Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 21-06-11, 21:39   #1
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 47
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?

Jeg syns det blir noe nesten hver dag, som har noe søtt i seg. Og jeg har begynt å lure på om det egentlig er ok? Har ikke slitt med noe stopp i vektnedgangen enda, men det er litt tidlig å si egentlig.

Det er snakk om 1-2 ss splenda hver dag. (Begynner med stevia så fort det kommer i posten.) Det er i eksempelvis frokostpannekake, yoghurtblanding jeg lager selv, is, bær med fløte og søtt på...

Burde jeg droppe sånt til hverdags og heller la det være helgekos? Hva gjør dere og merker dere noe på vekten, med eller uten søtningsmidler?

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!

Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 22:43   #2
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Hvor ofte kose seg med noe med søtningsmidler i?

Jeg koser meg ofte - stort sett hver dag faktisk Men i veldig små mengder.

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:10   #3
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Jeg koser meg ofte - stort sett hver dag faktisk Men i veldig små mengder.

Jeg også!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:17   #4
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Men hva ville dere si er en ok mengde med søtt da? Er 1-2 ss lite eller mye?

Gammel 21-06-11, 23:26   #5
Batillip
Medlem

Batillip sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 50
Batillip har en fantastisk aura rundt segBatillip har en fantastisk aura rundt seg

Stort sett hver dag. Akkurat nå spiser jeg tyrkisk yoghurt med Sukrin-strø. Godt.

Batillip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: < 15 Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:28   #6
arnakristin
Seniormedlem

arnakristin sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Jeg behøver ikke søtningsmidler for å kose meg, har nesten sluttet å drikke brus og mørk sjokolade, kan gå ukesvis gjerne ett par måneder mellom hver gang jeg kjøper inn.
Tidligere brukte mange suketter i te’n men sluttet da jeg trodde det kunne være en mulig partystopper… og da det gikk så greit så jeg ingen grunn til å starte med søtningsmidler igjen. Så jeg bruker ikke søtningsmidler i krem, CC m/fløte eller ’mock danish’… min boks med splenda varer så lenge at den er gått ut på dato lenge før den er oppbrukt.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 23:54   #7
Kitsu
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 40
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Jeg bruker et par dråper stevia i kaffen min hver dag. Og akkurat nå har jeg noe mørk sukkerfri sjokolade i skapet, men den var rett og slett så mektig at jeg ikke får spist den opp. Bruker og en dråpe eller to med søtt når jeg lager en del matretter, da jeg lager mye asiatisk mat, og alle smakene må harmonere.

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 09:42   #8
Camomilla
Seniormedlem

Camomilla sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Hos meg går det veldig i perioder - ofte sammenfallende med syklusen Har stort sett hatt jevn vektnedgang hele veien likevel - mulig jeg hadde gått noe fortere ned ute, men det får jeg jo ikke vite Men jeg reagerer litt på søtstoffet, så hos meg begrenser det seg ganske naturlig - blir fort oppblåst og får mageknip av de fleste typer kunstig søtning jeg har prøvd.

Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 10:12   #9
taraquin
Medlem

taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sålenge man ikke opplever søtsug og sprekk så skal det ikke være noe problem, ser noen få her sier de har opplevd små blodsukkerstigninger etter inntak av søtstoffer, men jeg ser uansett på dette som uproblematisk da det var snakk om realtivt små økninger.

Man bør dog være forsiktig ift mengde og noen ift tilbredning, aspartam skal ikke varmes opp samt at man bør drikke maks 2-3 liter brus med det pr dag. Sukralose, stevia og sukrin etc er det såvidt jeg vet fritt fram med såfremt det ikke blir en pasrtystopper pga søtsug eller lignende

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 22-06-11, 11:00   #10
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Går veldig i perioder her også Men holder det mest til helgene i de periodene da. Min store svakhet her i livet og det jeg virkelig har spist meg opp på er sukkerholdige ting, så da blir det litt feil for meg å ta litt hver dag. Blir på en måte bare å opprettholde uvanen, for meg.

Gammel 23-06-11, 10:33   #11
r.o
Medlem

Medlem siden: Aug 2010
r.o er ny på veien

Suklarose er jo rent sukker???

Opprinnelig lagt inn av taraquin, her.

Sålenge man ikke opplever søtsug og sprekk så skal det ikke være noe problem, ser noen få her sier de har opplevd små blodsukkerstigninger etter inntak av søtstoffer, men jeg ser uansett på dette som uproblematisk da det var snakk om realtivt små økninger.

Man bør dog være forsiktig ift mengde og noen ift tilbredning, aspartam skal ikke varmes opp samt at man bør drikke maks 2-3 liter brus med det pr dag. Sukralose, stevia og sukrin etc er det såvidt jeg vet fritt fram med såfremt det ikke blir en pasrtystopper pga søtsug eller lignende

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:05   #12
taraquin
Medlem

taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

http://no.wikipedia.org/wiki/Sukralose er søtningsmiddel ja, modifisert sukkeralkohol om jeg ikke husker feil. Stevia\sukrin er uansett førstevalg i mine øyne Håper vi får steviasøtet cola her og snart!

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 14:12   #13
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

http://no.wikipedia.org/wiki/Sukralose er søtningsmiddel ja, modifisert sukkeralkohol om jeg ikke husker feil. Stevia\sukrin er uansett førstevalg i mine øyne Håper vi får steviasøtet cola her og snart!

Kunne ikke bli mer enig med deg, taraquin !!! Stevia er en velsignelse Bra både for tenner og kropp !

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 17:28   #14
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sånn litt på siden så leste jeg her i går, på en lavkarboblogg faktisk, at kunstige søtningsmidler gir større sjanse for å legge på seg visceralt fett, altså fett rundt de indre organene, enn vanlig sukker gjør, så lenge man holder sukkerinntaket til sjeldenhetene vel og merke.

Husker ikke hvilken blogg det var, men det var nå en eller annen tungvekter. Andreas, Espen eller whatnot, skal finne den.

Nå spiser jeg en del SUKRIN jeg da, fordi jeg spiser en del kanel, sukrin og smør pga preggerscravings. Sukrin er jo naturlig, men må si at jeg ble liiiitt skeptisk.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 17:42   #15
Lemen
Seniormedlem

Lemen sin avatar

Medlem siden: May 2006
Alder: 45
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Personlig ønsker jeg et kosthold som ikke inneholder så mye søtt, og vil venne meg av fra søtsmak uansett om det er fra sukker eller kunstige søtningsmidler. Så jeg prøver så godt jeg kan å holde meg unna, men det kan bli opptil 1 til 2 0,5l med lightbrus i løpet av ukedagene, og omtrent alltid på lørdager. Lager stort sett aldri noe med sukker, sukrin eller splenda, og spiser vanlige desserter/kaker ol lagd med sukker dersom jeg blir tilbudt det en sjelden gang. Koser meg heller med en kaffe latte med h-melk i stedet for noe med søtt.

Innimellom har jeg uker der jeg drikker lightbrus oftere, og da er det mye vanskligere å la være å kjøpe det hver dag enn det er når jeg nesten ikke drikker det.

Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-06-11, 23:26   #16
Imp
Seniormedlem

Imp sin avatar

Man bør dog være forsiktig ift mengde og noen ift tilbredning, aspartam skal ikke varmes opp samt at man bør drikke maks 2-3 liter brus med det pr dag.

Dette syns jeg høres kjempemye ut!! Glad je gikke drikker brus i det hele tatt jeg, kun vann.

Ellers er jeg enig med dere helgekoserne, jeg vil dit jeg også...er litt for avhengig av noe bær med fløte eller yoghurt med bær osv, om kvelden. men det er jo bare tull. Burde heller ta en neve nøtter...men så kjedelig da gitt.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å veie seg - hvor ofte? Vhanja Lavkarbo generelt 5 29-05-11 22:02
Hvor ofte MÅ jeg spise? Imali Ketolysekuren 2 23-09-09 20:15
God dessert, hvor ofte? Budeia Ketolysekuren 2 10-04-08 13:12
Hvor ofte veier du deg? synne Generell diskusjon 14 01-01-05 04:10

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:12.