Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-07-11, 13:03   #1
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei
Cool

Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Jeg er ganske ny på lavkarbo, bare ett par dager faktisk. Men jeg har prøvd å lagd omelett til frokost og egg og bacon og det byr meg i mot. Jeg lurer på om et lite glass melk, en brødskive fedonbrød med smør og ost vil ødelegge mye for vektnedgang? Hvis jeg har dette alternativet til frokost så føler jeg alt vil bli mye lettere.

Hva sier dere "erfarne"?

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:09   #2
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Det er dessverre ikke noe fasitsvar på spørsmålet ditt. For noen vil det hindre eller sinke nedgangen - for andre vil det ikke
Så det er noe du må finne ut av hvordan kroppen din reagerer på. Ellers anbefaler jeg alltid Nannah sine knekkebrød, de er veldig gode og holder seg godt

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:20   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Det er som Zincite sier - ikke noen fasit som gjelder for alle. Frokosten du beskriver er lavkarbo, den - ikke i det strengeste sjiktet, men alle behøver jo ikke å legge seg der, heller.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 25-07-11, 13:23   #4
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.

Jeg er ganske ny på lavkarbo, bare ett par dager faktisk. Men jeg har prøvd å lagd omelett til frokost og egg og bacon og det byr meg i mot. Jeg lurer på om et lite glass melk, en brødskive fedonbrød med smør og ost vil ødelegge mye for vektnedgang? Hvis jeg har dette alternativet til frokost så føler jeg alt vil bli mye lettere.

Hva sier dere "erfarne"?

Dette avhenger jo da av hvilken mengde kh du ønsker og ligge på hver dag... Dette kan være fedon-retning, men da bør du lese deg godt opp på den retningen slik at du kan gjøre ting riktig - og ikke i ettertid si at "lavkarbo virker ikke" - uten at du er sikker på at du har gjort det riktig

Jeg ville kuttet melka og drukket vann istedet... det finnes også mange gode oppskrifter på lavkarbobrød som har enda mindre kh enn fedon-brødet. Men som det sies - alt dette avhenger av hvilken retning du ønsker og følge, hvor mye du skal ned i vekt, om du er reelt overvektig osv.

Lavkarbomat med lite kh er en tilvenningssak, du er bare på de første par dagene. Samtidig er utvalget uendelig mye større enn egg og bacon og omelett til frokost. Det handler om kunnskap

Les nybegynnertråden til arnakristin for info - og les deg gjennom oppskriftsforumet for matforslag. Det er delt opp i feks "frokost" slik at du kan se hvor mange alternativer som finnes.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 11:23   #5
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Tusen takk for svar alle sammen.
Jeg har lest meg opp en del og jeg ønsker egentlig ikke å følge fedonretningen, fordi jeg er av dem som vil se resultater fra mnd. til mnd. ikke gå ned 1/2 kg i mnd liksom.

Men, Nerthus, du spør om jeg er "reelt overvektig". Vel, jeg veier 70 KG, 1.70 høy. Jeg er ikke VELDIG overvektig, men har ganske mye fett fordelt rundt på kroppen. Fett % på 27. Jeg har nå lagt elsk på fiberrik med salat, litt paprika og ost, og bremykt!Og droppet melken (savne savne).

Det sies at man skal trekke fra fiber på antall KH, er dette reelt? KH blir vel ikke borte? Eller gjelder det bare en spesiell retning?

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 12:55   #6
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Du er jo ikke overvektig da. Du sier du vil se resultat fra mnd til mnd, men da blir det jo ingenting igjen av deg.
Men uansett så har jo et lavkarbo kosthold mange helsemessige fordeler. Du må bare bestemme deg for hvor mye karbo du vil ligge på. Kanskje Fedon ikke er så dumt for deg allikevel, siden du savner melk og ikke liker egg og bacon og ikke er overvektig...

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 18:20   #7
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.

Jeg er ganske ny på lavkarbo, bare ett par dager faktisk. Men jeg har prøvd å lagd omelett til frokost og egg og bacon og det byr meg i mot. Jeg lurer på om et lite glass melk, en brødskive fedonbrød med smør og ost vil ødelegge mye for vektnedgang? Hvis jeg har dette alternativet til frokost så føler jeg alt vil bli mye lettere.

Hva sier dere "erfarne"?

Jeg ville ha spist det du foreslår til frokost og tatt egg og bacon til lunsj eller kvelds.....Tror ikke det vil ødelegge for vektnedgang så lenge du holder deg til fett fett og fett resten av dagen.... He,he,he

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-08-11, 21:54   #8
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.


Det sies at man skal trekke fra fiber på antall KH, er dette reelt? KH blir vel ikke borte? Eller gjelder det bare en spesiell retning?

På norske varer er fiber allerede trukket fra- Så, det som står er det som er

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 18:56   #9
Cleopatrah
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 15
Cleopatrah er på en erverdig vei

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Bare svipper innom og takker for svar

Cleopatrah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse med noen små avvik Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 11:37   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk!

Opprinnelig lagt inn av Cleopatrah, her.


Men, Nerthus, du spør om jeg er "reelt overvektig". Vel, jeg veier 70 KG, 1.70 høy. Jeg er ikke VELDIG overvektig, men har ganske mye fett fordelt rundt på kroppen. Fett % på 27. Jeg har nå lagt elsk på fiberrik med salat, litt paprika og ost, og bremykt!Og droppet melken (savne savne).

Spiser du lavkarbo over tid - ihvertfall et halvt år og mer - tror jeg du vil merke at kroppssammensetningen din vil endre seg - selv om kanskje vekta ser ganske lik ut. Bruk målebånd, evt ta bilder av deg selv slik at du kan se forskjellen over tid

Når det gjelder melk, vil ikke et glass melk i ny og ne gjøre noen stor katastrofe mener jeg. Samtidig finnes det et alternativ i soyamelk som kan være verdt og prøve. Merk da at soya ikke anbefales og innta mye og ofte pga mulig påvirkning på hormonbalansen. Min favoritt som jeg bruker i smoothie sammen med fløte (fordi jeg må roe litt ned på kaloriene) er gogreen sin soyadryck med kalsium (blå skrift). Den har bare 1g kh pr 100 g og hele 4 g protein pr 100 g og er veldig energifattig. Jeg liker smaken kjempegodt og gjør at smoothien ikke blir så tykk om jeg bare bruker fløte, evt fløte og vann.

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Seter smør vs ekte meieri smør? bamseline34 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 19-02-11 14:26
Hvor mye Fedonbrød er ok? paprika Dr Lindbergs 3 01-12-10 01:52
Fedonbrød i Oslo Fjasnissen Dr Lindbergs 4 17-11-10 18:37
Fedonbrød fillifjonka Lunsj 9 01-09-10 22:59
Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig? Chantelle Generell ernæringsdebatt 25 24-05-09 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no