Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > LCHF

Kan noen se på dette? Gi meg innspill

LCHF Low Carb High Fat – Lavkarbokosthold slik Annika Dalquist, Sofie Hexeberg og Dr. Andreas Eenfeldt anbefaler

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-10-11, 06:20   #1
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Kan noen se på dette? Gi meg innspill

menyen min sånn ca fremover

frokost:

cherrytomater
paprika
agurk
røkt laks
egg
litt majones


lunsj:
kyllingvinger
cherrytomater
paprika

pepps hvitløksdressing
cashewnøtter

Middag:
kyllingvinger
tomat
cashewnøtter


asparges

Da får jeg fordeling: 72% fett, 24% protein og 4 % karbo, er dette ille?


Sist redigert av jenta26 : 18-10-11 kl 08:02.
jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 08:24   #2
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: kan noen se på dette? gi meg innspill

Det ser relativt greit ut. Siden du har generell lavkarbo i filosofiboksen din, hvor mange karber planlegger du å ligge på? Er det ketolyse du prøver å følge?

Husk å varier med grønnsakene, det er der karboene skal komme fra (det var litt tynt til både lunch og middag med grønnsaker, synes jeg). Legg gjerne inn avokado.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 08:30   #3
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: kan noen se på dette? gi meg innspill

kan ikke fordra avokado, ligger på ca 15-20 gram karbo

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 10:21   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: kan noen se på dette? gi meg innspill

Cashew nøtter er en av de nøttene med mest karbohydrater. Om du vil ned i vekt er det bedre å spise andre typer. Mandler er supre pga høyt innhold av magnesium. Valnøtter er regnet som en av de sunneste matvarer som finnes. Jeg liker å skylle de og ta salt på. Jeg savner grønt i kostholdet ditt. Brokkoli, grønn paprika etc.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 11:07   #5
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: kan noen se på dette? gi meg innspill

bruker selvfølgelig cashewnøtter uten salt, og har bare 10 gram

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:15   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: kan noen se på dette? gi meg innspill

Du bør faktisk få i deg nok salt på et lavkarbokosthold, så nøttene trenger ikke være uten salt sånn sett!
Det var vel heller valget av de mest karbohydratrike nøttene Yrla reagerte på!
For å få i deg fett og andre go'saker fra nøtter, kan du jo innimellom velge feks valnøtter og spise mer enn 10g av dem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:28   #7
jenta26
Medlem
 
jenta26 sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 347
jenta26 er ny på veien

Sv: kan noen se på dette? gi meg innspill

ja forsto det, var ikke meningen å virke frekk altså, eneste nøttene jeg liker er cashewnøtter, kan ikke fordra andre nøtter hehe

jenta26 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 12:45   #8
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: kan noen se på dette? gi meg innspill

Opprinnelig lagt inn av jenta26, her.

ja forsto det, var ikke meningen å virke frekk altså, eneste nøttene jeg liker er cashewnøtter, kan ikke fordra andre nøtter hehe

Har du prøvd macedemianøtter? Jeg likte også cashew best. Men det var før...

Om du spiser helt kornfritt så er det å variere frø og nøtter ganske vesentlig siden det er her en av de store kildene til magnesium er. Hvis ikke bør du iallfall vurdere magnesiumtilskudd.

http://www.vaughns-1-pagers.com/food...sium-foods.htm Her er en sammenlikning. Du ser at på lavkarbo kutter man en del store kilder tili magnesium og det er i all hovedsa enkelte grønnsaker, fisk og nøtter igjen...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 16:25   #9
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Kan noen se på dette? Gi meg innspill

Ikke vær redd jeg ser på deg som frekk.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 17:10   #10
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Kan noen se på dette? Gi meg innspill

Prøv macademianøtter. De ligner mye på cashewnøtter. Nå liker jeg mange slags nøtter, men macademia kommer tett oppå cashew, men langt færre karber. Og jeg elsker cashew!

Jeg ville også spist litt mere grønt. Hva med blomkålris? Kjempegodt om du lager currygryte med kylling, purre, paprika og saus av kokosmelk, rød karripasta og litt johannesbrødkjernemel. Denne kan du lage mye av og spise av i flere dager. Jeg river en blomkål og heller i en bok og spiser av i 3 dager. Legger litt "ris" i en dyp tallerken og tar gryterett oppå og slenger i mikron. 2 minutter er nok til å varme gryta og varme risen akkurat passe. Jeg liker ikke overkokt blomklris, men slik blir den perfekt Og den suger opp alt av saus, så den er genial!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger innspill pga vektstopp FrkMarge LCHF 26 17-09-11 20:24
Noen innspill på dagsmeny? Haga Lavkarbo generelt 10 19-06-11 20:39
Innspill på salaten min Elanessë Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 01-06-11 23:09
Uregelmessig mens - noen innspill? Julie Fysisk og mental helse 6 01-12-10 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no