Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 10-07-11, 16:39   #1776
labaline
Juniormedlem

labaline sin avatar

Medlem siden: May 2010
labaline er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så fine, og veldig sanne, ord, Dollsine.
Jeg er så enig, så enig. Jeg er yngre enn du er, nærmere 30 enn 40, og tenker ofte at den selvtillit jeg sitter med i dag, den skulle jeg hatt for 10-15år siden. Sp mange som har trakket på meg oppover fordi jeg har følt meg mindreverdig, for min del har det vært pga vekten min.
Nå har jeg bare blitt større med årene, men sammen med kiloene har det også kommet en holdningsendring, ikke fra andre, men fra meg selv, Jeg VET at jeg er verdt mye og jeg vet at jeg kan mye og det jeg gjør er meningsfullt. Det jeg har funnet ut er at folk ser meg som den jeg ønsker folk skal se meg som. I dag er det ikke mange som trakker meg på tærne lenger.
Jeg skulle ønske jeg så det da jeg var 20!

Vi er alle unike mennesker og ingen har rett til å få oss til å føle oss svake!

labaline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eigenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 17:03   #1777
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Det er SVINvanskelig. Det er energikrevende og tungt. Så går jeg i tillegg rundt med håp innerst inne... Særlig når han sier de tingene han gjør - selv om han ikke sier stort i utgangspunktet.

Jeg tror det kommer seg med tiden, på alle måter, uansett utfall. Det er like vanskelig i alle aldre, sant? Ikke bare ung-pike-naivitet?

Det dumme håpet ja.. Jeg håper vel egentlig ikke veldig mye, men er litt sånn: hva hvis ditt og datt hadde vært annerledes, VET hvor bra det kunne vært liksom.. Men det er jo bare tull, jeg klarer bare ikke å få det inn i hodet innerst inne... Jeg vet at mange av problemene hans kunne blitt ekstremt vanskelig å takle hvis vi skulle fortsatt, så jeg har det vel bedre uten.. Det er bare den dumme lengselen som sitter så dypt.. Men med meg som ikke er flink til å snakke om ting i utgangspunktet og han som nesten aldri sa noe om noe før alt kom i et renn og så skulle det liksom aldri nevnes igjen.. Nei, det funker ikke... Jeg vet det, jeg må bare forstå det..
bente1 og Dollsine Setter så utrolig stor pris på dere! Takk for at dere bare er dere, er ærlige og kommer med råd og trøstende ord Og det gjelder selvfølgelig deg også Pruttilutt

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 18:30   #1778
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Bente og Dollsine, jeg er så glad i dere.

Glad i deg også vennen

Dollsine - du er en klok dame stor klem

så kjekt det hadde vært å treffe dere en gang skjønne damer

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 18:39   #1779
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Og stor klem til dere også Rikkemor og labaline

Vi måååå bare ha treff en gang

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 18:54   #1780
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Ja, hadde jo vært fantastisk å møttes! La oss si Spania i jula?

Rikkem0r: Kunne skrevet det du skrev selv, for det stemmer på en prikk her også. Vent, det er vel ikke samme fyr? Savner sååå innmari det vi kunne hatt, for vi kunne virkelig ha hatt verden. Slik føles det i alle fall, at jeg har tapt verden pga. min egen stupiditet. Nåvel, i bunn og grunn er det jo han som har tapt - for du dæven jeg er gull. Det er vi alle.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 19:40   #1781
bente1
Seniormedlem

Spania i jula hadde ikke vært feil, nei

Kunne skrevet akkurat det samme selv, jeg også..... -Men ja, la oss være enige om det - vi er GULL verdt - det er de dustene som har tapt

Dollsine: Angående den cocosaen i teen: Jeg var kjempeskeptisk første gang jeg prøvde det, men det smaker overraskende bra altså! Jeg tar imidlertid ikke en hel spiseskje hver gang, fordeler heller utover dagen og tar 1-2 t-skjeer hver gang. En morsom liten bieffekt: Får kjempemyke lepper, ingen tørre sprukne lepper mer her i gården, nei, beste lebepomaden jeg noensinne har prøvd

Gammel 10-07-11, 20:24   #1782
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

I dag er jeg bare så drittlei og lat.
Ingenting er kjekt ! Alt er bare kjedelig og jeg har lyst på krokanis !!
Aldri i verden om det vil hjelpe med noe som helst lavkarbogodt....
Jeg kjenner faktisk smaken av krokanis bak i munnen !!
Gubben er på jobb og jeg har døyvet issuget og kjedsommeligheten med å støvsuge huset. Hjalp ikke en dr..... Ikke kan jeg gjøre noe i hagen heller, for nå regner det.
Og denne dumme kommer jo ikke av flekken !

Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 20:55   #1783
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Ja, hadde jo vært fantastisk å møttes! La oss si Spania i jula?

Rikkem0r: Kunne skrevet det du skrev selv, for det stemmer på en prikk her også. Vent, det er vel ikke samme fyr? Savner sååå innmari det vi kunne hatt, for vi kunne virkelig ha hatt verden. Slik føles det i alle fall, at jeg har tapt verden pga. min egen stupiditet. Nåvel, i bunn og grunn er det jo han som har tapt - for du dæven jeg er gull. Det er vi alle.

Jeg tenkte på det istad når jeg så hva du skreiv også, skulle jo tro det var samme fyren det var snakk om! Og ja, du skriver akkurat det jeg tenker over her også, er som å ha tapt alt, hele verden.. Og selvfølgelig har du rett! Det er dems tap, ikke våres! Det er VI som er kuppet, ikke dem..! *prøver å overbevise både meg selv og dere om det* Hvorfor er det så lett å se hva andre burde gjøre osv, mens når det er det rette for en selv skal det være sååå mye vanskeligere å få det til

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

I dag er jeg bare så drittlei og lat.
Ingenting er kjekt ! Alt er bare kjedelig og jeg har lyst på krokanis !!
Aldri i verden om det vil hjelpe med noe som helst lavkarbogodt....
Jeg kjenner faktisk smaken av krokanis bak i munnen !!
Gubben er på jobb og jeg har døyvet issuget og kjedsommeligheten med å støvsuge huset. Hjalp ikke en dr..... Ikke kan jeg gjøre noe i hagen heller, for nå regner det.
Og denne dumme kommer jo ikke av flekken !

Kanskje du kan prøve å lage egen is som du kan kose deg litt med når det er dager som idag? Eller noe annet som du synes er deilig, du kan putte i deg? Jordbær med fløte eller krem, bringebær, sjokolade? Det er jo mange gode lavkarbo-muligheter du kan velge istedetfor krokanis?=) Jeg tenkte å prøve meg på eggemelk til kvelds:

Anbefaler eggemelk! Deilig kaffe
0,1 karb!

35 gram smør smeltes
2 dl vann kokes opp.
Når dette er varmt bruker du stavmikser for å blande. Når det skummer litt, tilsetter du 2 eggeplommer. Dette skummer ganske bra. Du kan tilsette litt søtning hvis du vil, jeg bruker 5 vaniljedråper/essens.
Halv kopp kaffe og resten eggemelken.
Kanel eller sjokoladestrøssel oppå
Kan også ha en dæsj cocosa i selve kaffen før du tilsetter eggemelken.

Jeg har aldri laga eggemelk før, burde jeg bruke usaltet smør? Eller har det ikke noe å si? Er det veldig lurt å ha i søtning? Jeg pleier ikke ha det når jeg kun bruker fløte i kaffen, men fløten er jo ganske søt også da=) Burde je putte cocosa i kaffen først? Er oppskriften over her skikkeig nammis eller??=) Mange spørsmål her nå

Gammel 10-07-11, 21:26   #1784
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Prøv uten søtning først. Har du plass til litt karb, ta en dæsj fløte i. Den søtner jo litt. Salt smør er like greit, du kan prøve litt cocosa i selve kaffen før du heller over eggemelken

Mannfolk er drit, vi er enige om det.
Det er ikke en mye lengre; alle menn er like idioter, like enkle men yet så vanskelig å forstå.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 21:33   #1785
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Prøv uten søtning først. Har du plass til litt karb, ta en dæsj fløte i. Den søtner jo litt. Salt smør er like greit, du kan prøve litt cocosa i selve kaffen før du heller over eggemelken

Det er ikke en mye lengre; alle menn er like idioter, like enkle men yet så vanskelig å forstå.

Da skal jeg jammen prøve meg på eggemelk nå straks Med en dæsj med fløte OG cocosa
Ooooh, yes vi er enige!

Gammel 10-07-11, 21:43   #1786
bente1
Seniormedlem

De eneste mennene jeg har truffet som er i stand til å snakke om følelsene sine på en skikkelig måte har dessverre alle vært homofile......Følelsesmessige imbesiler er det de fleste menn er dessverre

Sanna1: Is er så godt om sommeren, det synes jeg også, men det er jo veldig enkelt å lage selv også. Blir kanskje ikke 100% det samme, men ett godt alternativ. Har du god nok plass i fryseren, går det an å fryse ned i passe posjonsformer, enkelt å ta opp når et slikt sug komme. Hvis du ikke har bær eller noe annet godt i huset, prøv dette: Bland halvt om halvt med fløte og sæterrømme med noen få dråper fun-light saft i. God, frisk og mettende dessert på 30 sekunder

Gammel 10-07-11, 22:14   #1787
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Mmmmmm, eggemelk+ kaffe = namme Smaker jo akkurat som fløtekaffe (hvertfall sånn som jeg laga den: 1 toppa teskje cocosa i kaffen først og toppa den siste 0,5dl eller så med fløte) Men for å gjøre det bedre: MINDRE karber og MER fett+mat! Genialt jo!
Meeeen, hva gjør dere med eggehvitene? Burde jeg spare de til noe? Hvor lenge holder de evt? Jeg er ikke akkurat superwoman på kjøkkenet som dere skjønner

Gammel 10-07-11, 22:43   #1788
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Takk for gode råd. Endte opp med litt bringebær og fløte !

Sitat:

Meeeen, hva gjør dere med eggehvitene? Burde jeg spare de til noe? Hvor lenge holder de evt? Jeg er ikke akkurat superwoman på kjøkkenet som dere skjønner

Jeg hadde en periode mye eggehvitte i kjøleskapet og greide ikke å finne noe å bruke det til..... Måtte bare kaste det , før jeg reiste på ferie.
Marengs er jo noe, men det er ikke min favoritt. Det går sikkert an å tilsette det i feks. rører hvor eggene skal skilles. Blir bare litt ekstra luftig da...

Gammel 10-07-11, 23:26   #1789
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Hmm, jeg får vel spare på eggehviten i noen dager å se om jeg finner noe å bruke den til
Nå har jeg akkurat sjekka med stix og er fortsatt i ketose ser det ut til.. Den poteta i natt ødela forhåpentligvis ikke for mye da.. Ska sjekke igjen imorgen og tenker jeg, det kan vel ta litt tid for at kroppen registrerer hva som har "skjedd" hvis dere skjønner=)

Gammel 11-07-11, 06:26   #1790
Dollsine
Gjest

God morgen damer! er innom i all hast før jeg drar på jobb. Gid start på dagen med en del vann borte fra i går. NÅ skal det skje. Første delmål er å holde meg til planen. Det neste er å komme under 80 kilo! Ha en super dag!

PS. Bare dager til ferie her og nå....

Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 08:04   #1791
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen

Veiedag i dag, 700g ned siste uke. Det går sakte men sikkert nedover hver uke, så jeg er kjempeførnøyd, altså
Krysser fingrene for de andre som har veiedag i dag!!!

Gammel 11-07-11, 08:22   #1792
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og så....
Vi jenter/damer er nemlig ofte dårlige på å se vår egen verdi. Vi måler oss i forhold til andre, det være seg barn, kjærester, menn, venner, andre damer osv. Vi må bli flinkere til å se at vi er gull verdt fordi vi er de vi er!

Du har så rett, Dollsine.
Jeg er nærmere 20 enn 30, og har slitt masse med selvtillit. Ser det godt nå når jeg er i Tyrkia. Ser de flotte jentene i bikini med helt fantastiske kropper, og jenter som er så vakre (feks i ansiktet) at jeg hadde gitt mye for å bare ha litt av det. Spesielt om jeg akkurat har sett meg selv i speilet - i et speil av den typen som fanger opp så mye lys at alle ser likbleke ut.
Har allerede bestemt meg for at sånn kan jeg ikke ha det. Hvorfor skal jeg ha det dårlig med meg selv? Det er jo ingen grunn til det!
Jeg ser faktisk bra ut. Jeg har familie og venner som bryr seg om meg. Og jeg har en kjæreste som syns jeg er flott. Hvorfor skal jeg bry meg om at fremmede jenter ser bra ut - for alt jeg vet har de en grusom personlighet!
Men JEG er flott. Jeg har en flott kropp, et vakker ansikt, og personligheten min er det ingen som kan måle seg med! (Jeg sier jo ikke at jeg nødvendigvis er best - men jeg er unik! - og det føles så godt å være one of a kind.)
Dette forteller jeg meg selv hver dag, og selv om det føles rart å tenke det, og det føles innbilsk, så er det faktisk bedre å ta i litt i uttrykkene. Jeg vet jo at dette har hjulpet på selvtilliten, selv om det fremdeles er et stykke på vei å gå. Men; enhver reise starter med det første skrittet.

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

God morgen damer! er innom i all hast før jeg drar på jobb. Gid start på dagen med en del vann borte fra i går. NÅ skal det skje. Første delmål er å holde meg til planen. Det neste er å komme under 80 kilo! Ha en super dag!

PS. Bare dager til ferie her og nå....

Heia! Dette klarer du!

--

I går var det siste kvelden min mamma var her nede, så vi var ute å spiste sammen med flere andre norske som bor i leilighetskomplekset. Endte med å skeie ut, så klart. Var litt planlagt, så har ikke dårlig samvittighet.
Har spist riktig hele uka, men i går ble det bittelitt av brødet de serverte før middagen + en is og ikke en, men TO strawberry daquiries. Nammenam!
Fikk ikke vondt i magen eller noe sånt, men det fikk magen til å "slippe taket" litt når vi kom hjem.

Ellers har jeg sett en magnesiumdiskusjon her inne. Jeg har ikke tatt noen tilskudd av noe slag - heller ikke magnesium. Jeg ser ikke poeng i å ta magnesium ene og alene fordi det er anbefalt.
Våre kropper er forskjellige - noen må spise under 15 karber for å være i ketose, andre kan spise 50 karber og ha samme effekt på kroppen. Sånn tror jeg det er med magnesium og alle andre stoffer i kroppen også.
Mine bein har det fint, og krangler ikke i det hele tatt. Tror ikke kroppen min har et såå stort magnesiumbehov. Jeg spiser heller ikke såå mye av maten som er kilde til magnesium.

Jeg hadde et håp om at om man kuttet karbohydrater, så ville man få mindre søtt blod. Det har i så fall ikke myggen i Tyrkia fått meg seg. Herlighet så mye myggstikk!
Fikk anbefalt å ta en zyrtec om dagen, sånn at jeg ikke ville klø så mye, men syns ikke det hjelper. Det hjelper hvertfall ikke nok - myggen her nede klør mer enn de hjemme, og myggen er mindre så den er vanskeligere å se.
Både Zyrtec og kløestillende salve... Tror jeg må på apoteket og spørre om de har noe bedre...

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 08:24   #1793
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Godmorgen alle sammen

Veiedag i dag, 700g ned siste uke. Det går sakte men sikkert nedover hver uke, så jeg er kjempeførnøyd, altså
Krysser fingrene for de andre som har veiedag i dag!!!

WOW!
Kjempebra nedgang. Misunnelig. Hurra for deg!

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 08:36   #1794
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Sitat:

Ellers har jeg sett en magnesiumdiskusjon her inne. Jeg har ikke tatt noen tilskudd av noe slag - heller ikke magnesium. Jeg ser ikke poeng i å ta magnesium ene og alene fordi det er anbefalt.
Våre kropper er forskjellige - noen må spise under 15 karber for å være i ketose, andre kan spise 50 karber og ha samme effekt på kroppen. Sånn tror jeg det er med magnesium og alle andre stoffer i kroppen også.
Mine bein har det fint, og krangler ikke i det hele tatt. Tror ikke kroppen min har et såå stort magnesiumbehov. Jeg spiser heller ikke såå mye av maten som er kilde til magnesium.

Jeg tror ikke det er særlig mange som spiser magnesium, som gjør det bare fordi det er anbefalt, som du sier. De fleste som har intense kramper og smerter i beina hver natt, vil gjerne prøve noe som hjelper for dette.
Det er nemlig ubeskrivelig vondt og nattesøvnen blir veldig dårlig.
Jeg tror jeg er oppe og står/går minst 8-9 ganger om natten, - da blir en trøtt og sliten !
Har prøvd all verdens kjerringråd + magnesium, men det er ikke blitt særlig bedre.... Men nå vet jeg jo heller ikke hvor lang tid det tar før magnesium virker. Kanskje man må ta det over en tid først !

Gammel 11-07-11, 08:44   #1795
bente1
Seniormedlem

Høres ut som du koser deg skikkelig i Tyrkia Appelsinpiken, veldig missunnelig på den muligheten du har der - til tross for myggstikk
Og du gjør så rett i å jobbe med følelsene selvbildet ditt. Skulle ønske jeg hadde forstått dette da jeg var på din alder Men jeg har alltid slitt med å prøve å framstå sterkere enn jeg er, og innser nå -endelig- (er visst litt tunglært...) at det faktisk gjør meg enda mer sårbar. Kanskje bedre å eksponere sin sårbarhet og heller jobbe med å bygge opp det indre selvbildet. Har fremdeles problemer med å se meg selv i øynene i speilet og si noe positivt hver dag, men prøver i alle fall....

Gammel 11-07-11, 08:48   #1796
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg tror ikke det er særlig mange som spiser magnesium, som gjør det bare fordi det er anbefalt, som du sier. De fleste som har intense kramper og smerter i beina hver natt, vil gjerne prøve noe som hjelper for dette.
Det er nemlig ubeskrivelig vondt og nattesøvnen blir veldig dårlig.
Jeg tror jeg er oppe og står/går minst 8-9 ganger om natten, - da blir en trøtt og sliten !
Har prøvd all verdens kjerringråd + magnesium, men det er ikke blitt særlig bedre.... Men nå vet jeg jo heller ikke hvor lang tid det tar før magnesium virker. Kanskje man må ta det over en tid først !

Sanna1, det er jo ofte slik at kosttillskudd ikke fungerer like godt som det vi får i oss naturlig igjennom kosten, kosttillskudd tas ikke like lett opp av kroppen vår. Kanskje du skulle sjekke litt på naturlige magnesium-kilder i kosten og være litt bevisst på å få i deg nok av det en periode - se om det hjelper

Gammel 11-07-11, 12:05   #1797
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Good morgen alle sammen =) Jeg la meg seint igår og er da også seint oppe idag.. Nå har jeg akkurat spist frokost og sitter å koser meg med en kaffekopp

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Både Zyrtec og kløestillende salve... Tror jeg må på apoteket og spørre om de har noe bedre...

Jeg får noen ganger sånne prikker under armen som klør og ser forferdelig stygt ut.. Når jeg var i tyrkia gikk jeg inn på apoteket og viste det til han mannen der og spurte om han hadde noe som kunne hjelpe.. Da fikk jeg hydrokortison (hu jeg var med er hjelpepleier så hu forklarte meg at det er det det heter på norsk og det er ikke farlig, men man skal ikke bruke det aaaltfor lenge i strekk(pause etter 1-2uker) pga det er litt antibiotika i det ) og det blei sååå bra bare på noen dager! Jeg vet ikke om det kan hjelpe mot myggstikk, men er jo verdt å prøve?=) Det skal ihvertfall hjelpe mot sår hud, solbrenthet, kløe osv Jeg kan sjekke hva det står på den så du får riktig hvis du er interessert, så går det jo ann å prøve hvertfall men jeg fikk ikke ha den på i sola altså, så smørte på ettermiddagen når jeg var hjemme fra stranda etter en dusj og så igjen før jeg la meg.. VIDUNDERMIDDEL

Gratulerer så mye med nedgang Bente Kjempebra!

Gammel 11-07-11, 13:41   #1798
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Karbomamma er du fortsatt innom her og titter litt eller? Er alt bra med deg? og

Gammel 11-07-11, 15:13   #1799
Foksy
Medlem

Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Hei og god mandag alle sammen!
Har vært innom veietråden og sett alle de flotte resultatene
Også har jeg brukt en time her inne for å lese meg gjennom innleggene jeg er såå enig med deg Dollsine! Selvtillit er ikke noe som kommer av seg selv, selv om den ofte blir sterkere med åra, det hjelper å være positiv mot seg selv...og ikke så streng ifht alt vi ikke er fornøyde med. Ikke alle menn er idioter, men mange unge menn er det! Selv har jeg funnet en fantastisk mann som tør å være seg selv, gi av seg selv og som er kjempeflink til å gi meg (og andre i livet hans) positiv feedback og det med positivitet er noe jeg også jobber aktivt med. Om man gir andre positive tilbakemeldinger vil du også få tilbake. Om noen gjør noe bra, har en klesplagg de kler godt eller sier noe morsomt/bra, så SI det til den personen det gjelder istedet for å bare tenke at jobbkollegaen så fin ut osv. Da får du glade medmennesker som også føler for å gi noe tilbake og man føler seg bra fordi man gjorde hverdagen til den andre bedre!
Og fortell deg selv at du er flott og unik til ditt eget speilbilde, det hjelper!

Disse mennene dere savner, hva har de gjort for dere bortsett fra å gjøre dere til selvbebreidende og lei dere? Har de fyllt dagene deres med glede og vist åpenlyst for dere HVORFOR de liker dere?
Jeg har selv løpt etter menn fordi jeg har prøvd å "omvende" de, eller at det at de ikke gir meg noe har fått meg til å ønske at nettopp de skal snu og fortelle meg at jeg er flott...men de gjør ikke det... Men som ikke gir av selg selv på eget initiativ er ikke noe å samle på, det er ikke vår oppgave å lære de det heller.

Ble kanskje litt usammenhengende dette...skriver via iPhonen og får ikke sett helheten
Men elsk dere selv, damer! Før dere lar andre gjøre det!! Vi ER verdt det!

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 16:17   #1800
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Foksy skrev:
jeg er såå enig med deg Dollsine! Selvtillit er ikke noe som kommer av seg selv, selv om den ofte blir sterkere med åra, det hjelper å være positiv mot seg selv...og ikke så streng ifht alt vi ikke er fornøyde med. Ikke alle menn er idioter, men mange unge menn er det! Selv har jeg funnet en fantastisk mann som tør å være seg selv, gi av seg selv og som er kjempeflink til å gi meg (og andre i livet hans) positiv feedback
Så fint, Foksy! Må være godt å ha noen som du føler deg trygg på og viss på at han gir deg det du trenger av positive tilbakemeldinger. For du har helt rett, det er kjempeviktig.
og det med positivitet er noe jeg også jobber aktivt med. Om man gir andre positive tilbakemeldinger vil du også få tilbake.
Eller man kan ende opp med å gi så mye av seg selv at man til slutt sitter med skjegget i postkassa? Men - det er jo kanskje en risiko man må føle det er verdt å prøve? Om noen gjør noe bra, har en klesplagg de kler godt eller sier noe morsomt/bra, så SI det til den personen det gjelder istedet for å bare tenke at jobbkollegaen så fin ut osv. Da får du glade medmennesker som også føler for å gi noe tilbake og man føler seg bra fordi man gjorde hverdagen til den andre bedre!
Og fortell deg selv at du er flott og unik til ditt eget speilbilde, det hjelper!

Disse mennene dere savner, hva har de gjort for dere bortsett fra å gjøre dere til selvbebreidende og lei dere? INGENTING
Har de fyllt dagene deres med glede og vist åpenlyst for dere HVORFOR de liker dere? Absolutt, overhodet ikke. Stikk motsatt.
Jeg har selv løpt etter menn fordi jeg har prøvd å "omvende" de, eller at det at de ikke gir meg noe har fått meg til å ønske at nettopp de skal snu og fortelle meg at jeg er flott...men de gjør ikke det... Men som ikke gir av selg selv på eget initiativ er ikke noe å samle på, det er ikke vår oppgave å lære de det heller.

Ble kanskje litt usammenhengende dette...skriver via iPhonen og får ikke sett helheten
Men elsk dere selv, damer! Før dere lar andre gjøre det!! Vi ER verdt det!
-
Helt rett, Foksy. Vi ER verdt det - men vi må nå komme til det punktet der vi følelsesmessig greier sette den berømte grensa for hva vi tolererer! Jeg ser at jeg nærmer meg, men han stadig drar meg tilbake med å gi meg det forbaskade glimtet av håp. Jeg er, og har alltid vært, relativt intuitiv og treffer blink på mye (det aller meste, dessverre), og Han har alltid vært uklar. Magefølelsen sier "Ro deg ned, det kommer til å ordne seg. Til slutt.", mens hodet sier "ditt treige krek, finn deg noen andre!!" Hjalp i alle fall ikke rote med bestekompisen hans. I know, I'm a bitch. Ikke var det gøy heller.

Nå har vi vært på en lang sykkeltur. Muskler måtte strekkes på!
Pakket bort malesakene for denne gangen i og med at jeg reiser snart og faktisk TRENGER noen dager med ro. Hodet er fortsatt litt ødelagt, så har sagt fra mandag med ny start. Da skal både rockeringen og maten settes i skjema. Får besøk av min aller beste venninne på torsdag (fra Vardø, lang vei) som skal være til søndag, og jeg vet at det blir mye alkohol og sene kvelder. Da er det fånyttes å sette i gang for kun å bli svartskyldig i samvittigheten. 17. juli er det ett år siden start. Det er faktisk litt vemodig! Jeg må reise på en måte. Kan jo gjøre det lørdag Håper Fjompen er på jobb (utenbys) slik at jeg får ture som jeg vil på byen uten å stormkikke rundt meg på speiding etter han. Sukk hjerte, men brist ei.

Var på kirkegården i stad hos min farmor, og kirken var faktisk(!) åpen. Ruslet inn og tente et lys, det var fullt med kjærlighet der inne at jeg fikk tårer i øynene. Ikke pga. sorgfulle følelser, bare kjente jeg var utmattet og ble fylt med en slags ro. Ikke spesielt praktiserende religiøs av meg, men det var noe helt særegent med å være der i fred og ro. Store portretter av prester og prestekoner jeg har plassert trygt og godt i slektstreet. (Brukte hele 2009 på slektsforskning da jeg var sykemeldt).

Fin dag i dag. Ny frisk snart. Har tippet V75 i dag, og vinner jeg masse drar vi til Spania, jenter.

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:53.