Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvor mye tur/trening får hunden din om dagen?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-08-11, 17:51   #26
caramba
Medlem

Medlem siden: May 2010
Hvor: Nannestad
caramba er på en erverdig vei

Sv: Hvor mye tur/trening får hunden din om dagen?

Har en springerl spaniel/ gordon setter blanding på 3 år. Masse energi, så jeg sykler som regel med ho så ho får løpe skikkelig. Ho elsker å dra, enten sykkelen, eller med line og magebelte når vi går tur. Bruker også litt tid på å lære henne triks, som å gå sikksakk mellom beina mine, hente ting og vanlig dressur, som sitt, på plass og sånt.

Anbefaler å gå på dressurkurs, både for å få drillet hverdagsdressuren, sosial trening for hunden, og mental stimuli. Husker hunden min var helt ferdig etter en drøy time med kurs, så det er vel så viktig at de får bruke hode så vel som kroppen.

Jeg forer sjeldent med å gi mat i skåla, da bikkja er et matvark uten like. Setter henne ut i line på morgenen, og strør mat utover bakken så hun må bruke litt tid på å snuse, finne og spise. Blir sjeldent mer enn en sykkel/gåtur per dag, men hun står ute i bånd store deler av dagen. Ho er heldigvis veldig rolig og avslappet inne, vil helst ligge i sofaen sammen med meg og se på Cæsar Milan

caramba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 23:46   #27
Katta66
Medlem

Katta66 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Katta66 er på en erverdig vei

Tiger-Tove; det høres jo ut som dere er helt på rett vei med hunden deres. En blanding av mental og fysisk trening er det beste for hunden. Langline er også fint inntil du kan stole på at han lyder deg uansett fristelse.

Vi har benyttet noen av lekene som er utviklet av Nina Ottosson, fås kjøpt på nett og i dyrebutikker. Men, de er ganske kostbare så det går sikkert like fint å gjemme godbit etc.

De fleste hunder trenger å ha en arbeidsoppgave. Enten det er å hente en ball, bære noe etc. Vi erfarer ihvertfall at hunden vår blir mye mer sliten etter lek med ball eller pinne, enn etter en tur i skogen.

Vi har forresten en hann cavalier king spaniel, 2,5 år, han heter Mozart og er ikke særlig godt oppdratt, men veldig herlig og kosete

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 01:06   #28
TigerTove
Seniormedlem

TigerTove sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Vestfolds dype skoger
Alder: 37
TigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjentTigerTove begynner å bli godt kjent

Takk for tilbakemelding Katta66

Vi har begynt å ha henne litt løs hjemme og gleder oss til båndtvangen er over så vi kan slippe henne i skogen vår.

Ellers har jeg oppdaget at mental trening er mye mer enn å lære hunden triks eller lage en vanskelig "oppgave" til den. Barneselskap for eksempel fantastisk mental trening

Gammel 21-08-11, 23:21   #29
Katta66
Medlem

Katta66 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Katta66 er på en erverdig vei

Som du sier, mental trening kan være så mangt, en bytur eller besøk av annen hund hjemme. Det finnes jo mye å lese om dette både på nett og i bøker.

Det høres jo ut som dere bor litt landlig til og da er det kjempeflott for hunden å kunne løpe fritt

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye fett og hvor mye kh om dagen? elibro Spørsmål og svar 0 22-09-10 16:25
Hvor mye C-vitamin tar du om dagen? mofe Kosttilskudd 34 14-03-10 23:02
Hvor mange karbs om dagen? linnkri Spørsmål og svar 2 04-04-08 19:04
hvor lenge kan man innta 15 g om dagen? nystolen Spørsmål og svar 1 11-08-07 18:08
Hvor mange ganger om dagen? Hyper Spørsmål og svar 16 23-09-06 18:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:39.