Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jeg er så lykkelig, har endelig laget en knallgod pizza

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 19-08-11, 16:14   #26
didda65
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2011
didda65 er på en erverdig vei

Sv: Jeg er så lyyyyyykelig - har endelig laget et knall god pizza <3

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Holder det å bruke 1 stk pr pizza? eller er de så tynne / sprø at en må legge dobbelt ?

Jeg bruker kun 1 stk. - tynn sprø bunn blir det ala italiensk

didda65 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:21   #27
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av didda65, her.

Hei - ja da vet du noe jeg ikke vet - jeg er ihvertfall fortsatt i ketose (ketosticks) og jeg har tatt av meg 10 kg. på 4 uker... så jeg mener jo at det går helt greit på ketolyse....

ja det går fint for deg. Derfor er det viktig at det gis utrykk for at det er egne erfaringer.
Men mange opplever at å tilføre stivelse ( som er i dette f.eks) bremser vektnedgangen.
Men følger man Ketolysekuren og dens regler (altså etter boka) så vet man at linser og ting laget av det er ikke er forenelig med kurens prinsipper.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 16:36   #28
mio87
Medlem

mio87 sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
mio87 er på en erverdig vei

Kjenner ikke til den pizza'en - men 2 karber pr posjon er helt ok for meg. Bruker også eldorado's opphakket tomater med basilikum og organer - der er det 3 gr. karber og tykner den med masjones og ketchup uten sukker - god pizza saus uten så mange karber :-)
Dette har blitt min og mine karbo venner's favoritt ihvertfall

hihi, måtte le litt av den bare, ¨organer¨ vet hva du mente liksom, mn det gjorde min dag litt lysere

mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 17:21   #29
didda65
Juniormedlem

Jeg følger slank med ketolysekuren og der står det ingen ting om at vi ikke kan ha stivelser... eller gjør det? har jeg oversett noe? jeg holder meg til filosofien under 15-20 karber pr. dag og da er det ingen andre problemer liksom... tror faktisk jeg ligger på 10+ - vi kan jo brukes johannesurtkjernemel (eller hva det heter) det er jo også stivelse... blir litt for avansert for meg... så lenge en er i ketose og vekten går ned - da er det rett for meg... uansett - var bare et tips fra min side og jeg er veldig glad for at jeg fikk tipse fra noen andre på ketolysekuren :-)

Gammel 19-08-11, 17:24   #30
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 40
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Jeg følger slank med ketolysekuren og der står det ingen ting om at vi ikke kan ha stivelser... eller gjør det? har jeg oversett noe? jeg holder meg til filosofien under 15-20 karber pr. dag og da er det ingen andre problemer liksom... tror faktisk jeg ligger på 10+ - vi kan jo brukes johannesurtkjernemel (eller hva det heter) det er jo også stivelse... blir litt for avansert for meg... så lenge en er i ketose og vekten går ned - da er det rett for meg... uansett - var bare et tips fra min side og jeg er veldig glad for at jeg fikk tipse fra noen andre på ketolysekuren :-)

Karbohydrater er enten stivelse eller sukker, så det er liksom hovedgreia man skal holde seg unna Karbohydratene skal helst komme fra grønnsaker, men ingen krise med slikt som dette VELDIG innimellom. Ikke til vanlig.

Gammel 19-08-11, 22:28   #31
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 42
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Hei - ja da vet du noe jeg ikke vet - jeg er ihvertfall fortsatt i ketose (ketosticks) og jeg har tatt av meg 10 kg. på 4 uker... så jeg mener jo at det går helt greit på ketolyse....

Poenget til gerd er at du ikke følger ketolyse så lenge du spiser mat som ikke er "godkjent" av ketolyseboka. Det har ingenting med mengden kh å gjøre,

Når det er sagt, om du går ned i vekt, ikke har andre ubehag og føler deg frisk og opplagt er det selvfølgelig ingenting i veien for deg å spise dette.

Selv er jeg forelska i lavkarbohuset sin pizzabunn. Den koster 50 og holder til 3-4 middager.

Marius

marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 19-08-11, 22:30   #32
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Jeg er så lykkelig, har endelig laget en knallgod pizza

Hehe, merker det går treeegt å skrive på ipaden gitt. Nesten en hel ekstra side før jeg er ferdig

Gammel 20-08-11, 21:23   #33
huldra99
Medlem

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Harstad
Alder: 47
huldra99 er på en erverdig vei

Jeg liker også lavkarbohuset sin pizzabunn. 4.12 kh pr 100g og en bunn veier ca 250 g. Jeg har den i ei rund pizza form, så den blir ca like stor som en grandiosa i omkrets.
Bruker mye kjøttfyll på og tomater på boks fra landlord og litt løk. Serverer med seterrømme til og den holder som nevn til ca 4 måltider. For min del får en hel pizza ca 20- 25 g kh. Delt på 8 stykker ca 2,6 pr bit. Om man vil ha den tynnere er d bare å gjøre den så tynn man vil i ei langpanne

huldra99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-08-11, 21:18   #34
didda65
Juniormedlem

Opprinnelig lagt inn av huldra99, her.

Jeg liker også lavkarbohuset sin pizzabunn. 4.12 kh pr 100g og en bunn veier ca 250 g. Jeg har den i ei rund pizza form, så den blir ca like stor som en grandiosa i omkrets.
Bruker mye kjøttfyll på og tomater på boks fra landlord og litt løk. Serverer med seterrømme til og den holder som nevn til ca 4 måltider. For min del får en hel pizza ca 20- 25 g kh. Delt på 8 stykker ca 2,6 pr bit. Om man vil ha den tynnere er d bare å gjøre den så tynn man vil i ei langpanne

Den må jeg også prøve er det en butikk på internett kanskje :-)

Gammel 24-08-11, 21:25   #35
marjusen
Seniormedlem

marjusen sin avatar

Den må jeg også prøve er det en butikk på internett kanskje :-)

Lavkarbohuset.no har den. Selges også hos life helsekosten her jeg bor. Anbefales på det sterkeste

Gammel 26-08-11, 23:02   #36
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Fant ikke Papadums på MEGA....noen som vet om REMA har dette ???

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
ketolyse pizza pappadums

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Endelig en GOD pizza! petite fleur Middag 69 31-08-16 10:33
Endelig skikkelig pizza! bobla63 Middag 7 18-08-11 16:58
Laget pizza i dag! Tøsa! Ketolysekuren 11 30-11-10 01:57
Pizza og hvitløkselskere: forsøk Rustica pizza! Anka Middag 31 05-02-09 22:08
I dag har laget pizza ... Millsi Ketolysekuren 11 09-12-07 18:41

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:19.