Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Forslag til lavkarbodiett?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-06-11, 20:49   #1
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Forslag til lavkarbodiett?

Jeg har gått på Ketolyse i 7 uker, og har dessverre hatt en veldig liten vektnedgang. Jeg har en BMI på 25, så jeg tenker at denne dietten kanskje ikke er helt for meg. Jeg må si at jeg har opplevd mange positive effekter ved å ha byttet til lavkarbo, og dette er en livsstil jeg gjerne vil fortsette med. Noen som har forslag til en lavkarbo diett som kanskje ville være med tilpasset meg? Jeg ønsker jo fortsatt og gå litt ned i vekt Kom gjerne med deres erfaringer

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:53   #2
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbo diett?

Gjerne også tips til hvordan man burde gå frem ved å bytte fra Ketolyse til en annen lavkarbo kur. Regner med at kroppen ikke liker en endring direkte fra en dag til en annen.

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 20:58   #3
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til lavkarbo diett?

Tenker du vekttap, og i såfall hvor mye vil du ned? Eller tenker du mer på det sunne?
Har du lest gjennom nybegynnertråden? En del gode tips der + under de forskjellige diettene finner man en del. Jeg leste til øyet ble stort og vått før jeg bestemte meg for å følge Hexeberg, og jeg la meg først på max 72 karber, men pga diabetesen min justerte jeg det ned til 40-50 karber.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:39   #4
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbo diett?

Jeg tenker på det sunne, og på helsen min ( har en kronisk sykdom som gitt meg mye problemer med mage), men også på vektnedgang. Har ett ønske om å gå ned 10 kg. Fått av meg to av de, men er da cirka 8 igjen. Har lest masse, men er rimelig forvirret Var pga all lesingen jeg tilslutt valge meg ketolyse som ikke har hatt så stor effekt på meg.

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 21:58   #5
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forslag til lavkarbo diett?

Har du lest noen bøker? Jeg leste Fedon sin bok før jeg begynte - etterpå leste jeg flere bøker. Det hjelper veldig å lese bøkene - siden du får en helhetlig forståelse av kostholdet.

Ved å lese bøker, lese her inne osv får du sikkert en oppfatning av hva som passer best for deg. Mange ting blir mer "logiske" hvis du skjønner sammenhengen. Og så er det bare å spørre masse her Her er de helt super!!

Og veldig lykke til! Det er spennende - og man lærer nye ting hele tiden...

Når det gjelder å konvertere til annet lavkarbo-"program", tror jeg at du ikke trenger noe sånn veldig overgangsperiode - siden prinsippet her er det samme - nemlig å kutte karbohydrater.

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-11, 23:33   #6
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Tusen takk for veldig gode råd

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 08:54   #7
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Hei
Jeg har vært (og er) litt i samme situasjon som deg. Jeg vil ned i vekt, men siden jeg er "normalvektig" fungerer ikke ketolysedietten. Og som du sikkert har lest står det jo også at det er en diett for de som skal ned over 10 kg.

Hvis jeg var deg ville jeg valgt diett/filosofi litt ut fra hvor mange karber du ønsker å kunne spise hver dag. Fedon tillater mer. Generell lchf er litt strengere og er ca 30-50 tror jeg (hexenbergs oppskriftbok), lutz har maks 72. Og så må du nok dessverre regne med å følge litt med på kaloriene og. En gåtur før frokost har jeg og stor tro på! Selv velger jeg å begrense inntak av ost, fløte, nøtter og kunstig søtning. Men er nok ganske individuelt om det er "partystopper" eller ikke.

Selv har jeg satt 30 karb som øvre grense er litt mer liberal på grønnsakene enn ketolyse) og prøver å holde meg på 1600 kcal. Så håper det kommer til å fungere.

Når det gjelder å bytte diett så har du jo allerede kuttet ned på karbene, så når du finner din "greie" er det bare å bytte med en gang tror jeg

Lykke til

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 13:18   #8
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Takk for svar Ja, jeg tror nok at jeg er en av de personene som må telle kalorier, og dessverre ikke kan fråtse i disse deilige fløtesausene Etter å ha veid meg i dag tidlig, og til min fortsatt store skuffelse ikke gått ned ett gram tror jeg at jeg skal prøve og øke karbohydratene litt, og minke litt på fettet. Får prøve og holde meg stabil i sommer, og eller finne frem til hva som passer best for meg når ferien er over

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 13:20   #9
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Kan jeg få spørre hvordan den endringen du gjorde fungerer for deg? Fikk du i gang vektnedgangen ved å gjøre begrensninger og øke litt på karbo med grønnsaker? Holder du deg unna bær?

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 16:35   #10
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Nå skulle jeg likt å kunne sagt at jeg har gått ned masse, men har hatt noen skikkelige sprekker i det siste så vekta står stille gitt. Men, når den står stille med sprekker og overnevnte opplegg så er jeg rimelig sikker på at jeg går ned uten sprekkene altså skal være flink nå fremover, så satser på å kunne melde om resultater etterhvert!

Jeg har spist 100 g bringebær til frokost en periode og har ikke inntrykk av at det er partystopper for meg. Frukt holder jeg me helt unna. Bringebær, tyrkisk Youghurt og lavkarbo kornblanding er supergodt, holder deg mett lenge, ca 350 kcal og 10 karb. Anbefales!!!

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 18:57   #11
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Mmmm, både tyrkisk yoghurt med bringebær, og lavkarbokornblanding høres veldig godt ut Gleder meg til å prøve det allerede.. Savner ikke brød, pasta og sant, men det er litt vanskelig å se og lukte bær på butikken

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 19:38   #12
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Veldig enig! Brød, pasta og sånn er absolutt ikke et savn, men bær hadde jeg aldri klart meg uten. Anbefaler virkelig den frokosten altså håper du finner en retning som fungerer, og hadde vært kjekt med en oppdatering! Kanskje du finner på noe lurt som hadde fungert for meg og

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:08   #13
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Hei!

Jeg sliter med det samme, har begynt på min sjuende uke på ketose (rundt 15g kh pr dag) og bare gått ned 1,7 kg de to første ukene. Deretter har det stått stille på 62,5. Jeg har ett ønske å komme meg ned til 58-60 kg som er min idealvekt.
Kan det være løsningen altså - å øke på karbene for å nå målet?

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:25   #14
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Det å øke på karbene kan hjelpe (basert på det jeg har lest her inne), men er nok veldig individuelt. Bakgrunnen for min økning av karber var at når jeg ikke går ned på ketolyse og må følge litt med på kaloriene, ønsker jeg å kunne spise litt bær og varierte grønnsaker. Har dessverre ikke fulgt dette nye egenkomponerte opplegget mitt lenge nok til at jeg tørr si at det funker ennå, men har trua også!

Jeg er selvfølgelig ikke glad for at dere ikke har hatt ønsket vektreduksjon dere heller, men godt å høre vi er flere i samme båt! Har dere journaler forressten? Isåfall hva heter de? Kunne vært kjekt å følge med dere bla siden vi strever litt med det samme

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 20:46   #15
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Har ikke journal

Jeg har ført inn på diett.no helt siden jeg begynte og nå ser jeg at de to første ukene lå jeg på 20-25 kh pr dag. Deretter har det gått nedover og jeg har lagt på 10-15 daglig.
Kanskje ikke tilfeldig?

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:29   #16
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Diett.no et et kjempeverktøy, jeg må bli flinkere til å bruke det altså!

Kanskje du skulle prøvd noen uker med litt mer karbo da Dumt du ikke har journal, men håper du forteller hvordan det går her inne allikevel lykke til!

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:35   #17
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Skal oppdatere ja

Har klart å komme meg opp i 25 kh idag, og er helt stappings. Måtte bare kjøpe norske jordbær på butikken, så det er de som gjør utslaget

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:48   #18
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Lavkarbo kornblanding......hvilket merke er det ? eller er det noe dere lager selv ?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 21:51   #19
Cava
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 15
Cava er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Har ikke kommet helt til journaler jeg eller. Ganske ny her inne Men hører gjerne hvordan det går med dere, og om dere kommer opp med noe smart Prøvd å øke litt med mer karbo i dag i form av grønnsaker, og litt cottage cheese, og prøver å styre unna noe av fettet, så får vi ser hvordan det fungerer. Klarer ikke å holde meg helt unna cola light eller fun light innimellom dessverre, men klarer ikke helt å ofre alt eller da...

Cava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:17   #20
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Quest-barene med peanøttsmør-smak var nam, men så seige at jeg fikk vondt i tennnene. Men så har jeg dårlige tenner da, og min smakssans er påvirket av at jeg i over et tiår har spist mat som ikke smaker særlig godt, men som er slankende...så jeg har vel egentlig lavere krav enn flertallet for hvordan god mat smaker, kompisen min som ikke har slike lave standarder synes Quest-barene var grufulle og spiste ikke mer enn to biter.

Miracle Noodle Fettucini-greiene var...vel, igjen, jeg har lave standarder, så dynket i saus synes jeg de var ok. Men jeg foretrekker Carbzone-pastaen, selv om den ikke er kalorifri og magisk. Har bestilt "ris" fra samme merke, håper den kommer snart.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 27-06-11, 22:44   #21
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Lavkarbo kornblanding......hvilket merke er det ? eller er det noe dere lager selv ?

Lager selv superenkelt! Jeg bruker linfrø, gresskarkjerner, solsikkefrø, soyaflokker og kokos. Men kan varieres ut fra hva du liker. Har den bare stående i et lufttett glasskrukke på kjøkkenbenken. Tror Atkins har en om du ønsker kjøpe (men da blir det litt kunstig søtning med på kjøpet).

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 12:30   #22
alpro
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 43
alpro er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Lager selv superenkelt! Jeg bruker linfrø, gresskarkjerner, solsikkefrø, soyaflokker og kokos. Men kan varieres ut fra hva du liker. Har den bare stående i et lufttett glasskrukke på kjøkkenbenken. Tror Atkins har en om du ønsker kjøpe (men da blir det litt kunstig søtning med på kjøpet).

Jeg har lett og lett etter Atkins-blandingen, men finner den ikke noe sted, hverken i store matbutikker som Ultra og Meny, eller i helsekostforretninger (Life, Helios, osv.). Noen om vet hvor man får tak i denne i Oslo-området?

alpro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vegetarianer som forsøker seg på lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 15:37   #23
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Tror ikke Atkins kornblanding selges i butikk lenger (har kjøpt på ultra og meny tidligere). Men går an å bestille fra iherb.com tror jeg. Fedon har en kornblanding som er god også (men den har litt mer karb), fåes kjøpt på helsekost tror jeg. Men som sagt, superenkelt å lage selv altså

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 18:36   #24
Paris
Seniormedlem
 
Paris sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 48
Innlegg: 812
Paris har en fantastisk aura rundt segParis har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Tror ikke Atkins kornblanding selges i butikk lenger (har kjøpt på ultra og meny tidligere). Men går an å bestille fra iherb.com tror jeg. Fedon har en kornblanding som er god også (men den har litt mer karb), fåes kjøpt på helsekost tror jeg. Men som sagt, superenkelt å lage selv altså

Hva bruker du som "tilbehør"? Fløte?

__________________


Paris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-06-11, 18:46   #25
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: Forslag til lavkarbodiett?

Opprinnelig lagt inn av Cheyla, her.

Tror ikke Atkins kornblanding selges i butikk lenger (har kjøpt på ultra og meny tidligere). Men går an å bestille fra iherb.com tror jeg. Fedon har en kornblanding som er god også (men den har litt mer karb), fåes kjøpt på helsekost tror jeg. Men som sagt, superenkelt å lage selv altså

Helsekostbutikken jeg jobber i selger Atkins kornblanding, så jeg vil tro at det også er flere helsekostbutikker som har den inne.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbodiett Solveig62 Lavkarbo generelt 7 12-04-11 22:22
Lavkarbodiett Larsen77 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 15-12-09 09:49
Lavkarbodiett? annama Lavkarbo generelt 16 13-07-09 11:22
Hvor kan jeg finne forslag til dagsmenyer for lavkarbodiett? *pippi m gutt og jente* Lavkarbo generelt 8 31-05-09 22:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no