Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Generell diskusjon Ordet er fritt. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#26 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir jo ruinert!Nå har jeg satt opp månedsmeny fram til 12 oktober. Sist storhandel handlet vi middager for en måned og betalte da 2000. Det var inkludert en del pålegg og andre husting. Vi har suplert med litt egg, bacon og grønnsaker samt pålegg resten av måneden. Totalt har vi kanskje brukt 2500 på middager til hele familien denne perioden. Da kommer pålegg og dopapir o.l utenom. Så det går ann
![]() |
![]() |
#27 |
Juniormedlem
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
![]() |
Sv: Jeg blir jo ruinert!
Tenkte å ta en tur til sverige, hva er grensa på kjøtt? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#29 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Jeg blir jo ruinert!Jeg har levd lavkarbo siden 2004, og har enda tilgode å bruke lenger tid på middag enn jeg gjorde på høykarbo. Som regel bruker jeg ca halvparten av tida.
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#31 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
Den dagen Lille Gubben ikke vil spise det jeg setter på bordet får han lage seg mat sjøl. Jeg er ikke så streng med ungene, men voksne mennesker - ærlig talt.
![]() |
![]() |
#32 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2007
Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
![]() |
![]() |
#33 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Veldig enig, godt skrevet, jeg også opplever at vi bruker mindre penger! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: 5-25-70
![]() |
![]() |
#34 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
![]() |
Sv: Jeg blir jo ruinert!Jeg bruker mer penger, så enig med ts! Huff, men det er jo så mye godt. Egg går det mye av til å lage helgekos som is, egg til frokost, pannekaker, bacon/egg og å bake proteinbrød 1-2 ganger i uken. Kjøper bare økologiske egg og ikke de fra First price, det er jo viktig at hønene har det godt og er glade
![]() |
![]() |
#35 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Jeg blir jo ruinert!Sjekk ut om det er et gårdsutsalg eller lignende i nærheten av der du bor. De har som regel mye billigere egg og grønnsaker og kjempebra utvalg. Bor selv på ganddal i Sandnes og Skjæveland gårdsutsalg er 5 min unna. Ett brett egg 45 kr (30stk) og de har sinnsykt mye og gode grønnsaker! Handler inn ca en gang i uka og grønnsakene holder seg også friske mye lengre enn de som er kjøpt på butikk merker jeg.. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo
![]() |
![]() |
#36 |
Medlem
Alder: 46
![]() |
Sv: Jeg blir jo ruinert!Det bør jeg absolutt! Takker for tipset. Bor i Oslo (uten bil), men moderen bor i Lier og der er det masse gårder
![]() |
![]() |
#37 |
Seniormedlem
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
![]() ![]() |
Sv: Jeg blir jo ruinert!Jeg føler med deg, men vil også trøste deg med at det går seg til. I begynnelsen kjøper en mye unyttig og nye ting som en igrunnen ikke liker eller har bruk for, belive me..... men etter hvert så finner du ut hva du liker å bruke og hva som går til i matlaginga di, så da blir det billigere. Bruker du fløte så kan du bytte til den laktosefrie, den har mye lenger holdbarhet enn den vanlige og ikke så mye dyrere, en slipper iallefall at den går ut på dato neste uke. Det er også lurt å lage seg en meny for 1 uke eller for sønd -torsd. finn ut hva du liker å lage, hva du liker å spise. Lag meny utifra dette. Bak deg et lavkarbo brød til å ha som niste, kan skjæres i skiver og fryses, ta opp etterhvert, men brødet holder seg godt i ca 1 uke i kjølesap. Lag vafler eller pannekaker til å fylle med ost/skinke etc... ovnspannekake med bacon, supper, kaffelatte av eggemelk, ja kun fantasi og smak som begrenser. Søk rundt på forumet eller les på blogger og lag deg en dagsmeny eller ukes meny utifra dette, men hold det enkelt i starten og utvid etterhvert. Ellers har du lett for å bli ruinert og forvirret. Ønsker deg lykke til og håper at det går seg til etterhvert for deg også
![]() |
![]() |
#38 |
Seniormedlem
Hvor: Akershus
Sv: Jeg blir jo ruinert!Hvordan klarer du dette? Jeg har aldri brukt så lite matpenger før |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
![]() |
![]() |
#39 |
Medlem
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
MSG/glutamat?
![]() |
![]() |
#40 |
Seniormedlem
Hvor: Akershus
Antakelig det, ja |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hva når man blir syk? | helle50 | Spørsmål og svar | 1 | 13-02-11 13:34 |
Blir gal! | Mellon | Lavkarbo generelt | 3 | 06-11-10 13:59 |
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? | Nille | Generell diskusjon | 28 | 30-07-10 16:23 |
Blir så rar ... | Ludviginne | Ketolysekuren | 5 | 14-11-07 14:12 |
Hva når man blir syk? | Isagel | Induksjonen | 2 | 18-03-05 17:54 |