Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Sellerirot. Er det sesongvare?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 05-11-11, 16:31   #51
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Sellerirot. Er det sesongvare?

Vi betalte over 90kr for to røter i dag... Ja, dei var store og fine, men det ER dyrt. Kan vi få tilgang på grønsakene vi hadde i Belgia, takk? Det hadde vore fint!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:11   #52
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Gleder meg noe til å flytte til jersey ja, der har de et digert felles gårdsutsalg med lokalproduserte grønnsaker og kjøtt... sellerirot var blant der, uten plast, rett fra åkeren

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:13   #53
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

Gleder meg noe til å flytte til jersey ja, der har de et digert felles gårdsutsalg med lokalproduserte grønnsaker og kjøtt... sellerirot var blant der, uten plast, rett fra åkeren

Åh, herleg! Skal du flytte no snart, eller? Spennande! Eg kom jo akkurat flyttande inn til Noreg igjen etter 10 år i Belgia, og overgangen er litt stor på somme ting...

Gammel 05-11-11, 17:17   #54
Sanney
Seniormedlem

Sanney sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 42
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

ingen dato satt, men kanskje slutten av neste år. er jo ikke bare bare å flytte fra jobb og hjem heller problemet når jeg er på ferie der er jo alle karbofristelsene vi ikke har her hjemme... for ikke å snakke om å spise på resturang for en brøkdel av prisene her.. for mye bedre mat!

men back to topic! jeg skulle ønske prix her fikk tilbake de hele om enn plastdekte sellerirøttene.. knollselleri som det stod på dem. ellers har de bare biter på brett.. rema og meny har heldigvis de større (men oppdelte) bitene fra bama.

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 05-11-11, 17:21   #55
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Gir meining at dei kalla det knollselleri, det heiter nemlig "knolselder" på nederlandsk, det er jo det same. Skriv og klag, eg seier det igjen!

Ja, eg veit det ikkje berre er å vende på femøringen når ein skal bytte land, har gjort det eit par gongar no! Greit å planlegge godt!

Gammel 09-11-11, 11:45   #56
Engledans
Seniormedlem

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Du MÅ ikkje sjølvsagt, men dei held seg bra lenge utan plast så lenge dei ligg kjølig og mørkt. Snodig også at ein plastlegg ein og ein paprika her i landet, eg fattar ikkje heilt poenget.

ahhhh....ja det er irriterende, og så er den muggen under, så du ser det ikke før du åpner pakken....mener de på brett, enda mer idiotisk.....

Gammel 09-11-11, 11:47   #57
Engledans
Seniormedlem

Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Tror gubben kom hjem med over 3 kilo i går.12,90 pr kilo i Charlottenberg, så nå skal jeg huske olje på butkken og lage fries

Gammel 09-11-11, 11:55   #58
Engledans
Seniormedlem

Vi betalte over 90kr for to røter i dag... Ja, dei var store og fine, men det ER dyrt. Kan vi få tilgang på grønsakene vi hadde i Belgia, takk? Det hadde vore fint!

Jeg sa det til mannen i går, at det er helt kvalmt å tenke på forskjellen på disse to landene.....
også på glutenfritt og sånt og...fytterakkern.....
og slik prisene er, jager de folk over grensa.Vi har nå i høst begynt å handle omtrent alt unntatt melk og brød i Sverige, så jeg sender handlelapp med mannen, så drar han etter jobb.Han jobber i nærheten av grensa, vi bor litt lengre unna, så da er det praktisk slik.Ikke så solidarisk til landet, men vi sparer så mye på det, og så lenge jeg er arbeidsledig er det løsninga for oss.

Gammel 09-11-11, 12:07   #59
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Eg skreiv jo til Coop og spurte kvifor dei la røtene i plast, og ba dei spesielt om å TA BORT PLASTIKKEN (mindre arbeid om dei kuttar plastinga, og det er miljøsparande også), men takka dei for at dei i det minste selde sellerirøtene sine HEILE og ikkje oppskore. Eg sa også at eg syntest den var altfor dyr her i landet, og at eg har blitt veldig glad i grønsaka i løpet av 10 år i utlandet.

Svaret eg fekk var:

Sitat:

Hei,
Sellerirot presenterer vi skrelt i biter pakket på et brett og plastet.
I tillegg selger vi hel sellerirot som er plastet. Meningen er at dette skal gi rotveksten bedre holdbarhet i butikk og at den ikke tørker ut.
Under oppstart ny sesong selger vi den med gress.

Eller helt enig med deg i at den både er sunn og god i mange forskjellige sammenheng.

Kva goddagmannøkseskaft?! Kanskje eg skal skrive tilbake og spørje om han verkeleg har lese spørsmålet mitt. Eg skreiv nemlig også at pga at dei legg røtene i plast, så blir rotenden blaut og brun og rotnar fortare...

Engledans, har du moglegheit til å handle i Sverige, gjer det med godt samvit. Det er berre tull at slike ting er så dårleg behandla og SÅ dyrt her i landet.

Gammel 09-11-11, 12:17   #60
Engledans
Seniormedlem

Tror de rettogslett ikke har skjønt det....tror ikke de handler sine egne grønnsaker.Når jeg handler slik med plast, står jeg og blar gjennom alle, fordi de fremste er BRUNE.......jeg handler hvis jeg finner noen som er bra nok for meg, for med den prisen MÅ en være kresen, ellers går mye penger i søpla......
Skjønner de virkelig ikke at de forringer kvaliteten, med oppdeling og plast? Dumme folk.
Jeg fant endelig jordskokk på en butikk for en stund siden, hadde leita en stund, så JIPPI endelig fant jeg.Men steila da jeg så prisen....79.90 pr kilo.Så de fikk ligge der.....men de lå i en kasse ihvertfall og ikke i plastposer

Gammel 09-11-11, 13:37   #61
Bjørnegutt
Nytt Medlem

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Jessheim
Bjørnegutt er på en erverdig vei

Invandrerbutikkene selger hele sellerirøtter hele året

Bjørnegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-11-11, 13:59   #62
Engledans
Seniormedlem

Noen gjør det, og noen har god kvalitet på grønnsakene.Ser du bor på Jessheim, der har de supre varer på Keiser.På den innvandrerbutikken i mitt distrikt, er varene så dårlig at de omtrent går av seg selv.... så hamstrer når vi er på Jessheim, og den på Råholt har og supre varer.

Gammel 09-11-11, 14:02   #63
Furine
Supermoderator

Furine sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Bjørnegutt, her.

Invandrerbutikkene selger hele sellerirøtter hele året

Ja, det er gull når ein har ein innvandrarbutikk i nærleiken. Einaste som er her er ein "vanleg" asiamat, og dei har ikkje slikt.

Gammel 09-11-11, 14:06   #64
Engledans
Seniormedlem

Ja, det er gull når ein har ein innvandrarbutikk i nærleiken. Einaste som er her er ein "vanleg" asiamat, og dei har ikkje slikt.

Her er det en tyrker butikk eller noe slikt, og frukt og grønt er myk og rynkete og æsj...har aldri orka å handle grønt der....usj.

Gammel 09-11-11, 18:13   #65
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem

<insert_scary_name_here> sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Ser du bor på Jessheim, der har de supre varer på Keiser.

Keiser Godt utvalg og herlig betjening!

Gammel 09-11-11, 18:16   #66
Engledans
Seniormedlem

Opprinnelig lagt inn av <insert_scary_name_here>, her.

Keiser Godt utvalg og herlig betjening!

Jepp, og alltd blide, og super service

Gammel 09-11-11, 19:12   #67
Zincite
Seniormedlem

Zincite sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

...
Jeg fant endelig jordskokk på en butikk for en stund siden, hadde leita en stund, så JIPPI endelig fant jeg.Men steila da jeg så prisen....79.90 pr kilo.Så de fikk ligge der.....men de lå i en kasse ihvertfall og ikke i plastposer

Sjekk prisen på de i Sverige også. Vi kjøpte en, men syntes ikke det var så veldig godt - bare greit. Så husker ikke hva vi betalte for de men de var i alle fall fine, og jeg tviler VELDIG på at de kostet 80 kr per kg.

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-11-11, 14:29   #68
Catwoman
Seniormedlem

Catwoman sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 53
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

EEEEELSKEEEEER Keiser butikken i Lilleström Går omtrent bananas (hö-hö) inne på grönt/frukt avdelingen der. Flotte varer!

Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Svar

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:48.