Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Tilbake etter ufrivillig sprekk

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-08-11, 16:32   #1
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Tilbake etter ufrivillig sprekk

Sånn kan det gå, når lønna ikke kommer som den skal, og det eneste som er igjen i skap og fryser er brød og nugatti familiemedlemmer på besøk har satt igjen Siden fredag har jeg levd på brød med nugatti eller jordbærsyltetøy, utelukkende, og det er helt grusomt! Har iallefall bevist at jeg IKKE tåler mel eller sukker lenger, for noen så j***** dager har jeg aldri hatt. Trøtt og slapp og verdens korteste lunte, ingen energi, skikkelig dårlig i magen (uten å gå inn på detaljer, men måtte krysse E6 i søndagsrush på joggeturen fordi den eneste tilgjengelige busken å gjemme seg i lå på feil side av vegen...) og oppblåst som en ballong. For ikke å snakke om de tre kiloene i vannvekt som kom på over natta fra fredag til lørdag... Hurraheioghopp for å tilbake til lavkarbo igjen i dag, det der gjør jeg aldri igjen Flere som blir SÅ dårlige av en sprekk?? Jeg har aldri vært SÅ dårlig, ikke en gang på de mest ekstremt fyllesyke dagene hvor jeg har skreket om nåde

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:21   #2
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tilbake etter ufrivillig sprekk

Opprinnelig lagt inn av LM1, her.

Sånn kan det gå, når lønna ikke kommer som den skal, og det eneste som er igjen i skap og fryser er brød og nugatti familiemedlemmer på besøk har satt igjen Siden fredag har jeg levd på brød med nugatti eller jordbærsyltetøy, utelukkende, og det er helt grusomt! Har iallefall bevist at jeg IKKE tåler mel eller sukker lenger, for noen så j***** dager har jeg aldri hatt. Trøtt og slapp og verdens korteste lunte, ingen energi, skikkelig dårlig i magen (uten å gå inn på detaljer, men måtte krysse E6 i søndagsrush på joggeturen fordi den eneste tilgjengelige busken å gjemme seg i lå på feil side av vegen...) og oppblåst som en ballong. For ikke å snakke om de tre kiloene i vannvekt som kom på over natta fra fredag til lørdag... Hurraheioghopp for å tilbake til lavkarbo igjen i dag, det der gjør jeg aldri igjen Flere som blir SÅ dårlige av en sprekk?? Jeg har aldri vært SÅ dårlig, ikke en gang på de mest ekstremt fyllesyke dagene hvor jeg har skreket om nåde


Holder på å le meg ihjel...... Vurdert å starte som skribent?


Nei, jeg spiser bare det jeg tåler for det meste, også når jeg "sprekker"...

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 17:30   #3
ftdmia
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Hvor: Stavanger
Alder: 34
Innlegg: 155
ftdmia er på en erverdig vei

Sv: Tilbake etter ufrivillig sprekk

Hei hei. Ikke rart du blir trøtt og sliten av å leve utelukkende på karbohydrater noen dager. Kroppen trenger tross alt proteiner og fett for å overleve! Men dette er jo heller ikke bevis for at du er allergisk mot mel.

Fint at du er kommet tilbake på rett spor igjen. Lykke til videre!

__________________
Loading Swag...
████████████████ 100%
ftdmia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen filosofi i denne gården Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:14   #4
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Tilbake etter ufrivillig sprekk

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Holder på å le meg ihjel...... Vurdert å starte som skribent?


Nei, jeg spiser bare det jeg tåler for det meste, også når jeg "sprekker"...

Jobber som journalist

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:16   #5
LM1
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 37
LM1 er på en erverdig vei

Sv: Tilbake etter ufrivillig sprekk

Opprinnelig lagt inn av ftdmia, her.

Hei hei. Ikke rart du blir trøtt og sliten av å leve utelukkende på karbohydrater noen dager. Kroppen trenger tross alt proteiner og fett for å overleve! Men dette er jo heller ikke bevis for at du er allergisk mot mel.

Fint at du er kommet tilbake på rett spor igjen. Lykke til videre!

Allergisk mot mel er jeg nok ikke, per definisjon av allergisk. Men at jeg ikke har godt av det, er det ingen tvil om...

LM1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 19:38   #6
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Tilbake etter ufrivillig sprekk

Opprinnelig lagt inn av LM1, her.

Jobber som journalist


Utrolig hvor intuisjon hjelper......

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 03:43   #7
FredrikW
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
FredrikW er ny på veien

Sv: Tilbake etter ufrivillig sprekk

Ikke helt uvanlig med en sånn reaksjon etter en sprekk, vil jeg tro. Hadde selv en sprekk for noen dager siden, og trykka i meg 8 store pannekaker (IKKE lavkarbotypen!) med jordbærsyltetøy.

Den natta ble et helvete, med svetting, kramper i leggene og vondt i magen. Og etter 7-8 timer ble jeg så oppblåst og gassproduserende at jeg sikkert kunne ha levert gass nok til å drive en middels norsk småby med energi en ukes tid. Ikke hyggelige detaljer nei, men sant....

Jeg vil tippe at når man, som meg, har holdt seg til rundt 50 gram karbo i døgnet i månedsvis, så blir tarmfloraen såpass endret at en plutselig mengde med hvetemel og sukker fører til store fordøyelsesproblemer. Med gass, diaré, forstoppelse osv. som resultat.

Kjipt var det i alle fall. Men lærte jeg noe av det...? Hmmm, det får tiden vise

FredrikW er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / steinalderknask Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan komme seg tilbake etter en stor sprekk? Silje151 Spørsmål og svar 12 22-05-11 18:07
Symptomer etter sprekk Sandy Lavkarbo generelt 7 21-12-08 05:25
Tilbake fra ferie- og en gedigen sprekk ... MorStine Ketolysekuren 18 06-08-08 23:44
Ufrivillig sprekk av høflighets skyld Bridget Lavkarbo generelt 4 21-06-06 23:10
Syk etter sprekk Roy82 Atkins kosthold 5 30-03-05 20:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no