Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Å drikke fettkvoten sin

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-06-11, 19:33   #1
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Å drikke fettkvoten sin

Las det et sted her inne at det var lurt å ikke drikke fettkoten sin, men husker ikke hvor jeg las det eller hvem som sa det. Nå lurer jeg veldig på dette, og håper noen av dere vet?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-06-11, 18:54   #2
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Ingen?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 18:34   #3
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Hm da går jeg ut ifra at det er det samme om jeg pælmer ned en hel fløte eller om jeg spiser fettranden på kotelettene?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 18:49   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Opprinnelig lagt inn av lucifine, her.

Hm da går jeg ut ifra at det er det samme om jeg pælmer ned en hel fløte eller om jeg spiser fettranden på kotelettene?

På ketolyse? Nix.

Fettranden har ingen karber. Men det har fløte.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 18:57   #5
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Takk for svar Gerd!

Jojo selvsagt stemmer det men dersom en ser bort fra utenom karbene, er det da noe i veien med å "drikke opp hele fettkvoten sin"?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 18:59   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Det skal ikke være noen nødvendighet å måtte gjøre det, viss du lager mat etter kurens prinsipper

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:05   #7
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Prøver jo å lage mye fløtesaus og selvsagt spiser jeg fettranden på koteletter, bacon og alt osm anbefales. Men noen dager har jeg bare lyst på fløte (rødme) og andre dager (feks når jeg overnatter hos min mor som er strikt lavkalori) så er det bare enkel løsning... Er altså ingenting i veien med det?

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:08   #8
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Jeg har sett flere nevne at de har lest noe om at det ikke er bra å drikke fettet, men ikke sett kilden - så jeg er også interessert. Sånn generelt så istemmer jeg bare Gerd, det er nok best i lengden å venne seg til fet mat heller enn å spise magert og avslutte med å shotte olivenolje, som jeg husker noen drev med for en stund siden...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:14   #9
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Huff nei jeg er ikke der.. Jeg spiser godt jeg når jeg er hjemme, men dersom jeg er på tur eller på jobb eller bare sugen på noe så er det litt kos å ta meg en fløteskvett. Som nevnt har mamma fettfobi så det er ekstra laglig når jeg er der..

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:16   #10
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Skader ikke en og annen gang

Det er det hverdagslige som er viktigst.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 19:20   #11
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Jeg spiser så fettrikt jeg kan, men trenger litt cocosa og fløte i morgenkaffen for å få nok fett i meg Har sett at flere andre gjør det samme, og synest det var en god idé

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 20:05   #12
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Jeg stopper å gå ned i vekt om jeg har fløte i kaffen, så det er ikke alle som tåler det like bra

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 17-06-11, 21:51   #13
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Fløte er ikke et alternativ for alle nei, jeg kan heller ikke bruke mye av det for da går jeg opp i vekt.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 13:51   #14
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Spørsmålet var om en kan drikke fettkvoten sin, ikke hvorvidt fløte er bra...

Jeg drikker ofte en pakke fløte om dagen når jeg er i tvil om jeg får i meg nok fett.... Legger ikke på meg av det...tvert imot, jeg tåler melkeprodukter svært godt....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 18:30   #15
lucifine
Seniormedlem
 
lucifine sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 697
lucifine har en fantastisk aura rundt seglucifine har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Å drikke fettkvoten sin

Tror egentlig at jeg kom frem til at det er ok å drikke fløte (eller å drikke fettkvoten sin) og at det egentlig ikke har noe å si om fettet er flyende eller fast.

__________________
lucifine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Drikke Hillelille Spørsmål og svar 12 10-11-09 11:54
Kan man drikke te? Hapylady Lavkarbo generelt 1 25-04-09 21:58
Drikke Momse Spørsmål og svar 17 19-03-09 13:18
Hva kan man drikke? lillegull Ketolysekuren 4 03-01-09 21:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no