Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 23-06-11, 11:06   #1126
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Hei, startet dagen i fløte-grøt-vognen og det var ingen stor suksess, ble bare veldig kvalm og det meste gikk rett i søpla.

I løpet av gårdsdagen fikk jeg 2 kommentarer på at jeg hadde gått ned i vekt og det var veldig koselig og oppmuntrende da. Skikkelig motivasjon og jeg kan se det selv, ikke bare på klærne.

Godt å se at du er positiv Regret.

God St. Hans til alle dere på toget.

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 23-06-11, 22:10   #1127
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

oi. jeg har visst vært i stillevogna en stund jeg. ungene har sommerferie og jeg sitter ikke så mye ved pcn. men jeg er fortsatt med på toget altså. hopper vel muligens over i generelll lavkarbovogna i steden for ketosevogna da jeg drar til kristiansand på onsdag. blir der en uke og så tilbake i ketosevogna når jeg kommer hjem

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 16:20   #1128
kattungen
Medlem

kattungen sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 37
kattungen er på en erverdig vei

kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 16:23   #1129
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 65
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Tuuuuuut !

Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 17:21   #1130
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

tut tuuuut
i morgen skal jeg kjøre et annet tog. jeg skal kjøre med nsb. har hørt at dem skal være litt mindre pålitelige, men tar sjangsen likevel eneste jeg gruer meg litt til er 7 timers reise med hund som aldri har kjørt tog før. vi har vært å sett på toget i dag mens det har stoppet på stasjonen og startet igjen. vi satt riktig så pent så lenge det vanka godbiter, så det kan jo hende det ikke blir krise når vi skal inn i den doningen der

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 18:07   #1131
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

tutellituuuuut
Lykke til i morgen halkatlala!

Denne helga har vært hard altså, masse 'søtsaka' både lørdag og søndag! men nå er jeg på riktig spor igjen og smiler bredt i lavkalorivogna. Er litt tappet for energi for tiden, så jeg går rundt i en slags tåke. Men dagene går nå, og jeg håper på et fint tall til torsdag igjen! Sist uke gikk jeg ned 1,2 kg og er veldig spent for denne uken!

Ellers i hverdagen så har jeg såvidt begynt klikketrening med duene mine, men de er litt i forsvarsmodus etter forrje egglegging, så de er ikke så samarbeidsvillige i dag. Men det blir, det blir

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:18   #1132
Nnem
Medlem

Medlem siden: Jan 2011
Alder: 39
Nnem er ny på veien

Jeg har vært i høykarbo vogna denne helgen og i dag. Etter oppgangen på torsdag har helgen bestått av festligheter. Lørdag bryllup og søndag dåp. Ble lavkarbomiddag, men høykarbo kaker.
Har ikke turt å gå på vekta og nekter det de neste dagene. Venter nok til neste torsdag. Føler faktisk litt skuffa over meg selv, men jeg er samtidig litt lei av kostholdet. Tror jeg skal prøve å holde meg ganske lavkarbo gjennom sommeren, håper bare jeg motivasjonen kommer strømmende.

Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:20   #1133
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Om du holder deg her, Nnem, - så kommer den tilbake. Før eller senere !

Lag deg en god lavkarbokake til helgen, kanskje ?

Kristin_B er best
Gammel 27-06-11, 22:24   #1134
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Om du holder deg her, Nnem, - så kommer den tilbake. Før eller senere !

Lag deg en god lavkarbokake til helgen, kanskje ?

Føler at jeg er litt kake lei nå. Blir nok for det meste rent mat og cocosa te. Hjelper heller ikke at jeg har besøk av tanta denne uken.

Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:26   #1135
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Tantebesøk er ikke spesielt motiverende !

Ren mat er enda bedre enn lavkarbokake.

GRATULERER !

Kristin_B er best
Gammel 27-06-11, 23:06   #1136
tora trollmor
Seniormedlem

Hvor: Trønderlag
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Nnem, her.

cocosa te.

Hvilken te er dette, å har de den på helsekosten ????

Gammel 27-06-11, 23:08   #1137
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

Hvilken te er dette, å har de den på helsekosten ????

Det er vanlig te med cocosa (kokosolje)

Regrets nye dagbok!
Gammel 27-06-11, 23:13   #1138
tora trollmor
Seniormedlem

tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Det er vanlig te med cocosa (kokosolje)

ok, takk, jeg også har kjøpt cocosa men har ikke funnet noe å bruke den til, men dette skal jeg prøve

Gammel 27-06-11, 23:33   #1139
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av tora trollmor, her.

ok, takk, jeg også har kjøpt cocosa men har ikke funnet noe å bruke den til, men dette skal jeg prøve

Jeg bruker vanlig cocosa i kaffeen og cocosa med kokossmak i teen. Har begynt med grønn te og den smaker ikke særlig mye, så derfor er kokossmaken deilig i denne teen.....

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 23:34   #1140
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Bruker du grønn te fordi det er sunt, bestemamma ? Jeg fikk en pose grønn te av en pakistansk kursdeltaker, men jeg syns den var så bitter . . .

Det skal jo være så veldig bra å drikke det når man slanker seg har jeg latt meg fortelle . . .

Kristin_B er best
Gammel 27-06-11, 23:34   #1141
tora trollmor
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg bruker vanlig cocosa i kaffeen og cocosa med kokossmak i teen. Har begynt med grønn te og den smaker ikke særlig mye, så derfor er kokossmaken deilig i denne teen.....

Takk for tipset
Godt å ha gode venner her inne som gir tips

Gammel 27-06-11, 23:40   #1142
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Bruker du grønn te fordi det er sunt, bestemamma ? Jeg fikk en pose grønn te av en pakistansk kursdeltaker, men jeg syns den var så bitter . . .

Det skal jo være så veldig bra å drikke det når man slanker seg har jeg latt meg fortelle . . .

Først kjøpte jeg grønn og hvit te fordi jeg ikke vil ha misfargede tenner, men nå har jeg oppdaget at de er vanndrivende (ikke tennene ) og jeg har begynt å gå ytterligere ned i vekt. Om vektnedgangen skyldes at jeg har gitt kroppen en hvilepause med masse mat i et par måneder, eller om det er teen kombinert med kcalreduksjon skal jeg ikke ha sagt for sikkert, men nå må jeg snart oppdatere tickeren min...har satt nye minstenoteringer tre ganger allerede.....
Forrige gang jeg prøvde på kcalreduksjon gikk helt galt...da gikk jeg opp

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 23:41   #1143
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

Takk, Bestemmamma !

Ja, disse kroppene våre er IKKE lete å bli kloke på !

Kristin_B er best
Gammel 28-06-11, 06:47   #1144
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Jeg har testet litt med grønn te på min kropp, og jeg har kun positivt å fortelle. Når jeg drikker en kopp grønn te hver morgen, så går jeg raskere ned enn om jeg drikker annen te eller ikke i det hele tatt! Så for meg har det effekt. Men bitter grønn te? Dere kan jo søte den fordi! Jeg bruker hele 3 suketter i teen så den er bare søt og god Jeg bruker da grønn moroccan mint te. Den er god med cocosa med kokossmak også! men det bruker jeg ikke lengere.

Regrets nye dagbok!
Gammel 28-06-11, 06:50   #1145
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Da var helga over for kroppen min også! Er tilbake til 'før-helga-vekt'! Noe som er litt sjokkerende for jeg var nemlig 1,3 kg opp i går! og det betyr at helgas utskeielser økte forbrenningen igjen, så dette går som smurt Blir nok minus denne uken også!

Regrets nye dagbok!
Gammel 28-06-11, 07:24   #1146
KimPossible
Seniormedlem

KimPossible sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

God morgen på toget!
Nå nærmer det seg veiedag for min del også, på fredag skal fremgangen sjekkes. *spent*
Her skinner sola, så jeg skal ut og gå en tur før jeg spiser frokost. Godt å stå opp tidlig for en gangs skyld også (fullt mulig jeg sovner igjen i 11-12 tida da, men.)

Gammel 28-06-11, 07:57   #1147
Antoinette6
Seniormedlem

Antoinette6 sin avatar

God tur, godtfolk !

Jeg FØLER meg liksom litt. . .eehhh. . .hva skal jeg si. . .tynnere ? Nei, det blir liksom litt feil.

Time will show ! Takk for info om grønn te, Regret. Så deilig å se at du er på sporet !!!

til alle passasjerer !

Kristin_B er best
Gammel 28-06-11, 08:16   #1148
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Ja det er deilig å være på sporet igjen ja! Det at du føler deg tynnere føler jeg i dag også, føler jeg har litt mer midje, magen er mindre og kroppen er litt strammere på en måte. Aner ikke om det stemmer eller ei, men jeg kjennes mindre ut og det er bra!

Ha en god dag videre dere!

Regrets nye dagbok!
Gammel 28-06-11, 11:12   #1149
VSB
Seniormedlem

VSB sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Veiedag og +100g, ingen stor endring Men med snikveiing så var det jo heller ikke forventet, og store utskeielser i helgen...

Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 15:07   #1150
Nnem
Medlem

Nnem er ny på veien

Kommet hjem etter en tur med ungene. Fikk en pakke i posten som jeg hadde bestilt. 2 kjoler i den str jeg pleier bruke(tror nok den er litt mindre i str da de passet perfekt) og ble så glad. Endelig har jeg sommerkjoler.

Målet nå er at de skal bli for store til neste sommer.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:08.