Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2011
![]() ![]() ![]() ![]() |
HengemyrJeg leser og leser for å hente inspirasjon og oppmuntring og er så imponert over alle dere flinke folk. Selv roter jeg bare for tida, begynner hver dag friskt og optimistisk på lavkarbo og har innen kvelden kommer tryna ettertrykkelig igjen. Hver dag i noen uker nå, i starten tryna jeg i det minste på lavkarbo, nå er det karbokjøret for alle penga. Jeg innser at jeg nok er en smule spiseforstyrra, men klarer ikke å gjøre noe med den innsikten. Og så VET jeg jo at når jeg bare har klart meg noen dager på lavkarbo, så roer alt seg. Men nå sliter jeg altså med å komme dit.
![]() |
![]() |
#2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HengemyrHar du lest boka ketolysekuren? Det er mulig å bli forvirra av å kun lese her inne siden ikke alle følger samme opplegg.Når du føler deg trygg av kunnskap er dt en ide å planlegge hva du skal spise på forhånd. |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#3 |
Medlem
Sv: HengemyrDet er nok dessverre ikke kunnskapen det står på, men gjennomføringsevnen...
![]() |
![]() |
#4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 57
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HengemyrDet jeg som regel gjør feil, er å ville så alt for mye og gjør alt for mange og store endringer på en gang!
![]() |
![]() |
#5 |
Medlem
Sv: Hengemyr
Ja, det er sånn jeg må tenke, vet jeg. Først kutte ut tøyset, om nødvendig ved å ikke ha med penger på jobben så jeg kan kjøpe meg wienerbrød og smågodt...
![]() |
![]() |
#6 |
Medlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Bergen
![]() |
Sv: HengemyrJeg vet ikke hvordan lavkarbokostholdet ditt er, men høres ut som ketogen kost siden det vil roe seg etter noen dager. Så hvis duvskal i ketose, er rådet mitt å ikke være gniten på maten og fettet, men selvfølgelig holde regnskap på karbene. Spis mer en nok av de lovlige varene.....fett, kjøtt, fisk, egg, bacon osv. Når du har kommet i ketose og søtsug/sult har avtatt, er det dags å holde tritt på inntaket hvis ikke dette regulerer seg selv. Spis deg mett og god og IKKE gå sulten |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: ED fase1
![]() |
![]() |
#7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Rogaland
![]() |
Jeg vet hva du snakker om! |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
#8 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: HengemyrDet aller aller beste er faktisk å ikke gå rundt å fise hele tiden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem
Sv: HengemyrHehe. Ja, jeg kjenner at nå som jeg ikke er på lavkarbo er det mer gass i omløp. Og dårligere humør.
![]() |
![]() |
#10 |
Seniormedlem
![]() |
Ja, der ser du. Kjenn på alt sm skjer i kroppen og kjenn hvor unødvendig det er, men ta den tiden du trenger, slik at du lengter etter å komme igang, og at du lengter etter kroppen din skal få det bedre, fordi det får den. Det vet du! |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Medlem
![]() |
Sv: HengemyrJeg ville ikke anbefale deg å bevisst gå tilbake til høykarbobonanza. Alle ulempene ved det er du nok allerede veldig klar over. Du vil bare ha en lengre vei å gå når du starter opp igjen |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Medlem
Hm, dette var en ny og spennende måte å se det på. For ja, jeg vet det jo!
![]() |
![]() |
#13 |
Medlem
Høykarbobonanza var et dekkende ord!
![]() |
![]() |
#14 |
Medlem
![]() |
Sv: HengemyrIkke meningen å være bessevisser på noen måte. Jeg bare vet at det er så mangen som er motivert til å begynne veldig ofte, men går på en smell utpå ettermiddag eller kveld. Og det er gjerne ikke motivasjonen og ønske om å gjøre det som er problemet, men selve gjennomføringen.....? Var iallefall slik jeg oppfattet det |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Medlem
Sv: HengemyrTakk Simba, jeg oppfatta deg ikke på noen måte som en besserwisser, det er jo andres erfaringer og lørninger jeg er ute etter.
![]() |
![]() |
#16 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: HengemyrJeg tror ikke jeg skal anbefale høykarbo, men meg hjalp det å komme skikkelig ned i materien. Nå spiser jeg regelmessig og får ikke sånne kick. Og da kommer motivasjonen liksom av seg selv. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem
Sv: HengemyrNy dag, nye muligheter! Krøllerellerei gav meg mye å tenke på i går kveld. Jeg har jo spist og spist en stund nå, på lørdag tok jeg den helt ut med croissanter, marmelade og kaffelatte til frokost, smågodt til lunsj, pizza og chips til kvelds. Alt det man drømmer om og har lyst på konstant, men uten å bli lykkeligere av det! Hele siste uka har jo vært sånn egentlig. Og mer og mer miserabel har jeg følt meg. I tillegg til at ei bukse har begynt å stramme igjen. Satt og tenkte på og kjente på følelsen av oppblåst mage, å være kvalm når man legger seg og mett men fysen når man står opp, tung i hodet og premenstruell så det holder. Og fikk en slags åpenbaring om at NUH må det være slutt! Det kjentes godt å stå opp og å droppe frokosten, nå har jeg brunsja med speilegg, stekte tomater og stekt gullsalami og skal følge Simbas råd litt: spise meg skikkelig mett!
![]() |
![]() |
#18 |
Seniormedlem
![]() |
Sv: HengemyrSuperklem til Hengemyra! Diggbart nick forresten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Medlem
Sv: HengemyrHehe, det er tråden som heter hengemyr, ikke jeg, men takk likevel.
![]() |
![]() |
#20 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Sv: Hengemyr |
![]() |
![]() |
![]() |
#21 |
Seniormedlem
![]() |
Hehe, jeg ser jo det nå! Jeg får skylde på karbo-abstinens-svimle-hode! |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
Sv: HengemyrDere som sliter med kvelds/ettermiddagssprekker ... det kan ikke hjelpe med kromtilskudd og kanel? Begge deler jevner ut blodsukkeret, og på den måten demper suget.
![]() |
![]() |
#23 |
Medlem
Sv: HengemyrSnart i havn på dag to på skinner, og da roer endelig lystene seg litt. Kombinasjon av blodsukker, stigende selvtillit og mye annet sikkert.
![]() |
![]() |
#24 |
Seniormedlem
![]() |
Så bra, go go go! |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Medlem
Sv: HengemyrGud, dette er deilig. Tilbake til ro i sjela og fysesenteret i hjernen! Nå går det i vanlig LCHF-mat, med mandler, avokado og brie som kosemat. Måtte det vare.
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|