Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Smør uten melk, men ikke melange?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-01-12, 11:25   #1
MarenM
Juniormedlem
 
MarenM sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Bergen.
Alder: 37
Innlegg: 27
MarenM er på en erverdig vei

Smør uten melk, men ikke melange?

Jeg har forstått at man ikke bør spise indistruellt produsert "smør". Men om man vil unngå melkeprodukter og derfor ikke kan spise meierismør - Hva kan man da ha på "skiven"? Jeg vil jo helst ikke bruke for mye kokosolje, for importen går jo på miljøet også.

MarenM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberal lavkarbo, stabilt blodsukker og glutenfritt. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:45   #2
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Smør uten melk, men ikke melange?

Såvidt jeg har skjønt er smør spesielt i forhold til det å skulle unngå melkeprodukter, det inneholder jo ikke melkesukker og heller ikke melkeprotein i og med at det er rent fett. Har sett flere her inne spise smør selv om ligger unna andre melkeprodukter, men det kommer jo selvfølgelig an på hvorfor du skal ligge unna det.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:48   #3
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Smør uten melk, men ikke melange?

Smør rett frå pakka er ikkje 100% fett, men det kan jo "klares", da blir det det.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 11:57   #4
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Smør uten melk, men ikke melange?

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Smør rett frå pakka er ikkje 100% fett, men det kan jo "klares", da blir det det.

På Tine sine sider oppgis det at det er 82% fett, 1% karber og 1% proteiner i smør ser jeg.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:00   #5
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smør uten melk, men ikke melange?

82+1+1 er 84...hmmm- lurer på hva de resterende 16% er fornoe?

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:04   #6
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Smør uten melk, men ikke melange?

vann?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 12:16   #7
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Smør uten melk, men ikke melange?

Opprinnelig lagt inn av halkatlala, her.

82+1+1 er 84...hmmm- lurer på hva de resterende 16% er fornoe?

Antagelig vann, det er jo ikke smørpulver heller.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 09-01-12, 20:32   #8
halkatlala
Seniormedlem
 
halkatlala sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: hamar
Alder: 46
Innlegg: 591
halkatlala har en fantastisk aura rundt seghalkatlala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Smør uten melk, men ikke melange?

ja- sikkert vann. at jeg ikke tenkte på det

__________________


halkatlala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
import, indistruellt, kokosolje, miljø, smør


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Frokost: Fedonbrød, smør, ost + H-melk! Cleopatrah Lavkarbo generelt 9 17-08-11 11:37
Redd for å spørre, men ang Melange og Tine smør ... Hvorfor? mrs.doubtfire Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 08-03-11 14:22
Spørsmål: Smør eller Melange marg? rik Spørsmål om matvarer og oppskrifter 2 03-06-10 11:19
Smør vedr melange Gabben Spørsmål og svar 3 19-09-09 22:28
Hvor mye smør og melk spiser dere egentlig? Chantelle Generell ernæringsdebatt 25 24-05-09 21:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no