Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 22-08-11, 10:36   #426
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Test: Redusere abdominalt fett ved hjelp av Udo's choice og kokosolje

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hvor har du dette fra? Sønnen min på fem dusjer sjelden og svetter lite. Tvilsomt at det må være sopp da , ihvertfall om det må være de årsaker du nevner. Det er trolig flere typer slike nupper.

Stemmer nok det, men med talgnupper tenker jeg på de nuppene der det er en ekstra talgproduksjon som jeg beskreiv lengre opp (hårsekker med lett betennelse og ekstra hvitt talg). Tror det er det Photo sikter til for det er ihvertfall det som er forklart meg at kan skyldes sopp. I tillegg har jeg mer sånn tørre nupper, huden er liksom knudrete uten at man kan se noe ekstra talg eller at de er røde. Alt dette er blitt bedre på U-C kjøret

Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 10:49   #427
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Stemmer nok det, men med talgnupper tenker jeg på de nuppene der det er en ekstra talgproduksjon som jeg beskreiv lengre opp (hårsekker med lett betennelse og ekstra hvitt talg). Tror det er det Photo sikter til for det er ihvertfall det som er forklart meg at kan skyldes sopp. I tillegg har jeg mer sånn tørre nupper, huden er liksom knudrete uten at man kan se noe ekstra talg eller at de er røde. Alt dette er blitt bedre på U-C kjøret

Ja nettop, så fint at du kan forklare forskjellen. Sønnen min har også sånne tørre nupper så det stemmer sikkert det du sier.Takk for oppklaring.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:02   #428
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Jeg er nå oppe i 3 ts om dagen, ingen kvalme eller magetrøbbel. I morgen går jeg opp til 4 ts tenkte jeg. Finnes det noen tabell eller lignende over hvor mye man bør trappe opp pr. gang eller hvor ofte? eller er dette en sånn føle-sak for hver enkelt?

De derre nuppene dere snakker om, må de være røde? Både jeg, søsteren min og sønnen min har masse nupper på overarmene, men de er ikke røde. Bare hudfargende nupper og jeg har alltid lurt på hva det er for hverken leger, helsesøstre eller andre vil fortelle meg hva det er.. de sier bare at det ikke er noe å tenke på og eller at det er ikke farlig. Kan det være et tegn på manglende essensielle fettsyrer?

I ernæringsboka mi står det at talgknopper på overarmer, lår og rompeballer kan skyldes mangel på essensiielle oljer og b6 mangel. Kviser, psoriasis, kløende eksem og tørr hud kan også være mangel på essensielle oljer.

Gammel 22-08-11, 11:14   #429
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Hver kapsel er 1g olje. Diett.no oppgir 1ss tran til å være 11g, så 11 kapsler = 1 ss.

Diett.no må ha noen digre spiseskjeer. Jeg målte og hos meg tok en spiseskje 5g. Og jeg mener at det er ganske normal størrelse på mine spiseskjeer.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:29   #430
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Lurer på om jeg skal prøve oljestyret jeg Både for det ene og det andre. Effekten på hud virker veldig lokkende i tillegg til alt det andre som nevnes her. Må bare fintelle på knappene, for med tannlegeregning og nye briller blir det noe ekstra utgifter gitt

Jeg har selv mye nupper, men jeg fikk beskjed av hudlege at det var en "sykdom" hvor huden rundt hårsekkene tykner og skiten ikke kommer ut der det skal. Er som å ha kviser hele tiden. Sa det skulle bare se ut som gåsehud, men det er røde prikker, og jeg er veldig lys i huden.. (når man i tillegg peller som en gal ser det ikke pent ut.. men har heldigvis for det meste lagt av meg den uvanen..)

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 11:47   #431
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Lurer på om jeg skal prøve oljestyret jeg Både for det ene og det andre. Effekten på hud virker veldig lokkende i tillegg til alt det andre som nevnes her. Må bare fintelle på knappene, for med tannlegeregning og nye briller blir det noe ekstra utgifter gitt

Jeg har selv mye nupper, men jeg fikk beskjed av hudlege at det var en "sykdom" hvor huden rundt hårsekkene tykner og skiten ikke kommer ut der det skal. Er som å ha kviser hele tiden. Sa det skulle bare se ut som gåsehud, men det er røde prikker, og jeg er veldig lys i huden.. (når man i tillegg peller som en gal ser det ikke pent ut.. men har heldigvis for det meste lagt av meg den uvanen..)

Hehehe kjenner meg igjen der gitt, spesielt det med pelling. Bestill oljer fra Iherb så blir det ikke så dyrt. pass bare på å ligge under den magiske 200 kr grensen

Gammel 22-08-11, 11:50   #432
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Diett.no må ha noen digre spiseskjeer. Jeg målte og hos meg tok en spiseskje 5g. Og jeg mener at det er ganske normal størrelse på mine spiseskjeer.

Tror ikke det stemmer helt? En spiseskje er 15 ml (offisielt mål) når jeg har målt opp det av Udos og veier det så blir det litt mindre på vekta 12-13 gram ca.

Gammel 22-08-11, 11:51   #433
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Hehehe kjenner meg igjen der gitt, spesielt det med pelling. Bestill oljer fra Iherb så blir det ikke så dyrt. pass bare på å ligge under den magiske 200 kr grensen

eller sende pakken til min britiske kjæreste som kommer om 2 uker. er ganske så proff blitt på å omga den grensa

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 12:02   #434
Lillemy71
Seniormedlem

Lillemy71 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

eller sende pakken til min britiske kjæreste som kommer om 2 uker. er ganske så proff blitt på å omga den grensa

God ide, da kan du jo bestille alt i en omgang

jeg synes ihvertfall at det er verdt hver ei krone og nå bruker jeg faktisk atskillig mindre bodylotion og håndkrem enn før. Det tok noen uker før det virka hos meg, men for en forskjell da det først slo til, har til og med fått komplimenter på at jeg har så myk og glatt hud - og det helt uten kremer og peeling.

I like it

Gammel 22-08-11, 13:59   #435
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 35
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

I ernæringsboka mi står det at talgknopper på overarmer, lår og rompeballer kan skyldes mangel på essensiielle oljer og b6 mangel. Kviser, psoriasis, kløende eksem og tørr hud kan også være mangel på essensielle oljer.

Takk for svar! Da har jeg nok alltid hatt de manglene, men hva gjør jeg med sønnen min da? han er snart 2 år, kan jeg gi han udo's også? han har talgnupper på overarmer og beina (gjerne lår).

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 14:38   #436
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Så bra, Lillemy71!
Og, ja, det var det jeg sikta til. Har selv hatt begge deler, altså antagelig denne soppen, men også tørr krakelert og knudrete hud, men det er visst ikke uvanlig når man har lavt stoffskifte. Huden i ansiktet er stort sett helt fin, men denne krakeleringa på kroppen har jeg hatt i en eller annen grad så lenge jeg kan huske. Ble så mye bedre på oljer!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:12   #437
kennygirl
Seniormedlem

kennygirl sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 38
kennygirl er ny på veien

Jeg målte og veide her også: 1 ss skal være 15 ml - og 15 ml flytende cocosa veier 14 g på min kjøkkenvekt. 15 ml udos veier også 14 g, mens vann naturlig nok veier litt mindre, 13 g...

kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 16:54   #438
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Jeg målte og veide her også: 1 ss skal være 15 ml - og 15 ml flytende cocosa veier 14 g på min kjøkkenvekt. 15 ml udos veier også 14 g, mens vann naturlig nok veier litt mindre, 13 g...

15 ml vann SKAL veie 15 gram. Det er jo vann som er referansen til massetetthet....

Skjønner fortsatt ikke hvordan dere får i dere all den cocosaen uten å brekke dere (jeg vil jeg vil, men får det ikke til...)

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:20   #439
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av FrkMarge, her.

Skjønner fortsatt ikke hvordan dere får i dere all den cocosaen uten å brekke dere (jeg vil jeg vil, men får det ikke til...)

Jeg sliter også nå. Det har gått bra lenge, dvs helt sia jeg begynte med cocosa for et halvt år sia, men etter et par ukers pause går det ikke på "gamlemåten" lenger.
Cocosa i te og kaffe er blæ, og å bruke den som smør er direkte disgusting. Tror jeg satser på ex virgin i smoothie der jeg også bruker kokosmel, og pure til matlaging. Tar mye heller en støyt Udo's!

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:33   #440
FrkMarge
Seniormedlem

FrkMarge sin avatar

FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Jeg sliter også nå. Det har gått bra lenge, dvs helt sia jeg begynte med cocosa for et halvt år sia, men etter et par ukers pause går det ikke på "gamlemåten" lenger.
Cocosa i te og kaffe er blæ, og å bruke den som smør er direkte disgusting. Tror jeg satser på ex virgin i smoothie der jeg også bruker kokosmel, og pure til matlaging. Tar mye heller en støyt Udo's!

Sitter og prøver å trøkke i meg en kopp te med et par ts cocosa i... den flyter så fint på toppen og sørger for god "smøring" hver gang jeg tar en slurk selv om jeg rører for livet hver gang for at den skal blande seg så godt som mulig....
....men litt bedre enn i kaffe var det da....

Det funket forsåvidt å ha den i mandellapper... men da forsvinner vel de gode egenskapene ved stekingen???

Å spise den med skje er nnbydende helt til skjea når munnen... den lukter jo nydelig... Bruke som bodylotion kanskje???

FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:40   #441
Cassiopeia
Seniormedlem

Cassiopeia sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Litt fløte i kaffen sammen med cocosaen gjør underverker, men jeg sliter likevel, for tida...
Kokosolje er utmerket til steking, og tåler høy varme godt. Noe mistes kanskje, men heller oppvarma olje enn ingen olje, tenker jeg.

Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:45   #442
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Hva med å smøre litt cocosa på nykokt brokkoli og salte det? Funker det?

Gammel 22-08-11, 17:49   #443
Dollsine
Gjest

Tipser herved om nytt bruksområde for stevia engelsk toffee; ha en dråpe oppå en stor ss cocosa uten smak og du får en deilig ettersmak i munnen etter inntak. Og ikke noe oljete greier. Så glad som jeg er er i den toffeesmaken må jeg vel passe meg

Kanskje det kan fungere på Udos også?

Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 17:52   #444
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Kan ikke noen av dere som har lagt inn Udo's på diett.no, legge inn valgmuligheter for ts og ss, evt ml ? Slik at det blir lettere å regne ut? Ser ikke ut til at noen har eksakte mål?

Regrets nye dagbok!
Gammel 22-08-11, 18:48   #445
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Ah, da har jeg bestilt mer kokosolje og Udo's! Denne gangen stooor boks og flaske. Hurra!

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 18:56   #446
ThereseA
Seniormedlem

ThereseA sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Mjøndalen
Alder: 38
ThereseA er ny på veien

Jeg har nå gått igjennom en boks med de udos pillene som kan kjøpes på iherb, men synes ikke de hjelper sånn veldigt mye.

Burde jeg gå over til olje? Hvordan er smaken osv på den ?

Jeg tar pr dd to te skjeer hver morgen med cocosa

ThereseA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 19:19   #447
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Opprinnelig lagt inn av ThereseA, her.

Jeg har nå gått igjennom en boks med de udos pillene som kan kjøpes på iherb, men synes ikke de hjelper sånn veldigt mye.

Burde jeg gå over til olje? Hvordan er smaken osv på den ?

Jeg tar pr dd to te skjeer hver morgen med cocosa

Du får mer ut av oljen så jeg vil si at olje er bedre.
Oljen smaker en blanding mellom linfrø og solsikkeolje spør du meg. Best iskald og med noe å skifte smak etterpå.

Regrets nye dagbok!
Gammel 22-08-11, 19:27   #448
Dollsine
Gjest

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

Du får mer ut av oljen så jeg vil si at olje er bedre.
Oljen smaker en blanding mellom linfrø og solsikkeolje spør du meg. Best iskald og med noe å skifte smak etterpå.

Hva slags olje bruker du regret?

Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 19:49   #449
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg syntes Udo-oljen smakte heslig først, men det endret seg plutselig en dag, og nå synes jeg den smaker... nesten mildt nøttete. Merkelig.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 22-08-11, 19:55   #450
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg syntes Udo-oljen smakte heslig først, men det endret seg plutselig en dag, og nå synes jeg den smaker... nesten mildt nøttete. Merkelig.

Jeg har alltid syntes det er så merkelig at mange sier de synes den smaker fælt, for jeg har alltid likt smaken av den jeg. Tar den over tørt kjøtt med salt på.Jeg liker smaken godt jeg. Cocosa er verre. Men jeg har brukt den til steking og det har gått greit i små mengder-

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Har du klart å redusere lipoprotein a ved hjelp av kostholdsendringer? bettyblue Fysisk og mental helse 0 02-06-11 19:53
Mettet fett i kokosolje MarianneSB Spørsmål og svar 1 25-05-11 11:25
Mettet fett og Udo's Choice kamp Spørsmål og svar 28 31-12-10 11:47
Lavkarbo- redusere fett? supha Lavkarbo generelt 10 26-05-09 22:32
Redusere proteiner i forhold til fett - tips til matvarer SusieBlues Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 26-04-09 12:30

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:05.