Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd

Trådverktøy
Gammel 30-09-11, 23:36   #10501
Katta66
Medlem

Katta66 sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Vestfold
Katta66 er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Vi kjenner hverandre ganske godt etter å ha jobbet sammen i fire år (på samme gruppe), men det har pågått så lenge at det liksom er litt kleint å dra det opp nå...

Dødt lemen i en tett gjennomsiktig pose hadde jeg ingen problemer med å legge i veska til en kollega, nei. Jeg klarer fint å kødde med folk, men å ta opp alvorlige ting? Er ikke så flink til slikt...

Jeg heller mot luggetuppen sitt forslag å legge en tube med canesten i posthylla hans. Anonymt og fint.

Du har ikke møtt ham. Jeg tror ikke han har det. I så fall må han ha blitt voldtatt.

Herlig kommentar - men er det ikke litt sånn at noen mannfolk er ekstreme til å "rette på den" eller hva de nå kaller det? Eller er det kanskje mer litt fikling det dreier seg om,hehe..

Katta66 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell
Gammel 01-10-11, 00:52   #10502
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Jeg tror det er mer snakk om å rette på den enn noe annet her ja. eller tror de kanskje den blir lengre om de går og drar i den i tide og utide?

Gammel 01-10-11, 10:01   #10503
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Hmm. Er jo i Oslo på hotell, og oppdaget nå at den ene ringen min smitter av, dvs farger fingen min grønn. Den er ikke ekte, kjøpt i syden og i syden kan jeg ikke bruke den pga dette. Men her hjemme har jeg ikke opplevd det før.
Har de mye klor i vannet på hotell? Husker ikke at jeg har reagert på andre hotel da, var jo nettopp ei helg i Kr.sand .. merkelig

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 01-10-11, 10:29   #10504
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Det er mye gamle kobberrør i Oslo, som gir grønnskjær. Mange blondiner får grønt hår f.eks...

Gammel 01-10-11, 10:42   #10505
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Eg merka i alle fall at vasskvaliteten på hotellet eg budde i Oslo ikkje var heilt god. Det var nok reint og alt det der, men vatnet smakte rart.

Har nokon erfaring med Ikea-sofa? Korleis held dei seg? Blir putene fort flate/nedtrykt av ein brukar dei/sit i dei?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 01-10-11, 10:45   #10506
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Eg merka i alle fall at vasskvaliteten på hotellet eg budde i Oslo ikkje var heilt god. Det var nok reint og alt det der, men vatnet smakte rart.

Har nokon erfaring med Ikea-sofa? Korleis held dei seg? Blir putene fort flate/nedtrykt av ein brukar dei/sit i dei?

Rart? Jeg elsker oslovannet og syns det smaker fantastsik.

De ikeasofaene jeg har sett har blitt ganske fort formløse i putene ja... sambo hadde en før, men solgte den ganske fort, for den var alt for lang i setet i tillegg. Selv jeg som er 1,67 ble sittende med bena rett ut om jeg skulle lene meg inntil ryggen.

Gammel 01-10-11, 10:58   #10507
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Rart? Jeg elsker oslovannet og syns det smaker fantastsik.

De ikeasofaene jeg har sett har blitt ganske fort formløse i putene ja... sambo hadde en før, men solgte den ganske fort, for den var alt for lang i setet i tillegg. Selv jeg som er 1,67 ble sittende med bena rett ut om jeg skulle lene meg inntil ryggen.

I følge Photo budde eg på feil plass, feil vasskilde. Ei er bra, den andre ikkje.

Mannen vil gjerne ha ikea-sofa skjønar du, men eg er usikker på kvaliteten. Har kika litt på brukte på finn, frå Ikea, og dei såg nettopp litt formlause ut.

Gammel 01-10-11, 12:13   #10508
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Det er mye gamle kobberrør i Oslo, som gir grønnskjær. Mange blondiner får grønt hår f.eks...

Takke fanden for at jeg bor så nære kilden! Ikke noe grønnskjær i spore i mine platinablonde lokker.

I følge Photo budde eg på feil plass, feil vasskilde. Ei er bra, den andre ikkje.

Mannen vil gjerne ha ikea-sofa skjønar du, men eg er usikker på kvaliteten. Har kika litt på brukte på finn, frå Ikea, og dei såg nettopp litt formlause ut.

Hehe, jepp. Jeg tror nok rørene er bedre, eventuelt er det fordi vi er nærmere Maridalsvannet her på Løkka. Jeg husker i alle fall at da jeg bodde på Skillebekk og i Vika så smakte vannet mye mer kalkaktig, og var liksom "hardere". Noen fordeler skal vi på østkanten ha! Men nothing beats Berlin ...!

Spør Cyan om Ikea-sofa. Hadde det ikke vært for henne, hadde jeg nok kjøpt en som ville ha sunket sammen i fjor.

Siste rest, nytt forsøk:

Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 01-10-11, 12:24   #10509
Rin
Seniormedlem

Rin sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 40
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Jeg hadde en ektorp-sofa med ryggputer som ble rimelig sammenfalne og klumpete etterhvert - det var ikke fryktelig plagsomt for meg, men det så nok ikke så veldig stilig ut etter et års bruk.

Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 01-10-11, 12:27   #10510
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Takk Photo og 157cm! Det var det eg var redd for, og eg vil gjerne at den skal sjå litt grei ut LITT lenger enn det. Har hatt stygg sofa i fleire år no, fordi vi visste at vi kom til å flytte om ikkje SÅ altfor lenge, dermed ingen vits å bytte ut.

Ja, absolutt INGENTING slår Berlin på vasskvaliteten! Men seriøst, vatnet i Antwerpen, som er hardt som fy og ikkje akkurat kjem frå noko fjellkilde, smakte betre enn det på hotellet i Oslo. Kanskje gamle rør eller noko, eg veit ikkje.

Gammel 01-10-11, 12:30   #10511
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Takke fanden for at jeg bor så nære kilden! Ikke noe grønnskjær i spore i mine platinablonde lokker.

Hehe, jepp. Jeg tror nok rørene er bedre, eventuelt er det fordi vi er nærmere Maridalsvannet her på Løkka. Jeg husker i alle fall at da jeg bodde på Skillebekk og i Vika så smakte vannet mye mer kalkaktig, og var liksom "hardere". Noen fordeler skal vi på østkanten ha!

Østkanten får ikke vann fra maridalsvannet, men noen vann lenger opp i marka. Mener det er vestkanten som får fra maridalen? (ref da vi måtte koke vannet for noen år siden pga feil på renseanlegget, de som fikk fra maridalsvannet slapp.)
Ei veninne av meg fikk grønt har då hun flytta til Majorstua, og fikk da beskjed om at det skyldtes at de gamle kobberrørene ikke var byttet ut så mye på vestkanten.

Gammel 01-10-11, 12:40   #10512
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Østkanten får ikke vann fra maridalsvannet, men noen vann lenger opp i marka. Mener det er vestkanten som får fra maridalen? (ref da vi måtte koke vannet for noen år siden pga feil på renseanlegget, de som fikk fra maridalsvannet slapp.)
Ei veninne av meg fikk grønt har då hun flytta til Majorstua, og fikk da beskjed om at det skyldtes at de gamle kobberrørene ikke var byttet ut så mye på vestkanten.

Sikker på det? Jeg mener liksom bestemt at stort sett alle i sentrumsområdene i Oslo får vannet derfra ...

Edit: Ser nå at i tillegg til Maridalsvannet, så er Elvåga, Langlia og Alunsjøen drikkevannskilder, men det står ingenting om hvem som forsyner hvor ... Men uansett, da. Vannet er merkbart bedre her øst. Men så lever vi også kortest og har lavest levestandard, så som sagt -noen fordeler skal vi ha.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-10-11, 12:43   #10513
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Sikker på det? Jeg mener liksom bestemt at stort sett alle i sentrumsområdene i Oslo får vannet derfra ...

Edit: Ser nå at i tillegg til Maridalsvannet, så er Elvåga, Langlia og Alunsjøen drikkevannskilder, men det står ingenting om hvem som forsyner hvor ... Men uansett, da. Vannet er merkbart bedre her øst. Men så lever vi også kortest og har lavest levestandard, så som sagt -noen fordeler skal vi ha.

Jeg så et kart for noen år siden, men kan ikke finne ddet nå... Men maridalsvannet går for å være dårligere pga sentrumsnærhheten, så det er bare en fordel å få fra de lenger inn.

Gammel 01-10-11, 12:52   #10514
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg så et kart for noen år siden, men kan ikke finne ddet nå... Men maridalsvannet går for å være dårligere pga sentrumsnærhheten, så det er bare en fordel å få fra de lenger inn.

Then it's all good!
Jeg er jo flasket opp på Femunds-vatten, så jeg er nok i overkant bortskjemt på vannkvalitet.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-10-11, 14:27   #10515
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Jeg hadde en ektorp-sofa med ryggputer som ble rimelig sammenfalne og klumpete etterhvert - det var ikke fryktelig plagsomt for meg, men det så nok ikke så veldig stilig ut etter et års bruk.

En venninne hadde spart til ektorp ... og var såååå stolt da den kom i hus (jeg liker dem ikke - ikke da heller)... men etter bare 6 måneder så var den sigen på mitten slik at alle par som satt i den ble veldig intime sentrert i sofaen ...

Jeg synes ikke dunputer holder fasongen, dessverre. Vi har en sigdalsofa med skum i sitteputene og dun i ryggputene. De siste må snus ukentlig for å holde fasongen - så noenlunde..

Gammel 01-10-11, 14:32   #10516
Photobscura
Supermoderator

Photobscura sin avatar

Jeg har en Dine Møbler-sofa som ikke har sunket sammen en cm tross at jeg har tilbragt myyyye tid på samme plass på den. Men dette er jo en designsofa til tjue tusen, så det blir kanskje litt i dyreste laget. Jeg kjøpte den nesten ubrukt fra en gæren bortskjemt dude fra Frogner via finn.no for fire tusen, forsåvidt. Så jeg var heldig sånn sett.

Siste rest, nytt forsøk:

Gammel 01-10-11, 14:52   #10517
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Alder: 53
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Å, husker godt at jeg syntes vannet i Oslo var dårlig da jeg flyttet hit! I Trondheim hadde vi deilig Jonsvann ...

Men det nye renseanlegget i Oslo er jo veldig bra, så vannet her på Grünerløkka er i alle fall mye bedre enn før. Det er lenge siden det har vært klorsmak på vannet nå, det har det vært mye av før, så nå fungerer renseanlegget godt tydeligvis. Men jeg tror nok det er gamle rør som er den store synderen i Oslo når det gjelder vannkvalitet ...

Ang Ikeasofa, jeg har en billig en som de ikke har lenger, med springfjærer i putene. Den har i grunnen holdt seg bra til å være så billig. En myk sofa som Ektorp er nok mer utsatt for slitasje enn f eks Karlstad, som flere i familien min har/har hatt. Den har holdt seg helt fint, så det kommer nok mye an på modellen

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt
Gammel 01-10-11, 15:35   #10518
Lava
Seniormedlem

Lava sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Aha! Takk skal du ha!

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet...
Gammel 01-10-11, 16:20   #10519
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Eg tenkte på sovesofa frå Ikea i så fall, enten Kivik eller Månstad. Vi får sjå litt på det. Det er jo endel fint på både Møbelringen og Skeidar. Godt å høyre Photo, at det er mogleg å gjere seg eit kupp! Dei aller fleste vil jo ha absolutt mest mogleg for sofaen når dei sel... Kanskje meir enn dei er verdt også. Men så vil jo ikkje mannen her ha bruktsofa, av ein eller annan grunn. Vi har kjøpt ein brukt allereie, så eg ser ikkje heilt problemet. Han er vel berre lei av maset mitt, tenkjer eg!

Her er det gode 25 grader, ikkje ei sky på himmelen og strålande sol. Første oktober, folkens! Ikkje heilt normalt!

Gammel 01-10-11, 16:50   #10520
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Fine sofaer, begge to Furine! Tror kanskje sovesofa kommer i en litt egen kategori? De er jo myke og ikke like holdbare som vanlige sofaer kanskje, uansett fabrikat ...? Men det var jo ikke noe å si på prisen!

Det skulle jo være Indian Summer her på Østlandet i helga også, med temperaturer godt opp på 20-tallet ... Hvor ble den av, da? Det var jo ikke så verst i går, en del sol, nesten 20 grader, men ikke akkurat sommervær ... I dag er det helgrått, 14 grader og kald vind ...

Gammel 01-10-11, 16:52   #10521
Glorfinia
Medlem

Glorfinia sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 42
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Jeg har ikke vært på forumet på en stund, så det er mulig det er blitt tatt opp, men jeg lurer altså på om noen har merka noen forandring på smelteosten de bruker til osteknekkiser? Tidligere har jeg alltid fått vellykka resultat. Men de siste gangene jeg har lagd disse har det begynt å ryke skikkelig inni microen. Først trodde jeg det var microen det var noe feil med, men ettersom det bare ryker når jeg forsøker å lage osteknekkis og ikke når jeg varmer andre ting, så har jeg begynt å mistenke smelteosten. I tillegg har jeg nettopp testa i mammas micro, og her skjer akkurat det samme. Såå, noen som veit hva som foregår?

Gammel 01-10-11, 17:03   #10522
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Jeg har ikke vært på forumet på en stund, så det er mulig det er blitt tatt opp, men jeg lurer altså på om noen har merka noen forandring på smelteosten de bruker til osteknekkiser? Tidligere har jeg alltid fått vellykka resultat. Men de siste gangene jeg har lagd disse har det begynt å ryke skikkelig inni microen. Først trodde jeg det var microen det var noe feil med, men ettersom det bare ryker når jeg forsøker å lage osteknekkis og ikke når jeg varmer andre ting, så har jeg begynt å mistenke smelteosten. I tillegg har jeg nettopp testa i mammas micro, og her skjer akkurat det samme. Såå, noen som veit hva som foregår?

Høyr med produsent?

Gammel 01-10-11, 17:11   #10523
Carisma
Seniormedlem

Carisma sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Fine sofaer, begge to Furine! Tror kanskje sovesofa kommer i en litt egen kategori? De er jo myke og ikke like holdbare som vanlige sofaer kanskje, uansett fabrikat ...? Men det var jo ikke noe å si på prisen!

Vi hadde en treseter sovesofa fra Bohus som var i veldig bra kvalitet, både sovebiten og som vanlig sofa. Veldig fast og fin å sitte i. Måtte desverre selge den da vi lagde barnerom av gjesterommet...

Gammel 01-10-11, 17:17   #10524
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Vi hadde en treseter sovesofa fra Bohus som var i veldig bra kvalitet, både sovebiten og som vanlig sofa. Veldig fast og fin å sitte i. Måtte desverre selge den da vi lagde barnerom av gjesterommet...

Takk for tips, Carisma! Skal kike på sidene deira. Eg veit til dømes Hovden lagar veldig gode sovesofa, god kvalitet, god å sitte i, god å sove på, men dei er styggdyre. Kvalitet kostar sjølvsagt.

Gammel 01-10-11, 17:18   #10525
Huldr
Gudinne

Huldr sin avatar

Ja, mente ikke å si at ikke sovesofaer har bra kvalitet, altså! Men en skikkelig god sofa kan man ha i 20-30 år. Mens sovesofaer blir jo ofte utsatt for litt mer, i alle fall dersom de også sittes i hver dag. Derfor tenker jeg at en sovesofa må bedømmes litt annerledes

Så klart er det kvalitetsforskjell. Men jeg er ikke helt med på at alt fra Ikea er dårligere enn annet. Akkurat som at H&M har enkelte plagg av veldig høy kvalitet, og annet som ikke er fullt så bra

Sist redigert av Huldr : 01-10-11 kl 17:30.
Lukket tråd

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:46.