Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye bør man spise hver dag?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-11, 13:30   #1
Skalned25kg
Juniormedlem
 
Skalned25kg sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Bor i Nordland
Innlegg: 19
Skalned25kg er på en erverdig vei

Hvor mye bør man spise hver dag?

Ja, hvor mye bør man spise hver dag? Og hvor mye fett bør man spise?

__________________

BMI på mellom 18,5 og 24,9 = normal kroppsvekt (75-89)
BMI på mellom 25 og 29,9 = overvektig. (98-90kg)
BMI på 30 og 35 = fedme
Startvekt: 98,5. Nåværende: 97,7kg. BMI: 32
Skalned25kg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:35   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye bør man spise hver dag?

Du bør spise når du er sulten og slutte når du er mett. Så enkelt og så vanskelig
Hvor mye fett/Hvordan næringsfordelingen skal være avhenger vel litt av hvilken skaldemanretning du holder på med, tror jeg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 13:42   #3
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Hvor mye bør man spise hver dag?

Det er vel ingen fasit på dette spørsmålet; det varierer så veldig fra person til person. Er vel ofte sagt at 5% av energien bør komme fra karbohydrater, 20% fra proteiner og 75% fra fett (i alle fall i forhold til noen lavkarbo-retninger. Er usikker på Skaldeman dog). Prosentfordelingen er ikke i gram, men i energiprosenter. KH og proteiner gir 4kcal per g, fett 9 kcal.

Men må nok en del prøving og feiling til før man finner sitt nivå. Som oftest må det litt mere mat til enn man tror, for lite kan gjøre at vektnedgang stopper. Du har ganske høy BMI, noe som gjør at du nok har noe høyere basalforbrenning enn en som er normalvektig. Om du er i startfasen kan du nok spise til det er behagelig mett - fett metter mer og lengre enn kh.

Diett.no er et greit verktøy for å finne ut hvor mye du spiser i løpet av en dag. Ikke bry deg om hva programet anbefaler i kcal-inntak for nedgang, men se på prosentfordelingen, du kan få opp et kakediagram som viser hva du inntar av fett, proteiner og kh i løpet av en dag. Så kan du prøve å justere ut i fra det.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:28   #4
Bokhylle
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hvor mye bør man spise hver dag?

Jeg prøver å ligge på rundt 1700 kalorier som i følge FitDay.com er det anbefalte kalorinivået for min kropp og min livsstil.

Ser at mange sier man ikke trenger å tenke på kalorier på lavkarbodiett, men siden jeg er syk og lever et veldig stillesittende liv er jeg redd for og plutselig spise for mye for så å gå opp i vekt.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 14:41   #5
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: Hvor mye bør man spise hver dag?

i dag ble det 74% fett på meg, 22% protein og 4% karbo, følger lavkarbo generelt, 15-25 gram karbo daglig

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-11, 15:06   #6
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye bør man spise hver dag?

I følge GI-Null, skaldemann 25+ eller 10+?

Hold deg til karbohydratgrensen (maksgrensen) og spis ellers til du er mett. I begynnelsen bør du ikke tenke for mye på hvor mye du spiser - det regulerer seg ned etterhvert.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Spise når man er sulten eller hver 3 time..... mamae Ketolysekuren 11 19-07-11 11:18
Kan jeg spise fisk hver dag? monicah82 Lavkarbo generelt 39 10-11-10 12:32
Om du måtte spise det samme hver dag ... sæterjenta Ketolysekuren 50 04-11-10 09:33
Hvor mye av hver? Matlei Ketolysekuren 2 06-09-10 20:26
Når det gjelder å spise fisk, hver dag Megvel Spørsmål og svar 4 01-03-08 22:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no