Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva er "min" vekt?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-12, 07:24   #1
Heidi2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 10
Heidi2012 er på en erverdig vei
Smile

Hva er "min" vekt?

Hva kan jeg forvente at vektnålen skal stoppe på? Er 1,69 høy, og har alltid hatt former. D-cup i bh, hofter og rumpe. Er ikke en person som har vært tynn nen gang. Alldri overvektig, men litt ekstra mage og lår. Etter tre tette graviditeter sto vekkta på 73,8 kilo når jeg startet 1 janua. Gikk ned nesten 6 kilo de to førtst ukene. Så sto jeg nesten stille i uke 3 og 4, for og så rase ned siden mandag igjen ( 1,5 kilo på 3 dager) hoder på med periodisk faste nå også, pga skikkelig utskeielse i helgen av trening så blir det ikke så mye. Men står med 2 kilo rokkering 20 min ganger 2 hver dag. Og løper etter 3 små under 5 år så sitter ikke mye på rompa er mye ute med barna på turer og sånn også. Men, jeg lurer litt på..... Hva er "normal" vekt for en som meg? Hvilke forhåpninger er realistiske ? Kan jeg ende på 55 kilo? Sikkert ikke så lett og svare på for de heller, men tenkte kanskje noen hadde litt erfaring med det her

Heidi2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:01   #2
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Hva er "min" vekt?

Jeg aner ikke, men jeg lurer på om 55 kg er en vekt du ønsker deg? Selv er jeg 171 høy, to små cm høyere enn deg, og jeg hadde sett syk ut hadde jeg veid 20 kilo mindre enn jeg gjør nå. Javisst er vi ulike, men en vekt på 55 kilo må jo være langt under normalvekt og kanskje ikke akkurat det kroppen din vil være mest fornøyd med?

Det sies at lavkarbo er vektregulerende i forhold til den vekten som er optimal for den enkelte. Hvis det stemmer så tror jeg ikke at du finner tallet 55 på vekta noen gang hvis du spiser nettopp på dette viset, men igjen; jeg aner egentlig ikke.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:25   #3
Heidi2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 10
Heidi2012 er på en erverdig vei

Sv: Hva er "min" vekt?

Er kanskje litt mye og gå ned ja.... Vet liksom ikke helt enda, hva som ser "riktig" ut på meg. Vill ikke være for tynn heller. Liker jo formene mine men hadde vært litt stas og havnet på 50 tallet

Heidi2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:36   #4
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Hva er "min" vekt?

Opprinnelig lagt inn av Heidi2012, her.

Er kanskje litt mye og gå ned ja.... Vet liksom ikke helt enda, hva som ser "riktig" ut på meg. Vill ikke være for tynn heller. Liker jo formene mine men hadde vært litt stas og havnet på 50 tallet

Har vanskelig for å tro at det er særlig former igjen om du havner ned på 50-tallet, men igjen så er vi forskjellige. Jeg veier ca 75 nå og bruker str 38 i klær og måler 77cm rundt midjen. Jeg har trent mye hele veien ned fra ca 95 og vet at jeg har fått noen muskler jeg ikke ante fantes, men dog.

For mitt vedkommende virker det som om kroppen min ikke ønsker å veie mindre i all den tid jeg opplever omtrendt stillstand. Det går opp og ned den samme kiloen over tid nå. Jeg har valgt å flytte fokuset fra vekt til hvordan jeg ønsker å leve i forhold til kost og trening. Jeg trives med kosten og kan aldri i verden tenke meg å gjøre noen endringer der i forhold til å begynne å spise slik staten anbefaler meg det igjen. For meg er det aller viktigst.

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:46   #5
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hva er "min" vekt?

Tror det er viktig å skille mellom ønsket vekt ( i hodet) og kroppens trivselsvekt. Vi må huske på at alle er ikke født til å være supermodeller med bein stikkende ut - men kvinner som er skapt til å føde og mate barna våre Litt fett må man nødvendigvis ha på kroppen sin, så lytt til kroppen og ikke hodet ditt du

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 08:54   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva er "min" vekt?

Med et lavkarbokosthold vil du neppe komme ned på 55 kg og jeg synes ikke du skal satse på det heller. Det er innenfor normalvektig-spekteret for din høyde, men helt i nedre område. Og litt pupper og rumpe er da bare fint?

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:07   #7
lahluhla
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 18
lahluhla er på en erverdig vei

Sv: Hva er "min" vekt?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Med et lavkarbokosthold vil du neppe komme ned på 55 kg og jeg synes ikke du skal satse på det heller. Det er innenfor normalvektig-spekteret for din høyde, men helt i nedre område. Og litt pupper og rumpe er da bare fint?

Det er fullt mulig å komme ned på 55kg med et lavkarbo-kosthold. En annen sak er jo om dette er en vekt som er sunn for deg. Ikke minst om dette er en vekt du kan holde uten å sulte deg selv. Nå er ikke vekt/bmi en veldig god målestokk, ettersom den ikke sier noe om forholdet mellom muskler/fett. Selv om man ønsker seg ned i vekt, er det viktig å holde fokus på god helse og ikke minst trivsel over tid (m.a.o. at dette ikke er en kortsiktig diett, men livsstil). Med andre ord: Ikke la "et magisk tall" på vekten overstyre det som er naturlig for din kropp.

lahluhla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Søkende Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:14   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva er "min" vekt?

Vi kan ikke vite det, du må bare vente og se Om du aldri har vært tynn er det kanskje ikke så sansynlig med 55 kg om du spiser slik kroppen vil, men det kan jo hende at du hadde vært det om du spiste lavkarbo, så det er jo ikke umulig. Om du kommer i for lav vekt kan du passe på å spise nok. Jeg ble tynn (171 cm høy og 46 kg) men det var fordi jeg begrenset kcal, og det er jo ikke den sunneste måten. Beste er å spise så kroppen er fornøyd og slå seg til ro med det den liker å ligge på vektmessig. Ære være de som klarer det.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 09:37   #9
hoppsideisy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 3
hoppsideisy er på en erverdig vei

Sv: Hva er "min" vekt?

Hva spiser du i løpet av en dag? Jeg tar ikke av så mye som du gjør i uka men vil veldig gjerne gjøre det:-)

hoppsideisy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 11:50   #10
Albatross
Seniormedlem
 
Albatross sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Sørlandet
Alder: 40
Innlegg: 724
Albatross er en juvelAlbatross er en juvelAlbatross er en juvel

Sv: Hva er "min" vekt?

Jeg er 170, når jeg veide 56 før jeg este ut så var jeg tynn.... fikk kommentarer fra mannfolk om at jeg burde begynne å spise og at de ikke tørde ta i meg for de var redd jeg skulle knekke, pupper var ikke eksisterende...... Når jeg veide 65 kg var det perfekt, (trente masse) brukte bh med b cup og fylte inn topper og kjoler. Mitt mål er 65 kg igjen. Hva som er rett for din kropp kan kun kroppen din svare på.

__________________
Albatross er avlogget   Min kostholdsfilosofi: kaloribegrenset lavkarbodiett Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 20:03   #11
Heidi2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 10
Heidi2012 er på en erverdig vei

Sv: Hva er "min" vekt?

Målet mitt er 60 kilo. Veier nå 66,9 kilo, og jeg syns at kroppen har godt av og bli kvitt litt flere kilo fortsatt allt for mye mage og hofter. Og disse grusomme "håndtakene" men vi får se hvordan kroppen reagerer underveis....
En vanlig dag for meg er:
Frokost: 2 stekte egg i smør og 4 skiver bacon
Lunch: hjemmelagd rundstykke med majo og salami
Middag: kjøtt eller fisk og ovnsbakte grønnsaker( med litt fløe og ost) eller ( olje)
2-3 liter vann og ett pr glass peppsi max i løpet av dagen.

Heidi2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 22:06   #12
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Hva er "min" vekt?

Dette er veldig vanskelig å svare på, for det kommer an på kroppssammensetningen din også. Selv har jeg alltid vært veldig muskuløs, selv om musklene nå er dekket av fett Jeg har en drøm om å havne på 69 kg, og jeg er 167 cm høy. Sist jeg var godt trent, med stram mage og fin buksestørrelse, veide jeg ca 68-70 kg - og hadde trolig sett mager ut om jeg hadde veid mindre. Derfor tror jeg at jeg kommer til å være storfornøyd når jeg omsider kommer meg ned til 75 kg. Poenget er... Har du muskler i kroppen? Isåfall tror jeg 50-tallet ikke er noen god idé. Men så er jeg en av disse omvendte vektfantastene, som har kasta badevekta til fordel for målebåndet

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 23:51   #13
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva er "min" vekt?

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

jeg en av disse omvendte vektfantastene, som har kasta badevekta til fordel for målebåndet

Signerer dette jeg. Målbånd, speil og trivsel betyr mer enn hva vekta viser

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 23:57   #14
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva er "min" vekt?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Signerer dette jeg. Målbånd, speil og trivsel betyr mer enn hva vekta viser

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 00:02   #15
Brokkoli
Medlem
 
Brokkoli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 495
Brokkoli er en juvelBrokkoli er en juvelBrokkoli er en juvel

Sv: Hva er "min" vekt?

Om jeg ikke hadde målt meg i november hadde jeg gitt opp vektnedgangen nå, det er jeg helt overbevist om. Vekta mi viste i midten av januar at jeg hadde gått ned 0,7 kg på to mnd. 0,7 kg!!!! Det er ingenting. Heldigvis hadde jeg målt alt som kunne måles i midten av november... Og alt hadde blitt mindre, bortsett fra pupper og rumpe Minus 10 cm rundt magen, blant annet. Bare et lite eksempel for å vise trådstarter hvor lite vekt kan bety.

__________________
Fra feit til heit!



Brokkoli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 00:07   #16
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Hva er "min" vekt?

Opprinnelig lagt inn av Brokkoli, her.

Om jeg ikke hadde målt meg i november hadde jeg gitt opp vektnedgangen nå, det er jeg helt overbevist om. Vekta mi viste i midten av januar at jeg hadde gått ned 0,7 kg på to mnd. 0,7 kg!!!! Det er ingenting. Heldigvis hadde jeg målt alt som kunne måles i midten av november... Og alt hadde blitt mindre, bortsett fra pupper og rumpe Minus 10 cm rundt magen, blant annet. Bare et lite eksempel for å vise trådstarter hvor lite vekt kan bety.

Ikke sant. Det er altfor lett å se seg blind på vekta. Egentlig burde det ligge i nybegynnertråden at man ikke bare skal veie seg, men bruke målbåndet også - like ofte

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 06:40   #17
Heidi2012
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 10
Heidi2012 er på en erverdig vei

Sv: Hva er "min" vekt?

Er ikke heeeeelt " vekktblind" men er jo veldig stas og se at det går nedover men, jeg burde selvfølgelig ha målt meg 1 januar, da jeg startet. Men så lur var jeg ikke. Ser jo at alle mål har blitt mindre, og i går kjøpte jeg meg en bukse i m/l istedet for l/xl, og den var absolutt ikke trang. Og gensere i M. Det er lenge siden sist det. Eneste som er trist, er at puppene har blitt mindre også
Skal finne fam målebåndet, og starte og måle nå. Bedre sent en alldri
Takk for gode tanker og råd slle sammen

Heidi2012 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan lager jeg sånn "vekt oversikt"? Nokkin Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 2 17-08-10 17:52
"Bivirkinger" & vekt nedgang...? Sanne81 Ketolysekuren 2 26-02-10 09:10
Stopp i vekt nedgang når man har "tantebesøk"? Ista Ketolysekuren 5 15-08-08 08:39
Hva når man gjør "alt riktig" og alikavell ikke går ned i vekt? Lollypop! Ketolysekuren 26 28-08-07 18:29
Hvordan skal man unngå å gå opp i vekt etterman har gått på "heksepulver" Tidligere bruker Lavkarbo generelt 5 30-11-04 09:42


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no