Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Manglende vektoppgang?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-08-11, 17:27   #1
hannedt
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Innlegg: 76
hannedt er på en erverdig vei
Question

Manglende vektoppgang?

Jeg begynte med lavkarbo i begynnelsen av mars og gikk på det helt til midten av juli. Da reiste jeg på ferie til utlandet og greide å få både lungebetennelse og matforgiftning, og jeg greide overhodet ikke å få i meg så fet mat som jeg burde, det ble egentlig mer omlegging til høykarbokosthold. Jeg veide meg rundt den 18 juli og da veide jeg 75 kg, og nå etter ca tre uker med høykarbokosthold så viser vekta 72.5 kg. Jeg har spist brød til frokost og kvelds, har spist pizza og drukket øl, har spist potet og ris til middag, men ingen vektoppgang, heller det motsatte. Har hørt så mange "skrekkhistorier" om de som suser opp i vekt når de ikke spiser lavkarbo i noen dager, burde jeg forvente å gå opp i vekt? Jeg har jo spist høykarbo i flere uker nå.

For å være ærlig så har det vært innmari godt å ikke måtte be de jeg er på besøk hos om å lage egen mat til meg, det har vært godt å ikke spise så mye fett og å slippe å tenke på hva jeg kan og ikke kan spise. Det var deilig å kunne ta med seg en baguett fra en bensinstasjon når vi stoppet der, og jeg har spist høykarbo med god samvittighet. Om ikke vekten suser opp igjen så vurderer jeg å spise mer høykarboaktig, tenke på at jeg må få i meg mye grønnsaker og at jeg helst skal lage all mat fra bunnen av slik at jeg vet hva jeg får i meg, men tillate meg selv å spise det jeg har lyst på uten ekstreme begrensninger.

__________________


hannedt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 10:35   #2
barfor
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 83
barfor er på en erverdig vei

Sv: Manglende vektoppgang?

Man har lettere for å binde litt mer vann med høykarbo så da kan man fort gå opp litt på kort sikt. Antar at du ikke spiste så veldig mye om dagen totalt sett? Går helt fint an å gå ned i vekt på høykarbo, "bare" å spise mindre enn du forbrenner (samme som med lavkarbo). Kroppen trenger gjerne mer energi når den er syk.

__________________


barfor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Manglende energi alvepiken Spørsmål og svar 2 05-07-11 10:32
Manglende vektreduksjon sidy Dr Lindbergs 2 10-08-10 09:08
Hei (Manglende vekttnedgang) Sulli Spørsmål og svar 2 30-05-10 16:36
Ang manglende ketose elian Lavkarbo generelt 3 30-11-08 19:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no