Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-11, 21:46   #2076
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Måtte bare innom igjen jeg da, siden jeg har "fri" ikveld=) Men her var det jammen rolig i kveld
Det blir sikkert knallfint nå som det blir nymalt Dollsine!=) Er ikke mange bedre følelser enn å sitte å se på helt ren og nymalt vegg og at man har fått det akkurat som man vil, selv om man må ha solbriller
Jeg sitter å koser meg med en kopp te med cocosa jeg nå=) Var sååå deilig å kunne velge fritt i ferdiglaga salat og grønnsaker idag! Jeg har nok vært litt slapp på det i det siste ja... Men nakkekoteletter og grønnsaker og salat til middag gjorde susen det

Sitat:

Har tatt med meg stix ut denne gangen også! Blir spennende å se hvordan dèt går utover turen=)

Synes du var ganske så flink forrige tur også, jeg.
Men du verden så fort disse ukene har gått.

I dag fikk jeg endelig satt meg ned og spist middag, jeg også.
Noen av feriegestene har reist, men i morgen kommer 3 til. Litt annerledes da, siden det er barn og barnebarn som kommer.

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 21:59   #2077
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Da har solen gått ned i havet her og jeg har fått argumentert meg til å "låne" nettkabelen en liten stund Vi har hatt en deilig dag. Var ute i solen på dagtid og har vært nede i landsbyen vår og ruslet rundt på kvelden. Spiste på en liten restaurant i havna. Fikk et bord helt i vannkanten, kikket på fiskene som svømte rundt mellom steinene mens vi slappet av og gumlet i oss grillet fisk og blekksprut + salat og tzaziki da, det må jo bare være med her nede. Elsker den fetaosen jeg får her altså - skikkelig nam!

Dere har helt rett jenter - når mant tenker på alt det godtteriet og fastfooden en ikke kjøper lengere, så sparer man jo fort inn det ekstra en bruker på kjøtt og grønnsaker. Og utrolig mye du har fått ut av pengene Pruttilutten, flink å få det til å strekke til! Håper forresten det blir kjekt med fiskemannen - du får avi rapport

Godt du har kommet deg trykt ut i havet RikkemOr, håper alt fungerer greit. Kjempesmart å ta med cocosa og Udos. Jeg sitter forresten og drikker te med cocosa jeg også - det er min "kveldsmat" her nede, mens sønnen min gumler i seg chips.... Har lett etter nøtter men er visst vanskelig å få tak i her. Jaja, karber spart det også....

Kjekt med nymalt hus da Dollsine - gresk preg høres fortryllende ut for meg akkurat nå Kunne godt tenke meg å ta med litt av denne idyllen hjem igjen

Manne - jeg skal sole meg litt for deg og. Tok det litt rolig i dag for ikke å brenne meg første dagen - men får ta det igjen i morgen

Håper dere har en god kveld der hjemme - skal se om jeg greier å okkupere kabelen noen minutter til, men slipper nok ikke til så veldig lenge av gangen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:12   #2078
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Synes du var ganske så flink forrige tur også, jeg.
Men du verden så fort disse ukene har gått.

I dag fikk jeg endelig satt meg ned og spist middag, jeg også.
Noen av feriegestene har reist, men i morgen kommer 3 til. Litt annerledes da, siden det er barn og barnebarn som kommer.

Kos deg masse med barn og barnebarn når de kommer i morgen Sanna1. Synes du er utrolig flink som greier dette med huset fullt av folk jeg

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:16   #2079
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

[quote]

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Kos deg masse med barn og barnebarn når de kommer i morgen Sanna1. Synes du er utrolig flink som greier dette med huset fullt av folk jeg

Takk for det. Det er faktisk veldig vanskelig å holde fokus, når en skal bespise 10-12 andre flere ganger om dagen. Ikke rakk jeg å få dyttet i meg noe særlig med vann heller. Blir litt enklere nå, som det bare blir de nærmeste, selv om vi fremdeles blir ganske så mange !
Har forstått du er i Hellas, Bente, - men hvor befinner du deg ?

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:28   #2080
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

[quote=Sanna 1;1164160]

Sitat:


Takk for det. Det er faktisk veldig vanskelig å holde fokus, når en skal bespise 10-12 andre flere ganger om dagen. Ikke rakk jeg å få dyttet i meg noe særlig med vann heller. Blir litt enklere nå, som det bare blir de nærmeste, selv om vi fremdeles blir ganske så mange !
Har forstått du er i Hellas, Bente, - men hvor befinner du deg ?

Vi er i Sivota, en liten landsby en halv times tid nord for Parga, nesten opp mot grensa til Albania. Vi skal prøve å få med oss en tur til Albania en av dagene, men har ikke fått bekreftelse enda på at det er plass. Men har i alle fall bestilt oss båttur til lørdag, så da skal vi besøke Paxos og Antipaxos. Er så varmt her at jeg tenkte det ville bli deilig med en tur på ut på sjøen.

Virker forresten på kroppen som om jeg er i ketose enda. Har vel i grunnen ikke spist noe særlig karber heller, eneste karborike jeg har fått i meg er tomatene i den greske salaten. -Og den kan jeg ikke gi avkall på her nede
Hadde jo lovt meg selv en is hver dag, men det ble ikke i dag heller. Må gå ned i landsbyen for å finne butikk, og det gidder jeg ikke midt på dagen, og etter middag var jeg bare strappmett i dag også. -Så is fristet faktisk ikke Begynner å lure på om jeg faktisk trives altfor godt på dette kostholdet jeg. Normalt får jeg masse vann i kroppen når jeg drar til syden, men nå føler jeg meg faktisk helt fin - ganske deilig egentlig

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:42   #2081
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Håper du får slappet litt av innimellom slagene, Sanna. Blir garantert litt kos når barn og barnebarn kommer

Godt å høre du koser deg, Bente. Jeg er så glad du er med oss enda du er på ferie. Er det utfordringer kostmessig?

Synes det er lurt at du tok med deg stixene, Rikke. Det er jo absolutt en god pekepinn! Ikke på vekt, men på prosessen. Må følge dem jeg også nå som vekta er kidnappa.

I dag har jeg spist en god bladning av ganske mye, orker ikke remse opp. Absolutt lavkarbo, men trolig ikke ketosevennlig. Bedre i morgen, har skrevet opp hva jeg skal spise et par dager framover. Spørs om jeg er like flink å følge dem da...

Snart lalletid her Natta klem, glad i dere alle.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:43   #2082
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Sitat:

Virker forresten på kroppen som om jeg er i ketose enda. Har vel i grunnen ikke spist noe særlig karber heller, eneste karborike jeg har fått i meg er tomatene i den greske salaten. -Og den kan jeg ikke gi avkall på her nede
Hadde jo lovt meg selv en is hver dag, men det ble ikke i dag heller. Må gå ned i landsbyen for å finne butikk, og det gidder jeg ikke midt på dagen, og etter middag var jeg bare strappmett i dag også. -Så is fristet faktisk ikke Begynner å lure på om jeg faktisk trives altfor godt på dette kostholdet jeg. Normalt får jeg masse vann i kroppen når jeg drar til syden, men nå føler jeg meg faktisk helt fin - ganske deilig egentlig

Kjekt å være på ferie og oppleve at maten passer perfekt.
Da vi var på biltur i Tyskland, holdt jeg på å sulte fordervet.
Vi skal til Kypros i august og skal ikke ha leilighet, så all mat må spises ute, bortsett fra frokosten. Nå er vel ikke gresk/kypriotisk frokost særlig feit..... bare hvitt brød og noe ekkel pølse
Men det får vel gå seg til......

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-07-11, 22:56   #2083
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godt å være med dere Pruttilutten
Nei, foreløpig har det altså ikke vært noen problemer matmessig. Til frokost er det egg og bacon tilgjengelig, og selv om det også er andre ting der som frister, velger jeg det. Tok rikelig med bacon for å få startet dagen med en god fett-rasjon. Det kan sikkert være et triks for deg også Sanna1, når du kommer til Kypros. Har kjøpt inn litt ost som jeg har lagt i minibaren for å ha som mellommåltider, tok også med noen frøknekkebrød hjemmefra for å ha i "nødsfall", samt cocosa for å ha i teen. Middagen er jo ganske mager, men jeg kjøper gresk salat og tzaziki til, da får jeg fett både fra fetaosten og den greske yoghurten. Foreløpig går det helt fint altså. Eneste er at jeg ikke har funnet noe nøtter, sønnen min har spist opp det vi hadde med hjemmefra, og det haddeegentlig vært godt med noe salt om kvelden... -Men det er jo en liten sak

Nå får jeg logge av her, gull-gutten vil litt på nettet, og så er det bysselalle. Sove godt alle sammen

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 00:35   #2084
Annars
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2
Annars er på en erverdig vei
Lightbulb

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei! Jeg har akkurat startet, for to dager siden faktisk. Var på apoteket og kjøpte den Keto-Diabur testen. det jeg lurer på er om det er bra om du får frem den mørkeste lilla-fargen? Eller betyr det at du har fått i deg over 15 karbo om dagen?? Altså er det positivt med den mørkeste ketose fargen eller den lyseste lilla? Jeg vil fort ned i vekt, og til mer fett jeg spiser og mindre karbo vil dette gå fortere. Om jeg har forstått det rett? Sitter her å spiser mye god ost.. Slik jeg får i meg mye fett. setter stor pris på svar!! Tusen takk

Annars er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse, lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 00:40   #2085
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei! Les her, og lykke til

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 08:03   #2086
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen snupper!

Sniker meg en tur inn på datan nå på morgenkvisten, blir ikke så mye tid til slikt når alle er hjemme på ferie

Ja, jeg fikk vel knapt skrevet den setningen før jeg måtte følge en på do og skifte en stk bæsjebleie

Rikkemor: Håper du får en fin tur! Mannen jobber offshore, så jeg vet hvor fort disse ukene går

Bente: Kos deg på ferie! Gresk mat er nydelig!

Jeg hadde faktisk mistet ferie grammene allerede i går! Det viser jo at jeg faktisk kan skeie ut av og til, uten at det er helt krise Spørst om jeg klarer å holde det da, for jeg merker at motivasjonen er ikke like bra som i starten. Klarer meg godt på dagen, men når kvelden nærmer seg frister det med alt mulig godt

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 08:34   #2087
etaeb
Medlem
 
etaeb sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: vestfold
Alder: 40
Innlegg: 114
etaeb er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei jenter Jeg tok stix i går kveld, og den viser kun 50% fettforbrenning, vil det da si at jeg ikke er i noe ketose?

her går det i flytting for alle pengene om dagen, fredag er det tomt her... Og vi får ikke nett før 2 august... så jeg lurer på hva i alle dager jeg skal gjøre da.. ingen gode tips, råd og oppmuntring, og ingen diett.no... må jo jaggu meg bare få lært meg utregning av karbohydrater jeg nå

Håper dere alle får en strålende dag, her skinner solen i dag... Endelig kan vi få ferdig og klart alt ute også

__________________
etaeb sin journal
etaeb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 08:48   #2088
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Goood morning=) Eller god og god da, men morgen er det uansett

Sanna: Så kos med barnebarn på besøk da Du må bare kose deg masse med de vettu=) Og prøve å få i deg litt mat du også, kan ikke bare varte opp andre hele tiden vettu=)

Bente: Aaaah, middag i vannkanten hørtes jo bare heeelt fantastisk ut! =) Og gresk salat og tzatziki er jo så digg! Jeg har ikke fått i meg annet frokost enn oljene mine idag jeg så all mat høres igrunn digg ut nå.. Men jeg fikk røska med meg egg idag morges(står opp 15min før jeg skal være ferdig skifta på jobb jeg vøttø ), så de skal nok komme seg i magen nå klokka 9

Pruttilutt: Ja, det er veldig greit med stix her ute sånn at jeg hvertfall vet litt hva som skjer i kroppen.. =) Og jeg er veldig spent på å høre litt om hvordan det var med suppe hos fiskemannen altså

MariaB: Ja, turene går veldig fort.. Heldigvis =)

Nå må jeg vel arbe litt igjen her jeg da, men håper alle får en suuuper dag=) Stor fra meg =)

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 09:26   #2089
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av etaeb, her.

Hei jenter Jeg tok stix i går kveld, og den viser kun 50% fettforbrenning, vil det da si at jeg ikke er i noe ketose?

Forstår ikke hva du mener med at stixen kun viser 50%? Utslag er vel utslag, og da er du i ketose Blir den for mørk, tyder det på at du drikker for lite vann!

Rikkemor: Ha en flott arbeidsdag!


Da var frokosten inntatt, 2 kokte egg og et hjemmelaget knekkebrød med smør og spekeskinke. Og såklart min elskede fløtekaffe!! (som jeg klarte å søle ut mesteparten av...)
Frokost på lavkarbo er det beste altså!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 10:56   #2090
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

Forstår ikke hva du mener med at stixen kun viser 50%? Utslag er vel utslag, og da er du i ketose Blir den for mørk, tyder det på at du drikker for lite vann!

Frokost på lavkarbo er det beste altså!

Sååå enig om frokosten! =) Når man er hjemme og styrer det som man vil riktignok

Og som MariaB har skrevet etaeb, utslag er utslag ikke noen grad av ketose

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 11:36   #2091
etaeb
Medlem
 
etaeb sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: vestfold
Alder: 40
Innlegg: 114
etaeb er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

okei, da er det jo greit leste bare bakpå den boksen, og min farge var den det stod 50% på.. men om det ikke er noe grader, så er jo det suverent da Tusen takk for svar

Her slapp vi det fine sommerværet i dag, nå bøtter det ned

__________________
etaeb sin journal
etaeb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 12:50   #2092
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av etaeb, her.

Her slapp vi det fine sommerværet i dag, nå bøtter det ned

Heheh, ja er det ikke fantastisk å slippe den ekle sola gjennom HELE sommeren

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:04   #2093
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Pruttilutt: Ja, det er veldig greit med stix her ute sånn at jeg hvertfall vet litt hva som skjer i kroppen.. =) Og jeg er veldig spent på å høre litt om hvordan det var med suppe hos fiskemannen altså
-
Nå må jeg vel arbe litt igjen her jeg da, men håper alle får en suuuper dag=) Stor fra meg =)

Snuppa, jeg dro ikke. Simpelthen fordi samvittigheta stakk innom med et lite stikk. Og for å være ærlig er jeg litt redd han, men jeg har ikke noe i mot tanken på å tilbringe tid sammen med han; turer, fisketurer, byturer, kaffe osv. Blir litt vanskelig å skulle gi en skikkelig beskrivelse av han, rett og slett for at jeg da må ta i bruk ord jeg for lengst har glemt. Men regner med det blir fjelltur, bare vet ikke når. Må manne meg opp først.!.!.! JA!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 14:02   #2094
etaeb
Medlem
 
etaeb sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: vestfold
Alder: 40
Innlegg: 114
etaeb er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Heheh, ja er det ikke fantastisk å slippe den ekle sola gjennom HELE sommeren

jo, ville jo vært for gæli å fått en anelse farge... samt litt varme i skrotten.. tror jeg fryser i hjel snart.... brr

__________________
etaeb sin journal
etaeb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 14:54   #2095
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Snuppa, jeg dro ikke. Simpelthen fordi samvittigheta stakk innom med et lite stikk. Og for å være ærlig er jeg litt redd han, men jeg har ikke noe i mot tanken på å tilbringe tid sammen med han; turer, fisketurer, byturer, kaffe osv. Blir litt vanskelig å skulle gi en skikkelig beskrivelse av han, rett og slett for at jeg da må ta i bruk ord jeg for lengst har glemt. Men regner med det blir fjelltur, bare vet ikke når. Må manne meg opp først.!.!.! JA!

Sender litt oppmanning din vei Så kanskje du "kommer på" ordene etterhvert

Opprinnelig lagt inn av etaeb, her.

jo, ville jo vært for gæli å fått en anelse farge... samt litt varme i skrotten.. tror jeg fryser i hjel snart.... brr

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 15:53   #2096
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Og nå må jeg ut å kjøpe egg for å lage kaffelatte jeg og
Har vurdert stevia litt.. Hvor kjøpte du? Det er som sukker bare mye mer konsentrert og sunnere er det ikke?

Kjøpte på iherb.com. Kjøpte både porsjonsforpaktninger og boks med strø. Glemte å kjøpe dråper selvfølgerlig, arg...

Til nå har jeg bare brukt porsjonspakkene da de er blandet litt ut som ikke er vanskelig å dossere. Bruker nesten en pakke på en slik.

Slik som dollaren er idag må man jo bare få handlet masse!!! Kjøpte to a 100 pors samt to med strø od det kom på under 200.-!!!
Fikk det sendt med DHL og da tok det bare 5 dager.

Koser meg masse og er glad jeg er ferdig med babyfakrikken (finnes stammer en eller annen plass som bruker stevia som prevangsjonsdrikk har jeg lest..)

Matmessig klarer jeg meg bra og savner vel kun hvordan maten ble av farin og hvetemel. Luftigt og seigt, nam..
Har laget lapper og pannekaker, men synes alt bare smaker egg...

Veldig glad i egg og lager eggerøre hver morgen, men jeg synes smaken endrer seg om man steker egg lenge. Altså liker jeg blaut eggerøre, men er ikke glad i omelett..

Noen som har en GOD lappe/vaffeloppskrift som ikke smaker (bare) egg?

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 16:05   #2097
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Kjøpte på iherb.com. Kjøpte både porsjonsforpaktninger og boks med strø. Glemte å kjøpe dråper selvfølgerlig, arg...

Til nå har jeg bare brukt porsjonspakkene da de er blandet litt ut som ikke er vanskelig å dossere. Bruker nesten en pakke på en slik.

Slik som dollaren er idag må man jo bare få handlet masse!!! Kjøpte to a 100 pors samt to med strø od det kom på under 200.-!!!
Fikk det sendt med DHL og da tok det bare 5 dager.

Koser meg masse og er glad jeg er ferdig med babyfakrikken (finnes stammer en eller annen plass som bruker stevia som prevangsjonsdrikk har jeg lest..)

Matmessig klarer jeg meg bra og savner vel kun hvordan maten ble av farin og hvetemel. Luftigt og seigt, nam..
Har laget lapper og pannekaker, men synes alt bare smaker egg...

Veldig glad i egg og lager eggerøre hver morgen, men jeg synes smaken endrer seg om man steker egg lenge. Altså liker jeg blaut eggerøre, men er ikke glad i omelett..

Noen som har en GOD lappe/vaffeloppskrift som ikke smaker (bare) egg?

Under 200kr er jo perfekt da, for da slipper man toll-biten av det og

Har du prøv pruttilappene? Oppskrift stjælt fra bloggen til pruttilutt:
Følgende oppskrift kan brukes til pannekaker og/eller lapper.
4 egg
2 dl fløte
2 ss fiberhusk
1 ts salt
2 ss seterrømme
1 ts bakepulver
Steker i masse smør. Må bli veeeldig tørr på siden før du snur dem. Og ja, de revner, derfor best å belage seg på lapper Fantastisk med bacon til
Karb: cirka 0,5 per lapp. Ergo; dig in!

Nammeeee

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 16:12   #2098
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Glemte jo svare på en ting da...
Ja, Stevia er en urt som er mange ganger søtere enn sukker. Faktisk opp til 300 ganger!!!
Det er jo en plante og dermed ingen karber.

"sukkeret" var tidligere lov som tilsettning i mat i USA, men ble av grunner som at "ingen vet med sikkerhet hva slags langtidsvirkning stevia har" byttet de ut Stevia med Aspartan og andre tilsettningstoffer (som man jo vet langtidsvirkningen av)

I Norge er det lov å selge som det er, men ikke å blandes i næringmidler for salg. Prisen i Norge er og helt vanvittig og jeg har bare funnet det veldig utblandet, men unnskyldninger som om at det er vanskelig å dosere...

Det kjempes med å få det lovlig i Europa og det er det bare å krysse fingrene for. En smart sak skrev en plass at om det hadde vært rørsukker som lå på blokka, med alle de bivirkningene vi kjenner til i dag, ville det blitt sammenliknet med heroin og strengt forbudt!

På NRK nett-tv så jeg ett spennende program om akkurat sukker. Så det tilfeligvis i dag morges, men husker ikke hva set het. Handler om sukkerets historie. Skal se om jeg kan finne det igjen.
De kunne fortelle at en gjennomsnitttsamerikaner får i seg 50 ss sukker om dagen!!!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 16:16   #2099
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

De kunne fortelle at en gjennomsnitttsamerikaner får i seg 50 ss sukker om dagen!!!!

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 16:18   #2100
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

GANEFRYD heter programmet!!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no