Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 07-09-11, 18:31   #9901
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

skvatt til litt her damer, selv om jeg er fra verste banne-området i midt-norge selv... slutta og banne så høylydt da jeg tok utdanninga mi i verste bibelbeltet hehe - ble så j... stille hver gang jeg lirte av meg en regle som ingen hjemme ville leet på øyelokket på engang...

Nå føler jeg meg veldig ordentlig - og får skikkelig bakoversveis hver gang jeg er hjemme og treffer jentegjengen for DER går det unna gitt!

Gammel 07-09-11, 18:37   #9902
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

et er jo LYDEN og kraften bak som gjør en banning "flott" å høre på!

Nja, flott og flott.. Eksen min var fra Lofoten, og jeg hadde egentlig aldri skjønt hva som skulle være så spesielt med denne nord-norske banninga før jeg hørte hvor mye innlevelse de legger i det

Gammel 07-09-11, 18:38   #9903
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Da kan jeg fortsette med "glufsa" mi og så overser jeg sånn skriftlig banning som jeg føler som meget lavmælt banning!!! Banning light.. Det er jo LYDEN og kraften bak som gjør en banning "flott" å høre på!

Jeg leer ikke på et øyebryn, når jeg leser eller hører banneord, for jeg har bodd i nordland i over 20 år

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 07-09-11, 18:40   #9904
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Jeg leer ikke på et øyebryn, når jeg leser eller hører banneord, for jeg har bodd i nordland i over 20 år

Akkurat, jeg leer heller ikke på et eneste øyenbryn når jeg leser banning for det blir for tamt liksom.

Gammel 07-09-11, 18:43   #9905
langaard
Seniormedlem

langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Akkurat, jeg leer heller ikke på et eneste øyenbryn når jeg leser banning for det blir for tamt liksom.

Gammel 07-09-11, 18:44   #9906
Ignite
Seniormedlem

Ignite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 58
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Bra at jeg som er fra Østfold klarer å trekke deg opp da... Men det har nok ikke noe med fylket å gjøre

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil
Gammel 07-09-11, 18:46   #9907
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Ignite, her.

Bra at jeg som er fra Østfold klarer å trekke deg opp da... Men det har nok ikke noe med fylket å gjøre

Glad i deg også!

Gammel 07-09-11, 18:47   #9908
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 46
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Med det sagt så tror jeg at jeg, og det tror jeg i grunn de fleste av oss, har flere måter å uttrykke oss på etter hvor vi adresserer det vi sier/skriver. Jeg kan ikke påstå at jeg banner overvettes mye her inne, men det faller seg heller ikke alltid naturlig, enn om jeg ikke står av veien for det om det virkelig skulle føles naturlig og nødvendig. Men når jeg snakker med folk jeg kjenner så triller banneorda over en lav sko uten at jeg kan si jeg prøver særlig hardt. Og jeg må si at den som først sa at "folk som banner har dårlig ordforråd" for det første ikke kan ha tilbragt mye tid i distriktene nord for Mjøsa, og for det andre tok helt feil.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-09-11, 18:52   #9909
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg synes det aller merkeligste er når folk skriver banneord eller annet de tydeligvis selv finner upassende - siden de deretter går og setter inn asterisker for å "sensurere" seg selv. Herlighet, hva er poenget med det? Jeg kan ikke begripe hva som gjør "h*lvete" til noe annet enn "helvete" - da kunne man vel heller gått inn og redigert bort hele ekspletivet...

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 07-09-11, 19:38   #9910
langaard
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg synes det aller merkeligste er når folk skriver banneord eller annet de tydeligvis selv finner upassende - siden de deretter går og setter inn asterisker for å "sensurere" seg selv. Herlighet, hva er poenget med det? Jeg kan ikke begripe hva som gjør "h*lvete" til noe annet enn "helvete" - da kunne man vel heller gått inn og redigert bort hele ekspletivet...

Gammel 07-09-11, 21:51   #9911
Yrla
Seniormedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Kanskje for å illustrere at når de vil banne på ordentlig gjør de det bare inni seg eller uttaler det halvveis?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-09-11, 22:34   #9912
Marina
Seniormedlem

Marina sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Marina har en fantastisk aura rundt segMarina har en fantastisk aura rundt seg

HVorfor så mye diskusjon i en "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar"? Det lurer jeg på

Min journal
Marina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-09-11, 22:41   #9913
Kitt
Seniormedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 58
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av MieMari, her.

HVorfor så mye diskusjon i en "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar"? Det lurer jeg på

"forhåpentlig" er nøkkelordet her!
Lava vet utmerket godt av vi skravler i vei og diskuterer alt vi får sjansen til!

Gammel 07-09-11, 22:43   #9914
nellie
Seniormedlem

nellie sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Altså. Jeg kan skrive H*****, men ikke fordi at jeg er pinglete og ikke kan stå for banneordene mine, men fordi at jeg egentlig er ganske godt oppdratt og ikke vil utsette folk for min potty`e mouth. I min blogg eller min Mup, eller hvor som helst som jeg har MITT private rom, kan jeg godt skrive masseeee stygt, men andre forumposter er da ikke på MITT personlige område og da må jeg sensurere meg litt. Jeg tenker ikke gjennom alt jeg skriver, aka jeg skriver veeeeldig muntlig og da banner jeg da. Banner irl også, men er ikke akkurat noe "gammal sjømannopplegg". Regner med at folk sier til meg personlig, dersom de mener at jeg forsurer forumspråket med banneordene og evt sensurering av dem

Gammel 08-09-11, 00:00   #9915
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

"forhåpentlig" er nøkkelordet her!
Lava vet utmerket godt av vi skravler i vei og diskuterer alt vi får sjansen til!

Jepp! Kan komme mye nyttig ut av en god diskusjon.

Men, det må sies, at noe av det som snakkes om her, kanskje burde hatt egen tråd, for at flere skulle finne det. Men, etter seertallene, så leses tråden ofte!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 08-09-11, 02:57   #9916
Sweet Pink Kitty
Medlem

Medlem siden: Apr 2010
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Altså. Jeg kan skrive H*****, men ikke fordi at jeg er pinglete og ikke kan stå for banneordene mine, men fordi at jeg egentlig er ganske godt oppdratt og ikke vil utsette folk for min potty`e mouth. I min blogg eller min Mup, eller hvor som helst som jeg har MITT private rom, kan jeg godt skrive masseeee stygt, men andre forumposter er da ikke på MITT personlige område og da må jeg sensurere meg litt. Jeg tenker ikke gjennom alt jeg skriver, aka jeg skriver veeeeldig muntlig og da banner jeg da. Banner irl også, men er ikke akkurat noe "gammal sjømannopplegg". Regner med at folk sier til meg personlig, dersom de mener at jeg forsurer forumspråket med banneordene og evt sensurering av dem

Da er vi to!

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins
Gammel 08-09-11, 09:37   #9917
halkatlala
Seniormedlem

halkatlala sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 47
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

jeg lurer litt på mandelmel. ser det er mange oppskrifter med mandelmel. nå har jeg også kjøpt meg en pose med dette, men det er jo så mye karbo i det at jeg kan vel ikke bruke det til noe? eller er det sånn at noen av de karbene i mandelmel kan trekkes fra?
før jeg leste bak på posen i går prøvde jeg å lage microbølge mandelbrød det var kjempegodt og tok meg 3 min å lage,

halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf
Gammel 08-09-11, 10:00   #9918
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 41
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Husk å bruke børste beregnet på extentions hvis ikke river du unødvendig i dem.
Jeg satte på ext for lenge siden. Volumet på håret okte ca 25%. Men det slet så mye på håret at når jeg tok dem av, så mistet jeg også 25% av mitt hår.
Derfor klippet jeg meg kort etter en tid... Aldri mer i langt hår hvertfall

Hvor mange hadde du og hvordan er tykkelsen på håret ditt? Og hva slags fester? Disse metallringene skal ikke være så ille på slitasje med mindre det er for tungt i forhold til hvor mye av mitt eget hår det er festet i. Rett børste, det er sånn naturhårsbørste, ikke sant? Det står på kjøpelista. Har det ikke enda. Jeg har bare vanlig børste. De hadde bare noe som så ut som en ganske vanlig børste i salongen også. Den ville jeg ikke ha. Men jeg kjøpte et serum som gjør håret silkeglatt. Så glatt at lillesøstera syntes det var vanskelig å flette det.

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-09-11, 10:06   #9919
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Og jeg må si at den som først sa at "folk som banner har dårlig ordforråd" for det første ikke kan ha tilbragt mye tid i distriktene nord for Mjøsa, og for det andre tok helt feil.

Den personen var nok f.eks. fra bibelbeltet. Fordi her passer det ganske bra. Det er ingen kultur for det her. De som banner i dagligtalen er generelt mindre smarte personer som knapt kan andre banneord enn helvete, jævla og satan. Ikke noen fargerik banning som banningen der det er kultur for det. Jeg har aldri hørt en person over 40 fra bibelbeltet banne uten at personen er fly forbanna.

Gammel 08-09-11, 10:09   #9920
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Den personen var nok f.eks. fra bibelbeltet. Fordi her passer det ganske bra. Det er ingen kultur for det her. De som banner i dagligtalen er generelt mindre smarte personer som knapt kan andre banneord enn helvete, jævla og satan. Ikke noen fargerik banning som banningen der det er kultur for det. Jeg har aldri hørt en person over 40 fra bibelbeltet banne uten at personen er fly forbanna.

Hehe, jeg vet ikke hvor det kommer fra, men den første jeg hørte si det var fra Sørkedalen -optimisme når du bosetter deg i Nord-Østerdalen, liksom.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 08-09-11, 10:37   #9921
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Hvor mange hadde du og hvordan er tykkelsen på håret ditt? Og hva slags fester? Disse metallringene skal ikke være så ille på slitasje med mindre det er for tungt i forhold til hvor mye av mitt eget hår det er festet i. Rett børste, det er sånn naturhårsbørste, ikke sant? Det står på kjøpelista. Har det ikke enda. Jeg har bare vanlig børste. De hadde bare noe som så ut som en ganske vanlig børste i salongen også. Den ville jeg ikke ha. Men jeg kjøpte et serum som gjør håret silkeglatt. Så glatt at lillesøstera syntes det var vanskelig å flette det.

Husker ikke hvor mange jeg hadde, men en del. De ble satt på med en slags plastikk (?) som ble smeltet fast i håret. En slik remse med hår ble delt i to og satt på. Har nordisk hår, tynt og fint. Og ja, mener det er naturhårsbørste. Selges hos frisører hvertfall
Håper det går bra

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 08-09-11, 10:40   #9922
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Det kan godt stemme, men kanskje litt mindre sant for vår generasjon? Er fra Aust-Agder selv, tror vi adopterte like mye språk fra popkultur som ungdom i resten av landet - altså ikke akkurat tradisjonsrike gloser, men like fullt kultur-påvirket profanitet.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 08-09-11, 10:41   #9923
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Naturhårbørste er uansett mest skånsomt mot håret!

Flere enn meg som har problemer med tickerfactory i dag? Det er jo bare tøys og tull på nettsidene deres ...

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 08-09-11, 10:42   #9924
Supera
Seniormedlem

Supera sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Husker ikke hvor mange jeg hadde, men en del. De ble satt på med en slags plastikk (?) som ble smeltet fast i håret. En slik remse med hår ble delt i to og satt på. Har nordisk hår, tynt og fint. Og ja, mener det er naturhårsbørste. Selges hos frisører hvertfall
Håper det går bra

Jeg tror du har hatt kreatin da. Disse ringene jeg har skal kunne tas av uten at håret er ødelagt med mindre det er for tungt for håret. Det er bare å ta en tang og bøye ringen tilbake (nå er den presset flat) og så kommer ringen og håret av. Jeg har IKKE lyst på kort hår, så jeg må være påpasselig.

Gammel 08-09-11, 11:42   #9925
Okie
Medlem

Okie sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Okie er ny på veien

TickerFactory ja... har ikke kommet inn selv om jeg kan passordet. Og det over noen dager, så laget ny rett og slett. Har ikke prøvd i dag...

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:37.