Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alkoholfri vin

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-10-05, 12:26   #1
Ametyst
Ubekreftet Medlem
 
Ametyst sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 51
Ametyst er ny på veien

Alkoholfri vin

I dag var jeg på Vinmonopolet og sjekket utvalget av alkoholfri vin. Det må jeg si var stusselige greier! Og på den ene rødvinen de hadde sto det ingenting om karbohydratinnhold. Jeg fant imidlertid en hvitvin som hadde 20 g karbohydrat per glass! Jeg trodde det var mulig å finne noen med litt lavere innhold, slik at jeg kunne nyte et glass alkoholfri vin på lørdagskvelden. Noen som har tips til alkoholfri rødvin som har lite karbohydrater? Det må være rødvin, siden jeg ikke liker hvitvin noe særlig. Og det må være alkoholfritt.

__________________
Ametyst

Ametyst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-10-05, 14:28   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholfri vin

Jeg vet sannelig ikke, men det er jo et interessant spørsmål, så henter den frem igjen jeg......

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 05-10-05, 16:02   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Sv: Alkoholfri vin

Stod det virkelig karbohydrat innholdet per glass? Uansett, det var jo helt horribelt - men alkoholen må vel bli erstattet med noe. Nå husker jeg ikke i farta hva det er i en vanlig tørr hvitvin, men mener at dem skriver gram/liter der? Hum..Ja, det var et intersant spm..Håper noen kan svare deg

Lita

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 05-10-05, 18:38   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Alkoholfri vin

Opprinnelig lagt inn av Ametyst

I dag var jeg på Vinmonopolet og sjekket utvalget av alkoholfri vin. Det må jeg si var stusselige greier! Og på den ene rødvinen de hadde sto det ingenting om karbohydratinnhold. Jeg fant imidlertid en hvitvin som hadde 20 g karbohydrat per glass! Jeg trodde det var mulig å finne noen med litt lavere innhold, slik at jeg kunne nyte et glass alkoholfri vin på lørdagskvelden. Noen som har tips til alkoholfri rødvin som har lite karbohydrater? Det må være rødvin, siden jeg ikke liker hvitvin noe særlig. Og det må være alkoholfritt.

Alkohofri vin er i praksis druesaft, - så det stemmer nok med karboinnholdet ja..... Har dessverre ikke noe tips til deg...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell mellom Ketogen og Ketolyse diett?? Bamseline Ketolysekuren 30 07-02-06 18:55
Vin og lavkarbo Thula Lavkarbo generelt 18 19-06-05 21:03
Jeg har så lyst på vin Spirea Dr Lindbergs 7 12-04-05 22:01
vin! bare*mej Atkins kosthold 3 09-02-05 18:42
Vin Chaud (rødvinsgløgg) Huldr Smoothies / drikke 0 09-12-04 12:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no