Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Knekkebrød uten linfrø

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-06-11, 13:27   #1
anelis85
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 44
anelis85 er på en erverdig vei

Knekkebrød uten linfrø

Hei

Jeg driver å tester ut litt oppskrifter på mat jeg kan lage å ta med når jeg starter i ny jobb til høsten, tenkte at det er gerit å ha noe knekkebrød eller vanlig brød, i det minste som litt sånn "krise" mat hvis jeg skulle måtte jobbe litt mer en planlagt. Men i nesten alle oppskriftene så er det linfrø. Mulig det bare er meg, men jeg greier ikke smaken av linfrøene. Derfor lurte jeg på om det spiller noen rolle om jeg bare tar disse ut av oppskriftene, f.eks i Nannahs knekkebrød?!?

Eller er det noen som har noen andre supertips til oppskrifter på brød eller knekkebrød eller rundstykker eller egentlig hva som helst som funker

anelis85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 13:41   #2
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød uten linfrø

Jeg ville heller forsøkt å bytte dem ut med andre frø. Konsistensen blir vel ikke helt korrekt om du fjerner en av de tørre bestanddelene. Jeg har aldri laget Nannahs knekkebrød, men i brødet jeg baker har jeg byttet ut noe av linfrøene med sesam- og solsikkefrø (malte). Prøv deg frem med mengdene til du har fått rett konsistens.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 18:54   #3
Minaa
Juniormedlem
 
Minaa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 33
Minaa er på en erverdig vei

Sv: Knekkebrød uten linfrø

Jeg har laget knekkebrødene fra bloggen "fristende lavkarbo". Disse er uten linfrø og kjempegode

http://fristendelavkarbo.wordpress.c...ge-knekkebrød/


.

__________________


Minaa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-06-11, 20:15   #4
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Knekkebrød uten linfrø

Jeg bytter ofte linfrø mot sesamfrø, eller motsatt.
Akkurat på samme måte bytter jeg ofte solsikkekjerner med gresskarkjerner.
Funker helt greitt!

Du kan også male opp linfrøene i en kvern slik at du slipper de "store" frø-bitene

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle knekkebrød - nesten uten karber kennygirl Bakst 5 13-06-11 09:17
Oppskrift på brød/knekkebrød uten egg, nøtter og meieriprodukter? fleskeberget Spørsmål om matvarer og oppskrifter 1 17-11-10 22:38
Knekkebrød: mangler 50 gram linfrø - bruke noe annet? belino Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 22-08-10 13:44
Har du oppskrift på brød eller knekkebrød uten kh? Gelica Spørsmål om matvarer og oppskrifter 3 05-07-10 12:00
Noe brødlignende uten kli, linfrø eller sesamfrø? aslaug Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 30-10-09 21:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no