Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 11:50   #2751
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 38
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Det regnet jeg ikke ut - og er jo litt avhengig av hvor tykke skiver en lager- men det er under 12 g i hele brødet, så da kan du jo se ca hvor mange skiver du får fra det - ett sted mellom 0.5 og 1 pr skive vil jeg anta

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Hvis det er det kokos og mandelbrødet, så fikk jeg 20 skiver ut av brødet, og hver av de har 0,75 karber.

Takktakk, begge 2 Jeg fikk, hmmm 23 skiver tror jeg det var... Var hvertfall rett over 20 Så da går jeg for 0,75 per stykk jeg så er jeg hvertfall innafor

Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 11:53   #2752
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

RikkemOr, dette er også litt avhengig av hvilket mandelmel du bruker, stor forskjell - jeg bruker det jeg kjøper på helsekost fra Atco - har funnet ut at det har lavest karboinnhold og høyest fettinnhold

Hmmm, helsekosten min har bare et mandelmel den... Innhold er:
kh:8g
prot:40g
fett:11g
kostfiber:33g
energi:293kcal
pr 100g

Ligner det på ditt?=)

Gammel 09-08-11, 12:14   #2753
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Medlem siden: May 2011
Lille venn er på en erverdig vei

Hei alle sammen

Har hatt sykdom i familien, så jeg har ikke vært så 'flink' med kostholdet mitt de siste ukene. Det har jo, som ventet, resultert i ett par kilo opp og maaaange ekstra cm For prøve å ta tak igjen nå. Får så masse inspirasjon av å lese hva dere alle skriver og om deres erfaringer. Tusen tusen takk til dere alle sammen

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:40   #2754
Dollsine
Gjest

Så bra lille venn at du blir inspirert. Her er veggen bred og taket høyt! Du kommer tilbake på sporet etter den lille avsporingen skal du se. Legg det bak deg, se framover og sett i gang!!

Og damer: for noen skravlekjærringer. her går man seg en tur og så er det kommer til TO nye sider! Herlig er det.

Jeg kommer med airbagen min på den stranda damer! Stiller i bikini også; sammen er vi sterke vet dere!

Ser dere har en diskusjon om BH... jeg må også ned i cup men ikke i str rundt. For øvrig synes jeg det er skikkelig nedtur når jeg tar av bh'en på kvelden og alt bare slippes rett ned. Sa vi heng sa vi?

Vi har pakket (les: gubben har pakket) bilen, og vi er klar til take off. HVor turen går vet vi ikke, da vi kjører dit været ser best ut. Satser på overnatting på hotell, men har med telt og soveposer hvis det skulle bli nødvendig. Kommer til å stikke innom på telefonen for å lese så får vi se om jeg skriver noe.

Stor klem til dere alle!

Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:45   #2755
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Gooood tur Dollsine!!!
Nyt det, len deg tilbake og kos deg grenseløst!

Klem-klem-klem!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:45   #2756
bente1
Seniormedlem

Medlem siden: Apr 2011
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Hmmm, helsekosten min har bare et mandelmel den... Innhold er:
kh:8g
prot:40g
fett:11g
kostfiber:33g
energi:293kcal
pr 100g

Ligner det på ditt?=)

Nei dette er den "avfettede" typen, tror jeg. Kjøpte den en gang med en feiltakelse, men valgte å gi den bort til datteren min.
Den typen jeg har 54.1g fett og bare 3,7g karber pr 100g.
Hvis det er dette du har brukt, får du nok litt ekstra karber og en lavere fettprosent på ditt brød.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:49   #2757
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Lille venn: Velkommen tilbake, så koselig å se deg igjen! Heng med, så kommer du nok på rett kjøl igjen

Dollsine: Kos deg masse masse på tur kjære du. Håper dere møter solen og får noen deilige dager

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 12:52   #2758
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Håper du kommer deg greit inn i det igjen Lille venn, og at ting er bedre mtp sykdommen nå Og her er det mange å støtte seg på vet du, og det må du bare bruke for det det er verdt

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Og damer: for noen skravlekjærringer. her går man seg en tur og så er det kommer til TO nye sider! Herlig er det.

Jeg kommer med airbagen min på den stranda damer! Stiller i bikini også; sammen er vi sterke vet dere!

Ser dere har en diskusjon om BH... jeg må også ned i cup men ikke i str rundt. For øvrig synes jeg det er skikkelig nedtur når jeg tar av bh'en på kvelden og alt bare slippes rett ned. Sa vi heng sa vi?

Vi har pakket (les: gubben har pakket) bilen, og vi er klar til take off. HVor turen går vet vi ikke, da vi kjører dit været ser best ut. Satser på overnatting på hotell, men har med telt og soveposer hvis det skulle bli nødvendig. Kommer til å stikke innom på telefonen for å lese så får vi se om jeg skriver noe.

Stor klem til dere alle!:

Vi er skravlekjærringer ja, det har du helt rett i Og for en herlig skravlegjeng det er

Dere kan komme hitover, sola skinner og det er behagelig temperatur Men det er vel meldt regn i morgen trur jeg, og det er kanskje ikke så attraktivt når man kan risikere å havne i telt Håper dere får en kjempefin tur uansett hvor dere havner og at du ikke blir for lenge borte fra oss

Gammel 09-08-11, 12:54   #2759
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Nei dette er den "avfettede" typen, tror jeg. Kjøpte den en gang med en feiltakelse, men valgte å gi den bort til datteren min.
Den typen jeg har 54.1g fett og bare 3,7g karber pr 100g.
Hvis det er dette du har brukt, får du nok litt ekstra karber og en lavere fettprosent på ditt brød.

Ooooh, men hvor skal jeg få tak i den andre da tro Så forresten at kokosmelet var veldig lavt på karber, bare 3g ellerno(jeg trodde egentlig at det var "verre" enn mandelmel) har du kjøpt mandelmlet på sjappa eller på nett? :snil:

Gammel 09-08-11, 13:03   #2760
bente1
Seniormedlem

Ooooh, men hvor skal jeg få tak i den andre da tro Så forresten at kokosmelet var veldig lavt på karber, bare 3g ellerno(jeg trodde egentlig at det var "verre" enn mandelmel) har du kjøpt mandelmlet på sjappa eller på nett? :snil:

Det heter Atco, selges i 200g poser på alle helsekostene jeg har vært på her i byen. Tror det blir litt dyerere enn å kjøpe de større avfettede typene, men vel verd det syns jeg. Da jeg kjøpte den "avfettede" typen tenkte jeg ikke over å lese innholdsfortegnelsen skikkelig, tenkte bare at det ble billigere og oppdaget det ikke før jeg kom hjem og sjekket litt bedre - derfor havnet den hos datteren min isteden Har blitt mye flinkere til å lese innholdsfortegnelsen etter det. Kjøper nesten aldri noe som har mer enn 5g karber pr 100g, tenker det er en grei grense å ha

Gammel 09-08-11, 13:05   #2761
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Det heter Atco, selges i 200g poser på alle helsekostene jeg har vært på her i byen. Tror det blir litt dyerere enn å kjøpe de større avfettede typene, men vel verd det syns jeg. Da jeg kjøpte den "avfettede" typen tenkte jeg ikke over å lese innholdsfortegnelsen skikkelig, tenkte bare at det ble billigere og oppdaget det ikke før jeg kom hjem og sjekket litt bedre - derfor havnet den hos datteren min isteden Har blitt mye flinkere til å lese innholdsfortegnelsen etter det. Kjøper nesten aldri noe som har mer enn 5g karber pr 100g, tenker det er en grei grense å ha

Ja, helt enig at det er en grei grense å ha Jeg bare innbillte meg at det var den eneste typen siden det var den jeg fikk i hånda første gang jeg skulle kjøpe å spurte etter det Da skal jeg kikke litt nærmere neste gang, og se om jeg evt tar turen innom noen andre helsekostbutikker; hvis jeg kan komme på hvor det er noen andre

Gammel 09-08-11, 13:11   #2762
bente1
Seniormedlem

Ja, helt enig at det er en grei grense å ha Jeg bare innbillte meg at det var den eneste typen siden det var den jeg fikk i hånda første gang jeg skulle kjøpe å spurte etter det Da skal jeg kikke litt nærmere neste gang, og se om jeg evt tar turen innom noen andre helsekostbutikker; hvis jeg kan komme på hvor det er noen andre

Du får vel uansett ikke mer enn rundt 4 karber mer i hele brødet pga det melet, så regner du 1karbe pr skive, så bør du uansett være på den sikre siden. - Det største minuset er egentlig at du får mye mindre fett, så du får heller rette på det ved å putte på ekstra smør på skiva
Så kan du jo lete og se om du finner Atco til neste gang du skal bake

Gammel 09-08-11, 13:28   #2763
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Du får vel uansett ikke mer enn rundt 4 karber mer i hele brødet pga det melet, så regner du 1karbe pr skive, så bør du uansett være på den sikre siden. - Det største minuset er egentlig at du får mye mindre fett, så du får heller rette på det ved å putte på ekstra smør på skiva
Så kan du jo lete og se om du finner Atco til neste gang du skal bake

Jada, er jo ikke så ille det Så får jeg ut på mandelmeltokt og se om jeg finer det andre til neste gang jeg skal bake
Lurer på når jeg får seriene jeg har bestillt i posten jeg Har jo planlagt de som kveldsunderholdning når jeg er stuck i Bergen

Gammel 09-08-11, 14:21   #2764
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Cocosa cocosa - er det bra eller?
Set det er umenneskelige menger med kalorier...Men fint med fett da.

Har ingen problemer meg å få det i meg - men er jo ingen vits å dytte det inn hvis det ikke er kjempelurt liksom... Skal / skal ikke?

Kan noen av dere erfarne damene bekrefte / avkrefte om det er en god ide?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:07   #2765
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Cocosa cocosa - er det bra eller?
Set det er umenneskelige menger med kalorier...Men fint med fett da.

Har ingen problemer meg å få det i meg - men er jo ingen vits å dytte det inn hvis det ikke er kjempelurt liksom... Skal / skal ikke?

Kan noen av dere erfarne damene bekrefte / avkrefte om det er en god ide?

Er visst fett som er veldig riktig sammensatt for kroppen vår og skal visst også være med og booste fettforbrenningen. Jeg tar 2 teskjeer i teen min, 1-2 ganger daglig, mer hvis jeg har fått i meg for lite fett. Tar jeg en kopp te med cocosa før frokost fungerer magen perfekt for meg

Gammel 09-08-11, 15:12   #2766
bente1
Seniormedlem

Nå fikk jeg mitt nye kjøle/fryse-skap Har akkurat vasket utav det, det må visst stå 3 timer i ro før jeg kan plugge det i, i mellomtiden får jeg sette meg ned og lese bruksanvisningen

Gammel 09-08-11, 15:24   #2767
Tidl. medlem
Gjest

Er visst fett som er veldig riktig sammensatt for kroppen vår og skal visst også være med og booste fettforbrenningen. Jeg tar 2 teskjeer i teen min, 1-2 ganger daglig, mer hvis jeg har fått i meg for lite fett. Tar jeg en kopp te med cocosa før frokost fungerer magen perfekt for meg

Hei dere damer ei til her Har holdt på ei stund, men på grunn av 2 barns bryllup så datt jeg helt av.. vekta spratt opp 3 kg..og ja, ikke god følelse nei.
Hiver meg på hos dere om det er ok. Takk for tipset med cocosa i teen. bruker å lage sjokolade med mandler av den..(veldig god)
Skal ned iallefall 5 -8 kg, men det er så vanskelig å komme inn i den fettforbrenningen igjen. Trur jeg gjør ting rett, men nei..men nytt og bedre forsøk denne gangen!
Den ticken min viser det jeg var før jeg la på meg, har lite lyst å ta den bort, men virkeligheta er av og til vanskelig å se i øynene...skal nå bare være ca 4 kg mistet

Nå er den riktig!

Sist redigert av Tidl. medlem : 09-08-11 kl 15:49. Årsak: Ticket endret
  Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 15:32   #2768
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Nå fikk jeg mitt nye kjøle/fryse-skap Har akkurat vasket utav det, det må visst stå 3 timer i ro før jeg kan plugge det i, i mellomtiden får jeg sette meg ned og lese bruksanvisningen

Ååå, så staaas Nå kan du lage deg masse is nå da

Opprinnelig lagt inn av karillen52, her.

Hei dere damer ei til her Har holdt på ei stund, men på grunn av 2 barns bryllup så datt jeg helt av.. vekta spratt opp 3 kg..og ja, ikke god følelse nei.
Hiver meg på hos dere om det er ok. Takk for tipset med cocosa i teen. bruker å lage sjokolade med mandler av den..(veldig god)
Skal ned iallefall 5 -8 kg, men det er så vanskelig å komme inn i den fettforbrenningen igjen. Trur jeg gjør ting rett, men nei..men nytt og bedre forsøk denne gangen!
Den ticken min viser det jeg var før jeg la på meg, har lite lyst å ta den bort, men virkeligheta er av og til vanskelig å se i øynene...skal nå bare være ca 4 kg mistet

Velkommen til oss Finner ikke bedre gjeng enn denne

Gammel 09-08-11, 16:01   #2769
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av karillen52, her.

Nå er den riktig!

Velkommen hit Håper du vil stortrives sammen med oss Du kommer nok raskt inn i det igjen - masse lykke til!

Ååå, så staaas Nå kan du lage deg masse is nå da

Jaaaa, kjekt. Og endelig et sted som har plass til de ispinnene jeg kjøpte -Tenkte det var smart å fryse i passe posjoner, så blir jeg ikke så fristet til å ta alllllltfor mye Har en litt for stor svakhet for is. -Men når jeg lager den selv, så sier jeg til meg selv at det er jo bare fløte og egg, nesten som omelett egentlig

Gammel 09-08-11, 16:58   #2770
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

Hællemåne for ei skravling på dere da! :shock: hihi

Og velkommen til deg, Karillen52!!

Har fartet litt rundt i dag også, ordner litt til et utdrikningslag jeg skal arrangere snart. Plan for ettermiddag og kveld er å få ungene i seng, og kanskje strikke litt!
og for de som lurer, nei jeg kan egentlig ikke strikke, bare rettstrikk frem og tilbake

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 17:08   #2771
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Flotteste gjengen - en gjeng som holder en halvgærning oppegående.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 17:09   #2772
MariaB
Seniormedlem

Medlem siden: May 2009
MariaB er ny på veien

åssen går det pruttien?

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 17:18   #2773
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Nedover, sitter med hånda i sjokoposen. Etter et lite meltdown er sovemedisin inntatt og pruttien skal sove litt. Blir litt tynt med flere dager og 3 timer dårlig søvn "her og der". Antar jeg kommer sterke tilbake, men jeg leser som en gal for å holde tritt med dere her inne. Må bare samle litt tråder først.

Låv ju ål!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 17:37   #2774
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Nedover, sitter med hånda i sjokoposen. Etter et lite meltdown er sovemedisin inntatt og pruttien skal sove litt. Blir litt tynt med flere dager og 3 timer dårlig søvn "her og der". Antar jeg kommer sterke tilbake, men jeg leser som en gal for å holde tritt med dere her inne. Må bare samle litt tråder først.

Låv ju ål!

Låv ju, snuppis Sove godt, håper formen kommer seg når du får tatt igjen litt søvn

Gammel 09-08-11, 17:38   #2775
Rikkem0r
Medlem

Rikkem0r sin avatar

Låvv ju tu Pruttin Sove deg opp i form og humør du, handa kan være litt i godtposen imens den

Blir stas med ispinnefest Bente Eller kald omelett var det vel

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:50.