Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Lavkarbobrød fra funksjonellmat - For godt til å være sant?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 04-11-11, 23:34   #26
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbobrød fra funksjonellmat - For godt til å være sant?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Fedonbrødet har egentlig ganske mange karbohydrater i seg. Mindre enn vanlig brød, men om jeg ikke tar feil er det 18 gram pr hundre gram.

Det stemmer. Men om man bare spiser litt...

Gammel 04-11-11, 23:36   #27
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er vel en av de tingene som er greit å finne ut selv.

Altså. Hvetemel har veldig høy GI og høyt karbohydratinnhold og er dermed ikke egnet som noen stor del av maten på lavkarbo. I tillegg er det overraskende mange som tåler hvetemel/glutenholdig mel dårlig når de har avstått fra det over tid (men det gjelder altså ikke alle). Jeg vil si at de som reagerer negativt bør etterstrebe et melfritt kosthold, mens de som ikke reagerer står friere til å velge selv hvor grensen skal gå.
Uansett bør ikke hvetemel utgjøre noen stor del av karbohydratene i et lavkarbokosthold.

Takk

Gammel 04-11-11, 23:45   #28
Gerd
Jeg kan og jeg vil!

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Det stemmer. Men om man bare spiser litt...

Nei, ikke på ketolysekuren. det er ikke rom for det viss du skal følge kuren.

Vet jeg er streng, men sier igjen, gjør som boka sier, følg råda og "reglene", da får du faktisk mest utbytte av kuren. (i. o.m du vil ned i vekt)
Skal du så tidlig i kuren begynne å eksprimintere, så vil kanskje ikke kuren virke som den skal.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 00:09   #29
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

Det stod noe i artikkelen som jeg ikke forsto 100%... "Lavkarbo med knekkebrød, nøttebrød og erstatningsmatvarer er suboptimale løsninger. Optimal helse kan vi få når vi forstår at vi må spise mat vi er utviklet for å spise. " Hva er suboptimale løsninger? Er det dårlige løsninger?

Suboptimalt bedtyr "mindre (bra) enn optimalt". Altså en mindreverdig løsning i forhold til andre måter å gjøre lavkarbo på.

Gammel 05-11-11, 00:13   #30
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Nei, ikke på ketolysekuren. det er ikke rom for det viss du skal følge kuren.

Vet jeg er streng, men sier igjen, gjør som boka sier, følg råda og "reglene", da får du faktisk mest utbytte av kuren. (i. o.m du vil ned i vekt)
Skal du så tidlig i kuren begynne å eksprimintere, så vil kanskje ikke kuren virke som den skal.

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Suboptimalt bedtyr "mindre (bra) enn optimalt". Altså en mindreverdig løsning i forhold til andre måter å gjøre lavkarbo på.

Ok, takk begge to

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
For godt til å være sant? Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 17 31-05-10 18:59
Hm..for godt til å være sant? miss mia Mer enn 30 kg overvekt 1 23-04-10 09:37
For godt til å være sant? Elinee Spørsmål om matvarer og oppskrifter 6 04-03-10 09:00
For godt til å være sant!? snutanuta Ketolysekuren 7 06-03-09 09:28

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:04.