Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Når man er "ferdig".

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-11, 23:27   #1
ketoseprinsen
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 338
ketoseprinsen har en fantastisk aura rundt segketoseprinsen har en fantastisk aura rundt seg

Når man er "ferdig".

Hei.

Folk som har slanket seg ferdig og bare vedlikeholder eventuelt fortsetter lavkarbo som en livsstil, hvordan er det dere lever sånn grovt sett?
Hvor mye karbo/fett/kcal om dagen?
Ser i boka at Torkil foreslår fedon som et greit alternativ, men utifra hva jeg leste var det ikke helt min greie, da blir det heller lavkalori.

Takker for svar.

ketoseprinsen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ned 35kg med ketolysekuren. Høykarbo treningskosthold nå. :o Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:02   #2
Namba
Seniormedlem
 
Namba sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 607
Namba er på en erverdig vei

Sv: Når man er "ferdig".

Jeg lever lkhf, så ikke mye annerledes enn jeg gjorde på ketolysekuren. Jeg er mindre nøye nå og unner meg noen mer lettvindte løsninger (som landlords brokkoli og blomkålgrateng og peppersaus på pose) med god samvittighet. Jeg har også innført litt flere andre matvarer som nøtter, hodekål. Jeg teller verken karbohydrater eller kalorier, men jeg spiser bittelitt mer enn jeg gjorde da jeg slanket meg.

Namba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LKHF Svar med sitat
Gammel 14-12-11, 00:25   #3
bente1
Seniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.310
bente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlysbente1 er et fyrlys

Sv: Når man er "ferdig".

Jeg var "ferdig slanket" i midten av november etter å ha gått ned 20 kg, og har nå begynt å trappe bittelitt opp på kh ene. Er enda ikke kommet høyere enn mellom 15-20, men det er for meg nok til at vektnedgangen har stoppet opp og vekta ligger stabilt (måtte ligge ned mot 10 for å ha vektnedgang). Når det gjelder kjøtt, fisk, grønnsaker, sauser, fett osv, så spiser jeg akkurat som mens jeg slanket meg, når jeg er sulten og til passe mett er prinsippet mitt. Men nå kan jeg i tillegg til de andre matvarene litt oftere ha litt bær, litt nøtter, litt brøderstatninger osv. Synes jeg får plass til masse når jeg er oppe på 20g kh i fohold til når jeg var nede på 10

For meg er det viktig å holde vekten stabil i denne fasen, og derfor øker jeg veldig, veldig sakte med kh-ene. Planen er egentlig å ligge på LCHF med ca 30-50g kh som livsstil. For meg er det helt uaktuelt å gå tilbake til høykarbo mat igjen. Jeg ønsker definitivt ikke å ødelegge det jeg har oppnådd!! I tillegg trives jeg veldig godt med dette kostholdet, og kroppen min har det bare så utrolig mye bedre på alle måter.

bente1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose diett -> generell LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er jeg "ferdig slanka"? Paris Spørsmål og svar 4 04-08-11 14:13
Rask, enkel og utrolig god "potet"salat (blomkålsalat). (Nesten fiks ferdig) marjusen Annen mat 0 27-05-11 16:54
Maten ferdig og levert på "døra" Linda Merete Generell diskusjon 2 18-03-11 21:33
Hvor mange kg opp når man er "ferdig" mindor Eurodiett 1 17-07-08 12:53
Spiser dere "ferdig" kjøttvarer? cilemora Dr Lindbergs 8 31-10-07 20:23


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no