Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er flesk og hva er løshud?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 22:56   #26
Bestemamma
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 64
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Hva er flesk og hva er løshud?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Det er vanskelig dette med magefettet....det virker jo ikke som om det vil bort.....
Det jeg slanker bort nå virker som det forsvinner fra beina og fra ansiktet....selvfølgelig ikke magen....

Nei, magen går rett og slett sist og kommer først...sånn er det

Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 23:45   #27
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Det er vanskelig dette med magefettet....det virker jo ikke som om det vil bort.....
Det jeg slanker bort nå virker som det forsvinner fra beina og fra ansiktet....selvfølgelig ikke magen....

Opprinnelig lagt inn av Bestemamma, her.

Nei, magen går rett og slett sist og kommer først...sånn er det

Men det finnes faktisk en grense for hvor langt ned i vekt man skal slanke seg bare for å få bort magen. Kvinner er genetisk designet for å ha noe fett på magen. Skal man slanke bort alt, vil resten av kroppen se ofte se grusomt tynn ut!

Syns du skal snakke med legen din om en henvisning sånn at du får en vurdering! Du må jo ikke gå for bukplastikk selv om du får tilbud om det!

Gammel 30-08-11, 23:52   #28
jannesnuppa
Seniormedlem

jannesnuppa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
jannesnuppa er ny på veien

Hiver meg på her jeg Hva når det henger andre plasser?? Som rompa fks.. Min rompe henger noe vanvittig etter å ha gått ned nesten 60 kg halvannen gang. Har pærefigur så rompa mi var enorm på det tidspunktet jeg var tyngst ( 134 kg) nå 77,5 kg.. Nå henger den nesten i folder bak der. Når jeg står i trusa å hopper fks så høres det ut som jeg klapper i hendene.. uff ler litt, men er slett ikke morsomt.. Noen som vet??

Gammel 31-08-11, 00:00   #29
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Ok! Takk for grundige svar. Jeg er ikke plaget med sopp, vond lukt eller noe slikt så da spørs det vel om jeg vil få noe dekket, men klart det er lov å prøve! Det plager jo meg på andre måter!

Hva koster en slik operasjon hvis en må betale selv?

Jammen da klager du bare litt ekstra mye på ubehageligheter og kløe og sånn der Pluss den psykologiske faktoren.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 08:59   #30
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Men det finnes faktisk en grense for hvor langt ned i vekt man skal slanke seg bare for å få bort magen. Kvinner er genetisk designet for å ha noe fett på magen. Skal man slanke bort alt, vil resten av kroppen se ofte se grusomt tynn ut!

Syns du skal snakke med legen din om en henvisning sånn at du får en vurdering! Du må jo ikke gå for bukplastikk selv om du får tilbud om det!

Det er det som er i ferd med å skje med meg......spinkle bein, magert ansikt og ei kule på midten....
Neida-har et lite stykke igjen til det scenariet....men jeg ser jo hvor det bærer hen.....magen blir bare ikke mindre....

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 10:34   #31
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Jeg tenker som så, det er begrenset hvor mye fett det kan være på magen med en bmi på 24 også, det er ikke snakk om kilosvis akkurat. Da må i såfall bein og armer være veldig tynne. Jeg ville tatt en tur til legen, smurt på om hvor probleatisk det var (omså grått litt) og sett hvor det bar.

Ang. rumpe så ville jeg gjort det samme, hud kan vel fjernes de fleste plassene?

Gammel 31-08-11, 11:07   #32
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av jannesnuppa, her.

Hiver meg på her jeg Hva når det henger andre plasser?? Som rompa fks.. Min rompe henger noe vanvittig etter å ha gått ned nesten 60 kg halvannen gang. Har pærefigur så rompa mi var enorm på det tidspunktet jeg var tyngst ( 134 kg) nå 77,5 kg.. Nå henger den nesten i folder bak der. Når jeg står i trusa å hopper fks så høres det ut som jeg klapper i hendene.. uff ler litt, men er slett ikke morsomt.. Noen som vet??

Rumpeløft utføres om det er nødvendig, ja!

Gammel 31-08-11, 12:08   #33
jannesnuppa
Seniormedlem

jannesnuppa sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Kristiansand
jannesnuppa er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Rumpeløft utføres om det er nødvendig, ja!

Hei Kitt Var faktisk hos plastisk kirurg Frank Steibach på sørlandsparken i dag.. Han var helt enig i at rompa mi burde gjøres noe med, men det er ikke noe man får dekket uheldigvis. Det er ikke en operasjon de utfører der hvertfall. Han pratet om en lege ved skien sykehus som hadde spesialisert seg på det området, men at resultatene ikke ble så bra til slutt. Han sa at tyngdekraften ville jobbe mot en. Det som blir løftet opp, ville gjerne sige ned igjen sa han.. Magen min har jeg tatt før, så det er jo greit nok. Armene mine fikk jeg dekket, og skal allerede opereres den 12 september.. Guud jeg er i sjokk enda jeg. at jeg var hos legen i dag, og skal opereres om 13 dager.. Men ser virkelig frem til å bli kvitt grevinnehengene

Gammel 31-08-11, 12:22   #34
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Hei Kitt Var faktisk hos plastisk kirurg Frank Steibach på sørlandsparken i dag.. Han var helt enig i at rompa mi burde gjøres noe med, men det er ikke noe man får dekket uheldigvis. Det er ikke en operasjon de utfører der hvertfall. Han pratet om en lege ved skien sykehus som hadde spesialisert seg på det området, men at resultatene ikke ble så bra til slutt. Han sa at tyngdekraften ville jobbe mot en. Det som blir løftet opp, ville gjerne sige ned igjen sa han.. Magen min har jeg tatt før, så det er jo greit nok. Armene mine fikk jeg dekket, og skal allerede opereres den 12 september.. Guud jeg er i sjokk enda jeg. at jeg var hos legen i dag, og skal opereres om 13 dager.. Men ser virkelig frem til å bli kvitt grevinnehengene

Klart at ræva vil synke. Ræva til ei dame synker i gjennomsnitt 1 cm i året om hun ikke trener . Så ingen grunn til sofasliting, bare å leite etter sambaræva så går det bra

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:40   #35
Jabba
Seniormedlem

Jabba sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg tenker som så, det er begrenset hvor mye fett det kan være på magen med en bmi på 24 også, det er ikke snakk om kilosvis akkurat. Da må i såfall bein og armer være veldig tynne. Jeg ville tatt en tur til legen, smurt på om hvor probleatisk det var (omså grått litt) og sett hvor det bar.

Ang. rumpe så ville jeg gjort det samme, hud kan vel fjernes de fleste plassene?

Jeg har BMI på ca 22, ikke 24 (hvis det var meg du nevnte...). Og det er ikke kilovis med fett nei.....problemet er jo at uansett hva jeg gjør så forsvinner det ikke......

Men ja - det skader ikke med en legetime for å luftet problemstillingen!

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:48   #36
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Mener Medi3 også foretar rumpeløft! Du kan nok få det dekket om det er veldig plagsomt, men tror nok det helst ses på som kosmetisk!
Skien skal være veldig bra, da, men om du må betale selv uansett, ville jeg valgt noen helprivate, helproffe til å gjøre jobben!

Masse lykke til den 12. !

Gammel 31-08-11, 13:31   #37
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Jeg har BMI på ca 22, ikke 24 (hvis det var meg du nevnte...). Og det er ikke kilovis med fett nei.....problemet er jo at uansett hva jeg gjør så forsvinner det ikke......

Men ja - det skader ikke med en legetime for å luftet problemstillingen!

Beklager, så feil. Da er det hvertfall ikke snakk om mengder av fett på magen. Snakk med legen din du Lykke til!

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Flesk og duppe? nøtta Lavkarbo generelt 32 31-08-11 21:20
Operasjon av løshud sistegang Generell diskusjon 3 22-03-11 18:36
VG: Storslankere sliter med løshud Snikende Saccosekk Nyheter / media 7 27-12-09 23:54
Sa noen løshud? terry Livets lyse side 2 25-01-08 15:04
Hjelper ikke trening på løshud? Iset Trening 22 02-06-07 20:18

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:25.