Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Jeg blir jo ruinert!

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 07-09-11, 16:27   #26
Peppa Gris
Seniormedlem

Peppa Gris sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Jeg blir jo ruinert!

Nå har jeg satt opp månedsmeny fram til 12 oktober. Sist storhandel handlet vi middager for en måned og betalte da 2000. Det var inkludert en del pålegg og andre husting. Vi har suplert med litt egg, bacon og grønnsaker samt pålegg resten av måneden. Totalt har vi kanskje brukt 2500 på middager til hele familien denne perioden. Da kommer pålegg og dopapir o.l utenom. Så det går ann

Gammel 07-09-11, 18:53   #27
kamuzz
Juniormedlem

kamuzz sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trondheim
kamuzz er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av mysil, her.

Om du ikke bor altfor langt unna svenskegrensa, så er det masse å spare på å kjøpe proteinkilder der. Jeg hamster kjøttdeig og frossen kyllingfilet der de gangene jeg er der. Ofte jeg tar med meg 15-20 kg kjøttdeig om gangen, bare håper på at vi ikke blir stoppa av tollen Ost og egg kjøper jeg også der
Den siste mnd har jeg bare hatt 680 kr å bruke på mat til meg og dattera mi, og det har gått helt fint pga lageret jeg har med kjøtt/grønnsaksvarer i fryseren

Tenkte å ta en tur til sverige, hva er grensa på kjøtt?

kamuzz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:18   #28
langaard
Seniormedlem

Medlem siden: Nov 2010
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av kamuzz, her.

Tenkte å ta en tur til sverige, hva er grensa på kjøtt?

10 kg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 19:29   #29
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg har levd lavkarbo siden 2004, og har enda tilgode å bruke lenger tid på middag enn jeg gjorde på høykarbo. Som regel bruker jeg ca halvparten av tida.
Grønnsaker trenger bare maks 10min koketid, mens ris, poteter osv trenger 20-30. Sier seg selv at det går kjappere.

Gammel 07-09-11, 19:58   #30
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

10 kg

pr pers! Aldergrensa pleier jeg alltid glemme.

Gammel 07-09-11, 21:12   #31
TrillTrall
Seniormedlem

TrillTrall sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 57
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av lårannediskon, her.

En time på kjøkkenet går fort siden sambo ikke liker frossen grønnsaksblanding. Han spiser bare mos Så det tar jo fort en halvtime å lage den mosen, kvarter på kjøtt og saus og kvarter på masse oppvask.

Den dagen Lille Gubben ikke vil spise det jeg setter på bordet får han lage seg mat sjøl. Jeg er ikke så streng med ungene, men voksne mennesker - ærlig talt.

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-09-11, 21:17   #32
Kanutten
Seniormedlem

Kanutten sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Den dagen Lille Gubben ikke vil spise det jeg setter på bordet får han lage seg mat sjøl. Jeg er ikke så streng med ungene, men voksne mennesker - ærlig talt.

Enig!

Gammel 07-09-11, 21:51   #33
aslaug
Seniormedlem

aslaug sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av jente20, her.

når man først begynner, bruker man mye mer penger på tull (ikke frekkt ment) enn hva man gjør når man har kommet mer inn i det. jeg kjøpte alt mulig rart, for så å finne ut at jeg faktisk ikke trengte halvparten..

nå har jeg begynnt på lavkarbo igjen etter et par måneder pause, og nå har jeg vel brukt ca 700 kr på å fylle fryseren med grønnsaker, kylling, div kjøtt og fisk.. så det jeg trenger fremmover nå er bare småting, som eks fløte, rømme, egg osv.. jeg anbefaler å gjøre det sånn, kjøp inn masse av ting du fryser ned, så er det bare å ta opp. har fungert supert til meg som til tider har stram økonomi.

og jeg bruker faktisk mindre penger når jeg går på lavkarbo enn hva jeg gjør til vanlig..

Veldig enig, godt skrevet, jeg også opplever at vi bruker mindre penger!

aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 19:23   #34
komatøs
Medlem

komatøs sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Alder: 46
komatøs er ny på veien

Jeg bruker mer penger, så enig med ts! Huff, men det er jo så mye godt. Egg går det mye av til å lage helgekos som is, egg til frokost, pannekaker, bacon/egg og å bake proteinbrød 1-2 ganger i uken. Kjøper bare økologiske egg og ikke de fra First price, det er jo viktig at hønene har det godt og er glade
Så er det Udo`s choice, kosttilskudd, vaniljepulver, kokosolje (ikke minst!) som jeg bruker mye av og tja...pengene går og går. Hadde jeg ikke vært student, hadde jeg nok kjøpt mye økologisk kjøtt og bacon i stedet, synd det er så dyrt

Gammel 08-09-11, 20:49   #35
SnellaB
Nytt Medlem

Medlem siden: Feb 2011
SnellaB er på en erverdig vei

Sjekk ut om det er et gårdsutsalg eller lignende i nærheten av der du bor. De har som regel mye billigere egg og grønnsaker og kjempebra utvalg. Bor selv på ganddal i Sandnes og Skjæveland gårdsutsalg er 5 min unna. Ett brett egg 45 kr (30stk) og de har sinnsykt mye og gode grønnsaker! Handler inn ca en gang i uka og grønnsakene holder seg også friske mye lengre enn de som er kjøpt på butikk merker jeg..

SnellaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 11:10   #36
komatøs
Medlem

komatøs sin avatar

Alder: 46
komatøs er ny på veien

Det bør jeg absolutt! Takker for tipset. Bor i Oslo (uten bil), men moderen bor i Lier og der er det masse gårder

Gammel 09-09-11, 21:17   #37
Livsglede
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 57
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Jeg føler med deg, men vil også trøste deg med at det går seg til. I begynnelsen kjøper en mye unyttig og nye ting som en igrunnen ikke liker eller har bruk for, belive me..... men etter hvert så finner du ut hva du liker å bruke og hva som går til i matlaginga di, så da blir det billigere. Bruker du fløte så kan du bytte til den laktosefrie, den har mye lenger holdbarhet enn den vanlige og ikke så mye dyrere, en slipper iallefall at den går ut på dato neste uke. Det er også lurt å lage seg en meny for 1 uke eller for sønd -torsd. finn ut hva du liker å lage, hva du liker å spise. Lag meny utifra dette. Bak deg et lavkarbo brød til å ha som niste, kan skjæres i skiver og fryses, ta opp etterhvert, men brødet holder seg godt i ca 1 uke i kjølesap. Lag vafler eller pannekaker til å fylle med ost/skinke etc... ovnspannekake med bacon, supper, kaffelatte av eggemelk, ja kun fantasi og smak som begrenser. Søk rundt på forumet eller les på blogger og lag deg en dagsmeny eller ukes meny utifra dette, men hold det enkelt i starten og utvid etterhvert. Ellers har du lett for å bli ruinert og forvirret. Ønsker deg lykke til og håper at det går seg til etterhvert for deg også

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 09-09-11, 23:16   #38
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Hvordan klarer du dette? Jeg har aldri brukt så lite matpenger før
Men det gikk jo med noen få hundrelapper på innkjøp av lavkarboprudukter først. Eks fiberhusk, Johannesbrøbkjernemel m.m. Men det holder lenge
Og alle retter er så lette og raske å lage at jeg ikke skjønner hvorfor jeg var så glad i Toro

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 10-09-11, 07:59   #39
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Opprinnelig lagt inn av Bønna200;

Og alle retter er så lette og raske å lage at jeg ikke skjønner hvorfor jeg var så glad i Toro

MSG/glutamat?

Gammel 10-09-11, 14:05   #40
Bønna200
Seniormedlem

Bønna200 sin avatar

Hvor: Akershus
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

MSG/glutamat?

Antakelig det, ja
Også var jeg jo så sikker på at det var myye enklere enn å lage noe fra bunnen...

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva når man blir syk? helle50 Spørsmål og svar 1 13-02-11 13:34
Blir gal! Mellon Lavkarbo generelt 3 06-11-10 13:59
Blir livet mitt perfekt om jeg blir tynn? Nille Generell diskusjon 28 30-07-10 16:23
Blir så rar ... Ludviginne Ketolysekuren 5 14-11-07 14:12
Hva når man blir syk? Isagel Induksjonen 2 18-03-05 17:54

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:48.