Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 15-09-11, 22:06   #3551
Foksy
Medlem

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oppland
Alder: 48
Foksy er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Fikk denne på mail i dag, av en klassekamerat som vet jeg sluker alt sånt

Genenes favorittdiett

Veldig mye interessant lesing, men jeg reagerer på at de et stykke nede i artikkelen har skrevet dette:

Unngå fettfella!
Professoren advarer mot å gå i fettfella.

– Det er ikke bra å kutte ut karbohydratene helt, sier hun.– Fett/protein-fella er like ille som karbofella. Det handler om den rette balansen, som alltid

Det er helt tydelig i artikkelen at de ikke har forsket på lavkarbo, men høykarbo og 3-delt inntak. Da burde de la være å kommentere hva lavkarbo gjør/ikke gjør med kroppen også? Hadde derimot vært interessant å høre hva som skjer genetisk når man spiser lavkarbo da. For det var veldig interessant at genuttrykk forandrer seg så mye bare på en uke med 30-30-30 inntak!

Ellers må jeg si at jeg er enig i at det helt sikkert er sunt å spise på denne måten, at det på sikt sikkert er det mest optimale inntaket.
Det er kun nå som jeg skal gå ned i vekt at jeg kutter såpass mye karber. Når jeg er der jeg vil være kg-messig kommer jeg jo til å øke karbene til omtrent dette nivået..

Hva mener dere?

Foksy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Easylife Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:07   #3552
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

God kveld alle sammen.
Da er jeg akkurat ferdig med styremøte i salsaklubben her og kan endelig sette meg ned etter fullt kjør siden kl7. Bakte Pruttis sin Peanøttkake og serverte med stor suksess på møtet. De høykarbo folka likte den også kjempegodt og forsynte seg flere ganger.

Nysgerrig nok: Håper livet ditt roer seg litt, men nå kan du i alle fall se fram til deilig ferie - og sexy i bikini Og klart vi er her for hverandre - i gode og dårlige dager, er det ikke så de sier

Appelsinpiken: Må passe deg litt for å ikke bli helt overarbeidet nå rett etter slikt inngrep, ta vare på deg selv lille venn Kos deg litt med middag med kjæresten du!

Pruttis: Så glad for å høre at det går bedre med deg og at motivasjonen er på plass. Feit god mat før høykarbofolket drar inn gørra si er genialt
Og vet du, jeg synes du er nyyyydelig på alle bildene jeg
Håper det ordner seg med jobb for deg, ja hverdagene blir mer stressende da, men det er også lettere å få system på dagen både mhp mat og andre ting.

Dollsine: Så morsomt at du skal ha Bente-matpakke, føler meg beæret jeg. Håper virkelig det fungerer for degg nå, hvis ikke kommer jeg til å føle meg medskyldig altså!
Jeg spiser fra kantinen, så det er slike beger de selger der. Derfor har jeg aldri fått veid maten, så jeg vet ikke nøyaktik hvor mye det er i dem. Men skal jeg gjette består en typisk lunch for meg av 1 kokt egg (det er i alle fall korrekt), en pakke majones, som er 12 g, ett beger reker, som jeg tipper er ca 50g og ett beger med røkelaks, ser de er av varierende størrelse, men tipper de varierer fra 40-50g. Mer presis enn det greier jeg ikke være.

Nå skal jeg llate meg en time før senga kaller

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:14   #3553
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Sanna 1 er på en erverdig vei

Åhhhhhhhhh, jeg er mett !!
Gubben har bursdag i dag.
Og vi tok turen til Bergen og spiste middag på Bryggen.
Forrett: Blåskjell svømmende i hvitløksmør.
Hovedrett: Biff med grønsaker, selleripuré, sopp og mere hvitløksmør.
Full forståelse hos kokken for min lavkarbo.
Har aldri vært mere fornøyd med et restaurantbesøk. (siden 1.juni)

Gammel 15-09-11, 22:20   #3554
bente1
Seniormedlem

bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Foksy: Jeg tror jeg har blitt overvektig av en grunn, nemlig kh følsomhet og en viss grad av insulinresistens, når jeg ser hvor mye bedre kroppen min har det uten kh er jeg helt overbevist om det, 75% av alle som er overvektige har faktisk større eller mindre grad av insulinresistens, det er derfor lavkarbo fungerer så godt. Det er noe annet om man aldri har vært overvektig, da kan sikkert noe slikt fungere helt fint. Gammel tro var at overvekt fører til insulinresistens, men nå tror fler og fler at det er omvendt, insulinresistens fører til overvekt. Derfor tror jeg også jeg kommer til å gå tilbake til gammel vekt dersom jeg begynner å spise så mye karber igjen. Jeg er livredd for det søtsuget og den sulten kommer til å gjøre med meg og at jeg derfor veldig lett kommer til å falle tilbake til gamle vaner. Derfor tror jeg ikke det er noe for meg
Min filosofi er derfor å holde meg til rundt 30-50g karber når jeg er "ferdig slanket", og de ekstra karbene skal kun være ting som rotgrønnsaker, erter, bønner, linser osv, litt mer bær og nøtter, som gir relativt lav blodsukker påvirkning og dermed lav insulinutskillelse.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 22:22   #3555
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Åhhhhhhhhh, jeg er mett !!
Gubben har bursdag i dag.
Og vi tok turen til Bergen og spiste middag på Bryggen.
Forrett: Blåskjell svømmende i hvitløksmør.
Hovedrett: Biff med grønsaker, selleripuré, sopp og mere hvitløksmør.
Full forståelse hos kokken for min lavkarbo.
Har aldri vært mere fornøyd med et restaurantbesøk. (siden 1.juni)

Ahhhh høetes deilig ut! Håper dere fikk feiret han skikkelig!
Og det er sååå deilig når du treffer på kokker som har forståelse og prøver og hjelpe deg. Jeg pleier å gå og takke dem etterpå hvis det er mulig jeg når jeg møter slike - de fortjener ros!!!

Gammel 15-09-11, 23:04   #3556
Dollsine
Gjest

Takk Bente! Koselig at du tar deg tid til å innom etter en lang dag. Du skal da slippe å få skylda kan du skjønne, jeg gir bare bort æren jeg. Resten beholder jeg selv

Matpakka i morgen ble 2 egg, 3 skiver røkt skinke, alt blandet med mye majones. Mye mer enn 12 g majones ja... Gleder meg litt da!

Nå er det natten her i gården. Jeg får lese resten i morgen. Sov godt alle sammen.

Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 23:37   #3557
Lille venn
Juniormedlem

Lille venn sin avatar

Lille venn er på en erverdig vei

Etter å ha kost meg med barn og barnebarn noen dager, skal jeg avgårde med svigerfamilien til syden og "all inclusive" i en uke. Gruer meg til maten Har bakt frøknekkebrød som jeg skal ha med. Hadde tenkt som Dollsine å ta en "Benteuke", men får utsette den til jeg kommer hjem. Blir i allefall godt med sol og varme

Lille venn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 23:40   #3558
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Dollsine, her.

Takk Bente! Koselig at du tar deg tid til å innom etter en lang dag. Du skal da slippe å få skylda kan du skjønne, jeg gir bare bort æren jeg. Resten beholder jeg selv

Matpakka i morgen ble 2 egg, 3 skiver røkt skinke, alt blandet med mye majones. Mye mer enn 12 g majones ja... Gleder meg litt da!

Nå er det natten her i gården. Jeg får lese resten i morgen. Sov godt alle sammen.

Skjønne, snille Dollsine

Håper matpakka blir bra og holder deg mett!

Nå er det natta tid her også, natta til deg og natta til alle andre skjønne damene mine

Gammel 15-09-11, 23:46   #3559
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Lille venn, her.

Etter å ha kost meg med barn og barnebarn noen dager, skal jeg avgårde med svigerfamilien til syden og "all inclusive" i en uke. Gruer meg til maten Har bakt frøknekkebrød som jeg skal ha med. Hadde tenkt som Dollsine å ta en "Benteuke", men får utsette den til jeg kommer hjem. Blir i allefall godt med sol og varme

Hihihi "Benteuke"

All inclusive er ofte buffeter, og da kan du jo styre veldig mye selv hva du forsyner deg med. Går nok bra skal du se - tenk generell lavkarbo istedenfor ketogent, så er det lettere. -Da er det hovedsaklig vann som kommer på, og det får du bort igjen etter en uke hjemme
Og kooooos deg masse på ferie

Jammen - barn og barnebarn - du er jo vår "lille venn" - jeg var såååå sikker på at du var bare ungdommen.....Ungdommelig får vi heller si da kanskje

Gammel 16-09-11, 08:47   #3560
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Hihihi "Benteuke"

All inclusive er ofte buffeter, og da kan du jo styre veldig mye selv hva du forsyner deg med. Går nok bra skal du se - tenk generell lavkarbo istedenfor ketogent, så er det lettere. -Da er det hovedsaklig vann som kommer på, og det får du bort igjen etter en uke hjemme
Og kooooos deg masse på ferie

Jammen - barn og barnebarn - du er jo vår "lille venn" - jeg var såååå sikker på at du var bare ungdommen.....Ungdommelig får vi heller si da kanskje

Godt å se det er flere gamle kjerringer her inne.

Jeg gikk på vekta i dag bare for moroskyld, - etter middagen på restaurant. Og den middagen ga meg 1 kg + !
Er klar over at det forsvinner på et blunk, men det er jo snodig.
Eller det er vel egentlig ikke det, for mine daglige middagsporsjoner, er jo bare småtteri i forhold til det jeg stappet innpå i går !

Gammel 16-09-11, 09:26   #3561
bente1
Seniormedlem

Godmorgen alle sammen - i dag er det fredag og snart helg - deilig
Ha en deilig helgestart-dag

Må ikke veie deg etter slike kvelder vet du Sanna, bare magefyll og vann, borte på null komma blunk Hold deg til den faste veiedagen din du!

I dag jobber de med å sette inn noe av de nye vinduene jeg har kjøpt. Spent på hvordan det ser ut når jeg kommer hjem. Huset ser vel ikke ut da, men men, får ta det værste, så får resten være til de har gjort seg ferdige

Gammel 16-09-11, 10:30   #3562
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

SÅ FIN DU ER PRUTTIS!!! Ei vakker jente fra Nordland; det er DU!

Veldig bra Prutti, at du spiser god og feit mat før lukta av de andres middag brer seg i heimen. Synes du er tøff jeg, som tar med spørsmålene våre til psykologen; det står det respekt av! Mange ville nok bare forsøkt å glemme dem, og fortsette som før. Du vil tydeligvis ha en endring; veldig bra!!! Vakkert landskap i Bodø ser jeg; turen med 300 høydemeter ville ikke knærne mine godtatt, men resten av kroppen ville sagt at utsikten var verdt smerter og problemer i etterkant. Du får ta en tur for meg og du

Jeg sa Prutti er tøff, og det er hun. Jeg kommer nok ikke til å legge ut bilder av meg selv her Da er det bedre om dere ser meg i real life.

Ja, har skjønt at jeg må lage det jeg skal spise før de andre begynner med sitt, for da frister det ikke fullt så mye å spise dritt når man allerede er mett.
Skrev at jeg skulle ta spørsmålene videre, og nå blir de tatt opp. Rett og slett fordi de var nådestøtet på spikeren NYDELIG fjelltur, kan kjøres også Får prøve bevege meg, det får være en slags motivasjon Gikk i fjor vinter med en tidl kollega; 59 minutter opp og 58 minutter ned. Heftig tempo. Svett, kald og jæv.. Nå gikk vi på 49 opp og 49 ned Men det er klart; 20 kg mindre å bære.

Pruttis: Så glad for å høre at det går bedre med deg og at motivasjonen er på plass. Feit god mat før høykarbofolket drar inn gørra si er genialt
Og vet du, jeg synes du er nyyyydelig på alle bildene jeg
Håper det ordner seg med jobb for deg, ja hverdagene blir mer stressende da, men det er også lettere å få system på dagen både mhp mat og andre ting.

Men synes du ikke det er forskjell på bildene? Har det ene som bakgrunn på telefonen, på pur f. Da holder jeg meg i skinnet.
Håper også det ordner seg, men det må det jo gjøre en eller annen gang <3
-

Salat inntatt! Ost inntatt! Snart handling så mamma får seg et lkbrød, og jeg skal se etter noe olje. Vanlig olivenolje? Er ikke Udos relativt dyrt?

DJEVELSK bra at Dollsine har rast litt ned; tipper det var fettilskuddet som løsna det hele. Satser på nærmere 81-80 tallet neste uke, or what? SÅ GLAD, altså!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 10:51   #3563
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Men synes du ikke det er forskjell på bildene? Har det ene som bakgrunn på telefonen, på pur f. Da holder jeg meg i skinnet.
-

Salat inntatt! Ost inntatt! Snart handling så mamma får seg et lkbrød, og jeg skal se etter noe olje. Vanlig olivenolje? Er ikke Udos relativt dyrt?

DJEVELSK bra at Dollsine har rast litt ned; tipper det var fettilskuddet som løsna det hele. Satser på nærmere 81-80 tallet neste uke, or what? SÅ GLAD, altså!

Ja, det er jo kjempestor forskjell. -Du har jo gått ned veldig mye og det synes utrolig godt i ansiktet!!! Men jeg synes nå uansett du ser ut som en skjønn jente på alle bildene - mye slankere ja, men nydelig uansett

Jeg har smakt på Udos, men klarer ikke smaken, men mange som sverger til det. Så mine fettilskudd i tillegg til mat som er naturlig fet er cocosa i te, vanlig smør i nesten all maten jeg lager og extra virgin olivenolje til slater osv. Lykke til m shopping

Gammel 16-09-11, 10:52   #3564
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Ja, har skjønt at jeg må lage det jeg skal spise før de andre begynner med sitt, for da frister det ikke fullt så mye å spise dritt når man allerede er mett.
Skrev at jeg skulle ta spørsmålene videre, og nå blir de tatt opp. Rett og slett fordi de var nådestøtet på spikeren NYDELIG fjelltur, kan kjøres også Får prøve bevege meg, det får være en slags motivasjon Gikk i fjor vinter med en tidl kollega; 59 minutter opp og 58 minutter ned. Heftig tempo. Svett, kald og jæv.. Nå gikk vi på 49 opp og 49 ned Men det er klart; 20 kg mindre å bære.

-

Jøss, så sprek du er da. Bare det må jo være en motivasjon.
Jeg ser iallefall forskjell på bildene. Uten tvil, så ser du bedre ut med minus 20 kg. Fin jente er du.... og du greier sikkert de siste kiloene også.
Sta.. når du bare vil !

Gammel 16-09-11, 10:55   #3565
bente1
Seniormedlem

Og ja, Dollsine, jeg er sååååå utrolig glad i dag over å se at vekta di har gått så mye ned på så kort tid. Fortsett sånn - også i helgen, helgene er de vanskeligste, lettere å fristes til å ta noe ekstra da, men stå på, ikke noe ekstra nå før du ser resultater av dette over tid! Jeg er i alle fall salig overbevist om at minimalt med karber og godt med fettilskudd booster fettforbrenningen

Gammel 16-09-11, 11:36   #3566
Appelsinpiken
Medlem

Appelsinpiken sin avatar

Alder: 37
Appelsinpiken er ny på veien

God morgen alle - og så flinke dere er!
Føler jeg ikke flink i det hele tatt (men som unnskyldning så har jeg jo ikke helt klart å komme inn i det igjen heller). I dag reiste kjæresten på guttetur (som varer helt til i morgen!) og jeg skal utnytte dagen til å spise så mye fett at det renner ut av nesa mi etterpå.

De tre ukene det tok fra jeg flyttet hjemmefra til jeg måtte hjem igjen, så hadde jeg gått ned 2,5 kilo - det er litt over 800 gram i uka det! Jeg som nesten ikke hadde hatt noen endring i vekt på leeenge. I tillegg hadde jeg spist mellom 2200 og 2800 kcal hver dag - hvor det var mellom 220-300 gram fett hver dag! Aldri spist så mye jeg. Og i følge Grete Roede skulle jeg ha gått opp i vekt!
I kveld blir det biff i fløtesaus (massevis av namnam-grønnsaker + biff i strimler + krydder + masse fløte).
Og hjemmelaget is! (Hvor får man tak i pistasjmasse?)

Appelsinpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 13:02   #3567
bente1
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av Appelsinpiken, her.

De tre ukene det tok fra jeg flyttet hjemmefra til jeg måtte hjem igjen, så hadde jeg gått ned 2,5 kilo - det er litt over 800 gram i uka det! Jeg som nesten ikke hadde hatt noen endring i vekt på leeenge. I tillegg hadde jeg spist mellom 2200 og 2800 kcal hver dag - hvor det var mellom 220-300 gram fett hver dag! Aldri spist så mye jeg. Og i følge Grete Roede skulle jeg ha gått opp i vekt!
I kveld blir det biff i fløtesaus (massevis av namnam-grønnsaker + biff i strimler + krydder + masse fløte).
Og hjemmelaget is! (Hvor får man tak i pistasjmasse?)

Wow, så fantastisk at du kan spise nærmere 3000 kal og likevel gå ned i vekt! Det kan definitivt ikke jeg altså! -Men nå greier jeg heller ikke å få i meg så mye på strikt lavkarbo, så det er ikke noe problem. På høykarbo derimot...tror jeg av og til strappet i meg borti 3000kal i bare i sjokolade og chips på en lørdagskveld....

Gammel 16-09-11, 13:28   #3568
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Så cocosa, fløte og smør i kaffen. Olivenolje og feta i salater. Grønnsaker smørkokt med salt. Det skal jeg klare. Og ja, jeg liker smør i kaffen.

I dag lager jeg ovnsstekte koteletter, grønnsaker og potet til familien Reisefot. Sender besteforeldre til Kemer på søndag, så for at mormor skal få stresse med en ting mindre, så tilbød jeg meg å lage middag. Mam er jo der nede å leker reiseguide.

Orker ikke være med de, for de prater så HIMLA mye. KVAKKVAKK!

Til kvelds blir det minipizza'er. Vedder på at én slik er i allefall 80 gram fett. Det må jeg regne på. Blir godt uansett. Kjenner hodepinen er i anmarsj, og det gleder meg.

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 13:41   #3569
bente1
Seniormedlem

Så cocosa, fløte og smør i kaffen. Olivenolje og feta i salater. Grønnsaker smørkokt med salt. Det skal jeg klare. Og ja, jeg liker smør i kaffen.

I dag lager jeg ovnsstekte koteletter, grønnsaker og potet til familien Reisefot. Sender besteforeldre til Kemer på søndag, så for at mormor skal få stresse med en ting mindre, så tilbød jeg meg å lage middag. Mam er jo der nede å leker reiseguide.

Orker ikke være med de, for de prater så HIMLA mye. KVAKKVAKK!

Til kvelds blir det minipizza'er. Vedder på at én slik er i allefall 80 gram fett. Det må jeg regne på. Blir godt uansett. Kjenner hodepinen er i anmarsj, og det gleder meg.

Høres ut som du er godt i gang, heier på deg skjønnas Rart det der hvordan faktisk hodepinen blir en glede når en vet det skyldes at kroppen er på riktig vei
Og snille jenta som lager mat til hele familien

Gammel 16-09-11, 14:57   #3570
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Foksy, her.

Fikk denne på mail i dag, av en klassekamerat som vet jeg sluker alt sånt

Genenes favorittdiett

Veldig mye interessant lesing, men jeg reagerer på at de et stykke nede i artikkelen har skrevet dette:

Unngå fettfella!
Professoren advarer mot å gå i fettfella.

– Det er ikke bra å kutte ut karbohydratene helt, sier hun.– Fett/protein-fella er like ille som karbofella. Det handler om den rette balansen, som alltid

Det er helt tydelig i artikkelen at de ikke har forsket på lavkarbo, men høykarbo og 3-delt inntak. Da burde de la være å kommentere hva lavkarbo gjør/ikke gjør med kroppen også? Hadde derimot vært interessant å høre hva som skjer genetisk når man spiser lavkarbo da. For det var veldig interessant at genuttrykk forandrer seg så mye bare på en uke med 30-30-30 inntak!

Ellers må jeg si at jeg er enig i at det helt sikkert er sunt å spise på denne måten, at det på sikt sikkert er det mest optimale inntaket.
Det er kun nå som jeg skal gå ned i vekt at jeg kutter såpass mye karber. Når jeg er der jeg vil være kg-messig kommer jeg jo til å øke karbene til omtrent dette nivået..

Hva mener dere?

Jeg tror fullt og helt at for vektnedgangens skyld er det vesentlig å kutte karbohydrater enten for ketosens skyld eller til et såpass lavt antall at kroppsfettet forsvinner. Særs fettet rundt organer.
For helsens skyld mener jeg bestemt at lavkarbo ikke er en periodisk "idé", men en lang, om ikke livslang, bestemmelse man tar for å forebygge tidlig eldring, sykdommer og død. Selv kom jeg meg unna diabetes, PCOS, psoreasis i hodebunnen, rene hud og mer livsgnist- og dette i tillegg til vektnedgangen som er det pluss i seg selv for selvtillitt osv.

Når jeg kommer meg ned til en vekt som jeg kan trives med, som ikke gir meg hemninger og sosiale kvielser, så må jeg sette meg ned å finne ut hvordan kroppen min trives best med. Ketose er utelukket, det er helt sikkert. Ketosen har jo sine positive sider; temperaturstigning, konsentrasjon, utholdelse osv, men et nivå på rundt 50 karb for dag tror jeg ikke bare vil holde vekt stabilt, men humør, blodsukker og hormoner i slag. Siden jeg sist var i ketose har jeg ikke hatt "besøk", så nå er jeg spent på hva helgen/starten av neste uke vil bringe med seg. Kommer djevelskapen iløpet av en uke på ketose er jeg hellig overbevist om at jeg har en hormonutfordring, og at kroppen må i ketose/lavt karb for å regulere seg selv.

På lavkarbo (uansett hva man velger kalle den filosofien man følger) er det jo en god del rene matvarer man bruker. Kjøtt uten marinade med sukker og E-stoffer, spiser ikke godteri som er så og si kjemisk framstilt og rent over tror jeg vi får i oss betraktelig mindre kjemikalier enn hva naboen gjør.

Har lest en artikkel om kreftcellereduksjon ved lavt inntak av karbohydrater. Kanskje det faktisk ligger noe i det. At kreftgåten kan løses ytterligere enn hva vestens medisin kan bidra med per i dag.
På 80-tallet begynte leger å leke med tanken om å redusere karbohydratinntaket betraktelig for å behandle hardt angrepet migrenepasienter. Om de økte fettandelen vet jeg ikke - kunne vært greit å lese om.

Slike ting jeg tar opp nå er noe jeg titt og ofte "forsvarer" lavkarbo med i omgangskretsen og utenforstående. Det er jo også bevist at lavkarbo forebygger alzheimers såvel parkinsons. Det er jo nødt til å ligge fysiologiske beviser i vår egen DNA, opprinnelse, for at dette ikke er bambus!

Fint med tvilere og skeptikere, får i alle fall meg litt mer gira på hvorfor jeg i det hele tatt holder på.

Gammel 16-09-11, 15:12   #3571
Nysgjerrig nok
Medlem

Nysgjerrig nok sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Haha. Her kommer det ladies. Jeg ler i ren fortvilelse!

WOW - det kaller jeg vannvittig forskjell!!! Du er vakker på alle bildene Pruttis. Og KUDOS for at du legger ut og deler med oss. Tøffingen! Godt å høre at du er i gang igjen, håper det ordner seg med jobb for deg også. (Og ja: skal minne deg på at du mislikte slaraffenlivet når du jobber skjorta av deg etterhvert - knis)
Klem til deg Prutta - en stor en.

Nysgjerrig; sånne uker som du har, har jeg også innimellom. Du beskriver det godt når du sier at livet lander. Det oppleves jo sånn! Jeg har hatt en sånn uke denne uka, men har bevisst valgt å bruke hver minutt fri til å slappe av. Jeg har sovet, løst x-ord, lest aviser eller bare pratet med de andre når muligheten har bydd seg. Og jeg er mye mindre sliten enn jeg bruker å være. Takk og pris! Veldig greit å se at det nytter å gjøre ting på andre måter også

Nå har de ukene faktisk blitt til 6 uker - bare kaos. Og på flere fronter, så det blir liksom ikke noe fri-sted å hente seg inn på. Hadde det ikke vært for kostholdet (som har vært bra sett bort i fra forrige helg) så hadde jeg sikkert røket på en ny runde med magekatarr. Ser så fram til ferien, for etter det så skal alt være som før. Hvilket kanskje høres dørgende kjedelig ut - men akkurat nå er det kun mitt gode gamle A4 liv som frister.
Men som du sier så går det på evnen til å nyte de minuttene som er innimellom. Som nå når jeg sitter her inne på forumet - en liten flukt fra hverdagen liksom - egotid.

Nysgerrig nok: Håper livet ditt roer seg litt, men nå kan du i alle fall se fram til deilig ferie - og sexy i bikini Og klart vi er her for hverandre - i gode og dårlige dager, er det ikke så de sier

Thihi - smask til deg snuppa!! Har ikke prøvd noen bikini på veldig lenge. Tror jeg skal vente et par dager til, sliter fortsatt med magen jeg fikk i helgen etter mine utskeielser. Tenk på det: to dager med utskeielser tar liksom mer enn en uke å få vekk igjen. Og jeg var jo ikke heeelt gal heller. Note to self altså - det er ikke verdt det. En annen ting er jo at sukkersuget kommer tilbake. Ikke sånn konstant, men noen ganger så intenst at jeg blir helt overrasket. Jeg forsøker å "snakke til" den feelingen da: "Å jasså sukkersug, du titter innom og forsøker å vise deg nå. Men her er det ingen ting og hente, du får ikke lurt meg". Hehe. Så blir det borte litt. Høres nok ut som om jeg er helt koko - men for min del så hjelper det å erkjenne at det er der og sette navn på det (for det er jo bare et sug - et lite spøkelse -og ikke noe som er verdt verken oppmerksomhet eller sukker.)

Ja - i gode og dårlige dager!

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-09-11, 15:16   #3572
Pruttilutt
Seniormedlem

Pruttilutt sin avatar

Takk søte, herlige, flotte deg Bra med påminnelse en gang i blant Sulten i maghuset nå, skal bli godt med middag. Måtte ty til litt osteskiver med salami og majones for en times tid siden i påvente av maten, og nå nettopp måtte jeg ha en kaffe med fløte for å dempe hodepinen. Kjenner varmen i kroppen brer seg. Herlig.

Stor og varm klem til deg

Gammel 16-09-11, 15:34   #3573
Sanna 1
Medlem

Sanna 1 sin avatar

Jeg må klage litt !
Jeg plages fremdeles noe inn i he...... med kramper i beina om natten.
Det fører til at jeg må opp flere ganger og søvnen blir elendig.
Nå er det så plagsomt at jeg ikke vet min arme råd.
Dette til tross for en god dose magnesium hver kveld.
Hjeeeeeeeeeeeeeeeelp ???

Gammel 16-09-11, 15:41   #3574
Nysgjerrig nok
Medlem

Takk søte, herlige, flotte deg Bra med påminnelse en gang i blant Sulten i maghuset nå, skal bli godt med middag. Måtte ty til litt osteskiver med salami og majones for en times tid siden i påvente av maten, og nå nettopp måtte jeg ha en kaffe med fløte for å dempe hodepinen. Kjenner varmen i kroppen brer seg. Herlig.

Stor og varm klem til deg

Den varmen er så god! Egentlig kald jeg, - men det skydes nok høsten som er på vei. Kaldt i luften. Hørte naboene hadde skrapet is her i morges - gosj. Kos deg med maten nå da Pruttis, og varmen og den kommende ketosen. Skal teste en stix i kveld tenkte jeg, se hvordan jeg ligger ann. Spent på hvor lang tid jeg bruker etter den pizza og hamburger fylte helgen min. Ble litt øl i går, så det går vel litt lengre tid. Spent på ferien da, hvordan det blir med mat (tror det skal gå passe greit) og alkohol (blir nok en del av det). Fort gjort med litt vin til lunsjen, en drink på verandaen + +. Men det ferie, så det er lovlig. I alle fall hvis jeg klarer å være flink med maten. Mmm - gresk salat, masse olje, feta, grillet kylling. Trpr jeg skal ta med meg Cocosa...og kanskje meierismør... ikke sikke enda. Knekkebrødene mine skal i all fall med! Hva er Udos forresten? En olje? Noe poeng å ta det i tillegg til cocosa - eller er det "smør på flesk"?

Gammel 16-09-11, 15:43   #3575
Nysgjerrig nok
Medlem

Opprinnelig lagt inn av Sanna 1, her.

Jeg må klage litt !
Jeg plages fremdeles noe inn i he...... med kramper i beina om natten.
Det fører til at jeg må opp flere ganger og søvnen blir elendig.
Nå er det så plagsomt at jeg ikke vet min arme råd.
Dette til tross for en god dose magnesium hver kveld.
Hjeeeeeeeeeeeeeeeelp ???

Får du i deg nok vann da Sanna??
For min del så er kramper i beina en soleklar indikasjon på at jeg har drukket for lite væske....

Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:34.