Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-12-11, 23:06   #26
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Det finnes to typer smertepumper. En som gir deg bedøvelse rett i nervene på en måte og en som gir deg bedøvelse på samme måte som sprøyter(i muskel eller underhud) eller gjennom veneflon(rett i blodåre).

Begge dele kan man få styre selv, men siden du sannsynligvis ikke tåler morfin, er det jo det samme om du får det intramuskulært eller rett i en blodåre. Var derfor jeg trodde du ville få epiduralkateter og bedøvelse rett i "ryggen" i stede for morfin.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:29   #27
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Åja. Hmm, ble litt usikker jeg nå altså. Men tror jeg skal få det intravenøs. Og de vet jo ikke noe om jeg tåler morfin eller ikke, de begrunnet bare det med at jeg skal få epidural istedet for morfin med at det er mindre vanedannende... Ikke at jeg er i noen risikosone for det altså! :-D

Får vel vite mer når jeg skal ha siste konsultasjon før innleggelse. Har allerede pratet med de ang mat, og de sa at jeg kunne skrive lavkarbo på matkortet

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-12-11, 16:52   #28
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Og jeg skjønner enda mindre når du sier du skal få det intravenøst (altså rett i en blodåre) for så og si at de sier du skal få epidural (altså i epidralrommet i ryggraden)!

Og ingen vet hvordan de reagerer på relativt store morfindoser over litt tid!
Mange som trodde de aldri skulle bli avhengige som sliter litt med å legge bort medisinene i etterkant!

Flott de vet hva lavkarbo er, da!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 14:13   #29
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Ååhh, jeg trodde epidural bare var et navn for en annen type smertestillende, jeg! Haha! Det er en type smertestillende du må sette i epidralrommet og først da kalles det epidural? Nå begynner jeg å henge med her. Vet fortsatt ikke hva de tenker seg å gjøre, men ut i fra hva du forteller får jeg nok noe rett i ryggen.. For jeg vet at det er epidural de kommer til å gi meg. Skal visst få det i 3-4 dager etter operasjon, for så å gå over til pinex forte eller paralgin forte, tenker jeg.

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-12-11, 14:32   #30
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Misforståelse oppklart!

Og du, be for all del om PINEX forte. Svært mange blir meget kvalme av det røde fargestoffet i paralgin!
Og husk å ta duphalac eller noe sånt mens du trenger Pinex forte. De gjør deg ubehagelig forstoppet og det trenger ikke en nyoperert rygg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 13:12   #31
chikelu420
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 80
chikelu420 er på en erverdig vei

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Takk for tips og gode råd! Will do!

chikelu420 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 19:34   #32
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Jeg trodde det var standard med pinex forte på de fleste sykehus nå? Den inneholder 100 mg mer paracetamol (altså 500 mg) en paralgin forte per tablett, så helt klart et bedre produkt.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:34   #33
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Jeg trodde det var standard med pinex forte på de fleste sykehus nå? Den inneholder 100 mg mer paracetamol (altså 500 mg) en paralgin forte per tablett, så helt klart et bedre produkt.

Tanten min fikk paralgin forte da hun skiftet kne for noen uker siden!
Og hvorfor skulle mer paracetamol være bra? Er jo ikke akkurat sunt, det heller!

Det er like mye kodein i disse ti preparatene og derfor gjelder rådet ift forstoppelse uansett hva man får/bruker.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 13-12-11, 20:42   #34
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Sykehusopphold 10 dager, tips til mat jeg kan ta med?

Mer paracetamol er så klart bra fordi virkningen av tabletten blir bedre. Eksperter mener man bør ha 1 gram paracetamol for optimal effekt, det vil man da ikke få av paralgin forte. Dersom jeg selv kunne velge ville jeg da ha den optimale smertelindringen

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Svar

Emneord
sykehus


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skal legges inn på sykehus et par dager dager, trenger tips til mat jeg kan ta med Saphire Lavkarbo generelt 29 06-05-11 21:36
Sykehusopphold Kanutten Fysisk og mental helse 1 26-11-10 19:05
I dag starter jeg på igjen etter at hele ketosen gikk til h.... etter sykehusopphold. Nitja Ketolysekuren 6 06-03-09 12:18
Sykehusopphold Ingerid Ketolysekuren 5 10-07-07 12:03
4kg på 3 dager? LilNoor Ketolysekuren 4 25-02-05 22:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no