Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-07-11, 17:06   #1751
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Jeg får ikke sove om jeg ikke tar magnesium på kvelden før jeg legger meg. Uten magnesium har jeg urolige bein med max maurflaug... Med magnesium får jeg rolige bein som ligger stille hele natten...

Hvorfor mener du at det skal være et salgstriks? Jeg begynte med magnesium lenge før jeg hørte om lavkarbo...

Legger merke til at de fleste reklameoppslag, også direkte i helsekosten, skriver "kan hjelpe". Derfor.
Vet flere som har hjelp av magnesium, men ser heller ikke bort fra at det kan komme av mangel i kostholdet.

Men altså, jeg har en merkelig holdning til tilskudd. Ser fram til neste blad av VOF, de tar opp kosttilskudd og debatten omkring det i neste utgave.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:11   #1752
manne
Seniormedlem

manne sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 49
manne er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Men altså, jeg har en merkelig holdning til tilskudd. Ser fram til neste blad av VOF, de tar opp kosttilskudd og debatten omkring det i neste utgave.

Magnesium er det eneste tilskuddet jeg tar... og det fordi jeg kan merke på kvelden om jeg IKKE har husket på å ta det før jeg har lagt meg.

Gammel 09-07-11, 17:19   #1753
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Les her . 280 mg for kvinner bør vel være greit. Diett.no fører jo en grei oversikt over vitaminer, mineraler og sporstoffer, så prøv å følge med her. Artikkelen var grei den.

Matvarer med magnesium
Grønne bladgrønnsaker, nøtter, banan, belgfrukter (bønner og linser), mørk sjokolade, kaffe og fullkorn er rike kilder til magnesium. Meieriprodukter, poteter, kjøtt, skalldyr og fisk er også viktige kilder.

Det ser ut for meg at det er magnesium i mange av de matvarene lavkarbo ekskluderer. Når en tenker på at før spiste man banan, belgfrukter, korn, meieriprodukter, poteter i tillegg til kjøtt og fisk, så er det forståelse for litt magnesiummangel. Tror jeg fortsetter med magnesium til boksen er tom.
Hittil har jeg tatt 3 tbl jevnt gjennom dagen, men heretter skal jeg ta 3 før jeg legger meg.
Dri.. vondt med kramper !!

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 17:32   #1754
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Jeg tar ikke kosttilskudd, det jeg trenger får jeg gjennom kosten, så lenge jeg spiser variert og mye grønnsaker.
Men for noen er tilskudd kjempeviktig, de aller aller fleste friske mennesker trenger ikke tilskudd, men om man trenger det eller ikke, det er uansett ikke farlig å tilføre det til kroppen, så lenge man holder seg til anbefalte doser

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:23   #1755
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

TJeg tror at man bare må ha noen sånne runder innimellom jeg.. For å på en måte skjønne litt hva man driver med å ta tak i seg selv og stramme seg opp igjen Kroppen trenger en pause innimellom og når man sliter litt med hodet oppi det hele er det godt å kun fokusere på seg selv og ikke alt annet med hva man putter i seg osv... Og i stedet for "nå er det i gang" hva med "nå er det PÅ gang"? Trenger ikke stresse med det vettu Og når du kommer hjem blir sikkert ting litt lettere også

Jeg er helt enig i dette Prutti! Ikke gå i fella med å tenke nedadgående (i spiral) negative og destruktive tanker om dette. Du har hatt noen dager hvor den psykiske delen av deg har hatt det tøft, bruk litt tid på å komme deg etter den. Slapp av noen dager - det er ikke verdens undergang å ikke holde fokus på rett mat en kort tid. Finn en dag om ikke så lenge, si til deg selv at DA er du i gang igjen.

Jeg tar magnesium hver kveld; hvis ikke får jeg rett og slett ikke sove. Så for min del hjelper det virkelig! Det er ikke godt å bråvåkne med smertefulle tær som spriker i hver sin retning, en fotsåle som vrir seg kraftig rundt seg selv - samtidig som leggen og låret prøver å gå rundt seg selv - motsatt vei av fotbladet selvfølgelig. Når hele meg med min tyngde ikke greier å stoppe krampene ved å stå opp og legge hele vekta på foten er det hardt. Jeg sjekket rundt på nettet før jeg kjøpte magnesium den første gangen, og fant ut at den i blå pappeske på helsekosten tas opp best av kroppen (bedre enn de på apoteket). Siden jeg har prøvd bortimot "alt" for å gå ned i vekt, tar jeg også tilskuddene på ketolysekuren. Tenker at det kan ikke skade å ta det som anbefales siden en får i seg for lite av akkurat disse.

Lørdagskvelden er godt i gang, damefotball på TV, vin i glasset (må drikke opp før mandag vet dere), tapas fra i går er spist. Deilig!

Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:27   #1756
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Siden jeg har prøvd bortimot "alt" for å gå ned i vekt, tar jeg også tilskuddene på ketolysekuren. Tenker at det kan ikke skade å ta det som anbefales siden en får i seg for lite av akkurat disse.

Jeg glemte å si at jeg har lest at magnesium også hjelper mot hjertebank som er en bivirkning av lavkarbo. Dessverre så jeg at for meg, førte for mye magnesium også til hjertebank Vi kan ta opptil tre tabl, som var beinhardt! Masse hjertebank, skikkelig ubehagelig hver kveld jeg la meg. Nå tar jeg en tabl/kveld og det fungerer akkurat passe.

Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:45   #1757
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Jeg glemte å si at jeg har lest at magnesium også hjelper mot hjertebank som er en bivirkning av lavkarbo. Dessverre så jeg at for meg, førte for mye magnesium også til hjertebank Vi kan ta opptil tre tabl, som var beinhardt! Masse hjertebank, skikkelig ubehagelig hver kveld jeg la meg. Nå tar jeg en tabl/kveld og det fungerer akkurat passe.

Kan jo være du rett og slett får nok gjennom kosten og dermed overdoserer litt?

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:46   #1758
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Jeg er helt enig i dette Prutti! Ikke gå i fella med å tenke nedadgående (i spiral) negative og destruktive tanker om dette. Du har hatt noen dager hvor den psykiske delen av deg har hatt det tøft, bruk litt tid på å komme deg etter den. Slapp av noen dager - det er ikke verdens undergang å ikke holde fokus på rett mat en kort tid. Finn en dag om ikke så lenge, si til deg selv at DA er du i gang igjen.

Jaa, det tar litt tid. Men jeg vil så gjerne! Nå er det taco mellom malingen og ommøblering.
Blir vel ferdig 03 i natt også
Kos dere alle med hvaenn dere foretar dere.
Skulle gjerne vært sammen med deg, Dollsine, på sofaen med vin og kos

Gammel 09-07-11, 20:48   #1759
Dollsine
Gjest

Kan jo være du rett og slett får nok gjennom kosten og dermed overdoserer litt?

Meget mulig, men i følge Diett.no får jeg i meg 50-60% av dagsbehovet gjennom kosten. Men en tabl pr dag MÅ jeg ha, for at ikke føttene skal gå amok..
Hvordan tar du det for tiden?

Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 20:59   #1760
Dollsine
Gjest

Skulle gjerne vært sammen med deg, Dollsine, på sofaen med vin og kos

Hjertelig velkommen Prutti! Det går ikke så store mengder vin vet du, så det er mer på deling. Siden du er så langt unna tar jeg deg med i tankene mine

Svar med sitat
Gammel 09-07-11, 22:02   #1761
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Meget mulig, men i følge Diett.no får jeg i meg 50-60% av dagsbehovet gjennom kosten. Men en tabl pr dag MÅ jeg ha, for at ikke føttene skal gå amok..
Hvordan tar du det for tiden?

Tar livet som det faller seg osv

Gammel 10-07-11, 01:07   #1762
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Da var jeg hjemme igjen etter en veldig koselig venninnekveld. Lavkarbomaten gikk rett hjem altså
Jeg måtte ganske tidlig gi opp den vinen og gå over på vann. Selv etter små mengder med alkohol i ketose føler jeg meg svimete, kvalm og dårlig.... Nå sitter jeg med ett litermål med vann foran meg som definitivt skal inntas før jeg kryper til køys.

Når det gjelder kosttilskudd: Jeg tar en multi-vitamin-mineral pille hver dag, ingenting annet. Har adri hatt noen kramper el lignende. Tar den i gunnen ikke for at jeg tror jeg får i meg for lite av noe gjennom kosten - spiser jo veldig variert med grønnsaker. -Men føler at når vi drikker så enorme mengder med vann somvi jo gjør, så er det også lett for å "vaske bort" mineraler og vitaminer fra kroppen - de fleste er jo vannløselige
Noen ganger føler jeg at jeg drikker så mye vann at jeg knapt rekker å få på meg buksa etter do-besøk, før den må ned igjen....hehehe

Ønsker alle en god natts søvn

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 04:39   #1763
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Noen ganger føler jeg at jeg drikker så mye vann at jeg knapt rekker å få på meg buksa etter do-besøk, før den må ned igjen....hehehe

Den er vi 2 om!

Men OFF, jeg har vært veldig flink idag, egentlig... MEN, det store MENNET.. Jeg klarte jo selvfølgelig, etter å ikke ha rørt noe potetgull, peanøtter, popcorn eller noe som helst ( hadde ikke lyste på heller jeg asså), så putter jeg en bakt potet med bernaise og mais inn i munn Etter å ha møtt på drittfyren som jeg bare aldri klarer å bli ferdig med, men samtidig er evig "sterk" rett foran, bare knekker helt etterpå, og en annen fyr som egentlig er superherlig og veldig interessert i meg.. meeeen fordi jeg ikke klarer å bli ferdig med han andre klarer jeg heller ikke involvere meg i noe nytt... Det er EN person jeg vil ha, og det er ingen andre.. Uansett hvor mye jeg prøver å kikke på andre gutter holder de bare ikke mål liksom... Neeei, nå blei det litt fyllevas/syting fra denne kanten merka jeg.. Beklager det, blir bare så evig lei noen ganger.. Det har gått over et år, det er på tide at det bare kan slippe nå... Plage noen andre heller, jeg har fått nok... Får vel legge meg, dagen imorgen er helt sikker bedre Bare å komme seg i seng.. Håper alle andre har hatt en super kveld=) Stooor nattaklem fra meg

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 09:59   #1764
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Godmorgen alle sammen - håper dere får en god dag

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Den er vi 2 om!

Men OFF, jeg har vært veldig flink idag, egentlig... MEN, det store MENNET.. Jeg klarte jo selvfølgelig, etter å ikke ha rørt noe potetgull, peanøtter, popcorn eller noe som helst ( hadde ikke lyste på heller jeg asså), så putter jeg en bakt potet med bernaise og mais inn i munn Etter å ha møtt på drittfyren som jeg bare aldri klarer å bli ferdig med, men samtidig er evig "sterk" rett foran, bare knekker helt etterpå, og en annen fyr som egentlig er superherlig og veldig interessert i meg.. meeeen fordi jeg ikke klarer å bli ferdig med han andre klarer jeg heller ikke involvere meg i noe nytt... Det er EN person jeg vil ha, og det er ingen andre.. Uansett hvor mye jeg prøver å kikke på andre gutter holder de bare ikke mål liksom... Neeei, nå blei det litt fyllevas/syting fra denne kanten merka jeg.. Beklager det, blir bare så evig lei noen ganger.. Det har gått over et år, det er på tide at det bare kan slippe nå... Plage noen andre heller, jeg har fått nok... Får vel legge meg, dagen imorgen er helt sikker bedre Bare å komme seg i seng.. Håper alle andre har hatt en super kveld=) Stooor nattaklem fra meg

Åååå har du også en sånn drittfyr i livet ditt - uff - da er vi tydligvis flere som sliter med det samme her inne. Jeg kan virkelig heller ikke fortå at jeg ikke kan bli ferdig med det der Synd man ikke kan styre sine egne følelser. Kjenner så godt til det der med å sette på seg en manske i situasjonen og virke sterk der og da, og så bryte helt sammen etterpå. -Men det tar vel kanskje bare tid, tid og endamer tid det der også..... Stor trøsteklem til deg, RikkemOr

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 10:40   #1765
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Godmorgen alle sammen - håper dere får en god dag

Åååå har du også en sånn drittfyr i livet ditt - uff - da er vi tydligvis flere som sliter med det samme her inne. Jeg kan virkelig heller ikke fortå at jeg ikke kan bli ferdig med det der Synd man ikke kan styre sine egne følelser. Kjenner så godt til det der med å sette på seg en manske i situasjonen og virke sterk der og da, og så bryte helt sammen etterpå. -Men det tar vel kanskje bare tid, tid og endamer tid det der også..... Stor trøsteklem til deg, RikkemOr

Ja, å kunne styre sine egne følelser hadde jo vært helt fantastisk noen ganger!=) Da skulle jeg vært ferdig med han for leeeenge siden vet jeg..
Men nå blir det en stund til jeg skal ut neste gang og sannsynligvis da også en stund til jeg ser han igjen.. Jeg blir vel bedre for hver dag og hver gang jeg ser han, håper jeg.. Og det er jeg sikker på du også gjør bente

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 11:35   #1766
Dollsine
Gjest

God morgen damer! Jeg registrerer at en del mannfolk plager dere med sitt nærvær. Til det vil jeg si... mannfolk....phyyt...Glem dem!

Hev dere over dem! Dere er for GODE!! Ikke la dem dirigere hver utekveld - i tilfelle de dukker opp. Ta tilbake styringa på livet og hverdagen din selv. Og skulle de likevel snike seg inntil - så steng dem ute. De har fortsatt taket på dere ved at dere lar dem få ha det!

Hør litt på gamlemor nå: Sjekk gresset på den andre siden dere; det kan være grønnere på den siden vet dere. Så dagens moral er: KJØR PÅ!!!! Pørv noe nytt!!! Var det klar nok tale???

Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 12:05   #1767
bente1
Seniormedlem

God morgen damer! Jeg registrerer at en del mannfolk plager dere med sitt nærvær. Til det vil jeg si... mannfolk....phyyt...Glem dem!

Hev dere over dem! Dere er for GODE!! Ikke la dem dirigere hver utekveld - i tilfelle de dukker opp. Ta tilbake styringa på livet og hverdagen din selv. Og skulle de likevel snike seg inntil - så steng dem ute. De har fortsatt taket på dere ved at dere lar dem få ha det!

Hør litt på gamlemor nå: Sjekk gresset på den andre siden dere; det kan være grønnere på den siden vet dere. Så dagens moral er: KJØR PÅ!!!! Pørv noe nytt!!! Var det klar nok tale???

Du har selvfølgelig 100% rett "gamlemor" Hodet og fornuften min sier akkurat det samme!!! Det var bare det å få hjertet og følelsene med på logikken da......

Gammel 10-07-11, 12:05   #1768
Dollsine
Gjest

Så er det et vanlig innlegg Søndagsmorgen; våknet kl 1045!!! Jeg som bruker å våkne 0830.... Ikke var det for mye vin i går heller; sparte litt i fall Prutti kom seilende vet dere

I morgen er det mandag; restartmandag. Har planene klare: ikke over 1500 kcal, ikke over 70, maks 80 g protein/dag. maks 15 g kh - og plenty fett. Tidligere har jeg spesielt brukt fløte og rømme som fettkilder, nå skifter jeg til majones (aioli <3) og oljer. Hjemmebakte knekkebrød, omelett eller tebrød til frokost, tebrød eller salat til lunsj. ostekjeks eler tebrød som mellommåltid og middag blir kjøtt/fisk, med salt, brokkoli, blomkål. Kvelds: ostekjeks med ost, knekkebrød, rester fra tidligere på dagen. Og kanskje viktigst av alt: spise når jeg er sulten; og bare til jeg er mett! Dette gjelder også om jeg er på jobb og har matpause fra kl 1130 - og jeg begynner å bli sulten kl 10..... Og 3 liter vann; en før lunsj, en etter og en etter middag. Og trim da.... Gå turene mine i helgene og styrketrening i uka.

Og så skal jeg se på matplanen/menyen til Pruttilutt; der er det mye godt å hente ja. Blir vel kabooomovergang fra i dag til i morgen lell tenker jeg; da kvelden var over hadde jeg et inntak på 50 kh i går. Det er jo ikke noe problemer når en spiser makrell i tomat og 70 % sjokolade....

Så! Jeg er klar for å sette i gang - og det skal bli godt å få bort alt dette vannet! Ut over dette: har dere gjort noe lurt som jeg ikke har tenkt på?

Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 12:16   #1769
bente1
Seniormedlem

Så er det et vanlig innlegg Søndagsmorgen; våknet kl 1045!!! Jeg som bruker å våkne 0830.... Ikke var det for mye vin i går heller; sparte litt i fall Prutti kom seilende vet dere

I morgen er det mandag; restartmandag. Har planene klare: ikke over 1500 kcal, ikke over 70, maks 80 g protein/dag. maks 15 g kh - og plenty fett. Tidligere har jeg spesielt brukt fløte og rømme som fettkilder, nå skifter jeg til majones (aioli <3) og oljer. Hjemmebakte knekkebrød, omelett eller tebrød til frokost, tebrød eller salat til lunsj. ostekjeks eler tebrød som mellommåltid og middag blir kjøtt/fisk, med salt, brokkoli, blomkål. Kvelds: ostekjeks med ost, knekkebrød, rester fra tidligere på dagen. Og kanskje viktigst av alt: spise når jeg er sulten; og bare til jeg er mett! Dette gjelder også om jeg er på jobb og har matpause fra kl 1130 - og jeg begynner å bli sulten kl 10..... Og 3 liter vann; en før lunsj, en etter og en etter middag. Og trim da.... Gå turene mine i helgene og styrketrening i uka.

Og så skal jeg se på matplanen/menyen til Pruttilutt; der er det mye godt å hente ja. Blir vel kabooomovergang fra i dag til i morgen lell tenker jeg; da kvelden var over hadde jeg et inntak på 50 kh i går. Det er jo ikke noe problemer når en spiser makrell i tomat og 70 % sjokolade....

Så! Jeg er klar for å sette i gang - og det skal bli godt å få bort alt dette vannet! Ut over dette: har dere gjort noe lurt som jeg ikke har tenkt på?

Ser ut som en kjempeplan, Dollsine. Du har virkelig tenkt på alt Krysser fingrene for at dette vil hjelpe deg Ett lite tips: For å bli kvitt småspising mellom måltidene og å få i meg mer fett har jeg den siste uken begynt å ta en kopp te med cocosa hver gang jeg er litt sugen eller småsulten mellom måltidene. Føler det hjelper veldig på å få meg til å spise kun til måltidene! En krukke cocosa kan du jo ha stående på jobben også hvis du trenger noe på formiddagen eller ettermiddagen

Gammel 10-07-11, 12:37   #1770
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Rikkem0r: Jeg står i dine sko, og jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det! Knyttneven i magen, gåsehuden på armene, kaldsvetten i nakken og forbannelsen i hjertet. Sant?
Ingen råd er gode nok i denne situasjonen, med mindre det er noe praktisk. Ingen teori kommer inn i min skalle, i alle fall. Kan jeg få slå ham, så er det en praktisk ting. Dog, jeg ville ikke gjort det...eller, kanskje.

Selv har vi fått litt kontakt siden forrige fredag. Jeg slenger ut den ene bemerkingen etter den andre. Han, den som ALDRI deler et hårstrå av seg selv (jada, jeg vet dette er elementære feil), sender sanger med betydning "this is what happens when you do your shit". Så, jeg skylder på meg selv og ham, han vil ikke snakke skyld. Han vil ikke snakke overhodet. GUUUUD så mange nordlendingsord jeg har sensurert nå!

Dollsinemor: Jeg er veldig spent på morgendagen. Håper mandag-søndag blir fantastisk, og at du får igjen den varmen du har savnet <3 Skulle så innmari mye heller tilbrakt gårkvelden hos deg, hadde det ikke vært for avstanden.

Og ja, forresten, jeg tror jeg fant ut 04:41 (ref. facebookstatus) hva jeg skal gjøre med livet. Det er jo ikke ille. Massasjeterapeut!

Gammel 10-07-11, 15:31   #1771
bente1
Seniormedlem

Rikkem0r: Jeg står i dine sko, og jeg skjønner så altfor godt hvordan du har det! Knyttneven i magen, gåsehuden på armene, kaldsvetten i nakken og forbannelsen i hjertet. Sant?
Ingen råd er gode nok i denne situasjonen, med mindre det er noe praktisk. Ingen teori kommer inn i min skalle, i alle fall. Kan jeg få slå ham, så er det en praktisk ting. Dog, jeg ville ikke gjort det...eller, kanskje.

Selv har vi fått litt kontakt siden forrige fredag. Jeg slenger ut den ene bemerkingen etter den andre. Han, den som ALDRI deler et hårstrå av seg selv (jada, jeg vet dette er elementære feil), sender sanger med betydning "this is what happens when you do your shit". Så, jeg skylder på meg selv og ham, han vil ikke snakke skyld. Han vil ikke snakke overhodet. GUUUUD så mange nordlendingsord jeg har sensurert nå!

Ikke klandre deg selv, vennen. -Dollsine har helt rett - du er for god for han - det samme gjelder for deg RikkemOr. Vet at det er veldig lett å si, men vanskelig i praksis: Men faktisk tror jeg vi må lære oss til å se vår egenverdi først - før vi kan få de mennene som er gode nok til å fortjene oss - og som dermed er så gode som det vi fortjener -Og så var det veien å komme dit da.... Men å innse det er kanskje første steg på veien...

Gammel 10-07-11, 16:29   #1772
Dollsine
Gjest

Ett lite tips: For å bli kvitt småspising mellom måltidene og å få i meg mer fett har jeg den siste uken begynt å ta en kopp te med cocosa hver gang jeg er litt sugen eller småsulten mellom måltidene. Føler det hjelper veldig på å få meg til å spise kun til måltidene! En krukke cocosa kan du jo ha stående på jobben også hvis du trenger noe på formiddagen eller ettermiddagen

Det er helt sikkert lurt å gjøre det, men cocosa i te da.... ....men er ikke det kvalmt?? Ser for meg fettet som legger seg ut over det varme vannet (og jeg er ikke redd fettet altså). Da tror jeg en ss ren cocosa er bedre...

Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:30   #1773
Dollsine
Gjest

Og så....

Egenverdi damer, er et stikkord jeg ikke kan la være å kommentere. Vi må bli bedre på å se vår egenverdi. Det krever øvelse, men som alle vet så gjør øvelse mester. Vi jenter/damer er nemlig ofte dårlige på å se vår egen verdi. Vi måler oss i forhold til andre, det være seg barn, kjærester, menn, venner, andre damer osv. Vi må bli flinkere til å se at vi er gull verdt fordi vi er de vi er! Og de fleste av oss er også altfor kjappe til å tenke dårlig om oss selv fordi vi har noen kilo for mye. Mer som vi er mindre verdt av den grunn! Det handler ikke om at vi er dårlige mennesker, eller ikke har selvkontroll. Det er helt andre faktorer som har ført til det; det vet vi alle ikke sant?

Jeg er nærmere 50 enn 40 - og liker det. Livet mitt er mye bedre nå enn da jeg var 20. Hvorfor? Fordi jeg er blitt bedre på å ta vare på meg selv, være meg selv, bedre på å gi meg selv noe jeg vil ha fordi jeg er jeg. Jeg er bevisst min egenverdi, fordi jeg er den jeg er – og ikke fordi jeg er mamma, kone, venninne osv. Fordi jeg fortjener det er blitt en flokse, men det er en stor porsjon sannhet i den setningen. Jeg ser altfor mange kvinner på min alder som alltid har levd for - og gjennom - mann og barn. De har aldri gjort noe fordi det var for dem selv; alt er gjort for å tilfredsstille andre. Så flytter barna hjemmefra...hva skjer da? Jo de takler det ikke, noen blir deprimerte, trekker seg inn i seg selv, andre finner seg sjæl med ny mann (og ny runddans), andre lever videre gjennom barnebarn. Når jeg spør om hva de gjør fordi de selv har lyst så viker mange unna - de vet ikke hva de skal svare. Eller fordi de ikke har svar, eller det kanskje er for ubehagelig.

Det er en god start å si til seg selv i speilet hver morgen: hei; så fin du er! I dag blir en god dag vet du. Og på kvelden; takk for en god dag i dag – gleder meg til å treffe deg i morgen! Gjentar vi dette – og andre positive ting – ofte nok så blir det en del av hverdagen vår. Og når vi liker/er glade i oss selv, så vil andre også gjøre det samme.

Så til dere ungdommer – fra gamlemor – ikke la dere pille på nesen og gå i fella jeg og andre gjorde da vi var på deres alder. Det er dere for gode for! La karene gjøre seg fortjent til oppmerksomhet fra dere. Og Prutti: om du ikke fysisk dæljer laus på ham – hva med en punchingball? Det kan gjøre veldig godt å slå på en imaginær fyr?

Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 16:33   #1774
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Det er helt sikkert lurt å gjøre det, men cocosa i te da.... ....men er ikke det kvalmt?? Ser for meg fettet som legger seg ut over det varme vannet (og jeg er ikke redd fettet altså). Da tror jeg en ss ren cocosa er bedre...

Ser for meg det samme! Eggemelk med halvt om halvt cocosa og smør? Hmm. Må teste når jeg kommer hjem.

Ikke klandre deg selv, vennen. -Dollsine har helt rett - du er for god for han - det samme gjelder for deg RikkemOr. Vet at det er veldig lett å si, men vanskelig i praksis: Men faktisk tror jeg vi må lære oss til å se vår egenverdi først - før vi kan få de mennene som er gode nok til å fortjene oss - og som dermed er så gode som det vi fortjener -Og så var det veien å komme dit da.... Men å innse det er kanskje første steg på veien...

Det er SVINvanskelig. Det er energikrevende og tungt. Så går jeg i tillegg rundt med håp innerst inne... Særlig når han sier de tingene han gjør - selv om han ikke sier stort i utgangspunktet.

Jeg tror det kommer seg med tiden, på alle måter, uansett utfall. Det er like vanskelig i alle aldre, sant? Ikke bare ung-pike-naivitet?

Gammel 10-07-11, 16:35   #1775
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Bente og Dollsine, jeg er så glad i dere.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:09.