Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan. Er du ny? Spør og les her først! |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Jeg syns det blir noe nesten hver dag, som har noe søtt i seg. Og jeg har begynt å lure på om det egentlig er ok? Har ikke slitt med noe stopp i vektnedgangen enda, men det er litt tidlig å si egentlig.
![]() |
![]() |
#2 |
Medlem
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Jeg koser meg ofte - stort sett hver dag faktisk |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Men hva ville dere si er en ok mengde med søtt da? Er 1-2 ss lite eller mye?
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
Alder: 50
![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Stort sett hver dag. Akkurat nå spiser jeg tyrkisk yoghurt med Sukrin-strø. Godt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: < 15
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Jeg behøver ikke søtningsmidler for å kose meg, har nesten sluttet å drikke brus og mørk sjokolade, kan gå ukesvis gjerne ett par måneder mellom hver gang jeg kjøper inn. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Jeg bruker et par dråper stevia i kaffen min hver dag. Og akkurat nå har jeg noe mørk sukkerfri sjokolade i skapet, men den var rett og slett så mektig at jeg ikke får spist den opp. Bruker og en dråpe eller to med søtt når jeg lager en del matretter, da jeg lager mye asiatisk mat, og alle smakene må harmonere.
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Hos meg går det veldig i perioder - ofte sammenfallende med syklusen
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Sålenge man ikke opplever søtsug og sprekk så skal det ikke være noe problem, ser noen få her sier de har opplevd små blodsukkerstigninger etter inntak av søtstoffer, men jeg ser uansett på dette som uproblematisk da det var snakk om realtivt små økninger. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Går veldig i perioder her også
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
Medlem siden: Aug 2010
![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Suklarose er jo rent sukker???
|
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?http://no.wikipedia.org/wiki/Sukralose er søtningsmiddel ja, modifisert sukkeralkohol om jeg ikke husker feil. Stevia\sukrin er uansett førstevalg i mine øyne |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste
![]() |
![]() |
#13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?
Kunne ikke bli mer enig med deg, taraquin !!! Stevia er en velsignelse |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose.
![]() |
![]() |
#14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Sånn litt på siden så leste jeg her i går, på en lavkarboblogg faktisk, at kunstige søtningsmidler gir større sjanse for å legge på seg visceralt fett, altså fett rundt de indre organene, enn vanlig sukker gjør, så lenge man holder sukkerinntaket til sjeldenhetene vel og merke. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
![]() |
![]() |
#15 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2006
Alder: 45
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?Personlig ønsker jeg et kosthold som ikke inneholder så mye søtt, og vil venne meg av fra søtsmak uansett om det er fra sukker eller kunstige søtningsmidler. Så jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna, men det kan bli opptil 1 til 2 0,5l med lightbrus i løpet av ukedagene, og omtrent alltid på lørdager. Lager stort sett aldri noe med sukker, sukrin eller splenda, og spiser vanlige desserter/kaker ol lagd med sukker dersom jeg blir tilbudt det en sjelden gang. Koser meg heller med en kaffe latte med h-melk i stedet for noe med søtt. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?
Dette syns jeg høres kjempemye ut!!
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Å veie seg - hvor ofte? | Vhanja | Lavkarbo generelt | 5 | 29-05-11 22:02 |
Hvor ofte MÅ jeg spise? | Imali | Ketolysekuren | 2 | 23-09-09 20:15 |
God dessert, hvor ofte? | Budeia | Ketolysekuren | 2 | 10-04-08 13:12 |