noe som kommer av kostholdsforandringen min? Leste noe om magnesium-mangel osv. Er dette normalt?

Det var fruktose, jordbær og fiberrik jeg mente, ja Ikke kutt ned på grønnsakene uten at du ser på diett.no at du har for mye karber. Når du er kommet i ketose og har begynt å gå litt ned i vekt, så kan du heller prøve deg fram med bær og fiberrik, om du fremdeles holder deg i ketose og det ikke er "partystoppere" for deg. Fruktose må man holde seg helt unna når man skal leve ketogent.

Kan være magnesiummangel ja. Ta et kosttillskudd, multi vitamin-mineral av noe slag. De selger spesialprodukter på ketolyse.no, men jeg synes det er litt dyrt og kjøper heller et vanlig multivitamin-mineral tilskudd på apoteket

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:30   #1041
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Jeg har ikke rastløse bein, men våkner av forferdelige kramper og senestrekk.
Antar det må litt tilskudd til av både det ene og det andre.
Sikkert lurt å ta litt multivitamin og Magnesium. Det finnes i både piller og flytende.
Jeg tok en del Magnesium før pga. migrene (uten at det hjalp nevneverdig) og da kjøpte jeg flytende, for det ble billigere. Ta det i litt vann !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:32   #1042
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Cookie Monster, her.

Er det for sent å bli med her?

Velkommen til oss

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:37   #1043
Cookie Monster
Juniormedlem
 
Cookie Monster sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Drammen
Innlegg: 16
Cookie Monster er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Velkommen til oss

Takk for det!
Jeg begynner i dag, og har akkurat spist min første lavkarbo frokost. Dette er helt nytt for meg, så jeg må si det er litt skummelt med alt fettet.. Men jeg har troa og er supermotivert, så dette skal bli bra!

Cookie Monster er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:47   #1044
Bytausa
Medlem
 
Bytausa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 55
Bytausa er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Velkommen kakemonster

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 14:54   #1045
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Cookie Monster, her.

Er det for sent å bli med her?

Velkommen hit - har er det godt å være
Og masse lykke til nå startfasen - masse som skjer med kroppen og masse å sette seg inn i

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:15   #1046
Batillip
Medlem
 
Batillip sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 49
Innlegg: 363
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Det Dagbladvedlegget var bare fjas!

Spis så mye jordbær du vil, og kos deg med et eple om du blir fysen. Koko!

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:37   #1047
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Batillip, her.

Det Dagbladvedlegget var bare fjas!

Spis så mye jordbær du vil, og kos deg med et eple om du blir fysen. Koko!

Da gidder jeg nok neppe stresse til butikken for å kjøpe det nei...

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 15:56   #1048
Bytausa
Medlem
 
Bytausa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 55
Bytausa er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Apropos aviser; så at VG hadde et stort skremme-oppslag i går. Førstesiden og greier. Kjenner jeg blir litt vinglete, ikke fordi jeg tror dette er farlig, men fordi det ennå ikke virker.

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 16:28   #1049
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Bytausa, her.

Apropos aviser; så at VG hadde et stort skremme-oppslag i går. Førstesiden og greier. Kjenner jeg blir litt vinglete, ikke fordi jeg tror dette er farlig, men fordi det ennå ikke virker.

Skal du ha samme matplan som KarboMamma fikk forrige tirsdag? Om det var den som gjorde utslag vet jeg ikke, men noe skjedde i alle fall

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-06-11, 17:45   #1050
Bytausa
Medlem
 
Bytausa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 55
Bytausa er på en erverdig vei

Sv: Starter 1.juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Skal du ha samme matplan som KarboMamma fikk forrige tirsdag? Om det var den som gjorde utslag vet jeg ikke, men noe skjedde i alle fall

Nå har jeg bladd og scrollet og lett...finner ikke annet enn at Karbomamma droppet Atkinsbarene? Det gjorde jeg for flere dager siden, all annen sukkerfri sjokkis også, hvis det var noe annet du tenkte på så link gjerne. Jeg er snart tilbøyelig til å spise ting jeg ikke liker for å komme i gang.....

Bytausa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no