Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-02-12, 11:54   #1
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Shit, for tynn! Men, bra sikkerhetsmekanismer fungerer.
Håper hun får ting på banen igjen, Steira er for god til å fortjene noe slikt.

http://www.vg.no/sport/ski/langrenn/...artid=10077476

sakset fra www.vg.no

  Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 12:25   #2
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Visste ikke at det var regler for sånt i langrenn... man lærer.. men synd for de som har "naturlig" lav bmi om det medfører at de ikke får konkurrere.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 13:13   #3
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Visste ikke at det var regler for sånt i langrenn... man lærer.. men synd for de som har "naturlig" lav bmi om det medfører at de ikke får konkurrere.


Det er vel ytterst få som "naturlig" har så lav bmi at de kan bli nektet å konkurrere...

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 13:22   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Det er vel ingen hemmelighet at de ikke har sjans til å spise nok til å veie opp for det de trener bort.. Hun får begynne å spise lavkarbo, sånn at vekten kan regulere seg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 13:30   #5
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Kan pro tour-syklister ete det de bruker opp i konkurranse kan fjasenisser på glassfiberpinner også gjøre det. :P

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 13:32   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Nå vet ikke jeg hvilken BMI som er valgt som nedre grense for langrenn. Men med tanke på at dette i utgangspunktet er folk med mye muskler så kan jeg tenke meg at man er syklig tynn før man har så lav BMI at man ikke får konkurrere. (Ta med at bildet som illustrerer artikkelen sannsynligvis er et arkivbilde...)

Videre er det at det finnes en grense et sikkerhetsnett mot det å slanke seg for mye. Det å være tynn er prestasjonsfremmende (om man klarer å beholde mesteparten av muskelmassen) i de aller fleste idretter. Se f.eks RS eller alle langdistanse løpsøvelser. Derfor tror jeg det er BRA at det finnes aboslutte grenser. OK - kanskje et fåtall utøvere faller utenfor fordi de naturlig er ekstremt spinkle ... men det er bedre at disse får konkurransenekt enn at vi fremmer mer spiseforstyrrelser innenfor konkurranseidretten. Synes jeg.

Spesielt siden toppidrett nå starter fra pre konfirmasjonsalder...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 13:33   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Det er kanskje lettere for en mann, som SKAL være stor og sterk (liksom) å spise 8000 kalorier om dagen, enn for en jente? Er ikke så status å være jente og trøkke ned på tretten brødskiver til frokost liksom. Selv når man burde.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 13:36   #8
gamlebyen
Seniormedlem
 
gamlebyen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 958
gamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlysgamlebyen er et fyrlys

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Nå er jo en god del av pro-syklistene langt fra noen store sterke berg (klatrere f eks er ikke særlig store), likevel MÅ de få i seg mellom 8 000 -12 000 kalorier per dag i konkurranse. Tror faktisk det ikke så stor forskjell mellom menn og kvinner på det nivået der.

gamlebyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 13:41   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Hver sin tro.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 14:01   #10
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Qliomannen og jeg diksuterte henne sist hun var på skjermen at hun var så tynn. Men ja, glad de har en nedre vektgrense. Johaug er heller ikke den største i startfeltet, vil tro at hun ikke ligger langt over grenseverdiene heller. Men utrolig på å tyne krefter ut av de små kroppene er de! Jeg lar meg imponere!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 14:14   #11
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 56
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Synes det er flott at de har en slik grense og at de klarer å overholde den. Hun sier jo selv også at hun ikke har klart å spise nok den siste tiden og det er klart at en kropp som er for tynn og får for lite næring ikke vil makte noe sånt.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 14:59   #12
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Står også at hun har gått gjennom en sykdomsperiode + samlivsbrudd denne vinteren. Ikke rart det kan bli for mye å følge et strengt trenings- og matregime. Jeg ønsker jenta god bedring, hun virker som en sympatisk og blid jente. Ønsker ikke å spekulere noe i tilstanden hennes, men jeg er sikker på at det vil gå bedre igjen på sikt

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 16:55   #13
svingstangdeluxe
Medlem
 
svingstangdeluxe sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 126
svingstangdeluxe er på en erverdig vei

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Opprinnelig lagt inn av Alynna, her.

Står også at hun har gått gjennom en sykdomsperiode + samlivsbrudd denne vinteren. Ikke rart det kan bli for mye å følge et strengt trenings- og matregime. Jeg ønsker jenta god bedring, hun virker som en sympatisk og blid jente. Ønsker ikke å spekulere noe i tilstanden hennes, men jeg er sikker på at det vil gå bedre igjen på sikt

Veldig enig!! Og det er av og til godt at ansvar for ens eget vel blir tatt av andre. Ein kan jo av og til få litt "tunnelsyn"..

__________________





svingstangdeluxe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-02-12, 17:11   #14
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Steira nektet start fordi hun er for tynn!

Denna eksperten virker jo som at hun sitter og venter på at de skal få spiseforstyrrelser, sånn at hun kan si "I told you so". Var jo ute med masse oppslag i fjor ang skijentene og at de spiste alt for lite.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har blitt nektet å starte på ED? nybegynner Eurodiett 0 01-01-10 17:26
Sunt fordi: usunt fordi: SunnhetMedSirrup Generell diskusjon 0 22-09-09 06:37
Jeg er så glad fordi ... Hild Livets lyse side 8 03-04-09 21:03
Tynn smoohtie Mum 4 2 Smoothies / drikke 1 29-06-05 13:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no