Søk i lavkarbosidene: |
![]()
Tilpasset søk
|
|
Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold. |
Del denne siden: |
![]() |
|
Trådverktøy |
![]() |
#1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2005
Hvor: Sør for Trondheim
Alder: 54
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
NattevakterJeg skal snart til å begynne å jobben igjen etter mammapermisjon. Skal da jobbe nattevakter. Før jeg ble gravid og spiste lavkarbo, så fordelte jeg påfølgende dags frokost og lunsj til mat om natten (sånn ca iallfall). Dvs. jeg sparte halve "lunsjen" slik at jeg kunne ta en ørliten matbit når jeg kom hjem = sover bedre om jeg spiser akkurat før jeg legger meg etter nattevakt.
![]() |
![]() |
#2 |
Gjest
|
Sv: NattevakterJeg synes du skal fordele måltidene akkurat som du føler best jeg. Det er du som kjenner kroppen din og vet hva den trenger for å fungere godt. |
![]() |
![]() |
#3 |
Administrator
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 68
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: NattevakterHvis du følger rådet med ikke mer enn 6 våkne timer uten å spise noe, og gjerne spiser hver 4 time eller deromkring, så holder du forbrennigen igang. Hva du spiser når har ingenting å si, men man anbefaler å spise større måltider tidlig i "våkenperioden" og mindre mot slutten av "våkneperioden". Du kan i realiteten spise middagsmat 4-6 ganger pr dag om det er det du vil. Bedre å såise lite og ofte enn mye og skjelden. En hel vakt uten mat blir uansett helt feil. Bare du får i deg fett, protein, antioksidanter/grønnsaker i hvert måltid spiller det ingen rolle hva du spiser når. Tilpass maten etter hva som er best og mest praktisk for deg. Det er ikke noe problem å spise før du legger deg, men ikke noe stort måltid. Lurt a la maten synke litt da, før du kryper under dyna. Ditt opplegg med et lite måltid når du kommer hjem høres helt fint ut etter hva jeg har lært !
![]() |
![]() |
#4 |
Medlem
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
![]() |
Sv: NattevakterEg er nattevakt og gjør det slik: |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: Eurodiet/Lindberg
![]() |
![]() |
#5 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Sep 2010
![]() |
Sv: Nattevakter
Har du brukt sånn ketolysetabletter i tillegg? Tar du de kun på dagen?`Eller tar du morgen og lunsj tbl på natten? |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
![]() |
![]() |
#6 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 58
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nattevakter
Tråden er fra -05, tror du får mer svar om du legger ut spørsmålet i en egen tråd |
![]() |
Min kostholdsfilosofi: LCHF
![]() |
![]() |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|