![]() |
#3776 |
Medlem
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?
Tja si det.... har iallefall lest hos de lærde lavkarboguruene, at når kh økes, så må fettet minskes. Kanskje lettere å tenke at du skal spise mindre litt fett og litt mere kh.
![]() |
![]() |
#3777 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
De sier man kan spise ca 30-50g kh uten å redusere noe særlig på fettet, men hvis jeg fortsatt skulle ned i vekt, ville jeg nok ha redusert litt gradvis på fettet hvis jeg gikk opp på kh. Noe annet hvis man skal over på vedlikehold, for da skal man jo stoppe vektnedgangen, tenker jeg |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF
![]() |
![]() |
#3778 |
Medlem
![]() |
Men jeg får egentlig ikke det der til å stemme.
![]() |
![]() |
#3779 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 36
![]() ![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Tror Sanna gjør rett i å øke smått, men sikkert. Gjør kroppen mer og mer vant til de to og to gram ekstra som kommer, kanskje det gjør at insulinproduksjonen ikke tar av slik som den gjør ved å øke fra 15 til 50... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil
![]() |
![]() |
#3780 |
Gjest
|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?På spennende at du skal begynne å justere deg Piken! Sist redigert av Dollsine : 20-09-11 kl 16:54. |
![]() |
![]() |
#3781 |
Seniormedlem
Har du tatt hensyn til vannvekt da Sanna? Når man går ut av ketose vil man legge på seg 2-3 kg vann normalt. Enten må man slanke vekk 2-3 kg ekstra i forhold til hvor man vil være før man øker kh mengden, eller så må man øke veldig forsiktig (og da kanskje minke litt på fettet mens man øker kh) slik at man fremdeles går ned i fett på kroppen samtidig som man legger på seg vannvekten. Vannvekten kommer pga at glukogenlagerene i musklene fylles, og det vil alltid skje når man øker kh mengden |
![]() |
![]() |
![]() |
#3782 |
Gjest
|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Hei damer. Jeg og håper på stor aktivitet i kveld; jeg skal iaf være på plass. Jeg fant en artikkel i dag, hvor det står en del vettuge ting, hvert fall slik jeg velger å se på verden. Det handler om positiv psykologi og hvordan vi tar det. Hvordan vi stiller spørsmål til andre osv. Les artikkelen og se om dere liker den. http://www.lentsareptas.no/blogg/Ikk...ositivt.117.do |
![]() |
![]() |
#3783 |
Medlem
![]() |
Den var god.
![]() |
![]() |
#3784 |
Gjest
|
Det ordner seg skal du se Sanna. Jeg er sikker på at det finnes noen med stor familie, som drømmer om å bo landlig/skjermet med alle barna sine, med jordbæråkre og frukttrær i hagen. Går det ikke til salg nå, så er dere i gang med prosessen og kan avertere det og se? |
![]() |
![]() |
#3785 |
Medlem
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Her er to enkle smørgrøt, som jeg har.....
![]() |
![]() |
#3786 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
![]() |
Leste artikkelen - bra! Har du lest noen av LØFT bøkene til Gro Langslett? De er på en møte bygget på samme lesten, og er knallbra! Skikkelig konkrete "treningsmetoder" for å endre tankesett og fokus - egentlig ypperlig i alle sammenhenger (privat & jobb) |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#3787 |
Gjest
|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Jeg har en bok av henne Nysgjerrig; Løft for ledere. Det er lenge siden jeg leste den, men den står i bokhylla. Ellers har jeg noen bøker om endringsfokusert rådgivning, positiv psykologi på arbeidsplassen (dvs i organisasjonsarbeid). Spennende hva en annen vinkling kan gjøre. Som f.eks de spørsmålene nederst i artikkelen jeg lenket til. Ellers har jeg hatt et snev av LØFT i diverse utdanninger, og brukt noen av prinsippene i møte med andre. Men - ikke systematisk så jeg kan ikke si å ha brukt metoden. |
![]() |
![]() |
#3788 |
Gjest
|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Til dere kjære damer: |
![]() |
![]() |
#3789 |
Medlem
![]() |
Fikk lyst til å møte deg nå med en gang jeg!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3790 |
Gjest
|
Merkelig snodig ja; samme tenker jeg.... Ja ja, i desember blir det! |
![]() |
![]() |
#3791 |
Gjest
|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Det er i grunnen rolig her i kveld; så jeg snakker med meg selv jeg da |
![]() |
![]() |
#3792 |
Medlem
![]() |
Leste meg litt bort på linken du sendte, får ikke opp konferansepresentasjonen av flyt oppgaven hennes - men linken er lagret på favoritter til senere. Thanks! |
![]() |
![]() |
![]() |
#3793 |
Medlem
Hvor: Oppland
Alder: 48
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Takk for linker Dollsine og Nysgjerrigjenta |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Easylife
![]() |
![]() |
#3794 |
Medlem
![]() |
Jeg også tenker at det veldig mye som er overførbart ift hund og menneske. Men av en eller annen grunn så er jeg mere..tålmodig (?) med hunder. Eller kanskje det skyldes at jeg har større forventninger til mennesker? Hm, ikke helt sikker. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3795 |
Seniormedlem
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Godkveld damer, koselig å komme inn her og lese det dere har skarvlet om |
![]() |
![]() |
![]() |
#3796 |
Gjest
|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Hei Bente! Jeg skal lage den grøten en dag; foreløpig har jeg bare prøvd rømmegrøt, og det er en favoritt. Jeg er på vei til senga igjen nå, men tenkte å spørre deg om halsbrann |
![]() |
![]() |
#3797 |
Seniormedlem
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Jeg har ikke halsbrann jeg altså. Kanskje må du da fordele fettet litt utover dagen, event kanskje du må redusere bittelitt? Du spiser ikke kvelds gjør du vel - kanskje spare noe til kvelds og heller litt mindre tidligere på dagen kan være en ide? For å lindre i øyeblikket finnes det jo midler på apoteket, men jeg vet ikke en gang hva dieheter, for jeg har aldri slitt med slikt.... Kanskje noen andre vet mer? |
![]() |
![]() |
![]() |
#3798 |
Gjest
|
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Takk Bente! Jeg spiser ikke kvelds nei. Oljene fordeler jeg allerede til tre ganger pr dag. Jeg hadde jo koblet halsbrannen til den dagen jeg nevnte, men i dag husket jeg at jeg jo også begynte med ketolysetablettene samtidig. Jeg undrer meg om de kan være synderen? Får se det litt an og evt justere hvis det blir for ille. Sist redigert av Dollsine : 21-09-11 kl 08:26. |
![]() |
![]() |
#3799 |
Medlem
Alder: 37
![]() |
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?I morgen ble det alt for mye karbohydrater (og nesten 300 gram fett!) glemte liksom at jeg skulle øke utover dagen... |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
![]() |
![]() |
#3800 |
Seniormedlem
Sv: Starter 1. juni - Blir du med?Godmorgen alle sammen! |
![]() |
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
![]() |
||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? | Fofa | Trening | 1875 | 27-01-15 16:10 |
6. juni | thomas71 | Generell diskusjon | 6 | 06-06-11 20:57 |
Noen som starter i morgen 8. juni? | Thida | Ketolysekuren | 24 | 13-06-09 19:16 |
Konferanse 19. juni | Sprudle | Generell diskusjon | 20 | 07-06-07 15:11 |