Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er hvetemel fy-fy samme hva?

Del denne siden:

Svar

Trådverktøy
Gammel 24-11-11, 07:03   #26
macadamia79
Medlem

Medlem siden: Jul 2011
macadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlysmacadamia79 er et fyrlys

Sv: Er hvetemel fy-fy samme hva?

Det nevnes her og der at det er bare én spiseske osv osv - men vær klar over at en spiseskje mel er ca 14/15g og mel er 95% karbohydrater så fem spiseskjeer i sausen gir ca 70g karbo. Fordelt på 13 dl blir det ca 5,4g/dl.

Gammel 24-11-11, 07:49   #27
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av BenteR, her.

Kanskje jeg som har blingsa, men jeg har lest at den kokte kalde poteta har en GI på rundt 20.
Varmes den opp, så stiger GI-en igjen?

Hvordan skal GIen stige når stivelsen er borte fra poteten?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 07:51   #28
Cherry
Seniormedlem

Cherry sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Det nevnes her og der at det er bare én spiseske osv osv - men vær klar over at en spiseskje mel er ca 14/15g og mel er 95% karbohydrater så fem spiseskjeer i sausen gir ca 70g karbo. Fordelt på 13 dl blir det ca 5,4g/dl.

Og så?

2 spiseskjeer saus er ikke 1 dl. Det er snakk om en gang. Og 5,4 karbs pr dl. It makes no difference.

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 24-11-11, 10:05   #29
teleslynga
Medlem

teleslynga sin avatar

Medlem siden: Oct 2011
teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Én dl saus er mye, altså.

Gammel 24-11-11, 10:24   #30
smgj
Seniormedlem

smgj sin avatar

Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 51
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av teleslynga, her.

Én dl saus er mye, altså.

Man regner gjerne 1/2 dl saus pr porsjon. Sånn når man skal beregne mat, altså.

Gammel 24-11-11, 10:26   #31
teleslynga
Medlem

teleslynga sin avatar

teleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snillteleslynga er virkelig snill

Men det er fullt mulig å forsyne seg med litt mindre. Sammenlignet med planene om potet og chips blir ikke den sausen det verste, liksom.

Gammel 24-11-11, 11:38   #32
Charlott
Seniormedlem

Charlott sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Marella77, her.

..........med paprika potetgull som dyppes i sausen som en skje!

Lag deg osteknekkis med paprikapulver, knekk opp i mindre biter og bruk det som "sauseskje"?

Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-11, 09:18   #33
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Hvor: Østlandet
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Lag deg osteknekkis med paprikapulver, knekk opp i mindre biter og bruk det som "sauseskje"?

Kjempebra tips!! Det skal jeg prøve!!

Gammel 26-11-11, 09:20   #34
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av macadamia79, her.

Oj, dette visste jeg ikke. det var mye! Dropper hvetemelet jeg

Gammel 26-11-11, 09:23   #35
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Kan anbefale jordskokker som erstatning for poteter. De suger dog ikke mer opp væske (saus) enn gulrøtter, sellerirot osv Så det er ikke akkurat den samme opplevelsen. Men de smaker mest som poteter av alle rotgrønnsaker jeg vet om, og inneholder inulin som er bra for blodsukkeret, og nesten ingen karber man trenger å telle.

Takk for det tipset Alynna! ps, er det et nickname, eller ditt navn? Har aldri hørt det før. Fint navn

Gammel 28-11-11, 19:20   #36
Marella77
Seniormedlem

Marella77 sin avatar

Hei igjen dere

Jeg som hadde gledet meg slik til denne kalkunmiddagen, og tenkt så mye på hvordan jeg skulle gjøre dette... Og så rakk jeg ikke middagen!!! Jeg måtte jobbe overtid... Ja, ja, sånn er nå livet

Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Glutenfritt hvetemel? Kathrine Oppskrifter 8 28-01-09 17:33
Saus med hvetemel i ... Momsa Ketolysekuren 5 17-06-08 23:35
Speltmel vs hvetemel Millsi Spørsmål og svar 8 02-02-08 17:38
Hvetemel og bakemiks Ludviginne Ketolysekuren 1 28-10-07 10:28
Hvetemel??? Skorpia Atkins kosthold 1 03-03-04 13:02

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.