Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Starter 1. juni - Blir du med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-11-11, 23:04   #4701
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godt å ha deg tilbake også Pruttis -og så høres det ut som du har fått en pangstart i dag - ingenting er bedre enn en god start, tyder godt for tiden framover Og rosenkål er godt ja, og det er jo skikkelig julesmak så passer godt på denne tiden! Selv prøver jeg spise veldig variert med grønnsaker, ulike typer og tilberedt på ulike måter, da blir jeg ikke lei av det.

Hmmmm, ja det desembertreffet ja, der sier du noe Maria... Jeg vet ikke helt om aktiviteten her inne den siste tiden tilsier noe treff. Kan jo selvfølgelig se det litt an. Jeg har nå satt av helgen uansett og lar den stå ledig i tilfelle. Men føler det ser litt mørkt ut akkurat nå

I dag har jeg både hatt litt ekstra med yoghurt og bær pluss litt ekstra med lavkarbo brød. Har ikke telt karber, men antar det er omkring 15. Rart å spise de tingene uten å tenke "nå går det ut over vektnedgangen" hihihi, må nok jobbe litt med tankegangen framover.

Godt å sitte i sofan med ny bok, avslappende, men nå begynner det vel snart å bli leggetid. Ønsker dere en god natt

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 14-11-11, 23:45   #4702
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Etter litt tankekarusell den siste tiden har jeg fattet beslutning om å kjempe. Jeg må bli ferdig med Fyren i Tromsø, og ja, jeg vet det er patetisk at det har gått så lang tid. Jeg fikk en følelse av å ville gråte istad, men jeg gjorde heller lurt i å finne WordPad og skrive ned hvorfor. Og det resulterte i (jada, jeg vet) enda et dikt. Håper dere bærer med meg, men jeg må uttrykke meg i en trygg arena sammen med dere. Gjerne tilbakemeldinger...

Vedlagte bilder
Filtype: jpg blæ.jpg (38,2 KB, 0 visninger)
Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 09:24   #4703
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God morgen!

Prutti: Så flink du er til å få følelser ned på papiret. Det er nok en fin måte å bearbeide ting på Hvordan har du tenkt å gå frem?

Bente: Ja, tenk at du er ferdig slanka! Mange sier at det er nå jobben begynner, jobben med å holde vekta, men jeg har trua på deg. Du har så masse kunnskaper om kostholdet og din egen kropp, at dette blir null problem!

Jeg ligger å vaker en plass mellom 68,7 og 69,7 kg fra dag til dag. Har ikke helt kommet dit at jeg strammer helt inn, og jeg er den første til å si at det er kun teite unskyldninger som stopper meg. Litt av grunnen er nok at jeg synes vekta jeg har nå er helt ok, og finner derfor ikke helt gutset til å ta de 3 siste kg....

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 09:31   #4704
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Janei, jeg vet ikke riktig enda. Kanskje bruke litt mer tid på å avle de meningene jeg har, enten i terapi eller hos de stakkars vennene mine som er så himla lei Det hjelper å skrive, om ikke dikt så kanskje noen strofer om følelser "her og nå"-type. Hadde jeg skulle skrevet noe større hadde det blitt i retning "Den sårede øksemoderen" sikkert :P Haha.

Er så sjalu på dere med vekt så langt nede på skalaen. Føler meg jo som en gigant i forhold med mine noenognitti. Aner ikke hva jeg veier og har 0 interesse av å finne ut av det heller. Dag to er i gang, pizzastykker inntas med jevne mellomrom og flasken med vann er i full sving.

So far, so good!

Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:24   #4705
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen til dere jenter, ønsker dere en god dag!

Nydelig dikt Pruttiutt Det å skrive er en fin måte å bearbeid vonde følelser på - og du er så flink til å få det ned på papiret, så det må være ideelt for de. Kjenner meg godt igjen i de følelsene du beskriver... Det går ikke alltid så lett å komme over slikt. Jeg sliter fremdeles med mine følelser for HAN jeg ogåså. Kanskje greier du bedre å komme videre nå når det er avstand mellom dere, slik at du ikke ser han så ofte. I alle fall innbiller jeg meg at det ville vært enklere for meg om jeg ikke traffa HAN en gang i uka minimum.... -Men hvem vet, kanskje ville jeg slitt like mye uansett. Et knust hjerte tar tid å fikse uansett, og jeg tror man alltid tar noe av det med seg, det blir noen arr der som aldri het forsvinner og som lett kan rippes opp i også etter at man har gått videre. Fortsett å bearbeide følelsene dine du, så kommer du videre etter hvert. Og når det vonde sitter fast, så bruk det ikke selvdestruktivt, bruk det heller som lærdom og erfaring du kan vokse fra. Snakker av erfaring der
Og du: du kommer dit du skal vektmessig du også - nå er du mye høyere enn meg, så du skal jo uansett ikke være så langt nede som meg - men tar du en dag av gangen og gjør alle de riktige mat-valgene den dagen, så blir det også mye lettere å velge riktig neste dag. +God planlegging slik at du alltid har lavkarbomat du liker i huset, dt riktige alternativene må både finnes der og smake godt. Stå på jenta mi!

Maria: Ja,er nok det at du begynner å nærme deg målet og egentlig er ganske fornøyd som gjør at det er vanskeligere å få av de 3 siet. Og så er det litt slik at de siste kiloene betyr mindre foe deg, men de krever faktisk en enda hardere innsats.... En må nesten gjøre opp med seg selv på slutten hvor en skal si seg fornøyd, tror jeg.
Hadde det ikke vært for den målbukas mi, så er jeg ikke sikker på at jeg ville greid siste rest, men jeg var så innstilt på å komme inn i den. Kanskje det kunne være en ide for deg? -Et klesplagg som mål istedenfor vekta som mål? Hva med å kjøpe en litt for trang brudekjole??? Eller er det for stior gambing, synes du. Er i alle fall sikker på at det ville gitt deg den motivasjonen du trengte i alle fall Men det viktigste er jo at du gjør opp med deg selv hvor viktig det er for deg å ta siste rest, for det er nok klart at det krever litt mer på slutten.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 10:38   #4706
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Du er så god du, Bente. Jeg vet nå ikke om avstanden har hjulpet noe særlig. Alt jeg vil gjøre er å flytte tilbake til Tromsø. Savner byen kjempemasse; kulturlivet, venninner og venner, uteliv osv.
Her i Bodø er jeg bare en deppa laks blant så veldig mange andre deppa lakser MEN! Nå er det nå en gang slik at jeg er her og må ta det derfra. Alt er heldigvis reversibelt hva angår bosted.

Det er virkelig et slit å ha dem i kverna heeele tiden. Jeg skjønner ikke hvordan du holder ut å måtte forholde deg til ham. Jeg hadde antakeligvis blitt så ødelagt av å møte på ham tilfeldig at jeg hadde måttet ha hjelp. Mye hjelp. Ødelagt

Du skal gjøre i dag da, Bentemor?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:21   #4707
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, det er ødeleggende å treffe på han hele tiden, spesielt siden vi instruerer sammen så må jeg jo også være "i armene hans" i timer i strekk..... Jeg greier være profesjonell mens jeg er der, men bryter sammen når jeg kommer hjem. I begynnelsen lå jeg bokstavlig tatt og spydde når jeg kom hjem, nå er det mest tårer. Så litt bedring har det da vært Kanskje føler du det ikke sånn akkurat nå, men jeg tror avstand er den aller beste måten å komme seg på beina igjen fra kjærlighetssorg. Når du er helt ferdig med det og hvis du da fremdeles ønsker deg tilbake til Tromsø, så blir det kanskje annerledes

Jeg har akkurat vært ute på Dekkmann og fått skiftet til vinterdekk på bilen. Laaaang kø..... Det var frost i natt, så det var nok flere som tenkte som meg at nå var det på tide å få det gjort

I kveld er det salsakveld, så da blir jeg nok fraværende her inne mellom fem og elleve. Begynner å nærme oss slutt for sesongen nå. Jeg synes det blir trist med mindre dansing, men samtidig synes jeg det skal bli godt å slippe å se HAN noe mer på en stund. Håper det hjelper meg noen steg videre for å få han ut av systemet. Avstand, vet du

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 14:36   #4708
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Jaaa, avstand er greit å ha. Blir nok greit når sesongen er over, for da kan du samle deg litt. Tror nok ikke det er så lett for ham heller? Men det bryr vi oss egentlig ikke om, for de er noen ufølsomme fjols til syvende og sist - BLÆ!

Orker ikke overtid i dag, rusler hjem og støvsuger + lager bacondoublecheeeeese til middag Kanskje mor+bror kommer innom, hvem vet.
Her er det meldt regn og regn og atter regn de nærmeste dager, ikke det spor av frost her enda. Det spirer og gror godt i hagen til mamma, tulipanene står i knopp osv. Fantastisk fin høst, må jeg kalle det

Funderer enda litt på julegavene, jeg. Hmm.

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 15-11-11, 15:07   #4709
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, jeg gleder meg til litt avstand nå, du vil nok merke at det er bra etter hvert du også, Pruttis. Nei, jeg tror ikke han har det enkelt heller. Hvis jeg står og holder kurs mens han ikke har kurs, står han utenfor og stirrer inn igjennom vinduet på meg...... Men jeg har tatt initiativ til å få snakket ut om ting sååååå mange ganger, at jeg gjør det ikke igjen, litt stolthet må man ha i behold.... Tror egentlig ting ville blitt mye bedre om vi bare fikk snakket ut og skværet opp, at det da hadde vært lettere å sette strek og forholdt oss til hverandre som venner.-Men han har jo helt angst for å snakke om følelsene sine....som så mange andre menn...

Bacondobblecheese mmmmmmm, kos deg masse! Her blir det smørgrøt i dag, det gir meg rikelig energi til å holde på i mange timer uten mat, så perfekt middag på dansekvelder.

Det er jo du som har Stavangerhøst i år jo, Pruttis, jeg bytter gjerne jeg altså. Det er sol og fint her, så kanskje er det ikke lov til å klage, men jeg liker best at det ikke går noe særlig under 10 pluss-grader, jeg. Men skal visst bli varmere mot slutten av uka igjen er det meldt. Nå har det vært to vintere på rad med masse snø, så i år håper jeg på typisk Stavangervinter - det vil egentlig si regn fra oktober til april.....

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 09:34   #4710
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen.

Ser det var stille her inne i går mens jeg var ute og danset. I dag skal jeg på kaffebesøk hos en venninne som er hjemme på permisjon med babyen sin, koselig, gleder meg til det. Ellers må jeg vel prøve å få ryddet og vasket litt her, skal ha styremøtet i salsaklubben her i morgen, og da liker jeg at det ser noenlunde ok ut

Men aller først må jeg ha en kopp kaffe eller tre, og så må jeg vel få i meg noe godt og fett å spise før jeg går på kaffebesøk, slik at jeg ikke fristes av godsaker når jeg kommer dit

Ønsker dere alle en fin dag!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 10:12   #4711
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei schnupp
Gikk i ett i går med soving på sofa, Paracet og kveldsbesøk av bestis.
Veldig koselig. I dag skal jeg jobbe i 12 timer, altså til kl 19 - det gir gode penger i kassa. I morgen og fredag har jeg egentlig fridager, men jobber også disse dager. Fredag er det kino, premieren på Twilight, med min søster - vi gleder oss veldig. Jeg gleder meg til å spise baconcrisp
Haha. Skal også lage kaffe latte og ha i termokoppen min
Nå er 16 minipizza borte vekk, middag mandag, frokost og kunsj og middag i går + frokost i dag. Til lunsj har jeg laget en calzone-omelett av fire egg, litt bacon og sopp, så legger jeg den over med jalapenosost i midten. Spent på resultatet altså

Veier meg ikke, og er veldig glad for det. Streng regime nå, og jeg liker det.
Kos deg med huskos og ro i heimen - og besøk

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 15:54   #4712
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Å, lange dager på deg pruttis, sikkert godt med ekstra penger, ja, du får regne det om i fløtebokser og smørpakker om du blir sliten Så flink du har vært med maten, super duper re-start altså Dropp den vekta du og kos deg med den gode følelsen av at du spiser riktig, du vil uansett snart kjenne forskjell på kroppen din! Ser så mange som får et stress-forhold til veiing, så noen ganger tror jeg kanskje det er like greit å legge den vekk, spise riktig og heller kjenne på hva kroppen og klærne forteller

Jeg er hjemme igjen etter koselig venninnebesøk. Egentlig er jeg hjemme hovedsaklig for å snu i døren, skal ha et møte med oppvisningsguppen vår i salsa for å legge planer for våren. Travel salsa-uke dette, trening mandag, kursene tirsdag, møte med dem i dag, styremøte i morgen og på lørdag har vi instruktørsamling med 4 timer dansing på dagtid og juleball på kvelden.... I tillegg sitter jeg og jobber med vårprogram og alt som må legges til rette rundt det.

Sønnen kommer ikke hjem før litt senere, så det blir nok ikke middag før i åtte - ni tiden i dag. Kjøpte fersk torskefilet på vei hjem i dag. Tenkte å dyppe dem i egg og knust baconcrisp og steke i masse smør. Servert sammen med fløtegratinerte grønnsaker og sprøstekt bacon. Tror det skal bli godt. Sønnen min er ikke så overbegeistret for fisk, så jeg prøver å venne han til å spise mer av det ved å gjøre titt ekstra ut av det når jeg først lager. Han vet at han har godt av fisk, så han er mer villig til å ha en positiv innstilling nå enn han hadde da han var yngere.

Fikk forresten lapp i posten nå med forsendelse fra iherb. Har bestilt påfyll av stevia. Heldigvis blir nå stevia tillatt solgt i Norge fra nyåret, så da regner jeg med det blir litt enklere å få tak i. -Men kan jo hende det prismessig fremdeles vil lønne seg å bestille fra iherb da.... Vi får se

Ha en fin kveld - jeg kommer innom for å bidra mer til skravlingen når møte og middag er unnagjort

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 16-11-11, 21:31   #4713
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God kveld!

Prutti: ååå, jeg vil også på twillight premiere!!!! Herlighet, jeg føler meg helt tullete som blir så hekta på en tenåringsromanse, men etter jeg leste første boka var jeg solgt. Twillight!

Bente: nam, det hørtes jammen godt ut med fisk på den måten! Kos dere! Skjønner godt det skal bli godt med en pause fra eksen...er det lenge siden det ble slutt mellom dere?

I dag har vært en hektisk dag. Tok med hele familien til byen på julegavehandel, og jammen ble vi nesten ferdige! :glis: Mannen reiser bort nesten hele adventstiden, så det er godt med det som er gjort! I morgen og fredag skal jeg være med min mor på sykehuset, så da får jeg nok ikke tid til å være her inne. Snakkes!

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 00:45   #4714
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Så flink du er som er ferdig med julegavehandlingen, Maria! Jeg har ikke begynt engang jeg.... Men jeg pleier adri begynne før i desember heller, det er nesten blitt et prinsipp, men jeg avvek faktisk litt i år, kjøpte både julegave papir og noe julepynt sist uke da jeg og datteren min var en tur på Ikea.
Håper det ikke er noe alvorlig med moren din? -Og at alt går bra på sykehuset - ønsker masse lykke til
Og du, jeg er nå over ett år siden det ble slutt melom meg og sksen, det ble slutt i fjor høst. Jeg er nesten flau for å innrømme det altså, at det har gått så lang tid og at jeg fremdeles ikke er over det

Fisken ble forresten kjempegod, litt jobb å knuse den baconcrispen, neste gang gjør jeg det med stavmikser istedenfor hendene, men smakene ble kjempegode sammen, anbefales! Sønnen min spiste også som bare det!

Hmmm, den Twilight bølgen har ikke jeg hoppet på altså, innbiller meg at jeg er litt for gammel for det, kanskje har jeg gått glipp av noe.......

Nå tror jeg det er leggetid her, selv om jeg egentlig kan sove lenge, står jeg opp og lager frokost og finner fram lunch til sønnen. Jada, hønemor, jeg vet Kanskje kryper jeg til køys en time eller to igjen etter at han har kommet seg ut dørene, kommer litt an på hvor mye jeg våkner til

Nattinatt dere

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 14:18   #4715
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Twilight er helt rå! Gleder meg massemasse!

Var fraværende i går ettermiddag og kveld pga. overtid, og når jeg kom hjem stod det på Fyren's msn "Landet i Bodø ". Han har ingenting å gjøre her i byen, det er mitt territorium, vennligst PIGG av! Så sint at jeg begynte grine. Måtte ringe til ei venninne som klarte roe meg ned, så tok noen sovetabletter og la meg, sovna før jeg traff hodeputa.
Jeg bare skjønner ikke hvordan du kan forholde deg til din eks på den måten du gjør. Det må kreve baller av stål. Jeg hadde ikke taklet det, ser det på reaksjonen min i går Men oppmerksomheten min fikk han I K K E !
Spiser greit og fint, og er sååå stolt over meg selv. Selv om magen er tilbake til å henge over belte og ose ut når jeg legger meg på sida. Sååå sjarmerende. Not

Skriver senere, snart ferdig på jobbert!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 17-11-11, 20:31   #4716
MariaB
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 525
MariaB er ny på veien

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

God kveld!

Det ble ingen sykehustur idag. Eldstemann har kasta opp i hele natt, så jeg risikerte ikke å smitte mamma. Hun skal operere imorgen, og jeg håper jeg ikke blir syk slik at jeg kan være med.

Herlighet, nå sitter jeg og ser hellstrøm rydder opp, og jeg er nesten på grininga. En stakkars liten familie som kun har råd til spagetti uten saus..Kjenner jeg blir utrolig ydmyk over hvor godt vi har det...

MariaB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo, ca 50-70 gr kh Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 00:52   #4717
Nysgjerrig nok
Medlem
 
Nysgjerrig nok sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Hovedstaden
Innlegg: 345
Nysgjerrig nok er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hei damer!
Titter innom igjen jeg da. Dvs; gjorde det for en stund siden - og trodde vel jeg hadde tatt den "pausen" jeg trengte. Men forumet ramlet litt ut av hverdagen liksom.. Tenker på dere og derfor er jeg innom igjen.
Har ikke lest meg helt 100% opp - prioriterer heller å si "hei" så dere vet at jeg har vært her. Forstår det sånn at vi blir færre, så da er det ok å si hei.

Gratulerer til Bente for ferdigslanket!!!
Fyttigrisen så flink du har vært - stødig og stabil. Bøyer meg i støvet altså. Har jeg forstått rett så er du sykemeldt - og det høres ut som et bra alternativ for deg nå. Du er flink som tar vare på deg selv, og et godt forbilde for barna dine - tenker jeg da. og stille heiarop fra meg.

Kiloene mine er vel så som så. Passer fortsatt i klærne (de som ikke passet før), men er ikke så veldig flink med konsekvent på lavkarbo lengre. Utskeielsene kommer litt tettere nå, det er vel ulempen ved å skeie ut i første omgang (WHYYY??? liksom, er jo aldri verdt det likevel) og i annen omgang en større fristelse når jeg føler meg mere vel enn tidligere. Hm - det var dårlig forklart - men hvis det er noen trøst så forstår jeg ikke meg selv alltid heller.

Dollsine...har kanskje tatt en pause som meg. Er lov det - så kan det jo hende hun titter innom når tiden er klar for det. Eller ikke.

Pruttis er back in town - så hyggelig!! Blir glad av kommentarene dine og nyter spontaniteten din. Flytter du tilbake igjen eller? Alt ok på jobb da - jeg husker du sa at du gledet deg sååå fælt til å jobbe til du ble lei liksom. Er du der enda?

MariaB - satt å så på det selv. Det var heldigvis en veldig myk Hellstrøm denne gangen. Jeg pleier å sitte å le litt av ham, men nå satt jeg mest med tårer i øyene. Huff. Tenkte på konseptet Hellstrøm + Luksusfellen: så de kanskje fikk bedre mat og bedre økonomi... Men - det gikk bra til slutt.


Appelsinen - titt-titt!! Skjer a'? Vimser rundt songsvann på egenhånd?! Ikke gjør det da. Hørtes skummelt ut.
Er du fortsatt på den smale stien og okkuperer kjøkkenet? Hvordan blir det med ny leilighet - flytting før jul eller?

Sanna - så et sted at du hadde cremefresh + cottage cheese med funlight som saus.. Hørtes godt ut - tror jeg må teste det..asap. Tror du det kan fryses?? Blander du ut saften - eller tar du den som den er? Og hva skjer med huset med vinduene? Har du solgt?

Jeg har (muligens sagt det før) fått sansen for funlight is - kjøpte meg jo sånn pinne-isform (med pinner i forskjellige farger) og synes det dekker sukkerbehovet ved noen anledninger.
Hm - så hvorfor skeier jeg ut da???
Det spørsmålet er vanskligere å svare på enn "hva er meningen med livet" osv..

Nå skal jeg legge meg.
Hyggelig å "se" dere igjen, - stor klem til hele gjengen!!

(Titter innom i morgen og oftere. Lover. Bare tull at vi skal bli helt borte fra hverandre.)

Nysgjerrig nok er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 01:02   #4718
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Beklager så mye at jeg har vært fraværende i dag, ser at jeg definitivt skulle vært her inne og kommentert tidligere. Men i dag har jeg beklageligvis ikke hatt tid. Hadde styremøte og det var såååå mye jeg måtte forberede. I tillegg til alt det administrative jeg måtte forberede, bakte jeg også lavkarbo boller og serverte dem, de falt i veldig god smak - de spiste som bare det

Opprinnelig lagt inn av Pruttilutt, her.

Var fraværende i går ettermiddag og kveld pga. overtid, og når jeg kom hjem stod det på Fyren's msn "Landet i Bodø ". Han har ingenting å gjøre her i byen, det er mitt territorium, vennligst PIGG av! Så sint at jeg begynte grine. Måtte ringe til ei venninne som klarte roe meg ned, så tok noen sovetabletter og la meg, sovna før jeg traff hodeputa.
Jeg bare skjønner ikke hvordan du kan forholde deg til din eks på den måten du gjør. Det må kreve baller av stål. Jeg hadde ikke taklet det, ser det på reaksjonen min i går Men oppmerksomheten min fikk han I K K E !
Spiser greit og fint, og er sååå stolt over meg selv. Selv om magen er tilbake til å henge over belte og ose ut når jeg legger meg på sida. Sååå sjarmerende. Not

Skriver senere, snart ferdig på jobbert!

Sååååå bra at du ikke viet han din oppmerksomhet!! Godt gjort vennen Og vær kjempestolt av deg selv at du greier å fokusere på deg selv, spise riktig og tenke på det som er viktig og riktig for deg selv og din helse. Jeg er kjempestolt av deg jeg også!!! Nå gjør du at rett, så fotsett sik du.
Ja, det er vanskelig å forholde seg til. Både heaeren min og psykologen sier det er jo ikke rart jeg siter når situasjonen er som den er... Men salsaen er viktig for meg, så jeg kan jo ikke slutte med det.... -Men må innrømme at jeg ikke hadde hatt noe som helst imot at Han hadde sluttet....

Opprinnelig lagt inn av MariaB, her.

God kveld!

Det ble ingen sykehustur idag. Eldstemann har kasta opp i hele natt, så jeg risikerte ikke å smitte mamma. Hun skal operere imorgen, og jeg håper jeg ikke blir syk slik at jeg kan være med.

Herlighet, nå sitter jeg og ser hellstrøm rydder opp, og jeg er nesten på grininga. En stakkars liten familie som kun har råd til spagetti uten saus..Kjenner jeg blir utrolig ydmyk over hvor godt vi har det...

Uff da, kiipt med syk lillegutt, og synd at du ikke får anledning til å være der for mamman din. Men jeg er helt sikker på at hun vet du tenker på henne og veldig gjerne skulle vært der for å støtte henne og har full forståelse for hvorfor du ikke er der. Vi mammaer er slik skrudd sammen

Kjenner at det har vært litt mye salsating denne uken, og enda er det ikke over... Nesten så jeg trenger å være sykemeldt for å rekke å gjøre unna alt, det er nesten for galt å si det altså.... Nå tror jeg det er på tide å krype til køys. Det er nok for sent å ønske dere godnatt, for dere sover sikkert allerede, men får heler ønske dere en fin dag i morgen da, for forhåpentligvis får jeg sove itt lenge i morgen siden jeg ble sittende så sent med etterarbeid etter møtet. NÅ er det senga!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 01:09   #4719
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Frø jeg stuper i seng må jeg bare si hei til deg Nyskgjerrig nok, såååå kjempeglad for å se deg igjen og vite at du skal være mer med oss Lover å kommentere mer på det du skriver i morgen, men øynene går så i kryss nå..... Bare en liten ting: Hold deg tett til oss her inne - aller beste måten å unngå de utskjeielsene på - lover

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:23   #4720
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Sanna - så et sted at du hadde cremefresh + cottage cheese med funlight som saus.. Hørtes godt ut - tror jeg må teste det..asap. Tror du det kan fryses?? Blander du ut saften - eller tar du den som den er? Og hva skjer med huset med vinduene? Har du solgt?

Ja, den "riskremen" er veldig god.
Jeg knuser cottage cheese'n litt og blander med CF. Man kan bruke litt Vaniljekesam også, hvis en ikke er redd for de ekstra kh. Jeg bruker utynnet saft. Den er jo tynn nok fra før.

Jeg har vært fraværende lenge nå. Har vært inne og holdt meg litt orientert, men har ikke en dr... å meddele selv.
Har hatt det dødstravelt også, så ble jeg syk og nå er jeg i Stavanger og passer 3 barnebarn noen dager.
Huset står på stedet hvil. Fikk et bud på nesten 500.000 under takst, så det ble nei !

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 08:55   #4721
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Godmorgen alle sammen!

Gjorde godt i går kveld å se at Nysgjerrig nok kom innom og i dag tidlig at Sanna kom innom. Godt å ha gode venner her inne igjen. -Samt det at dere kommer tilbake etter en pause gir meg håp for at den flotte tråden vår fortsatt skal få leve videre

Sanna: Håper du har det fint her i Stavanger - været er i alle fall ganske upåklagelig og at det går bra med barnebarna dine. Du er snill som stiller opp og passer dem Du skal se dere får solgt huset til slutt, når det er et så lite sted må man nok smøre seg med litt mer tålmodighet til den rette personen dukker opp. Kanskje greit om dere gjør opp med dere selv hvilket prisnivå dere er villige til å sege for?

Nysgjerrig Nok: Tusen takk for gode ord Det er falig det der med utskeielser, lett at det bir fler og fler av dem når en først begynner, ja. Jeg har rett og slett bestemt meg for at jeg ikke tar noen utskeielser foreløpig, selv om jeg er ferdig slanket nå. Prøver å legge opp dagen i forhold til at jeg fremdeles skal leve lavkarbo, og ganske strikt lavkarbo også, men øke på veldig gradvis og sakte med kh mens jeg fremdeles holder meg stabil. Merker jeg oppgang, kommer jeg tvert til å kutte ned igjen. Jeg vil ganske enkelt ha en hverdag uten sult og sug og med det deilige og avslappede forholdet jeg føler jeg får til mat når jeg spiser lavkarbo. Og vil absolutt ikke ødelegge den store jobben jeg har gjort. Hvis en skal få kontroll med utskjeielsene tror jeg en må ha det forholdet til dem at en hver eneste gang en står overfor en utskjeiese spør seg selv: Er det virkelig verdt det? Noen ganger er det jo verdt det, og da er det greit. Men det virker på meg som du egentlig ikke synes de utskeielsene du tar er verdt det. -Og da vil jeg anbefale deg den bevisstheten: Hver eneste gang du står overfor en pizzabit, sjokolade, brød eller hva det nå er du skjeier ut med, spør deg selv om den biten er verdt det. Sånn kan du kanskje få kontroll på utskjeielsene dine og kun ta de få du faktisk selv beslutter å ta Håper du finner ut av det vennen

Er du der Pruttisen min? Håper du hadde en god dag i går også og at du greide å holde avstand til han Fyren. Ikke verdt å treffe han enda, det er jeg helt overbevist om. Når du kjenner at du reagerer så følelsesmessig bare på at han er i samme by som deg, så er det beste å holde han på avstand. Fortsett med det du gjør du, spis riktig, gør de riktige valgene for deg selv og kos deg med gode venner og familie - mennesker som vil deg vel og tilfører deg noe godt

Maria: Håper det går godt med mamman din og operasjonen i dag og at barna blir friske slik at du kan få sjansen til å være sammen med mamman din uten å være redd for å smitte hanne med noe. Krysser fingrene for at alt går bra på alle måter!

Siden vi har instruktørsamling og juleball i morgen så har jeg har jeg en del jobber som må gjøres i forhold til salsaen i dag også, men i dag får jeg absolutt mer mulighet ti å stikke innom her og se om det er aktivitet og bidra til den. Så vi snakkes jenter

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:11   #4722
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av Nysgjerrig nok, her.

Pruttis er back in town - så hyggelig!! Blir glad av kommentarene dine og nyter spontaniteten din. Flytter du tilbake igjen eller? Alt ok på jobb da - jeg husker du sa at du gledet deg sååå fælt til å jobbe til du ble lei liksom. Er du der enda?

Herlige du, så godt å se deg her inne igjen! Spontaniteten er både last og glede, gjerne samtidig også. Vet ikke om det er en del av meg eller en del av sykdommen - men uansett, jeg har det knallbra om dagen nå. Det går greit på jobb. Trives med hun ene sekretæren, hun andre (som jeg jobber mest med) er jeg veldig usikker på hvor jeg har, og hun er skikkelig morgengretten - noe jeg ikke er uansett dagsform. Og da blir jeg nervøs og redd for å ha gjort noe feil. Foreløpig er jeg ikke lei, det er noe å gjøre hele tiden (lese aviser, facebook, blogg, MSN, mail, VG, dagbladet) Bare det ikke blir kjedelig. Har du det bra?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Sååååå bra at du ikke viet han din oppmerksomhet!! Godt gjort vennen Og vær kjempestolt av deg selv at du greier å fokusere på deg selv, spise riktig og tenke på det som er viktig og riktig for deg selv og din helse. Jeg er kjempestolt av deg jeg også!!! Nå gjør du at rett, så fotsett sik du.
Ja, det er vanskelig å forholde seg til. Både heaeren min og psykologen sier det er jo ikke rart jeg siter når situasjonen er som den er... Men salsaen er viktig for meg, så jeg kan jo ikke slutte med det.... -Men må innrømme at jeg ikke hadde hatt noe som helst imot at Han hadde sluttet....

Ja, altså ærlig talt. Nå er det over og ut med denne svartens surmulinga mi. Jeg drømte om han i natt og våknet i 5-tiden av at jeg sa "herreguuuuud", så snudde jeg ræva til og sovna igjen. HAHA! Den tapte han glatt. Jeg vet han enda er i Bodø, og jeg rett og slett bryr meg ikke. Var en tung onsdag siden jeg fikk det sjokket, og det tok meg med storm og vulkaner. Det var jeg ikke forberedt på, han har jo ingenting her å gjøre hverken i sosial anliggende eller jobb. Idiot, reis tilbake og lengre. GRØSS! Gleder meg til å finne på noe gøy med Fiskeren (har jeg fortalt at de er gode venner, ja?) Vel, uansett, jeg prøver fokusere på at det ikke er hevnaksjon, for det fortjener ikke Fiskeren, men Fyren gjør det. Hvem betyr mest? Hm. Er det rart man går i terapi? HAHA! Glad jeg har min porsjon av selvironi, som kommer av min herlige innsikt. Hoho.

Jeg har hatt kontakt med Dollsine og fått min egen avslutning på hennes tid her inne. Jeg synes det er tungt og jeg tar det tungt også. Får tårer i øynene bare jeg skriver dette. Nå må dere andre bare snaske dere til å holde dere her, jeg finner dere nok one way or another.

Burde vel jobbe litt nå, jobber for en annen avdelig de resterende 40%, men noen uker tar jeg meg fri for å puste litt. Det er avtalen jeg har med NAV og jeg burde vel lystre. Gleder meg enormt til frihelg i Tromsø, og nå førstkommende mandag har jeg også fri. Da er det klesvaskedag hos mamma + sosialisering med bestis som også har fri den dagen. Ja, og lege. Ønsker kutte på all medikasjon, hva synes dere?

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:12   #4723
Pruttilutt
Seniormedlem
 
Pruttilutt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bodø
Alder: 35
Innlegg: 1.485
Pruttilutt har en fantastisk aura rundt segPruttilutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Ja, og så glemte jeg nevne at jeg har spist som en helt disse dager (er bare så fryktelig sulten hele tiden), men vet at det gir seg om noen dager. Vurderer diett.no for å sjekke kaloriene, at jeg kommer meg opp, for jeg ønsker ikke miste muskelmasse. Er som før streng på karbs og delvis streng på prots, men går mye kjøttdeig altså.

Husk tilbudet på Bunnpris i dag!

__________________
Mål til minstenotering:


Pruttilutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Streng ketogen livsstil Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 09:48   #4724
Sanna 1
Medlem
 
Sanna 1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 317
Sanna 1 er på en erverdig vei

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Opprinnelig lagt inn av bente1, her.

Sanna: Håper du har det fint her i Stavanger - været er i alle fall ganske upåklagelig og at det går bra med barnebarna dine. Du er snill som stiller opp og passer dem Du skal se dere får solgt huset til slutt, når det er et så lite sted må man nok smøre seg med litt mer tålmodighet til den rette personen dukker opp. Kanskje greit om dere gjør opp med dere selv hvilket prisnivå dere er villige til å sege for?

Føler meg litt snill og.... Lang og dyr reise for å være barnevakt. Men hva gjør man ikke for barn og barnebarn. Min egen mor var veldig snill og hjalp meg, da jeg var småbarnsmor. Men var nok litt enklere da, for vi bodde veldig nær hverandre.
Huset blir nok solgt tilslutt. Men vi har ikke dårlig tid. Så vi går nok ikke så mye ned i pris..... Skal jo ikke kjøpe noe nytt, bare flytte inn i kårboligen på gården vi drev før. Blir sikkert rart å bo i huset hvor svigers bodde i årevis, - en av jentene har overtatt gården og bor i huset "vårt". Svigersene mine lever enda, de er 102 og 92 år og har nettopp flyttet i omsorgsbolig.

__________________
Mange klemmer fra Sanna.
Sanna 1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-11-11, 10:07   #4725
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Starter 1. juni - Blir du med?

Hihihihi, syns jeg ser deg der i senga mens du snur ryggen til Fyren, Prutti. Bra gjort! Du er på vei å komme videre. Kjenner veldig godt til det sjokket du følte på onsdag, jeg får også den følelsen hver eneste gang jeg treffer på Han, til og med når jeg har forberedt meg kjempegodt mentalt på hvordan jeg skal håndtere det.....
Ja, hahaha - er det rart vi går i terapi Godt vi i alle fall har selvironien til å innse det. Selvinnsikt må da alltid være første steg til å komme videre

Glad for å høre at du har hatt kontakt med Dollsine, jeg håper hun har det bra, og jeg håper hun vet at hun når som helst kan ombestemme seg og komme inn her hos oss igjen, hun vil alltid være velkommen, vi er jo blitt så glade i henne. Kjenner jeg får tårer i øynene av å skrive dette.

Siden jeg ikke er lege skal jeg definitivt ikke uttale meg om hvorvidt du skal trappe ned på medikamentbruk. Det jeg imidlertid vil si er HVIS du skal gjøre det må du passe på at det er i veldig nær oppfølging av både lege og psykolog. Spesielt nå når ting fungerer så bra for deg, du har det fint på jobben, du har kommet inn i gode spisevaner igjen, så må du være veldig forsiktig med å eksprimentere for mye. Hvorfor endre en god trend? -Men jeg er ikke hverken lege eller psykolog, jeg bare snakker ut fra min egen logikk og hva jeg synes er fornuftig Snakk med dem om dette du, og vær sikker på at du ikke eksprimenterer for mye!

Sanna: Kjempesnilt av deg! er sikker på at barnebarna synes det er kjempekos å ha deg der og at forelderene er veldig taknemlige. Og så er det alltid en god følelse for en selv å kunne hjelpe de en er glad i!
Så lenge dere ikke har det travelt og ikke stresser med det, vil det ordne seg med huset etter hvert, det er jeg overbevist om!

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Starter Jillian Michaels 30 day shred i dag! Noen som blir med? Fofa Trening 1875 27-01-15 16:10
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Noen som starter i morgen 8. juni? Thida Ketolysekuren 24 13-06-09 19:16
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:19.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no