Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-11, 09:21   #2801
Tidl. medlem
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Bente1: Brukte ikke glutenmel for det vet jeg ikke noe om, men Spielberger sin soyamel med 3 karb syntes jeg er ok (har sett at flere bruker det).
Tar to skiver med meg på jobb i dag , hm solen skinner litt over trøndelag...enn så lenge

  Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 09:27   #2802
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av karillen52, her.

Bente1: Brukte ikke glutenmel for det vet jeg ikke noe om, men Spielberger sin soyamel med 3 karb syntes jeg er ok (har sett at flere bruker det).
Tar to skiver med meg på jobb i dag , hm solen skinner litt over trøndelag...enn så lenge

Å, det var veldig smart!! Blir det soyasmak av det eller - jeg er veldig ømfintlig på den soyasmaken og har ikke klart å spise andre oppskrifter jeg har funnet med soyamel. Minner meg om gamle dager da jeg prøvde meg på en Nutrilettetkur - gikk ned i vekt da, for jeg orket ikke drikke shakene, helte dem ut etter to slurker - men det funket jo ikke så mange dagene, holdt på å svime av av sult etter hvert..... Hehehehe


Sist redigert av bente1 : 11-08-11 kl 09:58.
bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:29   #2803
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Goood morgen

Jeg susa rundt på nettet igår og fant den perfekte leiligheten med den perfekte beliggenheten! Vet ikke hva jeg ska gjøre nå asså...! Har jo egentlig innstillt meg på å kjøpe huset her og får pussa opp alt å få det som jeg vil, men my gaaad så deilig det hadde vært med noe heeelt nytt! Off, blei mye tenking det her...

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

God morgen! Har fulgt dere og er bare innom for å si hei. Gratulerer med hybel og vektmål Appelsinpiken! Det ordner seg vet du. Er helt enig i at du ksn droppe vekta nå ja.

Velkommen Karillen. Gleder meg til å bli bedre kjent med deg og.

Jeg så Prutti stikke innom, det er bra!

Skulle skrevet noen ord til dere alle, men det er noe som ikke stemmer nå når jeg skriver på mobilen. Blir spurt om passord hele tiden, og er jo innlogget. Retur hjem i morgen, da er jeg tilbake.

klemmer!

Jeg har ikke sliti med det med passord når jeg skiver fra mobilen, har huket av på den "husk meg" eller "forbli pålogget" og da har det gått fint å skrive uten problemer=) Men her får jeg plutselig opp sånn innloggingsgreie fra epostbedrift når jeg bytter side.... Trykker bare avbryt jeg, så går det vekk

Appelsinpiken: Godt jobba! Du er heit ja, synes du skal være kjempefornøyd, droppe vekta og gruke målebåndet med god samvittighet

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:32   #2804
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Goood morning!

Appelsinpiken: Steike, du er heit ja Kjempebra med hybel og at du får fortsatt bo i Oslo. Ser du, ordner seg for snille piker Lurt med målebånd, har vurdert det samme..

Bente: Så bra at sønnen din har lagt om tenkemåten ang. mat og kost, både før og etter du endret. Reagerer ofte her inne på forum når mødre skriver at de selv har pakket i seg fett og proteiner, men barna på 2-10 år får sjokoladeboller, gele, chips osv med en gang de kommer hjem fra barnehage. Nesten så jeg blir provosert. Bror på 14 er ikke hjelpsom på det området heller. Han kjøper rett som det er snop og tar det med hjem, så sitter mamma å blir fristet og så klarer hun ikke stå i mot. Blir andre buller når jeg reiser hemmat

Jeg lurer også på hva som har skjedd...! Kontakte admin?

Her har det skjedd mye de siste dagene, det har nærmest kokt under topplokket. Det må vel til en gang i blant. Erfaringer blir man rikere av, synd det er det eneste man blir rikere av når det gjelder NAV. Verre kontorrytteri-bedrift har jeg ikke vært borti. Farlig å bli syk i Norge, får en si.

Ny runde i dag i byen, men kommer tidligere hjem. Skal lage den derre eggesalaten jeg har tenkt på i flere dager, samt det fordømte brødet som tar tre dager å lage nærmest :P Blir bra når det er klart til kvelds da Ha en fin dag

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 10:56   #2805
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Jeg susa rundt på nettet igår og fant den perfekte leiligheten med den perfekte beliggenheten! Vet ikke hva jeg ska gjøre nå asså...! Har jo egentlig innstillt meg på å kjøpe huset her og får pussa opp alt å få det som jeg vil, men my gaaad så deilig det hadde vært med noe heeelt nytt! Off, blei mye tenking det her...



Jeg har ikke sliti med det med passord når jeg skiver fra mobilen, har huket av på den "husk meg" eller "forbli pålogget" og da har det gått fint å skrive uten problemer=) Men her får jeg plutselig opp sånn innloggingsgreie fra epostbedrift når jeg bytter side.... Trykker bare avbryt jeg, så går det vekk

Tror det er akkurat det samme problemet vi alle har - så det er nok lavkarbo sidene det er noe feil med, ja - så lenge det forsvinner når jeg trykker avvis, så bryr jeg meg ikke så mye - ble bare litt stressa i går da jeg trodde jeg kanskje "mistet dere" - det kan jo bare ikke skje

Hmmm, RikkemOr, hvis det er barndomshjemmet ditt, har riktig beliggenhet, du har råd til å sitte med det osv, så tenk nøye før du kvitter deg med huset. Er ikke så vanskelig å få det fikset opp hvis du tar ett rom av gangen. Jeg startet med dette huset i fjor høst, og har allerede fått gjort nesten alt innvendig - neste steg nå er det utvendige. Håper å få gravemaskin til å komme og grave opp hagen i slutten av august - september.....På lang sikt kan det hende du blir langt mer fornøyd med å bli sittende med huset - spesielt hvis du en gang får barn selv

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Goood morning!


Bente: Så bra at sønnen din har lagt om tenkemåten ang. mat og kost, både før og etter du endret. Reagerer ofte her inne på forum når mødre skriver at de selv har pakket i seg fett og proteiner, men barna på 2-10 år får sjokoladeboller, gele, chips osv med en gang de kommer hjem fra barnehage. Nesten så jeg blir provosert. Bror på 14 er ikke hjelpsom på det området heller. Han kjøper rett som det er snop og tar det med hjem, så sitter mamma å blir fristet og så klarer hun ikke stå i mot. Blir andre buller når jeg reiser hemmat

Her har det skjedd mye de siste dagene, det har nærmest kokt under topplokket. Det må vel til en gang i blant. Erfaringer blir man rikere av, synd det er det eneste man blir rikere av når det gjelder NAV. Verre kontorrytteri-bedrift har jeg ikke vært borti. Farlig å bli syk i Norge, får en si.

Ny runde i dag i byen, men kommer tidligere hjem. Skal lage den derre eggesalaten jeg har tenkt på i flere dager, samt det fordømte brødet som tar tre dager å lage nærmest :P Blir bra når det er klart til kvelds da Ha en fin dag

Godt å ha deg her Pruttilutten -Og jeg kommer mer enn gjerne opp og banker de NAV folka altså -eller var det kanskje sprengning vi snakket om å spesialisere oss på......

Ja, både sønnen og datteren min er flinke på å velge sunn mat. Jeg har egentlig alltid likt å lage mat, og posemat , ferdigmat og frossenmat har alltid vært så godt som bannlyst her i huset, alt har vært laget fra bunnen med masse grønnsaker og friske råvarer. Derfor kjenner jeg også at hele lavkarbo filosofien er veldig enkel for meg å adoptere - og tydeligvis også for barna mine Jeg har også alltid vært nøye på å lære ungene til å spise grønnsaker fra de var små, og de fikk bare godter i helgene (heheh - mens jeg selv smugspiste sjokolade når de var lagt om kvelden - ikke si det til noen....hehehe) - jeg tror det er kjempesmart å få inn gode vaner tidlig, de er mest påvirkelige mens de er små

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:13   #2806
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hellu damer!
God morgen til dere alle, titt-titt & <3 til Pruttis, nyt videre til Dollsine, velkommen til Karillen og BOM-CHIKA-WOW-WOW til Appelsinpiken!! :-)

Fader for en gjeng!

Sitter på jobben, nipper kaffe med cocosa (liker at leppene blir myke som bonus), gløtter ned på beltet som er på innerste hakket og trives med livet.
Sjekket ketostix'n i går - var på 4 (midterste) - fornøyd ja.
Lagde fløtegratinerte poteter til indrefileten i går, bestemte meg for å unne meg ei skje - la den pent på tallerken, og der ble den. :-)

Kategoriserer meg som flink og fornøyd!

Skal til legen og ta flere prøver neste uke, spent på om ketosen gir noen overraskende utslag ift verdier på vitaminer og mineraler og alt det andre som skal sjekkes... Faktisk så spent at jeg drømte om det i natt - at legen sa at jeg ikke fikk lov å spise noe fett. Hm..la oss håpe jeg ikke er sanndrømt.

Hva skjedde med trefforslaget til Pruttis? Noen som skal møtes i Oslo 1 okt - ?

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:51   #2807
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Forslår vi drar til Rikke og pusser opp huset Jeg har i alle fall mer enn tid nok
Men hadde vært så trivelig, altså! Tro så stemmebåndene hadde fått trimma

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:51   #2808
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Forslår vi drar til Rikke og pusser opp huset Jeg har i alle fall mer enn tid nok
Men hadde vært så trivelig, altså! Tro så stemmebåndene hadde fått trimma

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:56   #2809
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Begynt å stamme Pruttis - eller ble du bare ivrig?
Fikkikke med megom de var noe særlig respons, derfor jeg dro det opp igjen. For gud forby at dere hadde avtalt å møtes og jeg ikke hadde fåt det med meg!! (Heter ikke Nysgjerrig for ingenting liksom)

Forresten: hadde du en link med lavkarboviner liggendes et sted? Skal på fest på lørdag...og har planer om å opprettholde ketosen serru'.

Klem!!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:58   #2810
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

...ble visst litt ivrig selv - har ikke tid til å skrive mellomrom lengre...

Går-liksom-i-ett-når-jeg-først-er-i-gang

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:06   #2811
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hvis dere andre kommer til Oslo den 1.okt, skal jeg også få ordnet det, helt klart- kan ikke sønnen min være hos faren, få jeg ta han med - event en malerøkt hos RikkemOr

-Appropo maling - nå har jeg endelig fått foret sønnen med en god dose egg og bacon, så nå må jeg komme meg ut mens været er bra. Skravles igjen i kveld skjønningene

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:35   #2812
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ooookey, where to begin?? Skravlekjærringer

Først Prutti'n, sender litt kjærlighet og en goood klem din vei Kan ikke være greit å sloss med papirmølla når man er syk, hva er det man sier: "Man skal være rimelig frisk og oppgående for å være syk i Norge" Håper det ordner seg

Appelsinpiken: Glemte meg jo helt bort istad, du blenda meg med bildene!=) GRATTIS MED HYBEL!!

Bente: Angående barndomshjemmet... Tok en prat med mamma og lurte på hva hun syntes i forhold til å kjøpe leiligheten jeg kikka på (avtale med banken imorgen, spent på om jeg kan få såpass i lån)... Hun svarte med: Neeei, hva jeg hadde tenkt? Jeg tenkte vel at du skulle bli boende der noen år jeg Hu er søt vøttø=) Men hu vil altså ikke selge enda, for hu tenker at om 8-10 år når hu og mannen pensjonerer seg at de kanskje da flytter hit... Hu flytta jo dit og fikk seg jobb der for han, og hu er veldig porsgrunnspatriot så jeg skjønner godt at hu vil tilbake hit når hu får mulighet til det.. Også har hu tankt som så at nåt hu har mulighet og klarer å beholde huset her mens hu bor der vil hu altså gjør det... Så da blir nok ikke barndomshjemmet mitt innafor rekkevidde for min del de nærmeste åra...

Angående den leiligheten jeg har kikka på på finn... Det er ikke begynt bygging enda, de begynner å bygge i oktober og er forventet ferdig i april.. Det ligger her på "vessia", altså PERFEKT beliggenhet, hvor jeg er oppvokst og vil bli boende, det blir jo heeelt nytt og jeg håperhåperhåper at det ikke er solgt før jeg får svar av banken..! Ble lagt ut igår eller forigårs og 2 av 6 er allerede solgt That worries me, ALOT..!

HER er forresten leiligheten(e)

Og iforhold til treff, det hadde vært sååå stas!!!=) Men vet ikke om jeg kan komme meg unna det familietreffet som er planlagt den datoen asså

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 12:48   #2813
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Takk alle.
Skulle veldig gjerne kommentert alt det dere sier også, men jeg fikk totalt 2 timer søvn i natt og har akkurat våknet nå (måtte jo legge meg igjen klokka ti for å prøve å sove litt og det funka!).

Appelsinpiken = zombie! Innflytting på hybel skjer i morgen og jeg har så vidt begynt å pakke. Må på butikken i zombietilstand og huske å få med massevis av gratiseskene og svarte søplesekker. OG isoporeske fra dyrebutikken til å frakte akvarie og fisk i. Sove litt til? Ja? Zzzzz

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 13:25   #2814
Foksy
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 47
Innlegg: 301
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei! Gratulerer med både hybel og flotte bilder!! Hot er du!

Jeg har fortsatt ikke kommet skikkelig i gang med lavkarbo, men jeg holder det til moderat inntak da, og nå har jeg jammen gått ned en halv kg til
Så jeg skal ikke skravle så mye om hva jeg spiser vil ikke ødelegge for dere her inne. Men jeg følger med dere og leser så mye jeg klarer...dere skravler jo værre enn.....

Hadde vært morsomt med lavkarbotreff i Oslo, jeg bor jo her, så jeg kan sikkert komme om det blir flere av dere da.

__________________


Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:23   #2815
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Angående den leiligheten jeg har kikka på på finn... Det er ikke begynt bygging enda, de begynner å bygge i oktober og er forventet ferdig i april.. Det ligger her på "vessia", altså PERFEKT beliggenhet, hvor jeg er oppvokst og vil bli boende, det blir jo heeelt nytt og jeg håperhåperhåper at det ikke er solgt før jeg får svar av banken..! Ble lagt ut igår eller forigårs og 2 av 6 er allerede solgt That worries me, ALOT..!

HER er forresten leiligheten(e)

Oppdatering: Jeg skal i banken imorgen og krysser alt jeg har for at det skal gå bra og at de sier GO! Ringte han som selger leilighetene istad og da var 3 solgt allerede Begge endeleil i 1.etg og 1 endeleil i 2.etg.. Senterleilighet i første etg har mitt navn på seg frem til imorgen ettermiddag sånn at hvis banken sier ja, ja da spørs det nok om ikke jeg skal flytte inn der i april Jeg er sååå spent! Går litt rundt meg selv og lurer på hvor jeg ska gjøre av meg og hvor uendelig lang tid det er til imorgen og tur i banken Aaaah, klarer ikke fokusere på noe annet... Vil bare at den skal være MIN! Vil ha vil ha vil ha

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:24   #2816
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Kjempebra at vekta faller Foksy! Hvordan går det med løpingen din?=)

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 15:49   #2817
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Begynt å stamme Pruttis - eller ble du bare ivrig?
Fikkikke med megom de var noe særlig respons, derfor jeg dro det opp igjen. For gud forby at dere hadde avtalt å møtes og jeg ikke hadde fåt det med meg!! (Heter ikke Nysgjerrig for ingenting liksom)

Forresten: hadde du en link med lavkarboviner liggendes et sted? Skal på fest på lørdag...og har planer om å opprettholde ketosen serru'.

Klem!!

Snuppis! Var telefonen som spilte meg et lite puss med at jeg ikke fikk postet noen ting. Bedre to enn ingen
Det er lavkarbotreff for "hele forumet" 1. okt på Djengis Khan i Oslo. Vi trenger vel ikke ha samme dato egentlig?

Vinene ligger på bloggen, både rød og hvit, de fleste med restsukker-innhold, så de skal være trygge.

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Ooookey, where to begin?? Skravlekjærringer

Først Prutti'n, sender litt kjærlighet og en goood klem din vei Kan ikke være greit å sloss med papirmølla når man er syk, hva er det man sier: "Man skal være rimelig frisk og oppgående for å være syk i Norge" Håper det ordner seg

Takk for kjærlighet og goood klem Vet du, det er slitsomt nok å være syk, men i tillegg å ha en papirmølle og kontrabeskjeder hvorenn man snur seg... sykere? Mhm. Hadde skjønt det hvis det var en brukket fot som hindret personer å hinke innom kontor etter kontor, og det hadde garantert NAV også forstått, men når diagnosen ikke er fysisk...da spiller det ingen rolle. Da er det ingen ting som hindrer i å gå fra kontor til kontor, ydmykes herfra til himmelen og tilbake, bli sykere, mer sliten og utmattet. Sykemeldt for gøy? Nei. Er ingen som gjør dette mot seg selv. Kjefta opp "saksbehandleren" for sosial stønad i dag. Høylydt. Krakilsk! Alt for å hindre tårene igjen. Jeg er nordlending, dere kan ane aloen. Hvordan kan de hindre saksbehandling når jeg ikke har fått selvangivelsen enda? Hvordan kan de kreve den FØR saksbehandling? Er jeg magiker? Er jeg synsk?
Så, saken er den (og nå kommer alt bare strømmende); jeg får ikke sykepenger denne måneden fordi regnskapsfører på legekontoret jeg jobbet for ikke har sendt inn lønnsopplysninger. Flott.
Jeg får ikke sosial stønad å leve for fram til eventuelt sykepenger blir utbetalt fordi selvangivelsen ikke er klar + at skatteetaten ikke har til vane å skrive bekreftelse på slike ting (noe NAV også krevde). Jeg får heller ikke sosial stønad fordi bostøttekontoret ikke heller har til vane å skrive bekreftelse for innlevert søknad. Hvordan kan NAV kreve noe som div. instanser ikke "har til vane" å oppdrive? HALLO?!
Fint å leve med psykdom - den er til en viss grad gjenkjennelig når den melder seg. Men stresset rundt å håndtere den, leve et liv og være positiv, gå i behandling, ta vare på seg selv..... det må man nesten gjøre MED PENGER! Det var dagens.

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Takk alle.
Skulle veldig gjerne kommentert alt det dere sier også, men jeg fikk totalt 2 timer søvn i natt og har akkurat våknet nå (måtte jo legge meg igjen klokka ti for å prøve å sove litt og det funka!).

Appelsinpiken = zombie! Innflytting på hybel skjer i morgen og jeg har så vidt begynt å pakke. Må på butikken i zombietilstand og huske å få med massevis av gratiseskene og svarte søplesekker. OG isoporeske fra dyrebutikken til å frakte akvarie og fisk i. Sove litt til? Ja? Zzzzz

Kjempegratulerer med hybel! Håper du kommer deg inn i den uten videre stress. Bildene.... wow, dude! SMASK!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:00   #2818
Appelsinpiken
Medlem
 
Appelsinpiken sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 36
Innlegg: 369
Appelsinpiken er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

I dag fikk jeg mama lupes tortillas på døra og akkurat nå spiser jeg quesedilla med kylling, ost og guacamole. Akkurat som vanlig tortillas (men de lukter potetlompe).

Greit, nå er jeg ferdig med å spise. Var så godt at jeg ikke klarte å skrive samtidig som jeg spiste. Ble egentlig litt mett, men jeg tror jeg prøver meg på en til allikevel. Anbefales folkens!

__________________




Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:20   #2819
Rikkem0r
Medlem
 
Rikkem0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Porsgrunn
Alder: 37
Innlegg: 480
Rikkem0r er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Off, det høres ikke greit ut det der Prutti'n Forferdelig når man må ha papirer derfra for ditt og herfra for datt og ingen er behjelpelige med de papirene man trenger Beundrer deg virkelig som står på Håper det snart ordner seg sånn at du kan fokusere på deg selv
Og kjeft litt på de du! Selvsagt ikke akkurat den personen sin feil at det er et sånt byråkrati å skulle komme seg igjennom, men da kan de i det minste yte maks og ha forståelse for at ikke alle sykdommer er synlige i den grad at man har et stort sår eller halter, og at det er akkurat de sykdommene som faktisk er værst og krever mest..! Jeg er overbevisst om at den runda her er mye tyngre for deg enn den ville vært for en som har brukket bein og kun trenger styrke i armene for å hoppe seg rundt på krykkene og fikse opp i papirer her og der (og jeg kjenner ei som akkurat har vært sykemeldt i et halvt år akkurat pga et brukket bein faktisk, og hu la ikke sjul på at det værste med det hele var faktisk den psykiske delen ved å være sykemeldt.. ikke beinet i seg selv)...

__________________
A moment on the lips, forever on the hips - no more




Rikkem0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:26   #2820
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

<3 Nå skal jeg bake brød og få ut litt frustrasjon.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:39   #2821
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Rikkem0r, her.

Bente: Angående barndomshjemmet... Tok en prat med mamma og lurte på hva hun syntes i forhold til å kjøpe leiligheten jeg kikka på (avtale med banken imorgen, spent på om jeg kan få såpass i lån)... Hun svarte med: Neeei, hva jeg hadde tenkt? Jeg tenkte vel at du skulle bli boende der noen år jeg Hu er søt vøttø=) Men hu vil altså ikke selge enda, for hu tenker at om 8-10 år når hu og mannen pensjonerer seg at de kanskje da flytter hit... Hu flytta jo dit og fikk seg jobb der for han, og hu er veldig porsgrunnspatriot så jeg skjønner godt at hu vil tilbake hit når hu får mulighet til det.. Også har hu tankt som så at nåt hu har mulighet og klarer å beholde huset her mens hu bor der vil hu altså gjør det... Så da blir nok ikke barndomshjemmet mitt innafor rekkevidde for min del de nærmeste åra...

Angående den leiligheten jeg har kikka på på finn... Det er ikke begynt bygging enda, de begynner å bygge i oktober og er forventet ferdig i april.. Det ligger her på "vessia", altså PERFEKT beliggenhet, hvor jeg er oppvokst og vil bli boende, det blir jo heeelt nytt og jeg håperhåperhåper at det ikke er solgt før jeg får svar av banken..! Ble lagt ut igår eller forigårs og 2 av 6 er allerede solgt That worries me, ALOT..!

HER er forresten leiligheten(e)

Hvis hun beholder huset selv, så blir det jo i familien uansett
Og den leiligheten så kjempefin ut, altså. Krysser fingrer og tær for deg at det ordner seg med banken i morgen

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

Takk alle.
Appelsinpiken = zombie! Innflytting på hybel skjer i morgen og jeg har så vidt begynt å pakke. Må på butikken i zombietilstand og huske å få med massevis av gratiseskene og svarte søplesekker. OG isoporeske fra dyrebutikken til å frakte akvarie og fisk i. Sove litt til? Ja? Zzzzz

Masse lykke til med pakking og flytting i morgen. -Skal si du snur deg fort rundt - ikke mange som greier å skaffe hybel en dag og flytte neste

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Jeg har fortsatt ikke kommet skikkelig i gang med lavkarbo, men jeg holder det til moderat inntak da, og nå har jeg jammen gått ned en halv kg til
Så jeg skal ikke skravle så mye om hva jeg spiser vil ikke ødelegge for dere her inne. Men jeg følger med dere og leser så mye jeg klarer...dere skravler jo værre enn.....

Hvis du går ned i vekt, Foksy, så kan det jo hende mer generell lavkarbo fungerer greit for deg? Skulle det stoppe opp eller du ombestemmer deg, så tar det jo ikke mange dagene å komme i ketose igjen vet du.

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.


Takk for kjærlighet og goood klem Vet du, det er slitsomt nok å være syk, men i tillegg å ha en papirmølle og kontrabeskjeder hvorenn man snur seg... sykere? Mhm. Hadde skjønt det hvis det var en brukket fot som hindret personer å hinke innom kontor etter kontor, og det hadde garantert NAV også forstått, men når diagnosen ikke er fysisk...da spiller det ingen rolle. Da er det ingen ting som hindrer i å gå fra kontor til kontor, ydmykes herfra til himmelen og tilbake, bli sykere, mer sliten og utmattet. Sykemeldt for gøy? Nei. Er ingen som gjør dette mot seg selv. Kjefta opp "saksbehandleren" for sosial stønad i dag. Høylydt. Krakilsk! Alt for å hindre tårene igjen. Jeg er nordlending, dere kan ane aloen. Hvordan kan de hindre saksbehandling når jeg ikke har fått selvangivelsen enda? Hvordan kan de kreve den FØR saksbehandling? Er jeg magiker? Er jeg synsk?
Så, saken er den (og nå kommer alt bare strømmende); jeg får ikke sykepenger denne måneden fordi regnskapsfører på legekontoret jeg jobbet for ikke har sendt inn lønnsopplysninger. Flott.
Jeg får ikke sosial stønad å leve for fram til eventuelt sykepenger blir utbetalt fordi selvangivelsen ikke er klar + at skatteetaten ikke har til vane å skrive bekreftelse på slike ting (noe NAV også krevde). Jeg får heller ikke sosial stønad fordi bostøttekontoret ikke heller har til vane å skrive bekreftelse for innlevert søknad. Hvordan kan NAV kreve noe som div. instanser ikke "har til vane" å oppdrive? HALLO?!
Fint å leve med psykdom - den er til en viss grad gjenkjennelig når den melder seg. Men stresset rundt å håndtere den, leve et liv og være positiv, gå i behandling, ta vare på seg selv..... det må man nesten gjøre MED PENGER! Det var dagens.

Det der høres bare helt forferdelig ut, er det virkelig så tungrodd system, eller er det bare den saksbehandleren du har fått som er forferdelig dum i hodet??? De må da skjønne at du må ha penger å leve for??? Jeg er kjempesinna!!!! Skulle gjerne vært der og lekset opp for noen! Tror de du blir raskere frisk ved å oppføre seg på den måten?
Skjønner veldig godt frustrasjonen din kjære venn. -Og få det ut her inne du - sitt ikke der alene med frustrasjonen Det er ikke så mye praktisk vi kan gjøre, men vi kan støtte deg, tenke på deg og sende deg mange varme tanker i alle fall


Dagens malingsøkt er ferdig, gikk egentlig raskere enn jeg hadde trodd, så er ganske førnøyd med meg selv. I morgen er det også meldt godt vær, så regner med å fortsette da. Greide å søle litt mindre i dag, malte dør og vinduskarmer i grått - og jeg er jo egentlig ganske stolt over at jeg enda ikke har fått grått hår, så da ville det jo vært litt kiipt å gjøre det grått med maling.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 16:46   #2822
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Mamma var på vippen til å bestille flybillett i dag, hun var så forbanna Glad hun ikke gjorde det, det hadde ikke hjulpet særlig Det er nok systemet som er, som du sier, tunggrodd. Var ikke den eneste der med tårer i øynene!

Mamma har også begynt å male lister på de tre siste veggene vi har igjen i stua hennes. Spennende om hun klarer det alene. Reiser vel hjem snart, så da blir det enda mer maling. Men skal unne meg noen fridager, dra en tur til faderen (er vel på tide, har ikke vært der i år) og bare NYTE livet.

Penger får bare være akkurat nå, for nå ligger alt i andres hender. Nå skal jeg konsentrere meg om maten og komme til dit jeg vil. BASTA! Sammen er vi sterke, er det ikke det de sier? Eller som Bente nok kommer til å si; sammen er vi dynamitt

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:18   #2823
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Mamma var på vippen til å bestille flybillett i dag, hun var så forbanna Glad hun ikke gjorde det, det hadde ikke hjulpet særlig Det er nok systemet som er, som du sier, tunggrodd. Var ikke den eneste der med tårer i øynene!

Mamma har også begynt å male lister på de tre siste veggene vi har igjen i stua hennes. Spennende om hun klarer det alene. Reiser vel hjem snart, så da blir det enda mer maling. Men skal unne meg noen fridager, dra en tur til faderen (er vel på tide, har ikke vært der i år) og bare NYTE livet.

Penger får bare være akkurat nå, for nå ligger alt i andres hender. Nå skal jeg konsentrere meg om maten og komme til dit jeg vil. BASTA! Sammen er vi sterke, er det ikke det de sier? Eller som Bente nok kommer til å si; sammen er vi dynamitt

så godt å se innstillingen din, tøffe skjønnassen min, ta deg noen dager og nyt livet du - og det beste er alltid å ta tak i det en kan gjøre noe med og prøve å ikke tenke for mye på det en likevel ikke kan endre! Ja, sammen er vi skikkelig dynamitt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:23   #2824
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Enklere å poste på nytt enn å finne i denne skravletråden vår
Kjempegodt syns jeg!


Mandel og kokosbrød
-4 egg
- 1/2 boks seterrømme
- 1 ss smeltet smør
- 1 dl fløte
- 20 g valnøtter, grovt hakket
- 60 g kokosmel
- 75 g mandelmel
- litt salt
- 1 ss fiberhusk
- 2ts bakepulver


1. Visp egg til eggedosis
2. Ha rømme, fløte og smeltet smør i eggedosisen
3. Bland det tørre og ha i det våte,
det blir en ganske tjukk masse.
4. Fyll i 1,5l form, bakepapirskledd
5. Stekes på 175 grader i ca 40 min.

Kjære, blir det mange skivene? Tenkte legge inn på diett.no for å se. Har ikke mandelmel pga. allergi, men går vel an å *kremt* bruke litt soyamel? Styggeste jeg får i kjeften altså Kanskje litt mer kokosmel og betraktelig mindre soyamel? Kanskje litt kli også? Hva tror du?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 17:58   #2825
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Tror det blir rundt 20 skiver, og hele brødet har i underkant av 12 karber.
Tror kanskje ikke jeg ville brukt soyamel - blanding av knuste nøtter som du tåler og sesam eller solsikke frø er nok bedre

Her er forresten et kokosbrød Dollsine postet for en stund siden. Det er også veldig godt - men en kan godt kutte ned eller helt ut søtningen i det. Dette er også godkjent av sønnen min


Cornelias lavkarboloff
6 egg
100 g smeltet smør
2 ss Sukrin
1/2 ts salt
90 g kokosmel
1 ts bakepulver
2 ts fiberhusk

Bland alt sammen til en "potetstappe-aktig" deig.
Stek i bakepapirkledd brödform (1,5l) på 180 grader i ca. 50 min.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no