Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
14-08-11, 16:17 | #1 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2011
|
Lavkarbo med lite fett?Jeg strever med å få i meg nok fett. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo |
14-08-11, 18:41 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Først, vektnedgangen din, mtp at du kun vil ned 8 kg, så regner jeg med at du ikke er all verdens overvektig, så 2 kilo på 14 dager er nok ikke noe som kan kalles treg nedgang
14-08-11, 19:03 | #3 |
Medlem
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?
Har ikke laget noen spesiell meny ennå. Har sikkert fjusket endel (spist for lite og uregelmessig) siden det fortsatt er ferie for meg. |
14-08-11, 19:38 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Alkohol forsinker vektnedgangen. Om du legger inn maten du spiser på diett.no så regner den ut for deg hvor mye du inntar av hva og du ser hvordan du bør justere (ifølge den filosofien du følger). Du kan trappe opp fettinntaket. Ikke stress. Litt av gangen og du kommer dit du skal. Mye fett er skjult, som i nøtter, oliven, ost, egg og avokado. Dette er kanskje ok å spise for deg? Du skriver du spiser lavkarbo. Det er veldig generelt og vanskelig å gi råd i forhold til. Har du lest om skaldemann, ketolyse og atkins ? |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
14-08-11, 20:04 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Anbefaler boken "Frisk med lavkarbo" av Sofie Hexenberg Retningene Yrla nevner over er ketogene. Det går helt fint ann å leve lavkarbo, UTEN å spise ketogent. Jeg hadde ikke spist ketogent for å gå ned 8 kilo, med mindre jeg hadde hatt planer om å fortsette å spise minst mulig karbohydrater etter endt slankekur. Og hvertfall ikke hvis jeg måtte bruke lang tid på opptrapping av fett..
14-08-11, 21:42 | #6 |
Medlem
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Da går jeg til bokhandelen og kjøper den boken til Hexeberg i morgen |
14-08-11, 23:07 | #7 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Hei. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Glamour - Selvironiske øyeblikk |
14-08-11, 23:30 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 54
|
Forsåvidt et godt forslag - SB har jo en del mer kh. Samtidig er det vel ingen tvil om at ganske mange her inne hadde problemer med fettinntaket istarten, men for de fleste er dette noe man kan venne seg på om man ønsker og ligge ganske lavt i kh-inntak. Finnes mange tråder vedrørende hvordan få i seg nok fett Det å spise mat som har naturlig fett i seg er vel den enkleste måten, man MÅ ikke drukne maten i fett. Fett er dessuten høy på energi så man må ikke ha så mye for å få opp andelen fett energiprosentmessig |
Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ |
14-08-11, 23:42 | #9 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Jun 2010
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Jeg er både enig og uenig for det handler også om preferanser ift mat og ulike matvarer - noen foretrekker rett og slett magert kjøtt, lite saus eller en enkel salat med mye grønt. Jeg har selv en samboer som foretrekker mat med lite fett, og det er derfor umulig å gjennomføre en ketogen diett uten å gå¨på akkord med hva man selv foretrekker. |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - Glamour - Selvironiske øyeblikk |
15-08-11, 00:16 | #10 |
Medlem
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Ja det er lett for en nybegynner å bli forvirret. Men det er ok at forskjellige kommer med sine synspunkt og tanker. Jeg trenger innspill fra forskjellige vinkler. |
16-08-11, 21:45 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?Jeg sleit fælt med fettet sjøl, jeg. Men nå glir det ned |
Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. |
04-09-11, 23:35 | #12 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Bodø
Alder: 51
|
Sv: Lavkarbo med lite fett?For meg er ikke lavkarbo en kur. Det er en omlegging av mitt kosthold. Fett skal være en del av lavkarbodietten. Det er viktig, og jeg kommer til å høre på min kursveileder Line Holdal i Bodø som har levd på dette i ti år.. Og er sunn og slank |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for livet |
05-09-11, 21:00 | #13 |
Medlem
|
- hvem har sagt noe om at det kun er en kur? |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Lavkarbo handleliste ønskes! (Lite karbohydrater, mye fett og proteiner!) | rafs1993 | Spørsmål og svar | 1 | 28-06-11 23:55 |
For lite fett? | scubadoo | Spørsmål og svar | 3 | 26-04-11 09:29 |
For lite fett? | tosc | Spørsmål og svar | 27 | 21-01-11 21:20 |
Lavkarbo - lite fett - ikke i ketose | fiffi | Lavkarbo generelt | 4 | 20-10-09 00:46 |
For lite fett | lille74 | Ketolysekuren | 12 | 12-08-09 21:26 |