Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 22:05   #10276
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan ikke ha noe med hormoner jeg, så det er kobber.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-09-11, 22:07   #10277
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kan ikke ha noe med hormoner jeg, så det er kobber.

Lurt! Da har du ingenting å grue for!
Husk truseinnlegg/bind for det blør litt med det samme!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 21-09-11, 22:27   #10278
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hos meg var den bare litt vond akkurat under innsettingen. Etterpå veeldig problemfri, og blødningene er mindre, blør bare noen få dager. Deilig!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-09-11, 22:44   #10279
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor mange timer sover dere om natten? Sover du nok, er du uthvilt- eller går kroppen med for lite søvn?

Jeg kan legge meg og sove 10 - 11 timer. Noen ganger 12 timer. Dette er jo veldig mye. Får jeg bare kanskje 8 timer, så går jeg og gjesper og gjesper, og kjenner meg helt utafor. Føles som om jeg går i halvsvime noen ganger.

Må legge til at jeg tar medisiner, som gjør at jeg blir trøtt .... Men de fleste reagerer på hvor mye jeg sover.

Og det er vanskelig når man er sammen med andre, å få aksept for stort søvnbehov .
jeg kan gå en tid med 9- 10 timer søvn - men så kjenner jeg at det går på helsa løs - blir irritert - gretten, søvning og irritabel ... Da MÅ jeg liksom få sove i fred uten å bli vekket eller ha klokken på .

Flere som meg

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 21-09-11, 22:50   #10280
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det med søvn er forskjellig, men legger meg rundt 11-12 tia, og står opp 7-halv 8 tia. Da er jeg utvilt

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-09-11, 22:54   #10281
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

går i perioder for min del, veldig lysbetinget, sover lite om sommer'n eller når det er lyst, men blir et sovemonster når det er mørkt lenge :/

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 21-09-11, 22:55   #10282
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Søvn avler søvn så ved å sove mye lærer du kroppen å trenge mye søvn. Selv klarer jeg meg fint med 5-6 timer. Men jeg klarer meg med tre også. Om jeg sover mer enn 7-8 timer blir jeg sløv og trøtt.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 21-09-11, 22:57   #10283
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

jeg våkner stort sett runt 9 i helgene, legger meg stort sett i 1 tiden da på kvelden/natta. Er ikke så glad i å være lenge opp når jeg ikke må

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 21-09-11, 23:10   #10284
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Rar jeg .. Kan legge meg i 23 tiden, og sove til 10 - 11 på formiddagen. Jeg fungerer ofte best på kvelden. Kan gjerne sitte oppe til 02 og holde på med forskjellig, og sove til 12 ... men døgnet blir jo veldig rart da.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 21-09-11, 23:14   #10285
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Å sette inn spiral (kobber for min del også) var ganske vondt, men det gikk fort! Etterpå hadde jeg noe som virket som veldig konsentrerte menssmerter som varte i et par tre uker, blødde litt hele tiden, men nå kjenner jeg ingenting! Mensen er helt som normalt etterpå. Jeg har jo til og med eggløsninger! Og de kjenner jeg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 21-09-11, 23:25   #10286
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg hadde hormonspiral før, da det var det beste alternative for meg da. JEg kunne ikke ta p.piller, eller andre hormonpreparater, og ikke kobber spiral, pga stor infeksjonsfare. Nå har staten betalt sterilisering så fornøyd med det ,siden jeg likevell ikke kan gå gravid flere ganger.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-09-11, 01:05   #10287
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvor mange timer sover dere om natten? Sover du nok, er du uthvilt- eller går kroppen med for lite søvn?

Jeg kan legge meg og sove 10 - 11 timer. Noen ganger 12 timer. Dette er jo veldig mye. Får jeg bare kanskje 8 timer, så går jeg og gjesper og gjesper, og kjenner meg helt utafor. Føles som om jeg går i halvsvime noen ganger.

Må legge til at jeg tar medisiner, som gjør at jeg blir trøtt .... Men de fleste reagerer på hvor mye jeg sover.

Og det er vanskelig når man er sammen med andre, å få aksept for stort søvnbehov .
jeg kan gå en tid med 9- 10 timer søvn - men så kjenner jeg at det går på helsa løs - blir irritert - gretten, søvning og irritabel ... Da MÅ jeg liksom få sove i fred uten å bli vekket eller ha klokken på .

Flere som meg

Ene guttungen min er diagnotisert med hypersomnia.
Søvneksperten han var hos i Bergen sa at noen mennesker blir halvannen meter høye mens andre blir to meter.
Noen trenger fem seks timer søvn, mens andre trenger 12-13 timer. Ingenting er unormalt, det bare viser variasjonen i oss mennesker.
For guttungens vedkommende viser målinger av hjernen at hans fysiske behov er 12-13 timer pr døgn, hvilket selvsagt kompliserer hverdagen når man i tillegg skal bruke åtte timer på jobb. Er liksom ikke mye tid igjen da.
Med å jobbe målbevisst og også bruke koffeinprodukter håper man å klare tvinge søvnbehovet ned i 10-11 timer. Lenger ned er det lite trolig han noensinne vil komme.

Og for oss friske går det selvsagt an å tøye grenser litt, f.eks. i forbindelse med travle tider og rolige helger, men det er absolutt ikke sunt å presse for langt ned. Akkurat som med en gummistrikk kan vi strekke til et visst punkt, men så smeller det.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-09-11, 01:10   #10288
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Men hva gjør man hvis man f.eks får barn om man har behov for 10t søvn??

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-09-11, 03:35   #10289
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Man sover når barnet sover og bytter på hvem som tar nattestellet......
I småbarnsperiodene ble jeg en ekspert til å ta meg en time på øret når jeg fikk sjansen
Men siden vi hadde en kolikkbaby som skrek nonstop fra 23.00 til 08.00 prøvde vi å sove på skift. Jeg gikk likevel fra 73 kilo til 39 kilo de seks første ukene han levde, nettopp fordi jeg sov altfor lite........
I 1983 var kiropraktor noe fremmedartet og man ble omtrent sett på som en barnemishandler om man gikk dit med en baby. Heldigvis har verden gått fremover.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 22-09-11, 07:47   #10290
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Hvor mange timer sover dere om natten? Sover du nok, er du uthvilt- eller går kroppen med for lite søvn?

Jeg kan legge meg og sove 10 - 11 timer. Noen ganger 12 timer. Dette er jo veldig mye. Får jeg bare kanskje 8 timer, så går jeg og gjesper og gjesper, og kjenner meg helt utafor. Føles som om jeg går i halvsvime noen ganger.

Må legge til at jeg tar medisiner, som gjør at jeg blir trøtt .... Men de fleste reagerer på hvor mye jeg sover.

Og det er vanskelig når man er sammen med andre, å få aksept for stort søvnbehov .
jeg kan gå en tid med 9- 10 timer søvn - men så kjenner jeg at det går på helsa løs - blir irritert - gretten, søvning og irritabel ... Da MÅ jeg liksom få sove i fred uten å bli vekket eller ha klokken på .

Flere som meg

En venn av meg hadde veldig store problemer med massivt søvnbehov - sov vel 18-20 timer i døgnet, og var sykemeldt i over et år på grunn av det. Utredning hos nevrolog (søvnspesialistene, faktisk) ga ingen funn. Det som viste seg å fungere for vedkommende var å få stilt diagnose atypisk depresjon (det var ingen andre klare depresjons-tegn tilstede), og bli fulgt opp med medisinering av egnet behandler - før dette visste ikke jeg at det finnes antidepressiva-type medisin som feks skal ha spesifikk effekt mot trøtthet, så der lærte jeg noe nytt. Vennen min er tilbake i full vigør etter noen år under dyna.

Selv får jeg som regel ikke sove mer enn 4-5 timer i døgnet, og trenger hjelp til innsovning (melatonin-tabletter) - men disse hjelper ikke for søvnkvalitet. Henger nok sammen med ME-diagnosen min. Sover veldig lett, våkner ofte, har mye stressende drømmer. Om vinteren er det litt lettere å klare å sovne igjen når jeg først har våknet, så da hender det jeg klarer å karre til meg 8 timer, samlet sett.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-09-11, 08:48   #10291
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Siden det er snakk om soving og sånt, så lurer jeg på hvor mye dere husker av drømmene deres. Jeg husker nesten aldri noe av drømmene mine. Kanskje en av 20 ganger. Og når jeg drømmer, så drømmer jeg alltid om ca det samme. Superhelt-drømmer...Enten flyr jeg som Superman, ellers så har jeg andre spesielle evner. Alle andre snakker om absurde drømmer som at bussjåføren gikk på date med mora deres og så ga han henne plastikkblomster og ei ku. Har alle slike drømmer, eller er det bare jeg som biter meg merke i dem?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 22-09-11, 08:52   #10292
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

HUsker ofte mine drømmer. eller brøkdeler Og i natt drømte jeg om at huset var totalt kaos med rot overalt Men jeg husker ikke mere, og i hvilken forbindelse.

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-09-11, 08:56   #10293
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ofte husker jeg ikke noe av det jeg drømmer. Av og til drømmer jeg så levende at jeg kan slite litt med å fortelle meg selv at det kun var en drøm.

Har savnet en venninne som har bodd langt borte. Hun la inn masse bilder på FB her om dagen. Natten etter drømte jeg så mye om henne at jeg faktisk måttte ta meg sammen for å huske at jeg ikke hadde spist lunsj sammen med henne dagen før, annet enn i en drøm!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 22-09-11, 09:02   #10294
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Rar jeg .. Kan legge meg i 23 tiden, og sove til 10 - 11 på formiddagen. Jeg fungerer ofte best på kvelden. Kan gjerne sitte oppe til 02 og holde på med forskjellig, og sove til 12 ... men døgnet blir jo veldig rart da.

Søvn påvirkes av mye rart. Jeg regner med at du/legen din har sjekket deg ut for lavt stoffskifte under utredningen din? Sterkt søvnbehov (og lite kvalitessøvn) er ett av et lavt stoffstiftes mange ansikter.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 22-09-11, 09:07   #10295
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Siden det er snakk om soving og sånt, så lurer jeg på hvor mye dere husker av drømmene deres. Jeg husker nesten aldri noe av drømmene mine. Kanskje en av 20 ganger. Og når jeg drømmer, så drømmer jeg alltid om ca det samme. Superhelt-drømmer...Enten flyr jeg som Superman, ellers så har jeg andre spesielle evner. Alle andre snakker om absurde drømmer som at bussjåføren gikk på date med mora deres og så ga han henne plastikkblomster og ei ku. Har alle slike drømmer, eller er det bare jeg som biter meg merke i dem?

Sånn anektdotisk:
Jeg var drømmeløs i årevis uten å tenke noe over det (drømte "alltid" da jeg var barn/ungdom, men engang etter at jeg "ble voksen" forsvant de uten at jeg la merke til det).
Så fikk jeg diagnosen stoffskiftesyk og medisin - og nå drømmer jeg "som bare det" igjen. Mine er ikke "helabsurde". De fleste kan spores tilbake til ting vi har snakket om, jeg har tenkt på - og så utbroderer hjernen temaet "i sterke farger".
Så for min del kan det virke som at "overskudd" var vesentlig for drømmesøvnen.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 22-09-11, 09:31   #10296
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Siden det er snakk om soving og sånt, så lurer jeg på hvor mye dere husker av drømmene deres.

Noen ganger husker jeg masse, andre ganger husker jeg at jeg har drømt noe, men ikke hva og noen ganger husker jeg ikke om jeg har drømt engang.

Lille Gubben skravler masse i søvne og jeg lo så jeg grein ei natt da han plutselig utbrøt, høyt og tydelig og temmelig amper:"Og det sier du bare for at...! Det blir ikke aktuelt!"

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-09-11, 09:37   #10297
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg pleide sove 10-12 timer. Men etter at jeg fikk pustemaska mi sover jeg nå ca 7 timer. Jeg har søvnapne, men det visste jeg ikke før jeg fikk det påvist ved oksygenmåling om natta. Jeg tok tidligere magnesium om kvelden for å bli nok trøtt og slapp slik at jeg skulle sove tungt, men ikke så lenge. Problemet mitt ble bare værre. Lungelegen fortalte meg at magnesium virker såpass avslappende på muskulaturen at respirasjonssystemet ble FOR avslappet og at jeg derfor fikk pustestans som igjen forårsaket at jeg ikke ble uthvilt uansett hvor mange timer jeg fikk på puta. Men nå går det bedre! Og magnesiumen MÅ jeg ha, så den tar jeg midt på dagen.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 22-09-11, 09:42   #10298
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 40
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Noen ganger husker jeg masse, andre ganger husker jeg at jeg har drømt noe, men ikke hva og noen ganger husker jeg ikke om jeg har drømt engang.

Lille Gubben skravler masse i søvne og jeg lo så jeg grein ei natt da han plutselig utbrøt, høyt og tydelig og temmelig amper:"Og det sier du bare for at...! Det blir ikke aktuelt!"

Har også en mann som prater i søvne. Han er stort sett på jobb han da

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 22-09-11, 10:26   #10299
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Har også en mann som prater i søvne. Han er stort sett på jobb han da

Lille Gubben holdt på å le seg fordervet da jeg fortalte om det lille utbruddet og mente at han måtte han drømt at han var på jobben og kjeftet.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 22-09-11, 10:51   #10300
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ikke greie på sopp... Men her om dagen fant jeg en hel haug end sopp som ser helt ut som kantareller, men som har pigger istedet for striper under (var det forståelig?). Noen som vet hva det er, og er de spiselige?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no