Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Togtråden!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-07-11, 22:21   #1276
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Da har jeg tatt siste dag i flytte, rydde, vaske og reise vogna for nå er hybelen til hun på 18 år tømt å hu har kommer hjem igjen Utrolig delig.
Så nå skal jeg være i vannvogna, avslapingsvogna, fiskevogna/turvogna - fikk meg bursdags gave på forskudd av kaln - vadebukse så nå må laksen og ørreten passe seg for nå kommer jeg Så nå skal de siste dagene nytes, mandag starter jobben å ferien er slutt. Men den har vært fin da, litt lite fint vær men men. Ønsker alle en fin kveld

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 17:23   #1277
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

God avslutning på ferien trollemor. Her har det vært rydde og ordne vogna. Har hatt noen effektive dager nå, alene hjemme. Ligner ikke helt meg, men bra er det jo. Til mandag er det ferie til Edinburgh og jeg gleder meg. Minsten gleder seg mest til flytur tror jeg...

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 17:30   #1278
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Og jeg skal i Herregårdsvogna !

Reiser i morgen og kommer hjem torsdag.

Og tickeren oppdateres i morgen tidlig. GULP !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 18:06   #1279
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Da var jeg på nett igjen, og tickeren min lyver så det renner av den! Jeg giddet ikke å veie eller måle i dag, så jeg lar det bare ligge.. Sist jeg veide så var jeg en del opp i vekt og jeg har heller ikke giddet å følge med på kostholdet mitt den siste uken. Forskjellige grunner som er ute å tussler nå, litt mens, litt slapp, litt mye som skjer ang bilkjøpet, en dag med dårlig stemning i huset, mye ute å farter, migreneanfall i dag, aggresjon fra intet fra min side (når jeg er opprørt så går det utover kostholdet både ved å ikke spise og å trøstespise), litt fordi på lavkalori så er man veeeeldig groggy i hodet og gidder ikke å tenke så mye rett og slett og 1stk hyper unge som vil ut å løpe hele dagen (vi bor ved bilvei og han er magnet til biler, så her er det mye å passe på!). Alt dette påvirker kosten på en eller annen måte, men fra og med i morgen blir det skjerpings. Vurderer å begynne hele greia på nytt og starter dagen i morgen med nytt bilde som en ny begynnelse, og deretter er det rett på spinning Så bildene framover blir for å se forskjell med mer trening framfor kun slanking (slanking blir en bonus i tilfellet!). Vekta er jo allerede pakket vekk, men målebåndet og bildene blir fortsatt værende. Forsøker delvis lavkarbo nå framover, men jeg er veldig usikker på hvordan slanking går med høyere kalori, litt lavkarbo og trening. I hodet mitt (groggy jah!) så tilsier dette at jeg går opp i vekt, så jeg er spent på fasiten. Hvordan er forbrenningen når man ikke er i ketose, men holder seg på kanskje rundt 30-50 kh? Litt grønn på dette.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 18:25   #1280
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Lykke til, Regret !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-07-11, 21:04   #1281
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Fikk denne av ei venninde kanskje vi må ha ei skaldyrsvogn her inne
Oppskrift på skalldyrfest: 3 fl vin pr person,,,,,Så humrer vi litt, reker litt rundt, krabber hjem, skjeller ut naboen, og så blir man stille som østers...

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 11:40   #1282
KimPossible
Seniormedlem
 
KimPossible sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 2.632
KimPossible er en juvelKimPossible er en juvelKimPossible er en juvel

Sv: Togtråden!

Da er der fredda'n, og helga er her.
Jeg hadde noen dager med høykarbo forrige uke (feriemodusen tok over),
og la på meg et par kilo, bare på de dagene.
Lavkarbo igjen fra mandag av, og oppstart med "oljeprosjekt", så fra mandag til nå har jeg gått ned 0,8 kg. Er veldig fornøyd med det.
Men er fremdeles 5 kg over minstenoteringen fra februar (eller når det var, var etter jul en gang i allefall)
Men, jeg er på rett vei igjen.

God helg på toget

__________________
Kim
Journalen: http://forum.lavkarbo.no/showthread....37376&page=131
KimPossible er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo -stoffskiftetrøbbel Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:00   #1283
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Artig variant av skalldursfest...

Her er det full fart med unger og mann hjemme igjen og forberedelser til Skotlandstur. Skal få mannen til å hoppe i lesevogna og lese "Barn i balanse" av Fedon Lindberg. Syntes det var mye fornuftig der og tror nok at hele familien enda kan ta noen steg i riktig retning.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 12:55   #1284
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

hmm, hvordan kan det ha seg at jeg selv mener jeg har fått mindre mage (ut ifra bilder) men cm er akkurat den samme som før og vekta er høyere..?
Har fettet flyttet seg?

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:44   #1285
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

hmm, hvordan kan det ha seg at jeg selv mener jeg har fått mindre mage (ut ifra bilder) men cm er akkurat den samme som før og vekta er høyere..?
Har fettet flyttet seg?

Jeg tror at det er akkurat det det gjør.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 16:51   #1286
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Jeg tror at det er akkurat det det gjør.....

Haha! så ekkelt å tenke på Lurer hvor det har blitt av..

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 17:11   #1287
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Haha! så ekkelt å tenke på Lurer hvor det har blitt av..

Det er ikke noe en skal tenke på...det skjer av seg selv
Det har sikket flyttet seg til hulrom som det vil glatte ut. Fettet går jo ut av noen celler og inn i andre hele tiden.......Min mage har også flatet seg ut og blitt finere i formen.....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 22-07-11, 17:15   #1288
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

Eg likar!

Bare glad magen begynner å se litt bedre ut jeg Deilig når jeg endelig har begynt å trent (og begynt å like å trene!) å få se resultater så raskt og så bra

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-07-11, 20:12   #1289
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Og så blir jo fett til muskler når du trener...

Her har det vært besøk og pakke-vogna i dag. Snart er alt klart for Skotlandstur på mandag.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 14:57   #1290
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Togtråden!

Jeg toger videre etter en uheldig tryning i en ostepop-pose på fredag, ble helt satt ut av bombingen i Oslo og skytingen på Utøya.
Gikk rett i det gamle trøstemønsteret før jeg rakk å tenke meg om
I tillegg til å spise de riktige matvarene, har jeg også tatt steget inn i veie-maten-vogna.
Tror jeg har litt feil fordeling mellom fett, proteiner og karbohydrater, så da er det bare 1 ting å gjøre; veie og regne.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 17:35   #1291
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Togtråden!

er nok flere som ble litt satt ut av bombingen og skytingen- jeg også! sikkert mange som oppigjennom har vært frista til å bombe regjeringen- men hvem i helv.... er det som i det hele tatt tenker tanken på å dra på en ungdomsleir og skyte vilt rundt seg??? det er så drøyt, det, at jeg finner ikke ord.

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 24-07-11, 19:50   #1292
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Togtråden!

Da er det noen timer til ferievogna blir koblet fra her i huset for min del da
Det ble noen kg opp i ferien ja men de skal fort bort igjen, jeg har ikke klart å gå noe serlig pga en fotvorte som nå er borte. Så da blir det turer fra i moregn iallefall 3-4 ganger i uka. Sykkeltur for så å gå en topptur 99 moh. Det er jo det høyeste fjellet vi har

Men nå er det skreve så da er vi i gang med ketolyse kuren egentlig fra i dag men starter i morgen

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 12:53   #1293
VSB
Seniormedlem
 
VSB sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.160
VSB er en juvelVSB er en juvelVSB er en juvel

Sv: Togtråden!

Straks ferrievogna her:

Jeg reiser til Skotland i dag:



Tryna også litt på fredag: Sukkerfrisjokolade, masse nøtter (ikke det verste), men også litt mer medisiner enn på lenge. Resultat: 1,2kg opp på 2 dager. For å si det rett ut, jeg DRITER i å oppdatere tikker i dag, selv om det er veiedag.

__________________




Min journal
VSB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF 20-50KH Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:10   #1294
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Og jeg tok et øøøørliten avhopp på herregården i Sverige. Det ble både mokkamousse med krem, en snei ostekake, en posjon fruktsalat. Med krem, må vite. To spiseskjeer potetsalat. Og jeg er nok ei heller i ketosevogna. . .

Men jeg løper bortover og hiiiiver meg på den vogna igjen. Der skal jeg være frem til jul ! MINST !!!

Vi kjører ufortrødent videre. Ikke sant ?

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 14:28   #1295
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Jeg har vært av toget den siste uka, levd på melkesjokolade og Pepsi Max. Resultatet er -2.2 kg siden forrige fredag

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 16:42   #1296
Antoinette6
Seniormedlem
 
Antoinette6 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Asker
Alder: 63
Innlegg: 11.116
Antoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastiskAntoinette6 er bare helt fantastisk

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av kattungen, her.

Jeg har vært av toget den siste uka, levd på melkesjokolade og Pepsi Max. Resultatet er -2.2 kg siden forrige fredag

Lurer på om jeg skal prøve den der, kattungen ?

Køddaaaaa !

__________________


Kristin_B er best
Antoinette6 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-07-11, 18:28   #1297
kattungen
Medlem
 
kattungen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Stor-Oslo
Alder: 36
Innlegg: 367
kattungen er på en erverdig vei

Sv: Togtråden!

Opprinnelig lagt inn av Antoinette6, her.

Lurer på om jeg skal prøve den der, kattungen ?

Køddaaaaa !

Tipper det har sammenheng med mitt helt vannvittige energibehov den forrige uken. Mentale påkjenninger krever mye altså!

__________________
Min journal



kattungen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: <40 g/carbs pr dag Svar med sitat
Gammel 02-08-11, 23:46   #1298
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Togtråden!

urgh.. føler jeg ikke har noen diett eller teori om hvor kostholdet mitt er på vei nå. Spiser bare hva jeg kommer over, vekta tror jeg har gått opp, men jeg har mistet all interesse til å følge med på noe sånt så jeg aner ikke hva som skjer. veide i dag og jeg har jo gått opp, men veier ikke gjevnt så jeg vet ikke hva som gikk galt heller.. Tror jeg bare trenger noen som kan fortelle meg HVA jeg skal spise, NÅR og HVORDAN jeg skal greie å gå ned i vekt så jeg slipper å tenke noe mer selv.. Har så lyst å bare våkne opp og all overflødig vekt var borte og jeg elsket meg selv på en positiv måte

Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 14:19   #1299
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Togtråden!

Da hopper jeg på toget igjen. Har virkelig hatt lavkarbopause og det viste veldig godt på vekta. Så nå er det bare å brette armene sammen og håpe på at vekta går ned de siste månedene før jul. Håper på 10 kg, men vi får se.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Gammel 03-08-11, 14:20   #1300
Nnem
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 456
Nnem er ny på veien

Sv: Togtråden!

Tickeren forøvrig, stemmer ikke.

__________________




Motto: This is my year to shine
Nnem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - mellom 20-30 karbs Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no