Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 25-06-11, 21:06   #8451
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hehe, lang bh, enkelt og greit (selv om jeg ser for meg de verste hengetits'a ... ). Men atte, det var jo et ord som jeg har et sted i hodet, jeg fant det ut sist jeg kjøpte en sånn bh. Så eitrande, altså. Jeg blir søvnløs av sådant!

Har du noen bokstaver i ordet du leter etter? Og er du sikker på at det finnes ett norsk ord for det?
Har lett på nett etter noe, men fant ingenting...

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 25-06-11, 21:13   #8452
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Har du noen bokstaver i ordet du leter etter? Og er du sikker på at det finnes ett norsk ord for det?
Har lett på nett etter noe, men fant ingenting...

Jeg er så godt som blank ...! Mener det er satt sammen av to, og at det ene er bh, men jeg er kjent for å ta feil i sånne sammenhenger ...
Men jeg vet det finnes der!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 25-06-11, 22:12   #8453
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Når vi er inne på BH her.....
Jeg vil gjerne ha en slags push-up BH uten vatterte skåler i str 85 c
Finnes det ???

Jeg har kjøpt meg en ganske tettsittende kjole og må ha en god BH som virkelig får puppestellet frem....ikke nødvendigvis så mye opp - men ut hadde vært fint....

Er veldig glad i Triumph....kan ikke bruke sånn billig BH-er.....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-06-11, 22:20   #8454
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Når vi er inne på BH her.....
Jeg vil gjerne ha en slags push-up BH uten vatterte skåler i str 85 c
Finnes det ???

Jeg har kjøpt meg en ganske tettsittende kjole og må ha en god BH som virkelig får puppestellet frem....ikke nødvendigvis så mye opp - men ut hadde vært fint....

Er veldig glad i Triumph....kan ikke bruke sånn billig BH-er.....

Mitt beste tips er å gå på en skikkelig undertøysbutikk og få skikkelig hjelp. Jeg har mange jeg er fornøyd med men vi er alle forskjellige så det er vanskelig for meg å anbefale noe. SKal du ha en god push-up bh vil den nok være noe vattert i cupen. Selv har jeg en wonderbra o ghallo for en kløft jeg får Den er kjøpt i London og jeg har dessverre ikke funnet tilsvarende her hjemme.

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-06-11, 22:37   #8455
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Mitt beste tips er å gå på en skikkelig undertøysbutikk og få skikkelig hjelp. Jeg har mange jeg er fornøyd med men vi er alle forskjellige så det er vanskelig for meg å anbefale noe. SKal du ha en god push-up bh vil den nok være noe vattert i cupen. Selv har jeg en wonderbra o ghallo for en kløft jeg får Den er kjøpt i London og jeg har dessverre ikke funnet tilsvarende her hjemme.

Ser du holder til på "min" kant av landet....en god butikk i området å anbefale? Gjerne på Kvadrat.....

Gammel 25-06-11, 22:58   #8456
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Trenger også tips til gode nettbutikker for sko...
Har vært på Brandos, Heppo og Lille Vinkel Sko....
Andre ???

Gammel 25-06-11, 23:50   #8457
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Balconette bh?

Gammel 26-06-11, 07:19   #8458
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Ser du holder til på "min" kant av landet....en god butikk i området å anbefale? Gjerne på Kvadrat.....

Selv pleier jeg å gå på Sørbø i Østervåg, Stavanger, damene som jobber der er helt fantastisk hjelpsomme og klarer alltid å finne noe til en kresen kunde. Selv de unge jentene som jobber der er flinke og de har alle prisklasser. Tjølsen i byen har også bra service men er ganske dyre. Du kan jo prøve Sørbø på Kvadrat, kanskje de er like flinke der?

Gammel 26-06-11, 08:27   #8459
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Balconette bh?

Ja! Haha, jeg kom til å tenke på ordet balkong, men balconette var det!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-06-11, 12:05   #8460
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Ja! Haha, jeg kom til å tenke på ordet balkong, men balconette var det!

Balconette er ikke nødvendigvis en bh med korsett nedover Dette er også en balconette-bh. Det navnet går på selve bh-en. Da jeg jobba i undertøysbutikk så husker jeg vi sa halvkorsett om den typen du snakker om, ettersom det er et halvt korsett.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 26-06-11, 12:11   #8461
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Balconette er ikke nødvendigvis en bh med korsett nedover Dette er også en balconette-bh. Det navnet går på selve bh-en. Da jeg jobba i undertøysbutikk så husker jeg vi sa halvkorsett om den typen du snakker om, ettersom det er et halvt korsett.

Ah, se der ... Jaja. Det var det ordet jeg lette etter, men så kanskje det ikke var riktig ord en gang. Men nå slipper jeg i alle fall å ligge søvnløs mens jeg prøver å lete fram det ordet som jeg ikke klarte å huske ...!

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-06-11, 15:09   #8462
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

brillene knakk og jeg ville prøve å lime de med lynlim, greide selvfølgelig ikke greie å lime de men fingrene (ikke sammen heldigvis). Noen som vet hvordan jeg kan få det av?

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Gammel 26-06-11, 16:13   #8463
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Er det litt foruroligende når det kommer en litt "prompeaktig" lukt når jeg åpner en pakke nakkekoteletter? I dag er siste forbruksdag, og de ser helt fine ut, ikke noe misfarge eller slim. Har åpne pakka og satt dem ut for at de skal bli romtempererte nå nettopp, men ble en smule usikker ... Lukta ble fort mindre etter noen sekunder, men ... Ja ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-06-11, 16:18   #8464
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Er det litt foruroligende når det kommer en litt "prompeaktig" lukt når jeg åpner en pakke nakkekoteletter? I dag er siste forbruksdag, og de ser helt fine ut, ikke noe misfarge eller slim. Har åpne pakka og satt dem ut for at de skal bli romtempererte nå nettopp, men ble en smule usikker ... Lukta ble fort mindre etter noen sekunder, men ... Ja ...

Det er lukta av gassen som tilsettes pakken for at den skal holde seg lengere.. Er det firstprice?? Eller noe i den dur??

Gammel 26-06-11, 16:21   #8465
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Det er lukta av gassen som tilsettes pakken for at den skal holde seg lengere.. Er det firstprice?? Eller noe i den dur??

HER...

Gammel 26-06-11, 16:23   #8466
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Ah, ok. Godt å høre. Jeg har ikke noe annen mat i huset, så jeg ble en smule fortvilt. Vet ikke om jeg har merka det før, er lenge siden jeg har spist nakkekoteletter, men kankje jeg sto nærmere pakka med ansiktet enn jeg har pleid eller noe. Det er Nordfjord, forresten.
Da lar jeg de stå en stund så de blir mindre kalde, og lukter igjen.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-06-11, 18:07   #8467
silje21
Seniormedlem

silje21 sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 35
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Jeg skal etterhvert male mandler/nøtter, og lurte på : om jeg finhakker/hakker nøttene og så bruker en morter for å få de finere, vil de bli malte i morteren?
eller er det bare like greit å gå til innkjøp av en mandelkvern, eller kaffekvern?

SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 26-06-11, 18:37   #8468
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

brillene knakk og jeg ville prøve å lime de med lynlim, greide selvfølgelig ikke greie å lime de men fingrene (ikke sammen heldigvis). Noen som vet hvordan jeg kan få det av?

Eg har gjort det same, eg brukte den fine sida av ei neglefil og filte det av fingertuppane.

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-06-11, 20:10   #8469
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Selv pleier jeg å gå på Sørbø i Østervåg, Stavanger, damene som jobber der er helt fantastisk hjelpsomme og klarer alltid å finne noe til en kresen kunde. Selv de unge jentene som jobber der er flinke og de har alle prisklasser. Tjølsen i byen har også bra service men er ganske dyre. Du kan jo prøve Sørbø på Kvadrat, kanskje de er like flinke der?

Takk!
Da tenker jeg at jeg vi prøve meg på Sørbø på Kvadrat....

Gammel 26-06-11, 21:24   #8470
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg har gjort det same, eg brukte den fine sida av ei neglefil og filte det av fingertuppane.

Takk for tipset. Skal prøve det da jeg ikke klarer la være å pelle (Donald Duck tendenser skjønner du)

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Gammel 26-06-11, 23:41   #8471
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av silje21, her.

Jeg skal etterhvert male mandler/nøtter, og lurte på : om jeg finhakker/hakker nøttene og så bruker en morter for å få de finere, vil de bli malte i morteren?
eller er det bare like greit å gå til innkjøp av en mandelkvern, eller kaffekvern?

Bruker du en morter, vil du bare få støtte mandler i en salig klump, vil jeg tro!
En mandelkvern koster 149,- på Clas Ohlson og er verd hver krone!

Gammel 26-06-11, 23:43   #8472
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Jeg tror det er blitt spurt om før, men jeg finner det ikke igjen.. Jeg lurer på hvilken pulsklokke som er å anbefale? Gjerne så billig som mulig, og jeg fokuserer mest på kaloriforbrenning så den må kunne regne ut det, men gjerne telle skritt også Fant en som kunne dette på Clas til rundt 500kr, er den noe tess?

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 27-06-11, 00:14   #8473
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bruker du en morter, vil du bare få støtte mandler i en salig klump, vil jeg tro!
En mandelkvern koster 149,- på Clas Ohlson og er verd hver krone!

Siden du tydeligvis veit hva du driver med, så spør jeg deg, jeg: Er det noen fordeler med å male mandler i mandelkvern kontra å male/hakke dem med hakketilbehør og stavmikser?

Har noen forresten lyst til å forklare meg forskjellen på alle disse maskinene: blender, kjøkkenmaskin, food processor, hurtigmikser, stavmikser, håndmikser og hva annet som måtte finnes?

Gammel 27-06-11, 02:36   #8474
BenteR
Seniormedlem

BenteR sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Blender er det jeg oftest bruker til å lage meg smootjie med
Food Prosessor og kjøkkenmaskin er det samme. Her kan man sette i skiver for å strimle eller rive ost, grønnsaker, etc. Man kan sette i eltekniven og slå sammen en liten deig (f.eks. oopsieruller), eller man kan sette i kniven og f.eks. hakke mandler, fisk, kjøtt, etc.
Hurtigmixeren min hører med som tilbehør til kjøkkenmaskinen. Jeg bruker den stort sett til å lage jukse-is. Men i prinsippet kan man bruke den til å male opp eller blande mye forskjellig.
Stavmixeren er bestevennen min. Jeg har den plugga i og klar til bruk ved komfyren. Jeg bruker den f.eks. til å mose varme grønnsaker til å jevne suppe /saus eller for å lage mos. Gubben bruker denne hver dag når han lager CC-vafler til oss. På noen modeller får man med en del ekstra tilbehør. Min er helt enkel og super!
Håndmixer er en liten mixmaster man holder i hånden. Perfekt når man f.eks skal lage kaker. Jeg bruker den når jeg lager proteinbrødene mine f.eks.
Kaffekvern er også supert å ha i hus når man f.eks skal male opp diverse frø eller nøtter / mandler helt fint. I denne blir mandlene helt finmalt, mens stavmixeren og kjøkkenmaskinen lager en grovere utgave av mandelmelet mitt.

Gammel 27-06-11, 06:40   #8475
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Siden du tydeligvis veit hva du driver med, så spør jeg deg, jeg: Er det noen fordeler med å male mandler i mandelkvern kontra å male/hakke dem med hakketilbehør og stavmikser?

Bruker du mandelkvern fra Clas O. får du en fin jevn masse - mandelmel. Jeg har ikke prøvd stavmikser/hakketilbehør men kan tenke meg at det blir litt som en foodprocessor og at du får ujevn størrelse på bitene. Dersom du kjører det legnge nok vil du nok få en homogen masse men da vil du også presse oljen ut slik at du får en seigere masse. Kjører du det lenge nok har du mandelsmør.

Så hva som er best kommer an på hva du skal bruke det til, tanta mi (som er et bake-unikum) sier alltid det at mandler som skal i et bakverk, som f.eks kransekake og suksessterte alltid skal males i kvern for ikke å drive ut oljen da får man ikke rett konsistens. Og det stemmer jeg prøvde å lage kransekake i fondprosessor og det ble bare rart.

Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:49.