Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trekker meg kanskje ...

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-07-11, 22:02   #1
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Trekker meg kanskje ...

Jeg lurer veldig på om jeg skal trekke meg fra dette nå, men hvis jeg gjør det vil jeg takke dere så mye for den utrolige støtten dere har vært underveis...

Jeg kommer ikke til å gi opp å jobbe for vekten og helsen min, men det virker ikke som om dette fungerer for meg, og jeg synes i tillegg det begynner å bli vel så slitsomt som andre slankekurer.

(Det holder liksom ikke å se på karbohydrater og leve strengt i forhold til det, men i tillegg følge med på potetstivelse, hvetemel.. Alle halvfabrikata, krydder og marineringer...)

Siden jeg begynte på dette har jeg ikke fått den metthetsfølelsen andre snakker om, og har gått opp i vekt, så jeg må likevel være veldig streng på mengdene, og siden jeg ikke tåler melk og ikke får vært så aktiv som ønsket pga sykdom, tror jeg a jeg må finne ut av dette på andre måter.

Jeg kommer til å leve lavkarbo, og få i meg endel sunt fett, men må justere dette på et eller annet vis... for jeg fikser ikke å gå mer opp.

Men tusen tusen takk skal dere ha.
Jeg har virkelig prøvd å bruke tid på å la kroppen justere seg, men 2 kg opp på en uke samtidig som jeg lever så begrenset klarer jeg ikke.

  Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 22:52   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Trekker meg kanskje...

Hvordan er magen? Er du forstoppet? (*detaljer, beklager*)
Det er noen som blir helt stoppa og må sette inn tiltak for å komme løs...

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:22   #3
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trekker meg kanskje...

Om du har spist mye salt og eller drukket lite vann kan det være vann du har gått opp. Det er dessuten vanlig å gå opp opptil 4 kg med vann for kvinner en eller annen gang i syklusen. Du trenger mye vann på lavkarbo for å bli kvitt overskuddsvannet og for å forbrenne fettet bl.a. At du synes det er stress å lese på hva du spiser synes jeg er en merkelig forklaring på hvorfor du vil gi deg med dette, om du virkelig bryr deg om helsa di. Kunnskap om kosthold er nødvendig om du skal lykkes.Og dessuten bør du for sunnhets skyld spise minst mulig av mat fra pakker med alt mulig dill også.Jeg kjøper ikke noe slikt så å lese på innholdet trenger jeg ikke.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 27-07-11, 23:29   #4
Ninasju
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Bergensområdet
Innlegg: 131
Ninasju er ny på veien

Sv: Trekker meg kanskje...

Jeg vil bare ønske deg lykke til videre uansett hva du måtte velge. Ser at du følger ketolyse. Kanskje en retning med litt mer karber kunne passe deg? Da slipper du å leve så strengt. Klem til deg.

Ninasju er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 01:19   #5
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Trekker meg kanskje...

Håper du finner å kunne være her og prate med oss selv om du kanskje ikke følger lavkarbo-stilen

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 02:25   #6
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trekker meg kanskje...

Tusen takk for tilbakemeldinger..
Det er nok et godt poeng det med å vente til over neste menstruasjonsperiode før jeg tar noen avgjørelse, hvis det kan være så store fysiologiske forskjeller..

Jeg er bevisst på å nesten ikke salte maten selv, men drikker jo endel Farris...

Og jeg kan ikke skylde på forstoppelse heller, men jeg skal absolutt gi det tid til jeg er ferdig med neste periode for sikkerhets skyld, for å se om det faktisk kan være en forklaring..

Når det gjelder at jeg ser meg nødt til å gjøre noen justeringer har det absolutt ikke noe med at jeg ikke gidder å sette meg inn i ting eller lese på matvarer, men at jeg har økt såpass i vekt denne perioden, og ikke får justert det med mer trening pga sykdom som begrenser den muligheten for meg.

Jeg lurer derfor på om det blir riktig for meg å justere fettmengden eller noe, for jeg blir bekymret av å øke såpass jevnlig som jeg har gjort nå.

Jeg tror jo på dette, men tenker kanskje at det blir for mye fett hvis jeg ikke får vært tilstrekkelig aktiv, og det blir jo litt feil å leve såpass begrenset som jeg synes at man tross alt gjør med tanke på endel situasjoner hvis jeg samtidig øker på det, mens jeg har holdt meg jevn i vekt med det kostholdet jeg hadde tidligere.

Men takk for gode tips...

Da gir jeg det et par uker til, så jeg er helt sikker på at syklusen ikke påvirker... og lavkarbo i en eller annen form vil det være likevel, for jeg har så mange andre gode erfaringer med det på andre måter.
Jeg kan bare ikke øke mer.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 02:26   #7
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trekker meg kanskje...

Og tusen takk, søte Lava, for at du syntes jeg var velkommen likevel...

  Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 06:00   #8
OnMyOwn
Medlem
 
OnMyOwn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Porsgrunn
Innlegg: 61
OnMyOwn er på en erverdig vei

Sv: Trekker meg kanskje...

Opprinnelig lagt inn av Restart, her.

Tusen takk for tilbakemeldinger..


Jeg lurer derfor på om det blir riktig for meg å justere fettmengden eller noe, for jeg blir bekymret av å øke såpass jevnlig som jeg har gjort nå.

Jeg tror jo på dette, men tenker kanskje at det blir for mye fett hvis jeg ikke får vært tilstrekkelig aktiv, og det blir jo litt feil å leve såpass begrenset som jeg synes at man tross alt gjør med tanke på endel situasjoner hvis jeg samtidig øker på det, mens jeg har holdt meg jevn i vekt med det kostholdet jeg hadde tidligere.

Men takk for gode tips...

Da gir jeg det et par uker til, så jeg er helt sikker på at syklusen ikke påvirker... og lavkarbo i en eller annen form vil det være likevel, for jeg har så mange andre gode erfaringer med det på andre måter.
Jeg kan bare ikke øke mer.

Kanskje du rett og slett må justere fettmengden OPP? Kroppen(og hjernen) trenger energi. Dersom den ikke får energi fra karbohydrater er fett en god kilde. Inntar du for lite energi som kroppen trenger for å fungere vil vektnedgangen stoppe opp. Ta vare på kroppen din med riktig mat

OnMyOwn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 08:13   #9
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Trekker meg kanskje...

Opprinnelig lagt inn av Restart, her.

...Jeg tror jo på dette, men tenker kanskje at det blir for mye fett hvis jeg ikke får vært tilstrekkelig aktiv, og det blir jo litt feil å leve såpass begrenset som jeg synes at man tross alt gjør med tanke på endel situasjoner hvis jeg samtidig øker på det, mens jeg har holdt meg jevn i vekt med det kostholdet jeg hadde tidligere.

Har du lest Skaldemans "spis deg ned i vekt"?

Biggie

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 08:35   #10
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Trekker meg kanskje...

Hei, Restart. Jeg har kikka litt rundt i diverse tråder nå, og så ser jeg denne, og blir nesten lei meg på dine vegne.

Først og fremst må jeg si til deg: Du trenger ikke å være bekymret over fettmengde i maten i forhold til det at du er inaktiv. Om jeg husker rett, så har du ME - det har jeg også, så jeg skjønner hvilket nivå av inaktivitet det er snakk om. Jeg har likevel klart å gå ned over 25 kilo, bare ved hjelp av kostholdet. Det har gått trått i perioder med mye betennelsesdempende medisin eller veldig dårlig søvn og sånt, men det er naturlig og normalt, og det beste man kan gjøre er å tilgi kroppen for det, og fortsette i samme tralt til ting blir bedre igjen.

Da jeg la om kostholdet, måtte jeg få mat levert på døra fra Spisdegslank i 2-3 uker. Da hadde jeg måltider for en hel uke i fryseren, til å varmes i mikrobølgeovn ved behov. Uten dette vet jeg sannelig ikke om jeg hadde fått det til, for jeg hadde forsøkt å legge om til lavkarbo/ketogen kost tidligere, og blitt så matt i overgangsperioden at jeg gikk rett i dørken når jeg prøvde å lage mat. Men det var en dyr løsning, forsåvidt, og om man ikke kan gjøre det på den måten, så synes jeg i alle fall ikke du skal la deg stresse av å ikke spise PERFEKT hele tida. Den blomkål-brokkoli-gratengen fra frysedisken på butikken er for eksempel helt ypperlig for deg. Om du en gang i fremtida blir sterkere og støere kan du begynne å rynke på nesa over at det er bittelitt hvetemel i den. Det er så lite at det vil ikke være i veien for deg NÅ.

Andre ting man kan spise når man har tåke i hodet og lim i leddene:

- Skyr eller tyrkisk yoghurt, rørt sammen med fløte og evt smakstilsetning (kakaopulver, vanilje, bær, etc) - dette er "trøstekoppen" min når jeg ikke klarer å tygge noe særlig

- Pålegg. Ferdigskivet norvegia og noe kjøttpålegg, og evt litt smør å rulle det rundt, hvis man er ok med smørsmaken. Ikke nødvendig. Kan bli ganske mett av 4-5 slike ruller.

- Ovnsstekte koteletter. Dette er også veldig lite innsatskrevende - jeg pleier å kjøpe en pakke billige nakkekoteletter på rema og legge dem i en engangs-aluminiumsfolieform (siden det å vaske ildfaste former etter bruk er laangt utenfor min arbeidsevne) - putter oppi litt smør og hvitløk og krydder, kan evt helle over en boks med hakket tomat eller legge oppi andre grønnsaker - og så dytte det hele inn i oppvarmet ovn og la det stå 50-60 minutter. Her kreves ingen hakking, steking, skjæring, eller anretting. Alt du må gjøre er å ta ting ut av forpakningene sine.

- Nannahs knekkebrød (oppskrift i bakst-delen av forumet) er kjempeenkle å lage, holder seg lenge, og er veeeldig gode med enkelt pålegg på!

- Hvis du liker hardkokte egg, kan det være greit å koke opp mange om gangen - de holder seg flere dager i kjøleskapet, og et hardkokt egg delt i to på langs med majones på er et fint lite måltid!

- Når du orker å stå og steke kjøttdeig, kan du vurdere å lage en stor mengde av for eksempel ostelasagne (mange oppskrifter å finne - jeg anbefaler marjusen sin, med jalapeno-ost) - dette er ypperlig å fryse ned i porsjoner og ta frem og tine igjen senere, når du ikke orker å steke noe.

- 1 boks tunfisk, evt med litt majones, kan smake godt
- 1 stor boks makrell i tomat er et måltid
- 1/2 avocado med ønsket tilbehør virker enkelt og greit (jeg liker ikke avocado, så jeg gjetter!)


Krysser fingrene for at du finner ut hva som er best for deg! Du trenger ikke å sammenligne deg med "flinkheten" til de som kan trene og kan bruke energi på å bli kvitt alle dårlige vaner og gjøre alle de riktige valgene - alt du trenger å tenke på, er å velge riktig i forhold til hva du kan hanskes med. Uansett hva slags kosthold det ender opp som!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.



Sist redigert av Rin : 28-07-11 kl 08:42.
Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 08:43   #11
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trekker meg kanskje ...

Jeg skal absolutt lese mer, og Skaldeman har jeg ikke lest, så da er det et tips jeg skal ta med meg.

Det er en så uvant tankegang at mer fett også kanskje kan være en løsning, så kanskje det fortsatt er gjemt litt fettfobi lengst bak her, men jeg får sette meg ned med bøkene igjen...

  Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:12   #12
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Trekker meg kanskje ...

Opprinnelig lagt inn av Restart, her.

Jeg skal absolutt lese mer, og Skaldeman har jeg ikke lest, så da er det et tips jeg skal ta med meg.

Det er en så uvant tankegang at mer fett også kanskje kan være en løsning, så kanskje det fortsatt er gjemt litt fettfobi lengst bak her, men jeg får sette meg ned med bøkene igjen...

Jeg kommer fra en "helt annen side"... Jeg kom hit etter å ha begynt et prosjekt med intoleransetesting som begrenset kosten veldig. Etter å ha slitt med oppskrifter fant jeg ut at melkefri lavkarbo som regel inneholder oppskrifter jeg kan la meg inspirere av. Dermed kom jeg hit. Det var bakgrunnsinformasjonen.

Jeg har altså gått ned mine kilo (14 i alt - har nå en bmi på 20,5) uten lavkarbo, men på karboredusert kost. Mine regler var:

- Ikke sukker/honning/tilsatt stivelse i større mengder
- Ikke noe mel i noen form
- Ingen ferdigvarer (altså ingen E-ettellerannet)
- Maks 250g frisk frukt/bær (ikke som juice eller tørket frukt)
- Begrense potet/ris til "litt" til ett måltid (på grunn av mulig candida)

På den positive siden:
- rent kjøtt av alle dyr/skalldyr/egg/fjærkre/fisk
- alle former for grønnsaker (også de under jorda) og salater
- alle former for frukt/bær (men under 250g/dag)
- nøtter, frø

Jeg hadde også en liste med enkeltvarer jeg ikke skulle spise på grunn av IGg-utslag, men de er irrelevante i denne sammenheng ut over at melk var på denne lista og at det viser seg at jeg tåler melk dårlig.

Kort sagt medførte det for meg at 95% av maten måtte lages fra bunnen av. Frossenblandinger/friske grønnsaker + kjøtt/fisk/egg ble maten over lenger tid. I store porsjoner slik at det var "noe å varme opp". Nøtter nødmat sammen med riskaker. Jeg skjønte raskt at jeg ikke kunne bry meg om å spise fettfattig eller "lite" oppi dette - i tillegg fikk jeg beskjed om å ta 1-2 porsjoner av proteinpulveret ultra-clear av legen min daglig ... (Fremdeles før jeg fant lavkarbo og forsto mer om det.)

Hvor jeg vil med dette? Jo - at det er mange veier til Roma. At om det er tungt for deg å spise "alt det fettet" så kanskje veien din ligger nærmere min? Det å kutte ut de varene som man vet eksplisitt fungerer dårlig for en syk kropp (mel/sukker/lugubre tilsetninger) og så spise så rent man kan så ofte man orker det ... Du har fått mange gode ideer i tråden - 157cm har mange gode, konkrete forslag. I tillegg går det an å jukse med proteinpulver. Det jeg bruker er ikke lavkarbo - det er laget av blant annet rispulver, men den holistisk orienterte legen jeg benytter sier iallfall at det er lite allergent og bra sammensatt vitamin-/mineralmessig for en skakkjørt kropp.. og at det hjelper leveren med å skille ut dritt. (http://www.skippersmart.se/start/pro...produkt?id=124 )

Jeg hadde et rimelig bra kosthold i forveien - med unntak av store mengder mel/grovt brød&knekkebrød, men det er MYE bedre nå som brødet er erstattet med fetere kjøtt og enda mer grønnsaker.

Jeg tror ikke "min" måte vil passe alle - og den er nok enklere når man får en helsemessig støkk + en pekefinger fra en mann i hvit frakk. Men kanskje det kan være noen ideér å hente?

Og husk at selv et lite skritt i en bedre retning er BEDRE.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 09:15   #13
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Trekker meg kanskje ...

Hva så om du får i deg bittelitt hvetemel fra den gratengen....? Mye bedre med bittelitt enn å legge om til høykarbo å spise masse!!!

Lykke til videre!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 18:16   #14
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Trekker meg kanskje ...

Jeg føler så utrolig med deg! Jeg går heller ikke ned i vekt, får heller ikke den energien eller metthetsfølelsen alle snakker om, og føler meg sånn sett ganske utafor hvis man kan si det slik. Jeg ser at du har fått mange gode råd over her, jeg bare tilslutter meg til dem, og sier skift retning! Det er ikke sikkert ketolyse er for deg? Jeg har "funnet" Atkins fase 2 nå, og trives bedre enn noensinne! Går fremdeles ikke ned i vekt, men går iallefall ikke opp!

Lykke til videre!!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 19:47   #15
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trekker meg kanskje ...

Hvor mye dere ønsker å gå ned, samt hvordan dere er i aktivitet har noe å si. Bygger dere muskler med styrketrening bør en huske muskler veier mer enn fett. Og om man skal ned bare få kg tar det lengre tid. Det viktigste er vel å spise det kroppen har det best med? Om man har spist strikt lavkarbo i 8 uker uten å ha det bedre overrasker det meg. Om man skeier ut og drikker alkohol hver uke når en skal ned bare f.eks 8 kg tar det for noen lang tid, kanskje evigheter. Om man spiser svært store mengder også. Ofte er man mer sulten i en overgangsfase, men etterhvert når en ikke behøver like mye mat og reduserer posjonene skulle det ikke være noe i vegen for at en går ned på strikt lavkarbo.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:24   #16
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trekker meg kanskje ...

Jeg må bare si at jeg er så rørt over svarene deres...
At dere tar dere tid til å svare meg på dette, og hjelpe meg med både forslag til grep og ikke minst motivasjon videre...

Det tar jeg ikke for gitt.

  Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:01   #17
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Trekker meg kanskje ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Om man skeier ut og drikker alkohol hver uke når en skal ned bare f.eks 8 kg tar det for noen lang tid, kanskje evigheter.

Jeg følte meg (helt sikkert feilaktig) litt tilsiktet her, så jeg vil bare poengtere at jeg nesten aldri rører alkohol *stolt*

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:02   #18
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Trekker meg kanskje ...

Opprinnelig lagt inn av Restart, her.

Jeg må bare si at jeg er så rørt over svarene deres...
At dere tar dere tid til å svare meg på dette, og hjelpe meg med både forslag til grep og ikke minst motivasjon videre...

Det tar jeg ikke for gitt.

Skulle bare mangle! Vi er da alle i samme båt

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 21:33   #19
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trekker meg kanskje ...

Det er jo sant at vi er i samme båt, men jeg blir likevel så rørt over at folk setter seg inn i situasjonen, prøver å finne løsninger, gir støtte, er åpen om egne utfordringer og t.o.m husker tilbake til andre innlegg og sånn!

Endel kunne jo lett blitt opphengt i sin egen prosess, og heller forholdt seg til til de innleggene som bare omhandler deres egen vei fremover, så jeg lar meg røre stadig vekk, jeg. Takk og takk.

(Og jeg drikker forresten aldri alkohol jeg heller nå, så det er ingen sånne mer forståelige grunner som kan justeres... men jeg skal absolutt ta til meg gode råd, fortsette med så god innsatsvilje som overhodet mulig og lese litt mer igjen, for dette må jo kunne løsne på et eller annet vis.)

  Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:43   #20
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Trekker meg kanskje ...

Jeg har vært på lavkarbo siden mai i fjor, og jeg har veid meg 3 ganger på den tida. Sier det fordi det er så lett å bli opphengt i vekt om man veier seg for ofte. Jeg vet at vekta har variert (ut fra klærne), men jeg har gått ned mellom 18 og 20 kg. Jeg har aldri brukt sticks, jeg har skeia ut noen ganger (spist lefse og kake). Men til daglig har jeg holdt meg til lavkarbo: til frokost tyrkisk yoghurt med nøtter og bær og kaneldryss over, til middag fisk, kylling o.l. med creme fraiche og grønnsaker og gjerne blomkålpuré. På jobb tar jeg med middagsrester eller 1-2 egg (kokt el stekt) avokado, morrpølse og litt majones og gjerne et knekkebrød til.

Jeg har hatt et langsiktig perspektiv på min vektnedgang, og målet mitt nå er å holde vekta der den er nå, sånn midt på 70-tallet.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 22:58   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Trekker meg kanskje ...

Opprinnelig lagt inn av trønderjente29, her.

Jeg følte meg (helt sikkert feilaktig) litt tilsiktet her, så jeg vil bare poengtere at jeg nesten aldri rører alkohol *stolt*

Jeg er stolt av deg jeg også

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 09:21   #22
trønderjente29
Medlem
 
trønderjente29 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 42
Innlegg: 318
trønderjente29 er på en erverdig vei

Sv: Trekker meg kanskje ...

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Jeg er stolt av deg jeg også

du.. slutt a!

__________________
Min journal
trønderjente29 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkalori a la Grete Roede :) Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 09:30   #23
annelo34
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 8
annelo34 er på en erverdig vei

Sv: Trekker meg kanskje ...

Synd at du gir deg.
Den letteste måten å holde på med denne type kosthold er å slutte å kjøpe halvfabrikata, sauser osv. og bare lage mat fra bunnen av med naturlige krydder. Da blir det mye mindre å holde styr på.

Lykke til videre!

__________________
Anne Marie


annelo34 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:04   #24
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Trekker meg kanskje ...

Jeg anbefaler deg også å lese Skaldeman før du bestemmer seg - det kan hende du finner en forståelse for noen ting som kan hjelpe deg til å komme videre der. Når det er sagt, så har jeg også tro på at vi er forskjellige og at det er forskjell på metabolismene våre, og at det derfor også er en viss forskjell på hva slags kosthold kroppene våre trives best med. Derfor er det en del ting man bare må teste ut selv.

Jeg tror også man skal være forsiktig med å veie seg for ofte - mer enn en gang i uka er bortkastet ettersom det er så mye annet enn fettnivå som påvirker det. Selv fra en uke til en annen kan det være andre ting som gjør at vekta viser mer.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 29-07-11, 14:20   #25
Restart
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Trekker meg kanskje ...

Takk alle sammen.

Jeg fortsetter å gjøre mitt beste her, og krysser fingrene for at det har noe for seg..

Jeg spiser så rent som mulig, drikker masse vann, holder meg unna alkohol, alle søtningsstoffer, (selvsagt sukker, kjeks, kaker, vanlig brød, ris, pasta og poteter også), og prøver nå å justere mengden proteiner og mat generellt i tillegg, og få til denne balansen med fett best mulig...
Er også litt forsiktig med melkeprodukter fra nå av siden jeg har lest om det som partstoppere for en del, så får vi håpe dette går.

Jeg synes bare det er litt trist fordi det hørtes så fristende ut med et kosthold der jeg kunne føle meg mett, og ikke tenke på måling av mat og kaloritelling som tidligere, men det var vel kanskje en drømmeverden for min del, for nå måler og teller jeg like mye som før, i tillegg til at type matvarer er enda mer begrenset...
Men jeg må jo tro at det er bedre for kroppen generellt, og stå på videre og håpe det regulerer seg.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Utregner som trekker fra aktivitet hope10 Ketolysekuren 1 27-02-11 00:29
Kanskje det er her jeg burde si hei? BAB Mer enn 30 kg overvekt 1 26-09-10 20:11
Kronfågel trekker tilbake kylling pga glassfunn Venus Generell diskusjon 2 27-03-09 17:20
Kanskje det ENDELIG ... cilemora Dr Lindbergs 4 03-12-07 14:03
Kanskje du kan hjelpe meg?? Lindabtn Ketolysekuren 7 22-07-07 21:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no