Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Bacon lukter ekkelt!?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-11, 18:04   #1
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Bacon lukter ekkelt!?

Skulle steke meg litt bacon nå, og etter hvert som det stekte kom det en skikkelig ekkel lukt, som jeg ikke har luktet før, fra baconet!

Kjøttet var friskt og fint, og langt innenfor holdbarhetsdato.

Noen som aner hvorfor?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:06   #2
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Og ikke minst: hva skal jeg nå ha til middag

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:10   #3
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Har hent meg også et par ganger. KAnskje pakken ikke var helt tett? Du har vel ikke tenkt å spise det...?

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:15   #4
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Den virket veldig tett, og det er ikke helt "råttent kjøtt"-lukt.

Nei, urk, har ikke lyst til å spise noe akkurat nå...

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:18   #5
Okie
Medlem
 
Okie sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: lite tettsted
Innlegg: 276
Okie er ny på veien

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

hehe... uffda.. er sånn rar lukt... Ikke helt råttent men alldeles feil for bacon .

__________________

Okie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ LCHF Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:25   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Var det urinlukt? Det har jeg merket noen ganger fra bacon, spesielt før i tida da jeg ikke spiste denslags og andre stekte det ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 18:47   #7
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Opprinnelig lagt inn av Okie, her.

hehe... uffda.. er sånn rar lukt... Ikke helt råttent men alldeles feil for bacon .



Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Var det urinlukt? Det har jeg merket noen ganger fra bacon, spesielt før i tida da jeg ikke spiste denslags og andre stekte det ...

Kanskje urin? Stekt urin... ja, det kan godt hende det var det, ja. *kvalm*

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:24   #8
kulan
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 29
kulan har litt lumsk oppførsel i fortiden

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Det er 'rånelukt' du har kjent. Grunnen til at jeg ikke er så begeistret for grisekjøtt

kulan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 10:17   #9
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Opprinnelig lagt inn av kulan, her.

Det er 'rånelukt' du har kjent. Grunnen til at jeg ikke er så begeistret for grisekjøtt

Er det sånn det lukter? Har lest om det, men aldri merket noe før, så tenkte jeg ikke var så følsom for det. Men denne lukten er jo grusom! Den har sneket seg rundt hjørner, og henger igjen i leiligheten. *grøss*

Og så bacon, da.

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 14:35   #10
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Opprinnelig lagt inn av kulan, her.

Det er 'rånelukt' du har kjent. Grunnen til at jeg ikke er så begeistret for grisekjøtt

De kastrerer jo små grisunger for å unngå det, men det forekommer tydeligvis likevel. Men jeg har lest flere forklaringer på lukta, at det er urinsyre i svinekjøtt f eks. Vet ikke om det er noe hold i den teorien. Jeg kjente et snev av dette da jeg spiste gyros i Hellas for litt siden, det var litt guffent ... men jeg satt sammen med noen og ville ikke gjøre noe nummer ut av det. Det var bare den ene lille biten, da ...

Men jeg er enig, er litt skeptisk til svinekjøtt ... selv om det kan være veldig godt!

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:32   #11
Bestemamma
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 63
Innlegg: 1.090
Bestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snillBestemamma er virkelig snill

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Er ikke så ofte en møter på slikt nå for tiden, men gå til butikken og KLAAAAG....evt ring til produsenten så får du erstatning for tort og svie og manglende middag i tillegg Slikt svineri kan vi jo ikke ha noe av....

__________________


Bestemamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Endret fra egenkomponert til LCHF med vekt på ketogent....Nå litt mer karber, men fortsatt i ketose. Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:54   #12
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Tji hi, pun intended?

Ja, det er alltid bra å klage når man går glipp av bacon! Skal se hva jeg får gjort med det i morgen (post lavkarbotreffet... )

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 17:58   #13
Tufso86
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 145
Tufso86 er på en erverdig vei

Sv: Bacon lukter ekkelt!?

Æsj, det er så ekkelt. Det skjedde her også idag, men den pakken hadde vært åpen litt for lenge sikkert. Baconet ble brunaktig på farge når jeg stekte det, istedet for rosa. Også luktet det pøkk *spyr ved tanken*

Heldigvis hadde jeg en uåpna pakke, og den var akkurat slik den skulle være!

Tufso86 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver lavkarbo for første gang. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lukter rart/stramt av pusten Anom Ketolysekuren 30 25-10-09 14:56
Hvor vondt lukter blomkålmos etter 2 dager på benken? Hillelille Spørsmål og svar 6 12-06-09 09:22
Litt ekkelt innlegg SolanGundersen Lavkarbo generelt 8 09-05-09 11:18
lukter vondt cilemora Ketolysekuren 11 05-09-07 08:58
mikser som lukter Fridolina Generell diskusjon 5 14-07-06 15:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no