Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 24-08-11, 23:46   #9726
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

tusen takk! Da vet jeg en liten gutt som blir superfornøyd på bursdagen sin i helgen Er dette ment å være sjokolademuffins? Synes det var litt rart at man valgte lys sjokolade i den. Jeg skal lage noe som minner litt om oreokaken, jeg skal lage den også, men den blir alt for mektig for ungene så tenkte å lage sjokolademuffins med ostekrem oppå heller.

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-08-11, 07:49   #9727
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Regret, her.

tusen takk! Da vet jeg en liten gutt som blir superfornøyd på bursdagen sin i helgen Er dette ment å være sjokolademuffins? Synes det var litt rart at man valgte lys sjokolade i den. Jeg skal lage noe som minner litt om oreokaken, jeg skal lage den også, men den blir alt for mektig for ungene så tenkte å lage sjokolademuffins med ostekrem oppå heller.

Det blir sjokolademuffins, ja. Lys kokesjokolade er ikke lys sjokolade, bare kokesjokolade uten bitter smak!
Har prøvd andre typer sjokolade noen ganger, men har da fått beskjed av min sønn at det må jeg bare ikke gjøre!
Jeg pleier faktsk ikke ha noe oppå! Muffinsene blir søte og gode i seg selv og alt som hindrer små unger i å grise mest mulig, er lurt!
Har vi hatt noe oppå, har det bare vært bittelitt melisglasur for å feste evnt Nonstop!
Sønnen til venninnen min sa sist vi var hos dem og jeg seff hadde med et stort fat muffins: Vet du, jeg tror jeg elsker deg!

Gammel 25-08-11, 10:52   #9728
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Jeg har fått sånn "henvisning til spesialist" ... ifm at tannkjøttet mitt trekker seg tilbake "for fort" i forhold til alder og tannhygiene i følge tannlegen min.

Siden mamma mistet (alle) tennene under et svangerskap allerede i før 40 år og både hun og jeg er stoffskiftesyke så vil legen at jeg skal sjekkes for mulig begynnende osteoporose. Så jeg har fått henvisning.

Men hva gjør jeg nå??? Finner jeg legen selv? Hvordan gjør jeg det?

Trenger "henvisning til spesialist - for dummies"....

Gammel 25-08-11, 10:54   #9729
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Hva er deBron sukkerfri tyggegummi søtet med ?
Finnes det tyggi som IKKE er søtet med Xylitol ?

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-08-11, 11:11   #9730
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg har fått sånn "henvisning til spesialist" ... ifm at tannkjøttet mitt trekker seg tilbake "for fort" i forhold til alder og tannhygiene i følge tannlegen min.

Siden mamma mistet (alle) tennene under et svangerskap allerede i før 40 år og både hun og jeg er stoffskiftesyke så vil legen at jeg skal sjekkes for mulig begynnende osteoporose. Så jeg har fått henvisning.

Men hva gjør jeg nå??? Finner jeg legen selv? Hvordan gjør jeg det?

Trenger "henvisning til spesialist - for dummies"....

Har ikke tannlegen sagt noe om hva slags spesialist du skal til?
Eller er det bare en bentetthetsrøntgen- henvisning du har fått?
Evnt kan du ringe tannlegen/fastlegen din å spørre hva slags spesialist du skal til.
Vet du det, er det jo bare å finne den som er nærmest og ringe dit. Noen steder får du time med en gang og må ta med henvisningen da. Andre steder vil de ha henvisningen først for å kunne prioritere hastesaker, og så får du brev med time i posten!

Eller har jeg ikke skjønt hva du ikke skjønner?

Gammel 25-08-11, 11:36   #9731
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har ikke tannlegen sagt noe om hva slags spesialist du skal til?
Eller er det bare en bentetthetsrøntgen- henvisning du har fått?
Evnt kan du ringe tannlegen/fastlegen din å spørre hva slags spesialist du skal til.
Vet du det, er det jo bare å finne den som er nærmest og ringe dit. Noen steder får du time med en gang og må ta med henvisningen da. Andre steder vil de ha henvisningen først for å kunne prioritere hastesaker, og så får du brev med time i posten!

Eller har jeg ikke skjønt hva du ikke skjønner?

Det er jeg som ikke har lest godt nok. Det står vitterlig "rtg" i feltet med "spesialistens navn og adresse"... Da kontakter jeg vel bare lokalsykehuset og tar det derfra?

Gammel 25-08-11, 12:04   #9732
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er jeg som ikke har lest godt nok. Det står vitterlig "rtg" i feltet med "spesialistens navn og adresse"... Da kontakter jeg vel bare lokalsykehuset og tar det derfra?

Høres ut som en god plan!
Radiologisk avd pleier å sende svaret til den som henviser. Skulle det være noe som bør tas videre, er det fastlegens ansvar. Du kan be radiologen om å også sende svaret til fastlegen din, så har h*n det også!

Lykke til!

Gammel 25-08-11, 16:14   #9733
Regret
Seniormedlem

Regret sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Alder: 34
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Det blir sjokolademuffins, ja. Lys kokesjokolade er ikke lys sjokolade, bare kokesjokolade uten bitter smak!
Har prøvd andre typer sjokolade noen ganger, men har da fått beskjed av min sønn at det må jeg bare ikke gjøre!
Jeg pleier faktsk ikke ha noe oppå! Muffinsene blir søte og gode i seg selv og alt som hindrer små unger i å grise mest mulig, er lurt!
Har vi hatt noe oppå, har det bare vært bittelitt melisglasur for å feste evnt Nonstop!
Sønnen til venninnen min sa sist vi var hos dem og jeg seff hadde med et stort fat muffins: Vet du, jeg tror jeg elsker deg!

Haha, unger er så utrolig herlige! Jeg har alltid laget med litt melisglasur, men jeg synes de ser så kjedelige ut, har mer smaken for skikkelig cupcakes med frosting og alt det der, men de er vel kjent for å være i overkant mektig også så det kan jo fort bli for mye og for søtt. Tror jeg skal lage noen med og noen uten jeg så får jeg se hvordan det blir

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 25-08-11, 19:16   #9734
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Noen som har prøv denne? Funker det ???

Gammel 25-08-11, 20:58   #9735
MAR
Medlem

MAR sin avatar

Medlem siden: May 2010
MAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snillMAR er virkelig snill

Sånn passe Den reagerer veldig bra med noen lakker og mindre bra med andre, men alt i alt er det ikke et dumt produkt. Men den gir ikke noe særlig glans eller noen beskyttelse, så jeg ville kanskje anbefalt en hurtigtørkende topcoat i stedet.

Denne bruker jeg

MAR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert
Gammel 26-08-11, 03:14   #9736
Tante TI
Seniormedlem

Tante TI sin avatar

Medlem siden: May 2011
Alder: 74
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Gammel 26-08-11, 09:13   #9737
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Opprinnelig lagt inn av MAR, her.

Sånn passe Den reagerer veldig bra med noen lakker og mindre bra med andre, men alt i alt er det ikke et dumt produkt. Men den gir ikke noe særlig glans eller noen beskyttelse, så jeg ville kanskje anbefalt en hurtigtørkende topcoat i stedet.

Denne bruker jeg

Ok - takker!!!

Gammel 26-08-11, 10:17   #9738
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Jeg ser enkelte har et ekstra navn i parentes inne på profilsidene sine på Facebook, men som ikke vises i poster eller noe. Bare lurer på hvordan man får det? Ser også at det er noe annet enn brukernavn.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 26-08-11, 10:21   #9739
vimsen85
Seniormedlem

vimsen85 sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg ser enkelte har et ekstra navn i parentes inne på profilsidene sine på Facebook, men som ikke vises i poster eller noe. Bare lurer på hvordan man får det? Ser også at det er noe annet enn brukernavn.

Dersom du endrer profilnavn får du det gamle i parantes (for eksempel har en venninne av meg giftet seg og får opp pikenavnet sitt i parantes).

vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 26-08-11, 10:38   #9740
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av vimsen85, her.

Dersom du endrer profilnavn får du det gamle i parantes (for eksempel har en venninne av meg giftet seg og får opp pikenavnet sitt i parantes).

Huh? Så teit. Trodde man kunne ha kallenavn, typ. Jeg har endret navnet mitt to ganger (enn lenge siden nå), ikke noe som synes i parentes på min profilside, av hva jeg ser.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-08-11, 10:50   #9741
vaskeklut
Seniormedlem

vaskeklut sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 38
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Huh? Så teit. Trodde man kunne ha kallenavn, typ. Jeg har endret navnet mitt to ganger (enn lenge siden nå), ikke noe som synes i parentes på min profilside, av hva jeg ser.

Tror det er en greie som nettopp er lagt til! En update av no slag.

vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 26-08-11, 11:32   #9742
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Tror det er en greie som nettopp er lagt til! En update av no slag.

Ah. Ok. Ikke at det er så farlig med det, jeg ble bare nysgjerrig. Med det sagt så har f.eks en kamerat av meg hatt dette tullenavnet i parentes så lenge jeg kan huske. Flere år, liksom.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 26-08-11, 12:21   #9743
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

det er ikke noe nytt. jeg het "ikke bare martin" i parantes før, men jeg husker ikke hvordan jeg gjorde det.

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 26-08-11, 14:12   #9744
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Jeg føler at jeg sover og sover uten å føle meg skikkelig uthvilt. Hvorfor?

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 26-08-11, 14:26   #9745
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Julie, her.

Jeg føler at jeg sover og sover uten å føle meg skikkelig uthvilt. Hvorfor?

Alderen?
Husker moren min var helt oppgitt! Jeg som hold familien våken døgnet rundt som liten baby og barn, sov masse både dag og natt da jeg var på din alder! Litt blodfattig pga kraftig mens, men ikke sånn at det kunne forklare all sovingen! Dog bør det sjekkes!

Gammel 26-08-11, 14:34   #9746
Julie
Seniormedlem

Julie sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Alder: 30
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Alderen?
Husker moren min var helt oppgitt! Jeg som hold familien våken døgnet rundt som liten baby og barn, sov masse både dag og natt da jeg var på din alder! Litt blodfattig pga kraftig mens, men ikke sånn at det kunne forklare all sovingen! Dog bør det sjekkes!

Ja, tenkte jeg skulle dra til legen, men tenkte som så at det kanskje bare er på grunn av at det er mye på gang hjemme... pluss at jeg reiser på onsdag, så da blir det litt vanskelig om legen vil at jeg skal ta noen prøver e.l.

Tror jeg har fått sjekket blodprosenten før, og synes å huske at det var helt fint... ikke at dét nødvendigvis sier så mye.

Har forresten også hatt en periode i det siste med utrolig mange intense drømmer... vet ikke hva det kommer av, da jeg som regel sover helt drømmefritt!

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥
Gammel 26-08-11, 19:26   #9747
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Hva bruker dere Pofiber til ???

Gammel 26-08-11, 20:02   #9748
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Hva bruker dere Pofiber til ???

For eksempel disse!

Gammel 26-08-11, 20:11   #9749
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

For eksempel disse!

Oi...de så jo kjempegode ut!!!

Gammel 26-08-11, 20:18   #9750
LibraGirl
Seniormedlem

LibraGirl sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Bodø
Alder: 36
LibraGirl er ny på veien

Skjønner ikke helt dette med valg av frakt på iherb.com
bestiller for under 200nkr hvilken frakt skal jeg velge?

LibraGirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca 50-60gkh pr dag
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 4 (0 medlemmer 4 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:01.